Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Iphone 4s - 3 reperationsforsøg fejlede.

Af Maxi Supporter Irnes | 04-04-2012 15:15 | 1766 visninger | 34 svar, hop til seneste
Hej Jeg har en Iphone 4s som er købt på release dag. Siden første dag, har jeg haft problemer med mobilen. Derfor blev den indsendt til reperatin hos Telenor allerede få dage efter. Mobilen har en mærkelig fejl, som gør at man ikke kan foretage opkald, og sende sms'er. Det eneste der hjælper er at gendanne mobilen. Men så går der ganske kort tid og fejlen opstår igen. Jeg har kunnet fremvise fejlen for medarbejder i butikkerne, som har givet mig ret i, at noget er galt. Nu har den så været inde til reparation 3 gange, og fejlen er ikke blevet rettet. Det eneste teknikkerne har gjort var, at gendanne mobilen og opdateret SW. Nu er fejlen så opstået igen efter 3. reparationsforsøg. Men inde i butikken siger de, at det kan de ikke udlevere en ny mobil til mig og købeloven med de 3 reperationsforsøg ikke gælder denne mobil. De påstår, at det kun er værkstedet der må bytte mobilen. kan det virkelig passe, at butikken kan vælge ikke at følge købeloven? eller er der noget jeg har misforstået mht købeloven? Er lidt træt af, at gå rundt med en mobil som ikke virker 75 % af tiden.
--
#1
DownClock
Giga Supporter
04-04-2012 15:16

Rapporter til Admin
Pengene tilbage eller en ny vare.
--
#2
DarkNoller
Mega Supporter
04-04-2012 15:18

Rapporter til Admin
Du har købeloven på din side. De har som regel 3 reperationsforsøg til og fikse dit produkt og kan de ikke det mener jeg faktisk at de skal gøre en af følgende ting : 1. Give dig et helt nyt produkt af samme kaliber eller bedre 2. give dig pengene tilbage Du har retten på din side er jeg MEGET sikker på.
--
If you havent googled it you made the mother of all fuckups
#3
Bananhamster
Ultrabruger
04-04-2012 15:19

Rapporter til Admin
Jeg havde også en HTC sensation. Efter tredje reperation, sagde jeg til Call me, at jeg ville have en samsung galaxy S2 istedet. Det sagde de ok til, og jeg fik en 2 dage efter. Dog skulle de have den HTC, plus 150. Men det var det hele værd :D
--
#4
Razorblade
Super Supporter
04-04-2012 15:20

Rapporter til Admin
Hvis du har fået rep. telefonen 3 gange i garantiperioden, har du krav på at få dine penge tilbage, ingen kan undlade at følge købeloven. Din har jo så ovenikøbet været fejlbehæftet fra start, så der er ingen tvivl om din ret.
--
AMD FX8150, Asus 990fx Sabertooth, 4 x 4 GB Corsair Vengeance 1866 DDR3 ram,CM Wavemaster,HD7970 3 GB, Samsung 830 ssd 128GB, Samsung 226 BW m.m.
#5
Irnes
Maxi Supporter
04-04-2012 15:21

Rapporter til Admin
Altså jeg har lige snakket med dem over telefon. Og det eneste de vil tilbyde mig er endnu en tur til værkstedet. Og det vil jeg ikke gå med til. Det ender med, at jeg står uden mobil igen i 1-2 uger og intet bliver fixet. Jeg har ikke tiltro til telenor mere! Nu er jeg på bare bund, og ved ikke hvad jeg skal gøre. Butikken nægter at tilbyde mig en ny mobil.
--
#6
kAPow
Ultrabruger
04-04-2012 15:23

Rapporter til Admin
De kan UMULIGT sælge dig et produkt som er "hævet" over købeloven, ligemeget hvad.. Du skal have en ny telefon, eller pengene tilbage. EOD.
--
If you cant explain it simply, you dont understand it well enough!
#7
Denuush
Skribent
04-04-2012 15:25

Rapporter til Admin
Det skal du ikke finde dig i. ny tlf eller tilsvarende produkt, eller pengene tilbage. min home button gik i stykker efter 1 ½ år, indleverede den, 5 dage efter fik jeg en ny refurbished.
--
#8
kAPow
Ultrabruger
04-04-2012 15:25

