Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Folk kan ikke lide hol.dk ?Af Guru Mr. WoLF | 13-01-2016 23:33 | 6314 visninger | 70 svar, hop til seneste
Nu bliver der f.eks. delt gratis hw ud også.
Men ellers gratis hjælp til mange tusind mennesker også kun 4.8 på trustpilot.
Ikke nogen der er frisk på at update trustpilot med noget info fra nogle som faktisk kan lide stedet og måske også har fået hjælp eller anden gælde af brugen af hol.dk?
Som jeg skriver: "Der er åben for alle hele døgnet (godt og træls nogle gange).":
https://dk.trustpilot.com[...] --
Mvh. Mr. WoLF
Hvem checker Trustpilot før de bruger et forum? Det er jo ikke fordi, man skal købe noget herinde... -- MB: ASUS Z77 Sabertooth | CPU: i7 2600K | GPU: GTX 970 | RAM: 16GB 1866MHz | CASE: Silencio 550 | SSD: Samsung 840 Jeg stoler mere på Putin, Trump og Assad end jeg gør på Trustpilot.
Jeg kommer aldrig til at bruge det. Bevares, skriv endelig derinde - men det bliver uden mig. Nægter at støtte det foretagende. -- "ORK SATME!" #1 og derfor er det ikke nice at den info der står der er fra folk der ikke kan lave plads til alle her inde og forstå at hjælpen er total gratis. -- Mvh. Mr. WoLF
Jeg har aldrig nogensinde læst en anmeldelse på Trustpilot, og kommer heller ikke til det.
Der kan skrives lige så meget usandt som sandt. Og hvis firmaerne finder anmeldelsen upassende, får de den bare slettet. -- Who gives a shit... #2 og #4 om i så er en fed dværg eller forkælet møgunge så er der som sagt plads til alle her men derfor kunne der vil ikke ske jer noget som bruger her at give et par ord om hvad i kan lide her inde.
Måske en som ønsker en reklame op på hol.dk ser på Trustpilot og tænker NEJ eller andre end jer selv som måske kunne have glæde af det f.eks. hol.dk eller andre mennesker.
-- Mvh. Mr. WoLF
Uanset om TP er noget lort er der stadig relevant feedback derind. Ønskede hol at fornye selv burde høre på alle der har feedback. at kunstigt booste på TP vil måske hjælpe TP score men mentaliteten eller de oplevelser der kunne vente nye bruger vil nok for blive, men bum det er jo op til Hol's bagland uanset. Og nej det er ikke deres kald hvis de vil forblive et åben forum så er alt som det skal være, lige fra geek, tossen og TP scoren. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Findes der da websites der ikke er åben hele døgnet rundt? -- Sidst redigeret 14-01-2016 08:32 #5 - problemet for mig er at Trustpilot er en virksomhed, ikke et "community" - dvs. at mit bidrag hjælper med at give TP troværdighed, og giver dem "varer på hylderne". Jeg vil ikke være "en vare" hos TrustPilot, og bidrage til at endnu flere folk kan sige "kig på TrustPilot hvis du er i tvivl". Ligesom jeg ikke vil hos Facebook, osv osv.
Det er en kommerciel virksomhed, ikke et site der hjælper nogen med noget som helst. -- "ORK SATME!" #7
Ja det gør der faktisk. Adaptec havde en periode hvor man kun kunne downloade drivers i "deres åbningstid". Om det stadig foregår ved jeg faktisk ikke. Har flere gange hørt Linus fra LinusTechTips på youtube nævne hans oplevelser med det. -- #9 ok det var én. Er der flere (som betyder noget)?
#0 fremhæver at hol.dk har "åbent for alle døgnet rundt". Så må det jo være noget særligt.. eller
99.999% websites har sgu da åbent døgnet rundt ;) -- Sidst redigeret 14-01-2016 09:05 #7: Ja, på KVL var nogle af deres interne hjemmesider 'lukket' mellem 2-7 (mener jeg). -- MB: ASUS Z77 Sabertooth | CPU: i7 2600K | GPU: GTX 970 | RAM: 16GB 1866MHz | CASE: Silencio 550 | SSD: Samsung 840 Mange banker (netbanker) har jævnligt (hvis ikke hver nat) lukket for at man kan bruge dem om natten, så vidt jeg ved. -- Hvis hol havde en decideret 'vare', så kunne man da overveje at skrive en anmeldelse. Men da det primært et er forum, så ser jeg det ligegyldigt.
Jeg skriver heller ikke anmeldelser af Herningmotorvejen eller lysreguleringen i Kærsgårdskryset?
"Det er dejligt med de mange farver, men jeg synes at i favorisere den røde. 3/5 herfra" -- Det er også kun primært negative kommentar der skriver derinde.
og så trustpilot for et forum :P -- YEAH, har fundet på noget vildt sejt at skrive HER... damn, har bare glemt det ;P #7
Det er ikke alle steder du kan få (Computer)hjælp det meste af døgnet og uden at skulle vente i (telefon)kø.
Jeg synes da det ville da være fint med flere positive tilkendegivelser på TP, fra HOL´s brugere. -- #RTS/RPG/Survival/OpenWorld/CityBuiding/Strategy/Indie/Early Access: http://store.steampowered.com[...] Demo: http://lofigames.com[...]
#10
Jeg tror at der med udtrykket "åbent døgnet rundt" henvises til, at der er aktive bruger så godt som altid.
Aktiviteten hen over nattetimerne er selvfølgelig ikke så stor, men vi ser det da fra tid til anden, at den er der. -- http://hamdentykke.dk[...] Man kan ikke drive et site som HOL og gøre alle tilfredse, det er simpelthen bare umuligt at opnå. Men jeg må sige at Trustpilot anmeldelser ikke er noget jeg går op i. jeg kommenterer dem som regel når jeg kan se at det er folk som er helt gal på den, feks var der en bruger som gav 1 stjerne pga en salgstråd og personen havde brugt HOL 4 år inden da. Men ellers er jeg ligeglad med trustpilot og har faktisk forsøgt at få HOL slettet da det ikke giver mening at kunne anmelde et forum som ikke har noget salg til brugerne. -- Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk Desuden tror jeg at det er de færreste der opretter en positiv anmeldelse af et produkt, kontra dem der opretter en negativ. Du går heller ikke ned i Brugsen og roser dem for at have solgt dig en super lækker liter mælk. Men hvis mælken er sur, så skal kunden nok dukke op.
Ligeledes er jeg ikke fan af at skulle opfordres til at lave et "like". Det bliver hurtigt en smule kunstigt. -- Ha Ha, er der virkelig en trustpilot for et forum?
Really...
Når, men hvem fanden tjekker et forum inden der smider et indlæg. Brug den gratis hjælp man får eller ej. Det er jo ikke fordi man skal betale for brugen. Come on...
-- i7 6700, 16GB DDR4, GTX 970 G1, 256GB M.2 SSD ect. Det var godt nok dagens sjoveste :)
Jeg nægter simpelthen at tro nogle brugere herfra har anmeldt hol.dk, både positive som negative, på trunspilot !! :) -- Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af NSA. #23 Det kan du jo så læse at folk har. Overvejende negativt. -- FFHAU!
This is 2016, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse. --
Sidst redigeret 14-01-2016 15:20 Havde en lille diskussion med en veninde som jeg var over for et par uger tilbage, hun brokkede sig over der ikke var nogen som havde givet info om den pirat film hun var ved at hente, det var for dårligt så mange havde hentet den film uden at give info sagde hun, så spurgte jeg hende om hun selv havde givet info om de andre film hun havde hentet men de måtte hun så sige nej til.
30 sek. af dit liv kunne måske give hol.dk lidt mere i betaling for en reklame en dag. -- Mvh. Mr. WoLF
Læser overskriften og tænker god ide.
*Scroller ned*
Noget med en fed dværg...
*Scroller lidt længere ned*
Noget med netbanker er lukkede om natten...
*Scroller ned igen*
Noget med programmering...
*Lige lidt længere*
Noget med piratfilm...
Det er det der er så fedt ved HOL! The random replies!
Og så logger jeg ind på trustpilot og ser, at jeg skrev min anmeldelse for snart 5 år siden. -- Nu uden signatur :O --
Sidst redigeret 14-01-2016 15:28 #26 Helt rigtig , der er masser som kun skimmer teksten og leverer nogle helt hen i vejret svar som ikke giver nogen mening og deres indlæg står tilbage, som uforstående og ligegyldigt.. præcis som #26 lidt giver udtryk for her, ingen hoved og hale og totalt misforstået pointen. -- #26 man skal passe på med cola og kaffe i munden når man åbner en tråd her, det kan koste en laptop eller et tastatur men heldigvis kan der hjælpes med at finde nyt eller brug her hvis det skulle ske. -- Mvh. Mr. WoLF
#27 - Efter at have haft en aktiv bruger her på forummet i over 10 år, er jeg godt klar over hvordan tingene er herinde. Jeg synes blot det var sjovt, at emnet skifter så ofte. Jeg kan godt se at der er sammenhæng i det, men det var nu stadig lidt sjovt så store forskelle der er.
Der har været en lignende tråd før og jeg har som sagt for længe siden skrevet på Trustpilot om HOL som slet ikke burde være på trustpilot. Men jeg ved du hader alt hvad jeg gør så forventede også lidt et uforstående kritisk svar fra dig :D
Det her forum har sgu været en del af min hverdag i mange år efterhånden. Der er snart ikke noget der overrasker mere. Det skulle lige være hvis 688 fik hår på hovedet og skiftede metalpladerne ud med noget "moderne musik" fra P3.
Jeg forstår skam godt pointen i tråden. Som er en gentagelse af en anden tråd som muligvis er en gentagelse af en anden tråd. Når forummet har været på banen så længe, vil der jo komme gentagelser. Så i stedet for at sige det samme som i 20 tidligere lignende tråde, så kan man evt. prøve med noget anderledes :P -- Nu uden signatur :O --
Sidst redigeret 14-01-2016 16:08 #30 - At HWT aktivt har gjort noget for at få forbedret deres rating. Både via opfordringer, samt ved at få slettet dårlige anmeldelser.
Eksemplet her nævner en score på 4.3. Man kan se der samme dag er kommet mange 5 stjerners anmeldelser, samt hvis man går længere tilbage er det svært at se hvordan det skal kunne give en rating på kun 4.3
http://hwt.dk[...]
https://dk.trustpilot.com[...] -- Bazinga!
Problemer med en Admin/Moderator? Spørgsmål vedr. en tråd/et indlæg? - Send en mail til undertegnede.
FFHAU! #31>>ja jeg ville langt hellere have HOL fjernet fra Trustpilot end at opfordre brugerne til at rate os godt. Trustpilot burde være en side hvor man kan rate sider man handler med og da vi ikke har et produkt vi tager penge for er det ikke relevant at vi er på siden. Men det mener Trustpilot desværre ikke. -- Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk #32 - Tror desværre folkene hos Trustpilot synes det er en glimrende ide at sider der slet ikke burde være der, er der. Det giver besøg! Men et forum der er værd at besøge skal nok blive delt helt af sig selv. For godt eller ondt. Men eftersom jeg har været aktiv så mange år, må der jo være noget der er gjort rigtigt! :) -- Nu uden signatur :O --
Sidst redigeret 14-01-2016 19:56 #33 eller nogen der har gjort det forkert når du stadig er her... *drops mic* -- FFHAU!
This is 2016, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse. Er enig langt hen ad vejen med de negative kommentar. For årti tilbage var siden et sted man kunne samles for at tale om hardware og have have en god omgangstone. Det er de seneste år gået af fløjten og i stedet blevet til hvad jeg vil kalde en Arto side.
Synd og skam, da jeg ellers har holdt af siden i mange år. Interessen er simpelthen forsvundet i takt med børnene har overtaget. -- #2 jeg har brugt trustpilot til at finde sider der sælger specifikke produkter, bl.a. barbergrej og sådan.
ikke at jeg læser anmeldelserne, men jeg bruger den som en slags kategoriseret butiks-liste -- #36 - Trustpilot er en forretning. De bestemmer selv hvilke anmeldelser de ønsker vist og ikke vist. Det er deres side. Det er deres opslagstavle. Det er det samme som at skrive på facebook eller et åbent forum for alle at man hader/elsker en virksomhed. Det er latterligt, men det er penge i lommen på Trustpilot. Man kan ofte ikke bruge en hjemmesides trustpilot score til en skid. Alle kan jo skrive og hade på en hjemmeside derinde.
Trustpilot BURDE kun være for folk der faktisk har gennemført en handel med en virksomhed. Men i stedet bliver siden ofte brugt af idioter, som skriver en masse vrøvl og løgn for på den måde at "hævne" sig på en virksomhed, som de måske ikke engang har gennemført en handel hos! -- Nu uden signatur :O #37 Sjovt, præcis det samme sagde de ældre personer på HOL.dk for 10-12 år siden da siden stadig var relativt ny :D -- FFHAU!
This is 2016, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse. #40, det mindes jeg ikke. Men alderen spiller et pus tænker du? -- #41>>Det er en diskussion vi har haft utallige gange her på siden første gang omkring 2001. Sagen er den at HOL primært appellerer til unge mennesker så de fleste har en tildens til at vokse fra siden på et tidspunkt og synes at det var meget bedre i gamle dage. -- Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk #42 Er det ikke sådan i alle livets aspekter? Sommeren var varmere, isene større, altid metervis af sne hver vinter? ;-)
Jeg har da personligt taget mig selv i at tænke, at jeg egentligt var godt på vej til at blive den "sure onkel morfar" jeg altid havde forsvoret at blive, når jeg blev ældre!
Livets cyklus går jeg ud fra... Tsk tsk, ungdommen nutildags.
- At rate et hardwareforum på Trustpilot, giver nogenlunde ligeså meget mening som at bestille takeaway med PostDanmark. -- - Sometimes the only sane answer to an insane world is insanity #43 - Hahahaha glimrende analogi!! :D -- Nu uden signatur :O Så har jeg smidt 5 stjerner på trustpilot.
Det fortjener hol..
Opfordre også jer andre til det! (Uanset hvilken holdning i har til trustpilot) -- MB: ASUS Maximus V Gene | CPU: i7-3770 @ 4.3Ghz | GPU: GTX 980 | RAM: 16GB | CASE: Corsair 350D | SSD: 2 stk. 256GB Samsung 850 Pro | Asus ROG SWIFT Det er dog underligt at et frit brugerforum ryger på trustpilot... Folk kan vel enten bruge forum eller lade være, ingen tvinger dem.
Jeg skimmede nogle af anmeldelserne igennem og som jeg har læst her tidligere er der mange der er trætte af "børn". For mig selv er det ikke det store problem men har flere gange oplevet useriøse topics eller svar fra nogle ala børn. Måske man skulle overveje at lave et afsnit kun for dem der er NEM-ID Valideret? På den måde kunne man jo nemt på forhånd slippe af med spammers/trolls/etc. -- #46 HVorfor skulle nemid stoppe folk fra at være trolls? Har du set facebook hvor folks fulde navne og adresse står og hvordan de skriver online? Tror desvære ikke der findes nogen løsning på internet trolls. De findes i alle slags. -- Yep #46>>Mange af de "børn" der er her på siden er over 18 år gamle og ville således fint kunne poste selvom vi indførte den slags tiltag. Det er dog i min erfaring ikke en god ide at indføre specielle områder på et forum hvor der kræves specielle rettigheder. Jeg har selv deltaget på nogle fora hvor man først fik adgang til specielle fora når man havde bevist sin værdi. Man glædede sig til at få fuld adgang og da man så fik det opdagede man at aktiviteten i de fora var lav og kvaliteten var ikke meget bedre. Det samme ville jeg frygte var tilfældet her på siden og derfor er det ikke noget jeg vil eksperimentere med.
-- Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk 32# Da du skriver "Men det mener Trustpilot desværre ikke.", skal det forstås som at du ikke
har mulighed for at fjerne HoL fra Trustpilot i det hele taget?
HoL er jo ikke en virksomhed, burde det ikke være muligt så?
Det er nu ikke noget lovgivning jeg har sat mig ind i, men i princippet burde man ville kunne sagsøge Trustpilot for at være tvunget til at være på deres side, HoL er jo uanset hvad ikke en virksomhed.
Jeg tør godt væde en plade chokolade (bedste kvalitet) på, at det ville man kunne i USA :D
-- Det er jo det Trustpilot lever af;
De starter ud som en troværdig side, opbygger en massiv medlemsskarer, virksomheder får tusinder af anmeldelser (hvem kender ikke Trustpilot)? Og så bagefter tager de penge for at slette negative- & indsætte positive anmeldelser. Det er en god forretning!
Men jeg smider da gerne en positiv anmeldelse for en god sag! ;)
Jeg har altid godt kunne lide at man ikke bare kan rette sit indlæg i tide & utide, men måske man kunne få en 8 min. i stedet? :P Ellers var den røget med i ovenstående indlæg i stedet hehe.. -- Sidst redigeret 15-01-2016 10:32 #48 Der er mange fora, hvor det fungerer glimrende med et rating-system.
At folk opfører sig som børn er da en klar konsekvens af det manglende ratingsystem på hol.dk. Hvis man skal gøre sig selv synlig, så gælder det om at råbe højst.
Hvorfor skulle man bruge sin tid på at skrive lange forklaringer omkring hardware (som e-gamer), når man bare bliver buet ud af skaren af børn med lidt indsigt og stort ego? Eller hvorfor skulle man oprette et sagligt spørgsmål om noget teknisk, når tråden bliver oversvømmet af folk "der lige skal forklare at tearing slet ikke kan forekomme under skærmens opdateringsfrekvens"?
Alt fornuftigt drukner i mængden af folk, der har travlt med at råbe højst - specielt når man er på glatis rent fagligt. Det er umuligt at skille skæg og snot for sig her på hol.dk
Et ratingsystem ville:
1: Highlighte gode indlæg
2: Motivere til at skrive noget fornuftigt
3: Skjule indlæg med mange downvotes
4: Generelt motivere til mere disciplin
5: Forhindre en masse bitcheri, fordi man bare kan trykke "Dislike" frem for at skulle forurene tråden med at modsige reaperkill for 9000. gang i, at MSIs hardware altid fejler - altid!
Men det er vel "working as intended". Flere børn = flere reklamevisninger. -- Sidst redigeret 15-01-2016 10:56 #51>>Vi taler ikke om rating system men om områder med begrænset adgang.
Men derudover er et rating system da ikke bedre end de brugere der bruger det, jeg kunne sagtens forestille mig at nogle brugere generelt ville bruge en downvote overfor folk de ikke kan lide og ikke på baggrund af indholdet. Men intentionen er at HOL skal være et relativt frit forum, hvis jeg gik meget op i at tjene penge på siden ville vi nok have nogle mere irriterende reklamer. -- Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk Hvis man er konstant utilfreds og synes at det er over 10 siden at hol.dk var godt, så burde man måske overveje at smutte, eller selv prøve at forbedre det mere.
Der er også den mulighed at man selv er blevet lidt gammel og tør/bitter ;)
hol.dk er hvad det er.
Men tiderne skifter jo også. -- Sidst redigeret 15-01-2016 11:55 #52 Men, man skal kvalificere sig til de specielle områder, så der må være et undeliggende system for at kvalificere folk. Enten via antal posts, points, Likes eller tilsvarende.
Man kan lave ratingsystemer på mange måde. Et positive-only system (facebooks Like f.eks.) giver ikke anledning til personforfølgelse. Det kan faktisk fremme en god disciplin. Hvis man nu sidder og skændes med en eller anden, og den anden får en hulens masse likes... så må man jo tage det til efterretning ;). Eller... det giver i hvert fald reduceret motivation til at bryde ind i diskussionen og vælge side, når man bare kan "like" den ene parts synspunkt, uden nødvendigvis at skulle skrive det.
Og så har det den fine sideeffekt, at gode svar i trådene bliver highlightet. Det giver også folk mulighed for at orientere sig, i stedet for at skrive "Jeg gad ikke læse de 200 tidligere posts, så nu skriver jeg bare et eller andet, som der nok er nogen, der har sagt før mig alligevel. But here goes:..."
-- Sidst redigeret 15-01-2016 12:19 #54>>Jo men nu er hele essensen jo at jeg ikke tror på anvendeligheden af "special access" forums. Deudover så lægger du jo op til at fuldstændigt ændre på den måde vores forum virker på. Det du lægger op til lyder mere som superuser.com hvor de highlighter et svar som værende det rigtige. Vi kunne da nemt indføre den slags men jeg tror at det ville ødelægge det community som faktisk trækker rigtigt mange mennesker til hver eneste dag. HardwareOnline.dk er et mere et klassisk forum hvor man kan diskutere en masse forskellige emner også selvom det går offtopic, se bare vi diskuterer rating system i en tråd om trustpilot.
Så selvom rating systemet du snakker om skam fungerer så tror jeg ikek det er noget for HOL. Derudover er facebook jo et fantastisk eksempel på at selv positive rating systemer ikke kun er lykken. Jeg mener se alle de folk der laver "like hunting" posts som kun har til formå at få os til at trykke like uden hensyn til andre kvaliteter. -- Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk altså som nyhedsside er den jo helt vild ynkelig
der har lige været CES og ikke EN eneste nyhed er lavet siden nytåret.
-- #56>>Ja og jeg var endda på CES, men mit mål var ikke artikel produktion. Uden at afsløre for meget så er nyheder i klassisk format ikke en del af mine fremtidige planer for HOL. -- Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk #57 du må afsløre hvad du har lyst til :P
som nyhedssite har jeg opgivet den
jeg bruger reddit betydigt mere end den her side, til samtlige formål
jeg er herinde pga. køb og salg forummet -- #58 Der er vist ikke nogen der bruger HOL som en nyhedsside, og at skulle have HOL til at være en opdateret og relevant nyhedsside som kunne konkurrere med gigantiske udenlandske sites med kæmpebudgetter, eller gigantiske fora som Reddit, er nok måske en smule optimistisk.
Jeg kan personligt ikke forstå at man ikke har opgivet den tanke for mange år siden. De resourcer det ville kræve at lave en aktuel, relevant og up-to-date nyhedsdækning ville vist ikke kunne dækkes ind af de små indtægter fra reklamer osv der kan komme på så lille et marked som det danske. -- "ORK SATME!" #59>>Jeg er enig med dig det bedste vi som danske sider kan håbe på er at nærmest linke til de artikler som de føromtalte sider laver. Derudover har du da ret i at vi nok burde have droppet en del for et par år siden men det var en af de ting der var med fra starten og har været lidt svær at give slip på. -- Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk Jeg har brugt både Hardware online og HardwareTest i mange år, jeg har i perioder været rigtig træt af HOL pga. de mange mærkelige indlæg - altså, hvad rager det mig som bruger på en hardwareportal at du skal finde en ny bil eller en lejlighed, eller ikke kan stave til ymer.
I forhold til HWT, er der mange flere brugere, dvs. forummet er unægteligt mere livligt, på godt og ondt.
Men administratorer er heldigvis kvikke til at slette idiotiske kommentarer i forum, det skal de ha'.
Mht. Trustpilot, kan jeg overhovedet ikke se hvad HOL laver der. I forhold til en brugerportal, er Trustpilot inderligt ligegyldig.
-- #61 Enig.
Trustpilot.dk er en gabestok. De tilføjer alle sites, de kan, og hvis folk sidder og skriver negative ting om en side, så kan sidens ejer kun klage, hvis ejeren betaler til Trustpilot.dk for den "service" det er, at fjerne de negative indlæg.
Det er ren afpresning. Det er utroligt, at det er tilladt. -- Sidst redigeret 28-01-2016 14:47 #62 - hvis bare folk stoppede med at give gratis indhold til Trustpilot (som altså er et firma, ikke en "gratis service som hjælper os allesammen!1!!") - så ville det løse sig selv.
En ting er at tonsvis af firmaer spammer opfordringer til at rate dem på TrustPilot (man aner en kommerciel interesse imellem firmaet og TrustPilot) og sætter klistermærker overalt på deres sites, butikker og biler, men at "vi" nørder giver dem gratis indhold til deres mildest talt utroværdige biks.. det forstår jeg ikke. Folk giver dem troværdighed og "varer på hylderne" ved at lægge anmeldelser på deres site, og det må skyldes en nærmest himmelråbende naivitet. -- "ORK SATME!" --
Sidst redigeret 28-01-2016 14:54 #63>>Jo men det er jo fordi der reelt set er brug for den service de tilbyder. Det er godt at have et sted at tjekke om et firma er reelt eller ej. Jeg er enig i at der er problemer med deres forretnings model og at butikker med abonnement nok bliver ratet højere end dem der ikke har. Men jeg må sige at nogle af de butikker jeg har handlet med der afspejler deres trust pilot rating også den service jeg har fået. -- Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk #64 Ingen tvivl om, at Trustpilot fungerer fint til mange sites. Men det burde være muligt at frabede sig at være til stede på Trustpilot. Det er ren afpresning at alle og enhver (inkl. konkurrenter og andre med onde hensigter) kan skrive hvad som helst, som man ikke kan få fjernet uden at betale til Trustpilot. -- #65>>Delvis enig, sites som HOL burde kunne blive slettet men steder der faktisk handler med nogen bør ikke kunne slettes, det ville jo give svindlere frit spil.
Hvis jeg havde en net butik ville jeg forfølge "det aggressivt" og bede alle mine kunder om at rate mig for så kan andre ikke vælte ratingen. -- Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk #59 the688
Det har aldrig været udenlandske sider, som har været konkurrencen. Det var det ikke i 2001, da jeg startede og heller ikke i 2008, hvor jeg langsomt trak stikket.
Det kræver faktisk ikke det vilde, at holde en nyhedssektion kørende. Mest af alt kræver det, at man har et par folk til at holde dampen kørende samt at man har et skarpt defineret område at arbejde indenfor.
Det er derfor, at uanset hvilken type interesseside vi snakker om, så er den mindre artikel med nyhedsrelateret stof i den ene eller anden form det eneste, som er tilbage. Prøv at tag et kig på de udenlandske sider, som er tilbage.Det er en brøkdel, af de mange .com sider, som poppede frem fra 2000 til 2008. Mange var kæmpe store og havde flere ansat i denne periode, men selv ikke det var nok.
Dem som ikke formåede at opbygge en nyhedssektion eller en anden form for dagligt indhold, de døde. Nogle kunne leve videre på lavere blus grundet, at de havde opbygget et community, havde fat i en niche eller formåede at være regional spydspids, men resten forsvandt.
Jeg vil desuden påstå, at du har undervurderet eller misforstået nyhedernes rolle og effekt på HOL og specielt effekten på forummet. Vi har aldrig kunne drive en selvstændig nyhedssektion her på HOL af grunde jeg ikke skal komme ind på her. Vi har derimod haft en stor indflydelse på dynamikken og sammensætningen i forummet.
Vi har haft nogle fantastisk kloge folk i forummet, og dem kunne vi ikke beholde, havde det ikke været for nyhederne. Det største bidrag nyhederne har haft på siden har handlet om, at når folk kom lidt op i hierarkiet og lærte mere, kunne vi beholde dem på siden og aktive i forummet via nyhederne.
Prøv at tænk på, hvor mange heftige debatter du selv har været en del af igennem tiderne, hvor store og små emner er blevet debatteret. Hvor du er blevet udfordret på din viden og holdninger. Jeg siger ikke, at det ikke er sket i forummet, men det er bare i udbredt grad sket i kommentarfeltet i nyhederne.
Tag et kig på forumoversigten nu og tænk nogle år tilbage. Tager man off-topic og køb/salg fra, så sker der i HOL målestok praktisk talt intet her på siden. De tråde jeg kigger på om mandagen, de er også i oversigten et par dage efter, og nogle gange endda en hel uge efter trods få kommentarer.
Kig på grafikkort-kategorien, som historisk har været en af de ret aktive kategorier. Der er 2-3 tråde, som er aktive om dagen. For processorer er det under en tråd om dagen i gennemsnit. Det er skidt for en computer-hardwareside.
HOL har brugt tæt på ti år på at finde ud af, at artikler og tests ikke var der, hvor kræfterne skulle placeres. Tro det eller ej, men sammen med diverse forsøg på at tæmme forummet op gennem nullerne, så er det test og artikler, at pengene, spaltepladsen og fokus er blevet brugt på fra 2000 og frem til 2008-2009. Desværre kom konklusionen for sent, og derfor er der ikke noget redaktionelt indhold tilbage på HOL.
Så kom satsningen med køb og salg til stor glæde for dem, som savnede lidt ekstra sikkerhed, når de købte og solgte. Succesen skal jeg ikke kunne sige noget om. Jeg kan derimod sige, at hvis ikke næste satsning formår at imitere effekten af en nyhedsstrøm, og samtidig koble forummet på, så vil det blot splitte siden yderligere ad og fortsætte udviklingen mod en død side. -- Mvh. Thomas Christensen. --
Sidst redigeret 29-01-2016 13:36 Ja nyheder ville sgu nok sætte gang i tingene -- #67 - Tak for et godt og sagligt indlæg.
"Som altid", burde jeg nok tilføje :)
Jeg kan sagtens se dine pointer. Jeg kan godt se at min sort-hvide opstilling af "nyheder vs. ikke-nyheder" var for unuanceret. Nyhederne - og de efterfølgende debatter med ikke mindst dig selv, men også mange af de andre kompetente debattører fra "dengang" spillede naturligvis en kæmpe rolle, som du så ganske rigtigt påpeger.
Værdien af reviews og nyheder som debatskabende, er bestemt væsentlig. Min tanke var bare at hvis HOL skulle blive et site som bar nogen vægt som nyhedssite - altså hvis man ville have folk til at tænke "HOL" i samme åndedrag som mange af de store nyhedssites, ville det kræve en gigantisk satstning, som jeg stadig holder fast i, ikke ville kunne flyde ovenpå i et marked som det danske.
Dine indlæg er oftest debatskabende (på en langt bedre måde end mine er ;) - og jeg har før slået på tromme for at man burde satse på at fastholde nogle af de kompetente forumbrugere som vi alle sammen savner, netop ved at lave *debat* - ved at lade dem skrive nogle "editorials" om relevante emner. Lidt som afstemningen, bare med kød på.
Oh well - at HOL overhovedet findes i en tid hvor alle folk bruger sociale medier, og stadig er et levende og sjovt sted, er egentlig fantastisk i sig selv :) -- "ORK SATME!" "Jeg stoler mere på Putin, Trump og Assad end jeg gør på Trustpilot." hahahh - præcis sådan jeg har det med Trustpilot nu om dage :D :D -- og det skulle i denne tråd og ikke den anden der allerede kører? -- Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 425 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|