Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

AEG Vaskemaskine får defekt efter lige akkurat 2 å...

Af Nørd Aspirant Hodja^ | 26-10-2020 19:12 | 2482 visninger | 30 svar, hop til seneste
Hejsa, Som overskriften siger - vi har haft AEG vaskemaskine i de lidt over 2 år vi har boet i vores nye hus. Når jeg siger lidt over 2 år, er det under 1 mdr ~ over leverings dato. Hvad ville i gøre? Jeg føler mig sgu lidt fooled - det virker simpelthen for tilfældigt at den lige akkurat kan holde 2 år og nærmest ikke en uge mere.
--
#1
vest-aalb-dk
Mega Nørd
26-10-2020 19:14

Rapporter til Admin
Hvad er der præcist gået i stykker som ikke kan laves? Nu kan du jo købe reservedele til sådan en, og simpelt er det somregel også
--
!AMD HAS RYZEN
#2
stallemanden
HOL Moderator
26-10-2020 19:21

Rapporter til Admin
#0 Vi har lige været igennem en tur, hvor det godt nok var vores induktionskogeplade. Ikke AEG, men Whirlpool. Jeg kontaktede forretningen jeg har købt den, fordi det var 2 år og 9 dage siden jeg havde købt den. Jeg sagde, at jeg synes det virkede helt utroligt, at en vare ikke kunne holde længere. De to kontakt til Whirlpool, der godt kunne se det, og de udvidede garantien og tog den. Den er forsøgt repareret, uden held og vi afventer lige nu levering af en ny. Så mit råd. Tag kontakt og håb på, at de vil hjælpe. Ellers, så er det igennem forsikringen.
--
https://onsdagssnegl.dk[...] "Held er noget, der indtræffer, når grundige forberedelser mødes med gunstig lejlighed"
#3
ToFFo
Guru
26-10-2020 19:23

Rapporter til Admin
Well... Shit breaks. Sådan er det jo. Men er der kun 2 års garanti på den? Her taler jeg ikke om den obligatoriske reklamationsret, men garanti. Som #2 siger, så prøv at kontakte dem. Det koster jo ikke noget at spørge, og måske vil de gerne stå inde for deres produkters kvalitet og udvide garantien, så du måske køber AEG igen, og evt. anbefaler dem til andre.
--
- Indsæt signatur -
#5
Dragonheart
Guru
26-10-2020 19:37

Rapporter til Admin
Hvilken model? Hvad er gået i stykker? Hvor meget er den brugt? (1 x vask om ugen eller 10x vaske om ugen?) Er den vedligehold efter anvisningerne? Har oplevet selv de dyreste +8k modeller til alm forbrugere kalker fuldstændigt til hvis de ikke afkalkes efter anvisninger pga kalken i vandet i kbh. Eller overdrevet brugt af forkert vaskemiddel og ingen kogevask osv.
--
Hvis ikke du får held til at snakke dem varme, så tag den over forsikringen. AEG plejer ikke at vær helt billigt, så tænker hurtigt du har selvrisikoen inde. Og når den kun er 2 år gammel er der formentligt minimal afskrivning.
--
Sidst redigeret 26-10-2020 19:39
#7
Wut
Nørd Aspirant
26-10-2020 20:46

Rapporter til Admin
Jeg gad godt vide, hvordan man designer en maskine til at gå i stykker lige 2 år og få dage efter den blev solgt. Hvordan vidste maskinen, hvornår den blev solgt? Hvordan kan man forudse, hvor meget maskinen vil blive brugt? Hvordan kan man forudse, hvor lang tid maskinen står uden strøm tilsluttet - i tilfælde af, at man har proppet et skjult ur i den, der er designet til at crappe ud efter 2,00 år? Der må i det tilfælde enten være en hemmelig knap, som sælgeren trykker på, som får den til at gå kold lige 2,01 år efter salget via et internt ur, der kører på batteri. Eller måske har AEG en stor radiosender i hvert land, der udsender en "Gå kold nu"-besked til alle maskinerne, så de lægger sig ned på ryggen. Eller det noget i vandet mon? Mikrochips i vandet får den til at gå ned? Folk er fanme lidt for gode til at se konspirationsteorier i alt, der bare ramler sammen helt tilfældigt. ;-D Hvis AEG designer maskiner til at gå i stykker efter præcist 2,01 år, så vil de jo have en storm af maskiner, som går kolde efter 1,99 år (ved usikkerhed i systemet), som de så skal erstatte alle sammen. Lyder det realistisk? ;D
--
FYI: https://www.youtube.com[...]
--
Sidst redigeret 26-10-2020 20:52
#8
ToFFo
Guru
26-10-2020 20:58