Rapporter til Admin
+ Hvis jeg var dig ville jeg sende den til rep igen, sørg for at for skrevet på papirene som værkstedet skal have, at du selv har prøvet at gendanne telefonen, hvor fejlen bliver rettet, MEN OPSTÅR IGEN, efter noget tid. Hvis du får den igen med samme fejl, så sig til butikken at de i følge loven skal give dig pengene/ny telefon allerede efter 3 rep forsøg, og du er gået med til 4, ellers melder du sagen til forbrugerklagenævnet. EDIT: Eller hvem fanden man melder sådan noget til :p
--
If you cant explain it simply, you dont understand it well enough!
#9
Fing
Super Supporter
04-04-2012 15:26

Rapporter til Admin
Hør om du ikke kan få noget android i stedet.
--
#10
Razorblade
Super Supporter
04-04-2012 15:27

Rapporter til Admin
http://www.forbrug.dk[...]
--
AMD FX8150, Asus 990fx Sabertooth, 4 x 4 GB Corsair Vengeance 1866 DDR3 ram,CM Wavemaster,HD7970 3 GB, Samsung 830 ssd 128GB, Samsung 226 BW m.m.
#11
Gr-FreeKill
Super Supporter
04-04-2012 15:50

Rapporter til Admin
De kan forsøge at lave den med SAMME fejl 3 gange. Virker den stadig ikke SKAL de give dig pengene tilbage, eller give dig et tilsvarende produkt.. færdig arbejde
--
This is a quantum car: I don't know where i am, but im going really fast!!!
#12
Irnes
Maxi Supporter
04-04-2012 16:07

Rapporter til Admin
Nu har jeg haft kontakt til dem igen, og de stod stadig fast på at de kun kan sende den ind. Nu har jeg fået nummer til deres chef, som jeg kan snakke med. Men de påstår, at han vil sige det samme til mig. Nu må vi se, hvis han bare gad tage hans telefon.
--
#13
vest-aalb-dk
Giga Supporter
04-04-2012 16:13

Rapporter til Admin
#6 der tager du fejl, apple er hævet over alt og alle, har du ikke læst deres bibel?
--
Ironi forekommer aldrig! Ps bruger min mobil til ca 80% af mine svar osv herinde, så hvis jeg skriver noget usammenhængende er det derfor!
#14
Haris-Cosovic
Ny på siden
04-04-2012 16:13

Rapporter til Admin
Hej, har oplevet nogenlunde det samme. Jeg ville undersøge loven hvis jeg var dig, så du ved om der er hold i det de siger. Hvis du kan bevise at de ikke har ret mht. produktet som er hævet over købeloven, så kan du jo bare true dem med at tage sagen videre og så skal de nok makke ret for at undgå yderligere problemer.
--
Im the man.
#15
kAPow
Ultrabruger
04-04-2012 17:36

Rapporter til Admin
#13 - Haha, var faktisk ved at skrive en lille kommentar noget nær din.. men tænkte jeg ikke ville til at starte endnu en af de diskusioner :D
--
If you cant explain it simply, you dont understand it well enough!
#16
xdream
Megabruger
04-04-2012 18:31

Rapporter til Admin
Det her forklarer vist meget godt situationen: http://www.forbrug.dk[...]
--
Laptop: Dell Latitude E4300 + Corsair Force F120, PC: Q6600, 4GB DDR2, GTX560+Antec Kühler 620, iPhone 3GS, iPad 1.
#17
afm|
Supporter Aspirant
04-04-2012 18:42

Rapporter til Admin
Har lige haft en lignende sag med elmutanten, og har også prøvet turen med Telenor. Bare pres på, og hvis de ikke vil give dig dine penge, skriv en skriftelig klage og vent 7-10 dage, hvis du ikke har hørt noget fra dem eller de vil efterleve dit krag med pengene retur, så opret en sag hos forbrugerstyrelsen (Det er det jeg har fået at vide man skal gøre ved forbrugerstyrelsen) Det koster godt nok ca. 150 at oprette din sag, men dem får du refunderet, hvis du vinder din sag, som er meget sikker i det her tilfælde. Desuden er der ikke nogen firmaer eller produkter der kan fraskrive sig den danske lovgivning. Giv dem IKKE det 4. forsøg, for så viser du dem bare at du gerne vil trækkes rundt i snor. Eventuelt skal du prøve og se den video der er linket til, længere oppe. Den giver svar på meget af det du spørger om. Hold ud, det har taget mig cirka 1 måned at få mine penge fra elmutanten, har lige fået dem i dag :) Held og lykke med din sag!
--
#18
Aske123
Elitebruger
04-04-2012 18:43

