Synes det er relevant at nævne hotellets navn, ikke for at hænge dem ud, men for at kunne lede efter årsagen til de ikke er til at komme i kontakt med.
(Måske finde ud af de er gået konkurs/i betalingsstandsning etc)
For det virker lidt underligt at et hotel ikke er til at komme i kontakt med, de har vel brug for folk kan booke værelser.
Hvordan har du forsøgt at kontakte dem?
--
#1 Det er kæden IHG Hotels. Jeg Googlede mig frem til, at nogle få andre kunder desværre også har haft problemer med at få deres depositum tilbage fra dem.
Vi har prøvet at ringe direkte til det telefonnummer, som står på vores reservation. Altså det specifikke hotel. Der kører bare en uendelig "vente musik" og ingen tager den. Der eksisterer ingen email.
--
Prøv at fange dem på Facebook, evt. via Facebook privatbesked - det plejer at hjælpe.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
#2 jeg kender ikke til IHG hotel kaeden da jeg altdi bruger Hilton hotel naar jeg overnatter forskellige steder I staterne.. og har heller ikke vaeret tourist paa hotel i USA. Men jeg har aldrig skulle betale depositum for mit hotel besoeg.
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury Hotel med depositum? Det har jeg ikke hørt om før.
--
Det er da fuldstændig normalt, at man opkræver et depositum ved indtjekning - som regel spærres beløbet på gæstens debit-/kredit kort.
I har måske betalt beløbet kontant?
--
Det er normalt der bliver opkrævet et "depositum". Det er måske ikke det helt rigtige ordvalg dog. De reserverer et beløb på ens kort for "incidentals". Altså hvis man ødelægger noget eksempelvis. Men beløbet plejer blot at være reserveret og bliver ikke hævet. Med mindre der er grund til det.
Der har jeg lært at et Mastercard er en herlig ting. Så har man god tid til at lave en indsigelse på hævninger man er uenig i.
Hvordan har i booket hotellet? Er det via fx. Hotels.com?
Har i prøvet at ringe til hotellet eller er det kun mails?
Bankens ageren undrer mig også.
Sådan som jeg læser det du skriver, så vil banken ikke hjælpe dig, fordi du ikke har en kvittering for hvad du har betalt?
Jeg plejer heller ikke få en kvittering når de bare reserverer et beløb for incidentals. Jeg kører bare kortet igennem og så bliver de reserverede beløber bare ophævede. Jeg har hundredevis af hotelovernatninger i USA og har heldigvis aldrig haft problemer.
--
Handels stats: B/W liste score: +47/-0 og samme bruger i 20+ år.
Sidst opdateret d. 19/07-2024
#6 det er froskelel pa et depositum og spaering af belobe der svare sig til prisen. jeg har aldrig varet udefor at skulle ligge flere penge end prisen for opholdet, og saa skulle vente paa at faa foert penge tilbage.
#9
depositum og reservering er ikke det samme, som du er inde paa
det lyder paa OP forklaring er der var tale om et decidere depositum dvs noget ud over prisen som er blevet tager (til daeknign af evt skader maaske)
hvis der ver tale om resevreing saa err der ingen grund til at OP skulle have penge tilbage de han jo skal betale for opholdet.
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury Har set at der nogle gange står de kræver et depositum på 100 euro til dækning af evt skader som tilbage betales hvis ingen skader.
Men har aldrig nogensinde skulle betale det depositum når jeg er mødt op...
--
I may be crazy But I'm not stupid....
No One Dies A Virgin - In The Very End Life Fucks Us All
#10 - Det var også det jeg mente. Jeg nævner også at depositum ikke er det rigtige ord at bruge, da man ikke betaler noget, men de blot laver en reservation, just in case.
Jeg tænker at hotellet i OP's tilfælde har hævet beløbet i stedet for at frigive reservationen. Måske ved en fejl, måske berettiget, det finder vi nok aldrig ud af :P
--
Handels stats: B/W liste score: +47/-0 og samme bruger i 20+ år.
Sidst opdateret d. 19/07-2024
#12
beklager hvis jeg fik formuleret mig lidt kludret.
mit indlaeg var ikke mentsom en rettelse. jeg er enig med dig at der kunne vaere tale om misforstaaelse om hvad op taler om.derfor jeg skrev "som du er inde paa".
uden at bruge "Fine" ord sa tror jeg vi er begge enig om at hotellet har haevet for megt og mangler at betale OP tilbage.
og min erfarting (men ikke om tourist) er at jeg aldrig har varet opkraevt haevet mere end prisen paa opholdet
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury Det lykkedes os langt om længe at få hul igenem til IHG Hotels via Facebook. Og jeg må sige, at vi er rystede. Vores depositum var i alt $450 for tre værelser, og vi har nu modtaget en opgørelse, hvor det fremgår, at de tager 137.76$ per værelse i diverse skatter. De henviser til deres regler og betingelser.
Det dækker over "Destination Fee", "State Tax", "City Tax". Det er ikke spor gennemskueligt.
Det værste er, at receptionisten sagde til os ved check-out, at depositum var refunderet, og vi ville få det tilbage i løbet af 14 dage. Vi har ikke engang fået de $36,72 tilbage, som de reelt skylder os, når de nu har taget $137,76 x 3.
Tak for jeres hjælp og råd. Vi giver op, og vi skal (heldigvis) ikke til USA igen forløbig. Det ødelagde lidt af en ellers god tur.
--
#14 - Det med gebyrer lugter lidt af du ikke læser det med småt. Det er selvfølgelig ærgerligt, men ikke unormalt med de gebyrer.
De viser heller ikke priser med moms rigtig mange steder. Hvis nogensinde... Det er noget du er vant til herhjemme fra, fordi vi gør det alle steder. Men det gør de ikke derovre, så det er ikke dem den er gal med, du har bare taget det for givet.
Ærgerligt du har haft en uheldig oplevelse med et hotel, men det er heldigvis noget der sker sjældent.
--
Handels stats: B/W liste score: +47/-0 og samme bruger i 20+ år.
Sidst opdateret d. 19/07-2024
hvad med at melde dem til politi/myndighed i usa og se hvad der så sker?
--
I USA står aldrig noget med State fax moms osv, pga det er forskelligt fra stat til stat, så det kommer først på når man betaler, så det er helt korrekt, de har ikke gjort noget anderledes end andre :) har kun selv positivt at sige om ihg, da jeg rejser meget med arbejde i vi bruger ofte dem
--