7800GT kan ikke unlockes.
6800, du kan jo se på scoren i benchmark om pipes er åbne eller ikke.
--
3200+@3800+ Winchester, AsRock_939DualSata2, GF7800GT, 1024DDR333, Væskekølet.
mit Inno3D 7800GT tager 490core 1170mem uden art (stock cooler)
--
frag or die
Du skal lige huske at du skal vinke af et sted før den åbner de sidste pipes, jeg kunne se på mit 6800 at scoren ikke var blevet bedre i 3dmark før jeg havde vinket det sted af.
--
I Rivatuner kan du se om de ekstra pipes er åbne. Der hvor du slår de ekstra pipes til skal der stå "enabled" ud for dem der tidligere var hardwaremasked. Tror forresten ikke du behøver at have Rivatuner til at starte op med Windows for at virker. Mht overclocking af core og ram, så har jeg det samme problem som dig. Rivatuner tillader ikke at jeg overclocker, men med det medfølgende program fra Asus kører jeg 380/800 stabilt. Har dog set flere steder, at netop Asus modellen kan komme op på 400/850 og derover dog ved hjælp af ændringer af bios, så vidt jeg lige kan regne ud.
Fik forresten fortalt (af Midtdata, hvor jeg købte kortet), at Asus kortet var kompatibelt med Arctic Cooling Silencer 5 Rev. 3, hvilket det bestemt ikke viste sig at være. For det første har Asus af uransagelige årsager valgt at have deres helt egen standard med hensyn til stikket fra køler til gfxkort, hvilket da kan ordnes rimelig let. Derudover dækker køleren for det sted, hvor molexstikket skal sidde... Dette medførte at jeg var nød til at klippe en stor del af plastikkappen af et molexstik og bøje de fire ben i stikket... Men det virker da ;-) Bare en advarsel, hvis du overvejer bedre køling - ville selv have valgt Zalman, såfremt jeg havde været opmærksom på dette inden.
--
Fandt ud af problemet med at Rivatuner ikke vil overclocke. Man kan åbenbart i "Advanced Settings" sørge for, at programmet ikke autotester hastigheden inden den indstilles. Så har man åbenbart frie hænder til at overclocke det, så meget man vil/tør.
--
Tak for svarene! ... jeg har nu så prøvet at OC 6800XT kortet til 380/800MHz og det ser ud til at køre fint i spil og med 3Dmark. Jeg har dog igen disabled 2 af de pipelines og kun enabled vertex da jeg fandt ud af at det ikke var alle spil der var lige begejstret over det. Selvom at 3Dmark ellers kørte det uden fejl da alt var åbent. Men nu ser det ud til at køre fint.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.