Rapporter til Admin
#0 Det hele kan afgøres forholdsvist enkelt.. Ring til forbrugerrådet, forklar dem sagen, og hør, hvad dine muligheder/rettigheder er :) Held og lykke med det!
--
#19
afm|
Supporter Aspirant
04-04-2012 18:57

Rapporter til Admin
Har du købt via nettet, har du også mulighed for at klage via E-mærket, som også vil tage fat i Telenor, når de ikke følger reglerne..
--
#20
Sjanten88
Monsterbruger
04-04-2012 19:20

Rapporter til Admin
HOLD INDE!!! Der står intet sted i nogen købelov at butikken skal give pengene retur! Dette er det pure opspind! Men ja de fleste steder giver pengene igen når fejlen opstår 3. gang. Faktum er at de har 2 eller 3 forsøg til at udbedre fejlen, alt afhængig af produkt. kan ikke huske på telefoner. Og derefter er kunde i sin ret til at kræve købet ombyttet. Det specielle ved telefoner er at du ofte binder dig til abonnement og dette kan ikke bare annuleres. Men som der bliver sagt, henvis til købeloven og tag gerne de 3 stk Rep sedler med fra tidligere rep. Ligeledes fungere det for det meste at nævne, du tager forbehold for at viderbringe denne histore til ekstrabladet eller ligende. Men helt kort så ja, du skal have et nyt produkt, Nej du har ikke krav på at lade handlen gå tilbage, og butikken kan ombytte dit produkt uendeligt mange gange hvis de skulle lyste dette.
--
#21
Irnes
Maxi Supporter
04-04-2012 20:31

Rapporter til Admin
# 20 Jeg er ikke ude på at få penge retur. Jeg vil gerne have mobilen ombyttet, da jeg mener at de ikke er i stand til at lave fejlen. Men nu har jeg snakket med chefen, og skal derind på Tirsdag. Så må vi se om vi kan finde en løsning. Men som jeg fik at vide fra ham, så skal værkstedet give grønt lys, før han kan give mig en ny mobil. Det forstår jeg så slet ikke noget af, da jeg mener at værkstedet ikke burde have noget mere med denne sag. de har trods alt haft mobilen 3 gange til reparation, uden at de har foretaget sig noget. Så det jeg er kommet frem til er, at han tager kontakt til værkstedet og hører om de vil ombytte mobilen. Hvis de siger nej, så skal den på værksted igen for at blive forsøgt repareret.
--
#22
afm|
Supporter Aspirant
04-04-2012 20:33

Rapporter til Admin
#20 Forkert! Man har krav til på at få sine penge tilbage, hvis de efter gentagende forsøg ikke har kunne udbedre fejlen på mobilen. Altså simpelthen annullere handlen. Se selv videoen fra forbrugerstyrelsen, der linkes til længere oppe.
--
#23
afm|
Supporter Aspirant
04-04-2012 20:37

Rapporter til Admin
#21 Det er ikke en handel mellem dig og værkstedet. Derfor skal butikken rette sig efter købeloven, så må de køre en sag selv med anmodning om kreditering mod værkstedet. Desuden er det værkstedet der skal bevise der ikke er en fejl. Jeg vil anbefale dig at kontakte forbrugerstyrelsen, hvis du ikke kan få dine penge, da du har krav på dette. Du skriver du hellere vil have ombytning, men hvad så når den går i stykker? Så skal du hele møllen igennem igen. Ved ikke hvordan det fungere med binding af abonnement, men det kan de helt sikkert fortælle dig ved forbrugerstyrelsen.
--
#24
Sjanten88
Monsterbruger
04-04-2012 20:39

Rapporter til Admin
#22 Som nævnt står der intet på skrift i lovgivningen om pengene tilbage. #21, Det var blot til info, og hvis han siger værkstedet skal godkende en fejl før den kan omyttes så er det ikke dit problem men butikkens, derfor bør du ikke forlade butikken tirsdag uden en ny telefon. gav dig som sådan blot ret i hva der allerede var skrevet, dog med undtagelse af at folk har har misforstået det punkt ang annulering af handel.
--
#25
Noxity
Elitebruger
04-04-2012 20:44

Rapporter til Admin
#0 print denne side ud, så kan han få det på sort og hvidt: http://www.forbrug.dk[...] Din telefon har været til reparation for den SAMME fejl tre gange nu. Han har ikke andet valg end at give dig en ny vare. Skid hul i hvad værkstedet siger. Giv dem foruden en anmeldelse et eller andet sted, jeg ville nødigt købe en telefon samme sted.
--
#26
afm|
Supporter Aspirant
04-04-2012 20:46

Rapporter til Admin
#24 Det sjovt at ved at læse på forbrug og tænk's hjemmesider, lige netop står at man har krav på sine penge :) Samtidig at i min egen sag, ringede jeg ind til forbrugerstyrelsen, som sagde jeg havde krav på mine penge eller få ombyttet til tilsvarende produkt.
--
#27
Sjanten88
Monsterbruger
05-04-2012 02:59

Rapporter til Admin
#26 - jeg vil ikk blive personlig og så alligevel. Det faktum at du fordi du har læst på hjemmeside der har en smule med reklamationssager eller ligende at gøre og så tror 100% på det for dig blot til at fremstå naiv. Læs nu købsloven og vend så tilbage. Og som en sidebemærkning så skal det ikke engang være samme fejl! Men hvis du ønsker at fortsætte diskutionen så tag den på mail således #0 kan få sin tråd tilbage..
--
#28
Yoda626
Ultra Supporter
05-04-2012 04:11

Rapporter til Admin
undgå at tage alle samtalerne over telefonen, få et skriftligt svar og begrundelse hvorfor de mener at du ikke har krav på en ny mobil eller pengene retur.
--
#29
Irnes
Maxi Supporter
05-04-2012 15:02

Rapporter til Admin
# 28 Det er lidt svært, da jeg bor 39 km fra butikken.
--
#30
Polloloco
Guru
05-04-2012 15:34

Rapporter til Admin
Mail?
--
Fri mig!
#31
Irnes
Maxi Supporter
05-04-2012 16:19

Rapporter til Admin
# 30 Det tager en evighed over mail. Mange gange venter jeg 3-4 dage før jeg får svar fra dem. Vil bare gerne have denne sag ud af verden.
--
#32
Irnes
Mega Supporter
13-04-2012 15:14

Rapporter til Admin
Lille update! Var inde og snakke med butiks-chefen, som sagde at de kunne sende den ind så mange gange de ville. Men han ville ringe til værkstedet, og prøve at få dem til at bytte mobilen til en ny. Lige meget hvad jeg sagde eller gjorde, kunne de ikke tilbyde mig en ny mobil på stedet. Så jeg så ikke andre muligheder, end at sende mobile igen til reparation for 4 gang. Så må jeg håbe, at de gider bytte mobilen denne gang. Alt i alt meget dårlig service og behandling hos telenor!
--
#33
Woll
Maxi Supporter
13-04-2012 21:25

Rapporter til Admin
Det er da en ekstrem dårlig holdning Telenor har! De fortjener bestemt n tråd som denne hvor vi bliver bekendt med dette. Jeg flytter mit bredbånd og mobil bredbånd, så kan de lære det :-D
--
#34
Langi
Maxi Supporter
13-04-2012 21:44

Rapporter til Admin
#32, hvis jeg var dig, havde jeg først og fremmest kontaktet forbrugerrådet og fået dem til at lave en mail til dig, hvor de direkte udtaler at du har retten på den side. (laver de normalt gerne). Tag denne med ind til samtalen, og forklar sammentidligt at hvis de ikke retter sig efter denne nu, at du vil oprette en sag ved forbruger styrelsen og yderligt mere tage kontakt til ekstra bladet, så de kan få lov til at komme i avisen for at ikke rette sig efter købeloven. Så plejer der gerne rimeligt ofte rette sig ind, i stedet for at skulle igennem alt dette, og hvis de ikke gjorde ville jeg gøre præcis det du truede med.
--
I reject to your reality and substitute my own

Opret svar til indlægget: Iphone 4s - 3 reperationsforsøg fejlede.

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning