Du kan ikke forvente at de ikke tager beskyttelsesglas af hvis de har telefonen skilt af.
Ville du have haft dem til at tage det af, skille telefonen af, betale for ny beskyttelsesglas og sætte det på?
Den første del er ikke specielt god af care1, men angående beskyttelsesglas, så kan I ikke forvente det ikke bliver tager af ved reparation.
--
Nej, men jeg kan vel godt forvente at de gør opmærksom på at de fjerner det?
--
Have you tried turning it off and on again?
#1 Det kan ikke forventes at forbrugeren ved hvordan produktet skal repareres, eller hvad det indebærer at afmontere. Det må til enhver tid påligge værkstedet at informere kunden om hvilke ting de har tilføjet eller fjernet.
Kan du forestille dig et bilværksted der fjerner airbaggen, men ikke fortæller kunden om det?
--
#0 Betal for rep. af skærm og kom videre.
#3 Der er jo en væsentlig forskel mellem en airbag, som originalt er en del af bilen, og et panserglas af et helt tredje firma som #0 har monteret. Care1 eller CBB intet med det panserglas at gøre.
--
#3 så hvis du får skiftet en bagrude hvor du selv har sat solfilm i, så synes du også det er naturligt at de lige smider noget solfilm på den nye?
Hvad hvis de havde lavet en ombytning til en ny telefon? Skulle de så også have smidt beskyttelsesglas på den?
--
Hvis du læser vilkårene, så står der faktisk at eventuelt tilbehør bliver fjernet og ikke kommer med retur. Det har der i hvert fald gjort de gange, jeg har sendt en telefon til rep ved Care1.
Så jeg vil ikke mene, at der er noget at komme efter - og DE har deres på det rene.
--
Skrammel!!!!
pointen er at de BURDE gøre opmærksom på at de har fjernet beskyttelsen på telefonen.
(det mente den første cbb gut jeg talte med også)
jeg er fuldstændig ligeglad med filmen, men havde jeg vist at de havde fjernet den , hvilket ikke er nødvendig for den reparation de har lavet, så kunne jeg have undgået en dyr skade.
4# kom videre er ikke et konstruktivt bidrag til samtalen , ved godt niveauet herinde ikke altid er til mere end det, meen.... :)
--
Have you tried turning it off and on again?
Taget direkte fra Care1's hjemmeside:
"Købers vilkår og forpligtelser
I forbindelse med undersøgelse/reparation kan data, billeder, apps. monteret tilbehør m.m. gå tabt eller for enheder med fysisk skade ved indlevering, kan skaden udvikle sig. Care1 / number1service A/S er på ingen måde ansvarlig i reetablering eller generhvervelse.
Det påhviler til enhver tid køber, at sikre sine data på produkter indleveret til reparation og/eller undersøgelse.
Du bedes inspicere produktet ved udlevering, og rette henvendelse til Care1 indenfor 2 hverdage, hvis du ønsker at gøre indsigelser omkring det udleverede produkt."
--
Skrammel!!!!
#8 ja, det ser jeg. Jeg har været i kontakt med dem og opfordret til at de nævner når de fjerner glas
den er vist ikke længere. Det er næppe en service der bliver standard desværre...
Tak for svarene :)
--
Have you tried turning it off and on again?
#0 Jeg kan godt forstå, du synes, det er røvdårlig service fra Care1. Det ville jeg også være skuffet over.
Men, jeg synes omvendt ikke, at du kan gøre dem ansvarlig for, at skærmen er revnet. De har fjernet glasset for at kunne udføre reparation, og har ikke begået nogen fejl, der gjorde skade på skærmen. Den gik i stykker, fordi telefonen er blevet tabt.
Hvis de havde glemt at skrue telefonen ordentligt sammen, så der var kommet væske eller andet ind i den ved helt almindelig brug, som telefonen kunne forventes at blive brugt, så kan man sige, at en følge af deres fejlreparation var, at der var kommet vand ind i den og havde forårsaget skade.
Garanti/reklamationsret dækker ikke for panserglas, som kunden selv har eftermonteret. Man må forvente, at få en fungerende telefon tilbage fra reparation i den stand, man originalt fik den i (så godt som muligt). Det giver ikke butikken nogen eksplicit oplysningspligt overfor f.eks. klistermærker, panserglas eller andet, som de har måttet fjerne for at bringe telefonen tilbage til originalstand.
Det er præcist det samme, som at de forbeholder sig retten til at slette data mv som er nødvendigt for at bringe telefonen tilbage til originalstand.
#9 Fair nok. ;)
--
FYI: https://www.youtube.com[...]
--
Sidst redigeret 12-11-2020 15:05
Hvad er det for en tlf der kan tabe simkortet indvendigt ? For det lyder da ikke særligt godt :-(
--
11# En sony l4 og ja, jeg har godt nok aldrig oplevet en telefon hvor simkort kan falde ud af slæden.
#10 jeg ved godt at skaden ikke er deres skyld, jeg er bare meget ærgelig over at de ikke har gjort opmærksom på at de har fjernet beskyttelsen, det er den praksis jeg håber de vil ændre fremover.
--
Have you tried turning it off and on again?
Hvilket panserglas bruger du?
Jeg har endnu til gode at se en telefon med "usynligt" panserglas.
Man er altid 100% på om der er panserglas på.
Selvom der er panserglas på, så er det jo langt fra sikkert at det ville have reddet telefonen.
--
Google først, spørg bagefter.
Man skal ikke græde over spist bacon.