Pengene tilbage eller en ny vare.
--
Du har købeloven på din side.
De har som regel 3 reperationsforsøg til og fikse dit produkt og kan de ikke det mener jeg faktisk at de skal gøre en af følgende ting :
1. Give dig et helt nyt produkt af samme kaliber eller bedre
2. give dig pengene tilbage
Du har retten på din side er jeg MEGET sikker på.
--
If you havent googled it you made the mother of all fuckups
Jeg havde også en HTC sensation. Efter tredje reperation, sagde jeg til Call me, at jeg ville have en samsung galaxy S2 istedet. Det sagde de ok til, og jeg fik en 2 dage efter. Dog skulle de have den HTC, plus 150. Men det var det hele værd :D
--
Hvis du har fået rep. telefonen 3 gange i garantiperioden, har du krav på at få dine penge tilbage, ingen kan undlade at følge købeloven.
Din har jo så ovenikøbet været fejlbehæftet fra start, så der er ingen tvivl om din ret.
--
AMD FX8150, Asus 990fx Sabertooth, 4 x 4 GB Corsair Vengeance 1866 DDR3 ram,CM Wavemaster,HD7970 3 GB, Samsung 830 ssd 128GB, Samsung 226 BW m.m.
Altså jeg har lige snakket med dem over telefon. Og det eneste de vil tilbyde mig er endnu en tur til værkstedet. Og det vil jeg ikke gå med til.
Det ender med, at jeg står uden mobil igen i 1-2 uger og intet bliver fixet. Jeg har ikke tiltro til telenor mere!
Nu er jeg på bare bund, og ved ikke hvad jeg skal gøre. Butikken nægter at tilbyde mig en ny mobil.
--
De kan UMULIGT sælge dig et produkt som er "hævet" over købeloven, ligemeget hvad..
Du skal have en ny telefon, eller pengene tilbage. EOD.
--
If you cant explain it simply, you dont understand it well enough!
Det skal du ikke finde dig i. ny tlf eller tilsvarende produkt, eller pengene tilbage.
min home button gik i stykker efter 1 ½ år, indleverede den, 5 dage efter fik jeg en ny refurbished.
--
+ Hvis jeg var dig ville jeg sende den til rep igen, sørg for at for skrevet på papirene som værkstedet skal have, at du selv har prøvet at gendanne telefonen, hvor fejlen bliver rettet, MEN OPSTÅR IGEN, efter noget tid.
Hvis du får den igen med samme fejl, så sig til butikken at de i følge loven skal give dig pengene/ny telefon allerede efter 3 rep forsøg, og du er gået med til 4, ellers melder du sagen til forbrugerklagenævnet.
EDIT: Eller hvem fanden man melder sådan noget til :p
--
If you cant explain it simply, you dont understand it well enough!
Hør om du ikke kan få noget android i stedet.
--
http://www.forbrug.dk[...]
--
AMD FX8150, Asus 990fx Sabertooth, 4 x 4 GB Corsair Vengeance 1866 DDR3 ram,CM Wavemaster,HD7970 3 GB, Samsung 830 ssd 128GB, Samsung 226 BW m.m. De kan forsøge at lave den med SAMME fejl 3 gange. Virker den stadig ikke SKAL de give dig pengene tilbage, eller give dig et tilsvarende produkt.. færdig arbejde
--
This is a quantum car: I don't know where i am, but im going really fast!!!
Nu har jeg haft kontakt til dem igen, og de stod stadig fast på at de kun kan sende den ind.
Nu har jeg fået nummer til deres chef, som jeg kan snakke med. Men de påstår, at han vil sige det samme til mig.
Nu må vi se, hvis han bare gad tage hans telefon.
--
#6 der tager du fejl, apple er hævet over alt og alle, har du ikke læst deres bibel?
--
Ironi forekommer aldrig!
Ps bruger min mobil til ca 80% af mine svar osv herinde, så hvis jeg skriver noget usammenhængende er det derfor!
Hej, har oplevet nogenlunde det samme. Jeg ville undersøge loven hvis jeg var dig, så du ved om der er hold i det de siger. Hvis du kan bevise at de ikke har ret mht. produktet som er hævet over købeloven, så kan du jo bare true dem med at tage sagen videre og så skal de nok makke ret for at undgå yderligere problemer.
--
Im the man.
#13 - Haha, var faktisk ved at skrive en lille kommentar noget nær din.. men tænkte jeg ikke ville til at starte endnu en af de diskusioner :D
--
If you cant explain it simply, you dont understand it well enough!
Det her forklarer vist meget godt situationen:
http://www.forbrug.dk[...]
--
Laptop: Dell Latitude E4300 + Corsair Force F120,
PC: Q6600, 4GB DDR2, GTX560+Antec Kühler 620,
iPhone 3GS, iPad 1. Har lige haft en lignende sag med elmutanten, og har også prøvet turen med Telenor. Bare pres på, og hvis de ikke vil give dig dine penge, skriv en skriftelig klage og vent 7-10 dage, hvis du ikke har hørt noget fra dem eller de vil efterleve dit krag med pengene retur, så opret en sag hos forbrugerstyrelsen (Det er det jeg har fået at vide man skal gøre ved forbrugerstyrelsen) Det koster godt nok ca. 150 at oprette din sag, men dem får du refunderet, hvis du vinder din sag, som er meget sikker i det her tilfælde.
Desuden er der ikke nogen firmaer eller produkter der kan fraskrive sig den danske lovgivning.
Giv dem IKKE det 4. forsøg, for så viser du dem bare at du gerne vil trækkes rundt i snor.
Eventuelt skal du prøve og se den video der er linket til, længere oppe. Den giver svar på meget af det du spørger om.
Hold ud, det har taget mig cirka 1 måned at få mine penge fra elmutanten, har lige fået dem i dag :)
Held og lykke med din sag!
--
#0 Det hele kan afgøres forholdsvist enkelt.. Ring til forbrugerrådet, forklar dem sagen, og hør, hvad dine muligheder/rettigheder er :)
Held og lykke med det!
--
Har du købt via nettet, har du også mulighed for at klage via E-mærket, som også vil tage fat i Telenor, når de ikke følger reglerne..
--
HOLD INDE!!!
Der står intet sted i nogen købelov at butikken skal give pengene retur! Dette er det pure opspind! Men ja de fleste steder giver pengene igen når fejlen opstår 3. gang.
Faktum er at de har 2 eller 3 forsøg til at udbedre fejlen, alt afhængig af produkt. kan ikke huske på telefoner. Og derefter er kunde i sin ret til at kræve købet ombyttet.
Det specielle ved telefoner er at du ofte binder dig til abonnement og dette kan ikke bare annuleres.
Men som der bliver sagt, henvis til købeloven og tag gerne de 3 stk Rep sedler med fra tidligere rep.
Ligeledes fungere det for det meste at nævne, du tager forbehold for at viderbringe denne histore til ekstrabladet eller ligende.
Men helt kort så ja, du skal have et nyt produkt, Nej du har ikke krav på at lade handlen gå tilbage, og butikken kan ombytte dit produkt uendeligt mange gange hvis de skulle lyste dette.
--
# 20
Jeg er ikke ude på at få penge retur. Jeg vil gerne have mobilen ombyttet, da jeg mener at de ikke er i stand til at lave fejlen.
Men nu har jeg snakket med chefen, og skal derind på Tirsdag. Så må vi se om vi kan finde en løsning.
Men som jeg fik at vide fra ham, så skal værkstedet give grønt lys, før han kan give mig en ny mobil. Det forstår jeg så slet ikke noget af, da jeg mener at værkstedet ikke burde have noget mere med denne sag. de har trods alt haft mobilen 3 gange til reparation, uden at de har foretaget sig noget.
Så det jeg er kommet frem til er, at han tager kontakt til værkstedet og hører om de vil ombytte mobilen. Hvis de siger nej, så skal den på værksted igen for at blive forsøgt repareret.
--
#20 Forkert! Man har krav til på at få sine penge tilbage, hvis de efter gentagende forsøg ikke har kunne udbedre fejlen på mobilen. Altså simpelthen annullere handlen. Se selv videoen fra forbrugerstyrelsen, der linkes til længere oppe.
--
#21 Det er ikke en handel mellem dig og værkstedet. Derfor skal butikken rette sig efter købeloven, så må de køre en sag selv med anmodning om kreditering mod værkstedet. Desuden er det værkstedet der skal bevise der ikke er en fejl.
Jeg vil anbefale dig at kontakte forbrugerstyrelsen, hvis du ikke kan få dine penge, da du har krav på dette. Du skriver du hellere vil have ombytning, men hvad så når den går i stykker? Så skal du hele møllen igennem igen.
Ved ikke hvordan det fungere med binding af abonnement, men det kan de helt sikkert fortælle dig ved forbrugerstyrelsen.
--
#22 Som nævnt står der intet på skrift i lovgivningen om pengene tilbage.
#21, Det var blot til info, og hvis han siger værkstedet skal godkende en fejl før den kan omyttes så er det ikke dit problem men butikkens, derfor bør du ikke forlade butikken tirsdag uden en ny telefon.
gav dig som sådan blot ret i hva der allerede var skrevet, dog med undtagelse af at folk har har misforstået det punkt ang annulering af handel.
--
#0 print denne side ud, så kan han få det på sort og hvidt:
http://www.forbrug.dk[...]
Din telefon har været til reparation for den SAMME fejl tre gange nu. Han har ikke andet valg end at give dig en ny vare. Skid hul i hvad værkstedet siger.
Giv dem foruden en anmeldelse et eller andet sted, jeg ville nødigt købe en telefon samme sted.
--
#24 Det sjovt at ved at læse på forbrug og tænk's hjemmesider, lige netop står at man har krav på sine penge :)
Samtidig at i min egen sag, ringede jeg ind til forbrugerstyrelsen, som sagde jeg havde krav på mine penge eller få ombyttet til tilsvarende produkt.
--
#26 - jeg vil ikk blive personlig og så alligevel. Det faktum at du fordi du har læst på hjemmeside der har en smule med reklamationssager eller ligende at gøre og så tror 100% på det for dig blot til at fremstå naiv. Læs nu købsloven og vend så tilbage. Og som en sidebemærkning så skal det ikke engang være samme fejl! Men hvis du ønsker at fortsætte diskutionen så tag den på mail således #0 kan få sin tråd tilbage..
--
undgå at tage alle samtalerne over telefonen, få et skriftligt svar og begrundelse hvorfor de mener at du ikke har krav på en ny mobil eller pengene retur.
--
# 28
Det er lidt svært, da jeg bor 39 km fra butikken.
--
# 30
Det tager en evighed over mail. Mange gange venter jeg 3-4 dage før jeg får svar fra dem.
Vil bare gerne have denne sag ud af verden.
--
Lille update!
Var inde og snakke med butiks-chefen, som sagde at de kunne sende den ind så mange gange de ville. Men han ville ringe til værkstedet, og prøve at få dem til at bytte mobilen til en ny.
Lige meget hvad jeg sagde eller gjorde, kunne de ikke tilbyde mig en ny mobil på stedet. Så jeg så ikke andre muligheder, end at sende mobile igen til reparation for 4 gang.
Så må jeg håbe, at de gider bytte mobilen denne gang.
Alt i alt meget dårlig service og behandling hos telenor!
--
Det er da en ekstrem dårlig holdning Telenor har!
De fortjener bestemt n tråd som denne hvor vi bliver bekendt med dette.
Jeg flytter mit bredbånd og mobil bredbånd, så kan de lære det :-D
--
#32, hvis jeg var dig, havde jeg først og fremmest kontaktet forbrugerrådet og fået dem til at lave en mail til dig, hvor de direkte udtaler at du har retten på den side. (laver de normalt gerne).
Tag denne med ind til samtalen, og forklar sammentidligt at hvis de ikke retter sig efter denne nu, at du vil oprette en sag ved forbruger styrelsen og yderligt mere tage kontakt til ekstra bladet, så de kan få lov til at komme i avisen for at ikke rette sig efter købeloven.
Så plejer der gerne rimeligt ofte rette sig ind, i stedet for at skulle igennem alt dette, og hvis de ikke gjorde ville jeg gøre præcis det du truede med.
--
I reject to your reality and substitute my own