Rapporter til Admin
#7 - Det er faktisk slet ikke så langt ude som man skulle tro. Det er ikke så meget fordi maskinen ved hvornår den er solgt, eller hvornår der er gået 2 år. Selvom det ville være let at bygge en timer ind i maskinen, som siger "nu er jeg taget i brug, nu tæller jeg 2 år og springer en sikring" eller whatever. Ofte kan produkters kvalitet dømmes ud fra garantien. Lang garantiperiode = god kvalitet, idet producenten er villige til at stå inde for det virker i X antal år. Miele er et godt eksempel her. De giver vilde garantier, men de laver også vilde produkter. Hvis alle producenter gjorde deres ypperste for at bygge produkter der holder, og let kan repareres, ville udviklingen blive sløvet. Producenterne ville lave produkter der var så gode, at de ikke ville få solgt noget, fordi deres produkter holder så længe. Det er bad for business :P Et eller andet sted bliver man som firma nødt til enten at lave noget skrammel, eller gøre det svært at skaffe reservedele til at reparere produkterne. Ligesom med TV og smartphones. De laves mindre og mindre, bygget med reservedele der er enten specialproducerede, eller ikke sælges i antal under hundrede tusinder per ordre.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 26-10-2020 20:59
#9
Hodja^
Nørd Aspirant
26-10-2020 21:07

Rapporter til Admin
#7 - Konspirationsteori er et stort ord - du bragte det i tråden - ikke mig :) #8 er inde på noget af det jeg kunne mistænke AEG for - nemlig at bygge elektronik så de ikke holder for evigt, netop for at holde gang i salget. https://www.dr.dk[...] Jeg ville egentlig bare gerne høre om i andre havde oplevet noget lign. med AEG.
--
#10
Wut
Nørd Aspirant
26-10-2020 21:09

Rapporter til Admin
#8 AEG er i konkurrence med mange andre selskaber. De lever ikke en zombie-verden lige som Apple, hvor folk bare går ned i butikken og køber den nyeste iPhone, når den gamle er blevet sløv (fordi de er kommet til at skrue telefonens hastighed ned med tiden, for at "beskytte forbrugeren"). Det vil lynhurtigt rygtes, hvis AEG designer deres apparater til at gå i stykker, og det vil ødelægge deres brand. Så længe de kun sidder på en brøkdel af markedet, så giver det ingen mening at programmere produkterne til at gå kolde. Folk går jo netop ikke ned og køber en ny AEG-maskine, når den gamle gik kold efter 2,1 år. Folk går til gengæld ned og køber nye Miele-maskiner til 3-dobbelt pris, fordi Miele (ofte) holder i rigtigt mange år - og folk fortæller det til naboerne og vennerne osv. Det giver ingen mening at programmere sine produkter til at gå i stykker. Det giver mening at cost-downe sine produkter, så de netop holder, hvad en kunde vil forvente er en rimelig tid for produktet, uden at nogle dele af produktet har langt længere levetid end andre. Det giver jo ikke mening at smide en 1 mio km kobling i en bil, der forventes at køre 200.000 km over forventet 10 år. Det med at "lang garanti indikerer et godt produkt", det er også en farlig konklusion. Mange producenter giver netop længere garanti bare fordi forbrugerne tror, at produktet er bedre. Se f.eks. harddiske, hvor nogle WD diske er 100% identiske med andre diske med kort garanti - men så har man lige sat prisen 30% op og garantien op til 5 år. De har regnet på, at X% nok går i stykker inden 2 år, og Y% inden 5 år, men Z% er nok allerede kasseret disken inden 5 år er gået, eller man har smidt bonnen væk, så kommer det kun til at koste dem A kroner i garanti-reklamationer, og derfor kan de sælge dem med 5 års garanti til 30% mere i pris og samtidig stoppe flere kroner i lommen sammenlagt. Det behøver ikke have noget som helst med kvaliteten af produktet at gøre (selvom en del tror det). Min pointe med #7 er mere absurditeten i at beskylde dem for at lave et produkt, der lige akkurat går i stykker efter 2 år. Enten er det en indbygget timer, og det vil man lynhurtigt finde ud af, eller også er produktet så ringe lavet, at det går i stykker der. MEN det er næsten umuligt at designe noget til at gå i stykker på et bestemt tidspunkt. Hvilken parameter skulle styre det udover et indbygget ur? Og hvad sker der, når man får den repareret? "Ja lejerne gik". Ok?... Et internt ur fik simpelthen lejerne til at stå af eller varmelegemet til at brænde sammen? Det lyder komplet urealistisk. Og temmeligt selvmålsagtigt for en producent.
--
FYI: https://www.youtube.com[...]
#11
Dragonheart
Guru
26-10-2020 21:12

Rapporter til Admin
#7 Har siddet med datastik de har været kvalitetstestet til holde til ca 5 år baseret på statistik over hvor mange gange de blev taget til og fra. Nogle kunder klagede så efter 2 år fordi de gik i syykker. selvsamme kunner havde så også et meget atypisk brugsmønster. Produkter designes jo efter forventet brug ved gns. betingelser. Og i DK har vi meget årdt vand som jo gift får bla. vaskemaskiner. Men billigere produkter holder ofte kortere - frdi de er designet med komponenter der kan holde til mindre. #8 Ja og sådanne prdukter ville koste kassen ;-). 20k for en vaskemaskiner vil de færreste vel give.
--
#12
Wut
Nørd Aspirant
26-10-2020 21:15

Rapporter til Admin
#9 Du er meget velkommen til at komme med din teori om, hvordan man designer en vaskemaskine til at gå i stykker lige akkurat på et bestemt tidspunkt - uanset brugsscenariet, uanset hvor længe den står på lager og uanset hvor lange perioder, den står uden strøm. Jeg kan ikke se nogen anden logisk forklaring, end et indbygget ur, der bliver startet, når man vasker med maskinen første gang. Men det leder så jo direkte til, at når du får maskinen repareret, så skal reparatøren være "en del af fidusen" og genstarte det ur, der fik maskinen til at gå i stykker på det bestemte tidspunkt. OG han skal på en eller anden måde undgå, at du opdager, at uret var tilsluttet et kredsløb, der fik f.eks. varmeelementet til at brænde af på kommando. Så... nej du brugte ikke ordet "konspiration", men en logisk konsekvens af det, du siger med, at du er blevet fooled til at købe en maskine, der er forprogrammeret til at gå kold på et bestemt tidspunkt, leder direkte til, at reparatøren må være indblandet i det. Hvilket man nok normalt ville kalde en konspiration. No? Hvis jeg tager fejl, så må du lige forklare, hvordan AEG har klaret den med at få den til at gå i stykker på lidt over 2 år.
--
FYI: https://www.youtube.com[...]
--
Sidst redigeret 26-10-2020 21:18
#13
ToFFo
Guru
26-10-2020 21:19

Rapporter til Admin
#10 - Det er ikke kun AEG der gør det. De gør det allesammen. Når man bevidst designer et stykke finelektronik på en måde, som er mindre "smart" end en anden måde. Eksempelvis med Samsung TV back in the day, hvor kondensatorer blev placeret tæt på varmelegemer. Det var der ingen grund til. Der var rig mulighed for at placere dem andre steder, men de blev placeret op af heatsinks. Det tænker jeg, og mange andre, ikke bare var en tilfældighed. Jeg skulle engang skille en receiver ad, kan ikke huske hvad mærke det var. Men der havde nogle af komponenterne lige fået en ordentlig klat sort lim, som var umulig at fjerne. Der var ingen grund til at smøre et tykt lag lim ud over de komponenter jeg gerne ville skifte. Jeg tror heller ikke nogen var "kommet til" at smøre lim ud over netop de komponenter, som var let udskiftelige, hvis de ikke var limet fast. Mht garanti, så behøver man ofte slet ikke en købskvittering på produktet når man benytter sig af garantien. Serienummeret kan sagtens bruges. Problemet med det er så bare, at serienummeret ikke kan se slutbrugerens købsdato, men blot datoen for hvornår varen forlod fabrik/distributør. Og så kører garantien fra den dato, med mindre man kan vise kvitteringen. Hvis jeg skulle vælge harddiske til eksempelvis et enterprise-setup, kunne jeg aldrig drømme om at købe de billige diske med den korte garanti. Så havde jeg købt nogle enterprise-diske, med tilhørende lang garanti. Selvfølgelig er der lavet en cost benefit analyse på fortjenesten på diskene. Og selvfølgelig er fortjenesten højere på den vare, der koster mere. Men man er som forbruger også bedre sikret, just in case. Og den sikkerhed betaler mange, inklusive mig, gerne for. Alt efter hvad produktet bruges til. Der er så mange forskellige dele i en vaskemaskine. Det kan være et af komponenterne i maskinen er testet til at holde ca. 2 år ved "gennemsnitligt brug". Det er ikke kun elektroniske komponenter med microchips. Det kan også være de plastic-dimser der "flytter" tøjet inde i tromlen der går i stykker efter en given periode. Det er ikke svært at regne ud hvor meget en gennemsnitlig bruger vasker, og så designe derefter. Hvis alle firmaer gik efter at designe deres produkter til at holde længst muligt, ville produkterne blive meget dyre. Så bliver der ikke solgt noget. Hvis de designes for dårligt og går i stykker for hurtigt, bliver der ikke solgt noget. Det er med at finde en balance :) Nåja, i kælderen står en Gorenje vaskemaskine. Den var her da jeg flyttede ind og var bestemt ikke ny. Det er 5 år siden jeg fik den, og vi vasker ofte, da vi har 2 hunde som fælder temmelig meget. Den lyder ikke altid rask, men den virker, og jeg vil gætte på den er 7-10 år gammel efterhånden. Jeg skifter den ikke før den dør :D
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 26-10-2020 21:24
#14
Wut
Nørd Aspirant
26-10-2020 21:28

Rapporter til Admin
#13 Det er ikke kun AEG der gør det. De gør det allesammen. Når man bevidst designer et stykke finelektronik på en måde, som er mindre "smart" end en anden måde. Eksempelvis med Samsung TV back in the day, hvor kondensatorer blev placeret tæt på varmelegemer. Det var der ingen grund til. Der var rig mulighed for at placere dem andre steder, men de blev placeret op af heatsinks. Det tænker jeg, og mange andre, ikke bare var en tilfældighed. Det tror jeg så faktisk bare er rent dårligt design :-D En mere oplagt måde at snyde på (som mange så også benytter) er at underdimensionere lytterne, så de op/aflades mere. Så tørrer de ud, og spændingerne skrider og så får man flimmeret på skærmen. Det har den fordel, at de lytter faktisk er billiger. Så... win/win ;-D Jeg var lige ved at skrive, at man måske faktisk skulle være glad for, at de er dårlige til at snyde så.. eller... Men så ved jeg ikke, hvor betryggende det generelt er som forbruger. Men igen: Det handler om forbrugernes forventninger. Hvis min TV futter af, så vil jeg da med slet skjult optimisme udbryde "Ej DET var fanme ærgerligt hva?" og så købe et større, bredere, vildere og hurtigere TV prompte. Der sker så meget indenfor TV, at 3 år er en menneskealder. Og ja som du siger, så sparer de alle sammen på komponenterne, så de bare ikke holder. Er det bevidst dårligt design, eller bare optimering til kundernes forventninger? Who knows. Men folk vil da ikke acceptere at deres surt opsparede kroner går til at købe vaskemaskiner i tide og utide. Så folks forventninger til hvidevarer er lidt anden. Jeg tror, det er virkeligt er at skyde sig selv i foden at gå efter at lave hvidevarer, der kun holder 2 år. Det rygtes lynhurtigt. Jojo, det er fint du køber længere garanti. Det får du jo også noget ud af. Men der er ikke en 1 til 1 sammenhæng mellem længere garanti og bedre produkt. Rent faktisk kan det være omvendt, at hvis de indenfor samme budget (jeg har selv designet elektronik) skal levere dobbelt så lang garanti, så bliver man nødt til at skrue ned for komponenternes kvalitet. Så får de flere RMAer, men fordi field returns i forvejen er meget lave på nogle produkter, så kan man godt skære ned på kvaliteten af komponenterne og få dobbelt så mange returns, men samtidig have bedre marginer pga besparelsen på alle dem, der ikke bliver returneret. ;-) Is crazy. Tilføjelse: Virksomheder er begyndt at sælge deres produkter med "serviceabonnement" til. Så tænker man "Uhada, så må de da stå inde for kvaliteten"... desværre ved jeg så, at producenten netop selv ved, hvad for noget skrammel, de sælger, så de vælger at sælge noget, som lige akkurat er så lidt skramlet (dvs deres næst-ringeste skrammel), så de forventede reparationsomkostninger ikke overstiger service-abonnementet. Det giver jo ikke mening for virksomheden både at skulle give garanti (koster) og samtidig levere præmium-kvalitet (koster også). Så man får skrammel - med garanti ;D
--
FYI: https://www.youtube.com[...]
--
Sidst redigeret 26-10-2020 21:33
#15
jensjens
Gæst
26-10-2020 21:38

Rapporter til Admin
Planlagt forældelse er nu rent faktisk en ting, også selvom Wut er helt sikker på at alle er skingrende tossede fordi de benævner det. https://samvirke.dk[...] https://en.wikipedia.org[...] Desuden tror jeg ikke man skal være så bange for, at AEG taber markedsandele, eftersom de er en del af Electrolux https://en.wikipedia.org[...] og sidder på estimeret 39% af markedet i de nordiske lande: https://www.statista.com[...]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#16
ToFFo
Guru
26-10-2020 21:39

Rapporter til Admin
#14 - Dårligt design er en ting. Jeg er sikker på der sidder knapt så kloge elektronik ingeniører derude, som bare sover i timen. Eller også har de så travlt, at tingene bliver half-assed designet. Men det med at placerer kondensatorer i nærheden af heatsinks er så dumt, at det simpelthen må være med vilje. Derefter kommer så komponent valget. Man får dem speciallavet, så de kun kan købes på bestilling af rigtig mange, lægger dem fladt ned langs med printet, og så får de lige en klat lim, for at sikre de ikke kan skiftes, selv hvis man kunne skaffe dem. Men når priserne er som de er efterhånden, bliver reparation også bare mere og mere ligegyldig. Dog er hvidevarer en af de ting man stadig kan reparere på, da de er forholdsvis simple. Jeg har fikset min tørretumbler. Den er vel 4 år gammel nu. Men varmelegmet gad ikke længere varme ret meget. Det varmede lidt, men slet ikke nok. Jeg splittede maskinen ad i atomer og jeg kunne bare ikke regne ud hvad der var galt. Der var intet der indikerede fejl. Intet beskadiget. Jeg gik alt igennem fordi jeg var så gal over det ikke virkede. Selvom den kun kostede 1500kr eller sådan noget. En udstillingsmodel i Skousen. Det viste sig at være et kendt problem. En lille sensor, som sad ved indsugningen var tripped. Løsning: Tag sensorens stik ud af "bundkortet", sæt strøm til maskinen, prøv at starte den som normalt, den melder fejl, tag strøm fra, monter sensor, strøm til. Problem løst. Latterligt. Men jeg lærte en masse! :D Mht udvidet garanti. Da jeg arbejdede hos Komplett, var vores allrisk forsikring vildt populær. Især på Smartphones. Ny iphone udgives og så taber folk pludselig deres telefoner så voldsomt at reparation ikke kan svare sig, og de vælger at få pengene tilbage. Men ja, udvidet garanti er som regel en scam. Med mindre det er Onsite garanti! Det kan ikke være helt billigt for en producent at sende en tekniker i felten for at skifte et mainboard :P
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 26-10-2020 21:42
#17
Ilwaz
Guru
26-10-2020 22:30

Rapporter til Admin
#15 Ja, konceptet eksisterer. Men det jo ikke det samme som at alle fabrikanter gør det.
--
Grafikkort oraklet! Oh, and don't mind the vase.
#18
isbjørnen
Elitebruger
26-10-2020 22:31

Rapporter til Admin
Det hjælper for nogen at klage/tude over det på trustpilot. Det kan du jo prøve.
--
life just suckz
#19
Martin Lohse
Ultrabruger
26-10-2020 22:47

Rapporter til Admin
Jeg kan kun anbefale dig, at få tegnet en elektronikforsikring igennem din indbo. Min har tjent sig hjem igennem de 12 år vi har boet i vores hus. Dog har forsikringsselskabet selvfølgelig tjent på os, hvis vi tager alle aftaler med. Mht erfaringer, så gjorde vores Bauknect vaskemaskine det samme - dog åd forsikringen den. Købte en anden, som døde efter 3 år. Nu har vi faktisk den billigste fra Bosch, og den gør det faktisk bedre.
--
#20
smeyer
Bruger Aspirant
26-10-2020 23:05

Rapporter til Admin
jeg har 2 vaskemaskiner fra AEG, den ene er fra 2012 og den anden er fra 2016. Der stod en AEG i huset da vi overtog det. Den var fra 2006 og kørte stadig fint, vi brugte den i to år før vi syntes vi ville have en med 1600 omdr. så må desværre sige nej til at kende til det.
--
#21
Wut
Nørd Aspirant
26-10-2020 23:31

Rapporter til Admin
#16 Efter jeg har fulgt Louis Rossman på youtube, så ved jeg snart ikke, hvad der er dårligt design, og hvad der er bevidst ringe design. Jeg synes generelt, at Apples produkter er ret godt gennemført sådan i design og innovativt på elektronikken, men samtidig laver de sådan nogle enorme brølere, at man tror, det må være med vilje. Omvendt så har jeg da selv været med i projekter, hvor nogle helt ufatteligt ringe beslutninger er blevet truffet, og ingen helt forstod, hvordan det kom til verden bagefter. Men ja lytter og køleribber don't mix well. Det er fedt at skille ting ad og reparere :) Omvendt så da det meste er lavet sådan, at levetiden for komponenterne er næsten ens, så når den første fejl melder sig, så går der ikke længe før noget andet knækker. Så jeg har lidt opgivet at blive ved med at reparere 2 døtre og 1 kones dimser, der går i stykker konstant. Hvis man tager sin egen timeløn ind i det, så hænger det jo heller ikke sammen. Så jeg er desværre blevet en af dem, der bare kører tingene til elektronikskrot, desværre :-( Hehe sidenote: Jeg havde 3 robotstøvsugere, som jeg ville skille ad og samle en Frankensteins-suger ud af dem. Men jeg fik aldrig tiden til det, så jeg satte dem på DBA. Så dukkede der en meget pæn dame op i høje hæle, pels, og ufatteligt lange negle. Hun købte dem med det samme. Hun havde nemlig en hobby som elektronikmekaniker, og fiksede ting og sager i fritiden. Jeg gjorde så den fejl, at komme til at fortælle, hvad jeg troede, der var galt med dem, og hvordan de skulle repareres... men... det havde hun helt styr på... det havde hun set flere gange før, med de her modeller. Jojo, bevares! Så har man set det med ;D
--
FYI: https://www.youtube.com[...]
--
Sidst redigeret 26-10-2020 23:34
#22
vest-aalb-dk
Mega Nørd
26-10-2020 23:51

Rapporter til Admin
Meget flot allesammen og saglige argumentationer hele vejen igennem. Men Hodja mangler stadig at melde ud hvad/hvordan maskine fejler, så kunne man lige google problemløsningen for vedkomne.
--
!AMD HAS RYZEN
#23
Thomas S
Monsterbruger
27-10-2020 00:03

Rapporter til Admin
Vi havde en ASKO opvaskemaskine. Den stod også af 1 uge efter de 2 år. Det var bare tough luck, de henviste pr skrift til en dansk servicemontør, og der var intet at gøre. Det var den store/dyre printplade der var gået, kostede 4k at fikse - ellers tak. Så vi købte en ny fra Miele i stedet.
--
#24
donDark
Monster Supporter
27-10-2020 00:12

Rapporter til Admin
Nu har jeg lige arbejdet for et firma der producere opvaskere/vaskemaskiner/tørretumblere mm. Det super random. Man kan få et opkald fra en kunde der bare lige vil høre hvad man kan anbefale som erstatning for deres 13 år gamle maskine i forhold til features. og så opkaldet efter er en maskine desværre stået af efter 2 år og 3 måneder. Elektronik er bare aldrig noget man kan stole på. der vil altid i et lot af 10.000 printplader være en lille procent del som bare dør hurtigt. Det skide uheldigt, men sjældent noget man kan få dækket ind under andet end ens forsikring hvis man har en maskine som er selvrisikoen værd. Jeg har selv været inde og søge lidt på nettet af ren interesse hvilket problemer de andre mærker døjer med i forhold til det firma jeg repræsenterede. og det var de selv samme problemer jeg til dagligt hjalp kunder med over hele linjen.
--
#25
Sven Bent
Ultra Nørd
27-10-2020 00:15

Rapporter til Admin
#8 Jeg vil give toffo ret her. men jeg vil bide focus paa Ofte. f/eks sandberg produtker var noget vaere snyske kvalite men kom med 5 aars garanti. de spared bare omvendt ved at lave det sa billgit at de nemt kunne udskiftet det hvis det gik i stykker men generelt er det jo sdna at ingen mennesker oensker er betale extra hvilket betyder ar productner skal presse paa alle de steder de kan faa at spare produktions omkornsing og give billige priser, det medfoere naturlgivis at kvalitet daekekr fra 10 leve tid til 5 aars leve tid og saa ned til 2 aars som toffo siger er der ikke en decidet taelle. men mange dele bliver skaare ned til hvad der menese at kunne holde den tid garantien/reklamatiosnretten daekker plus lidt sikkerheds margen og bum saa er der en form for taeller. dette er ISAER med mekaniske dele da mekanisk slides #21 jeg vil paast den paastand at apple bestem ikke er innovativ paa indmad og bygge kvalitet. Det er rent look og design. ud fra et engering synspunkt er deres produkter tit og ofte skod. daarlig koelelosning. daarlige tastur design. daalig liminiger osv osv. men flot ser det ud og det er hvad apple folk vil have.
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#26
Hodja^
Nørd Aspirant
27-10-2020 00:30

Rapporter til Admin
Godaften drenge, Tak for alle de fine indput, jeg kan se i fik jer en god diskussion. Ville da bare lige melde retur at remmen bagpå "sad forkert" - så værre var det ikke :)
--
#27
vest-aalb-dk
Mega Nørd
27-10-2020 09:09

Rapporter til Admin
#26 hvor dejligt, så alt det påstyr for ingenting.. Så var det jo noget simpelt som en eller anden nævnte i #1
--
!AMD HAS RYZEN
#28
CrixD
Juniorbruger
27-10-2020 12:37

Rapporter til Admin
Bare for at runde af som man siger: Det er ofte småting der fejler på en vaskemaskine eller tørretumbler (Og faktisk også på en opvaskemaskine) - Designmæssigt er de ret simple, hvorfor at man nemt kan skifte en reservedel (Hvis ikke motoren er brændt af) Det man dog skal være obs på mht. udvidet garanti og levetid er at man skal vedligeholde efter brugsanvisningen - Altså huske at køre renseprogram, afkalke efter forskrifter, samt tømme filter. Grunden til jeg nævner alt dette er fordi ca. 90% af hvidevarer ejere ikke gør dette. Hilsen, Søn af en Hvidevaretekniker der har ca. 40 år på bagen.
--
Sidst redigeret 27-10-2020 12:38
#29
Martin Lohse
Ultrabruger
27-10-2020 12:45

Rapporter til Admin
#26 Dejligt, men få nu lavet den elektronikforsikring - den koster sikkert ikke alverden, og så er du fri for at ligge "søvnløs" :)
--
Sidst redigeret 27-10-2020 12:45
#30
HrLarsen2
Nørd
27-10-2020 21:17

Rapporter til Admin
#7 Nu snakker du om det tilfældigt, hvilket det måske er.. Men der ikke et eneste produkt der ikke har en form for end of life component i enhederne, det bare spg hvilken. Hvis du fortæller mig du er produktdesigner, eller cheif engineer på et produkt så kan du måske tale din sag, men jeg tror du laver hat.. Jeg har selv været med til at designe og lave flere ting, bla. De fleste produkter fra Danfoss, eller en af deres reseach afd. En enhed til aflæsning af værdier i spildevand er et godt eks. Der var det den keramiske holder inde i selve rotations mekanismen der var produceret til at holde i 3 år med konstant slitage. Grunden til at jeg fandt ud af det var bevidst, var da jeg kom dertil fik de mange enheder tilbage, og måtte indrømme de havde fejlet beregningen vedr. materialle valget. Der sad direkte en produktions enginør med specialle i materialler og kalkulerede med dette. Så kunne Danfoss jo sælge service aftaler ved siden af som de tjente ganske fint på... Så jo, Alle steder der kan indbygges dette. Folk er jo dumme nok til at købe nyt og ikke stille spg.
--
9600K, 2070RTX, 16GB, PG279Q, AE-5, HD800 2600K, 970gtx, 8gb, BenQ XL2730
#31
Hodja^
Nørd Aspirant
27-10-2020 23:33

Rapporter til Admin
#27 - påstyr for ingenting? I fik jer da en god snak om ikke andet - det ka da os noget :)
--

Opret svar til indlægget: AEG Vaskemaskine får defekt efter lige akkurat 2 å...

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning