Et er at rigtig mange ting bliver produceret i Fjerøsten og så sejlet med skib den halve jordklode rundt, for at vi kan spare lidt penge. Det er hvad det er.
Noget andet er at du (og andre) bør være opmærksomme på at hovedparten af de varer man køber fra fx Aliexpress.com bliver fragtet fra Kina med fly, det er ufattelig skidt for klimaet. Det var bare mine two cents.
Og sorry for off topic.
--
Acer Aspire 3 - Ryzen 3500u (4c/8t Vega 8) | 2x4 gb 2400 MHz DDR4 | 256 GB M.2 Nvme SSD
Hej igen. Jeg stiller et dum spørgmål, har I før prøvet at handle i netbutikker i Afrika, Sydamerika, Nordamerika og Australien samt omkringliggende lande eksempelvis New Zealand. Hvad er grunden til at så mange mennesker fra alverdens lande køber varer fra asiatiske lande primært Kina, som er det land hvor der bliver produceret flest billige varer, hvilket nok er grunden til at folk handler i kinesiske netbutikker, idet prisen og stor udvalg af varer, er årsag til at der sendes mange billige varer fra Kina til resten af verden. Lønnen er ikke den samme som i USA og Europe og andre vestlige lande.
--
Alt du køber nu til dags bliver produceret i kina/østen. Danske firmaer/eu impoterer dem og det skal de jo så have noget for. Dette er grunde til at du kan købe nogle ting billigere i kina. eks mytrendyphone.dk......
--
Den kinesiske regering handler unfair ift. andre lande. Har du nogensinde undret dig over at du kan købe en billig ting i Kina og ikke nok med at den er billig, så er der fri fragt på produktet? Det er den kinesiske regering som yder store tilskud til fragten.
Det er bla. én af de unfair ting som Kina gør, og bla. derfor Trump har iværksat en handelskrig mod Kina.
--
Acer Aspire 3 - Ryzen 3500u (4c/8t Vega 8) | 2x4 gb 2400 MHz DDR4 | 256 GB M.2 Nvme SSD
Jeg handler meget fra AliExpress.
Du skal ikke købe ting over 80 kr. for så rammer du ind i +25% i moms og +160 kr. gebyr.
Køber du for over 1150 kr. er det både +25% moms + 160 gebyr + evt. toldsats.
Jeg har handlet store ting som laptop, telefoner, bluetooth højtalere, action cam
Som regel har jeg held til at finde forhandlere der sender fra EU-varehus, og så gælder ovenstående grænser ikke.
Af mærker har jeg købt Xiaomi, Chuwi, Tronsmart for at nævne et par.
Kig altid på reviews, antal order m.m.
Hav i mente at det kan blive et problem med support, reklamation, fejl og mangler.
--
#5 My bad. Havde opfattet det således, at den kinesiske regering ydede tilskud til selve fragten. Men summasummarum, TRump kæmper alligevel for at få ændret tingene, kineserne har jo en KÆMPE fordel.
https://www.realclearpolitics.com[...]
--
Acer Aspire 3 - Ryzen 3500u (4c/8t Vega 8) | 2x4 gb 2400 MHz DDR4 | 256 GB M.2 Nvme SSD Hvorfor bliver du ved med at reklamere med det lort, det er sgu da utroligt
--
Jeg købte en laptop stand til min bærbar pc. Værdien af varen er omtrent 30 dollar. På pakken stod der 10 dollar. Jeg modtog varen uden ekstra opkrævning fra Postnord. Det kan være svært for Postnord at vurderer præcis beløb på alle varer fra Kina og lande uden for EU. Det ville kræve enorme ressourcer at skulle åbne for alle pakker.
--
Sidst redigeret 02-02-2020 23:20
Jeg modtog opkrævning fra Postnord, fordi jeg havde købt en mini helicopter som har indbygget 4K video. Jeg gav omtrent 350 kroner for varen. Jeg modtog importafgift fra Postnord. I stod er anført en importafgift på knap 250 kroner. Jeg valgte ikke at betale de 250 kroner, hvilket betød at varen blev sendt retur til afsenderen i Kina. Jeg fik refunderet beløbet 350 kroner. Så jeg er opmærksom når jeg køber store og dyre varer fra Kina. Man skal kunne bevise varen værdi, hvor man har købt varen dvs. hjemmesidehenvisning samt forsendelseomkostning. Det kan tage tid at skulle al det igennem men heldigvis sker det sjældent, idet de fleste varer, jeg har købt, er værdien under 80 kroner. Men nogen gange slipper der varer som er mere værd end 80 kroner. Men jeg sørge så vidt muligt at købe billige varer under 80 kroner, da jeg ikke vil betale importafgift.
--
#2 Tvivler stærkt på at store containereskibe er specielt mere miljøvenlige end fly, når de sejler fra Kina til Danmark - specielt hvis man tænker hvor store dieselmotorer de har.
--
11# Jeg vil bakke om din teori. I 2018 udledte Mærsks skibe ca. lige så meget C02 ud som hele Danmark til sammen.
--
Hvad med de miljøsvin til vulkaner jorden har?, fu de lukker meget ud i atmosfæren
www.lightinthebox.com[...]
Fik ikke med at de har forsikring mod told og gebyrer, sender kopi af udgifterne også sender de penge med det samme
--
Sidst redigeret 03-02-2020 00:56
Hvis du importere direkte fra Kina eller andre lande uden for EU, så er der ikke de samme restriktive EU lovkrav eller Danske lovkrav til producenter af varer, som hvis det bliver handlet igennem et dansk firma der videresælge og skal sikre at varerne lever op til kravene. Specielt legetøj kan have høje værdier af giftige stoffer eller være produceret uhensigtsmæssigt i forhold til sikkerhed.
Derudover er der nødvendigvis heller ikke nogen der tjekker op på udnyttelse af børnearbejde eller andre forhold.
Dermed ikke sagt at man godt kan købe gode vare billigt, men der er bare en større risiko.
--
#10 jeg har ds ofte købt varer fra kina der har kostet flere tusinde kroner, jeg beder dem bare at anføre at pakken har en værdi under 10.euro eller at det er en gave, og jeg har aldrig oplevet at pestnord har pålagt mig ekstra tild eller andet.
Det eneste tidspunkt hvor jeg har oplevet at få et toldgebyr var da jeg fik tilsendt overvågningsudstyr for 16k sendt fra singapore, Det var DHL der tilføjede et toldgebyr på 340.kr, men der gad jeg ikke brokke mig over, da jeg bestilte det om mandagen og jeg stod med det i hånden om torsdagen.
3 dages levering, ja tak.
--
!AMD HAS RYZEN
#11 Det skulle undre mig meget hvis 1 kg last er lige så belastende Co2 mæssigt i skib end fly. Et fly flyver med over 900 km/t, et skib sejler med ca. 35-40 km/t.
--
Acer Aspire 3 - Ryzen 3500u (4c/8t Vega 8) | 2x4 gb 2400 MHz DDR4 | 256 GB M.2 Nvme SSD
#12
Jeg vil bakke om din teori. I 2018 udledte Mærsks skibe ca. lige så meget C02 ud som hele Danmark til sammen.
Maersk står jo for en stor andel af den samlede shipping i hele verden. Inkl varer fra Kina til USA osv. Det er helt forkert at sammenligne Maersks udledning af CO2 med Danmarks. Det svarer til at sige, at det er Tysklands skyld, at folk kører rundt i tyske bilmærker i hele verden og prutter CO2 ud i atmosfæren.
#11
Tvivler stærkt på at store containereskibe er specielt mere miljøvenlige end fly, når de sejler fra Kina til Danmark - specielt hvis man tænker hvor store dieselmotorer de har.
Man kunne også prøve at regne lidt på det frem for bare at lukke et eller andet ud?
Emma Maersk (daværende største containerskib) sejler 4,5 meter per liter olie og kan laste 55.396 nettoton. Dvs det koster 1 liter olie at fragte 55.396 ton 4,5 meter, eller hvad der svarer til 222 liter per km. Det svarer til 249 ton*km/l, eller sagt på en anden måde: Hælder man 1 liter olie i Emma Maersk, så kan hun fragte 249 ton gods 1 km.
Til sammenligning flyves post ofte sammen med passagerer. En Boeing 737 flyver omkring 14 km per liter per passager (standard 90 kg passager). Dvs hælder man 1 liter olie (flybrændstof) i en 737er, så kan man fragte 90 kg gods 14 km eller svarende til 1,26 ton 1 km.
Emma Maersk er altså beregnet på den her måde omkring 200 gange mere brændstofeffektiv end et fly.
Skibstraffik er og bliver den mest energirigtige transportform i stor skala. Problemet er så, at det brændstof skibene bruger er meget beskidt, og skibene har ikke tilstrækkelig rensning af udstødningsgasser. Men rent CO2-mæssigt er der intet, der slår skibe.
--
Ignorér de største tågehorn på hol.dk: https://www.hardwareonline.dk[...] #17 +1.
Jeg antager dog at du ikke har medregnet elektriske tog i din sammenligning. ;)
--
Acer Aspire 3 - Ryzen 3500u (4c/8t Vega 8) | 2x4 gb 2400 MHz DDR4 | 256 GB M.2 Nvme SSD
Tilføjelse:
https://www.dr.dk[...]
Hehe DR.dk har lavet samme udregning som mig, kan jeg se. De får det til at et skib kræver 3g CO2 produktion for at transportere 1 ton 1 km, mens et fly kræver 560 g... svarende til en faktor 187. Det er da næsten en faktor 200 hva? ;)
#18 Tog angiver de til 18 g. Det er nok dieseltog. Elektriske tog bruger nok det halve. ;)
--
Ignorér de største tågehorn på hol.dk: https://www.hardwareonline.dk[...]
--
Sidst redigeret 03-02-2020 08:09
# 19 er det p.g.a. atomkraft, at el-tog kommer derned?
--
6800K/Z370F/2080/
#20 Energiforbruget afhænger ikke af, hvordan strømmen er blevet produceret.
El-motorer væsentligt mere energieffektive en forbrændingsmotorer.
--
Ignorér de største tågehorn på hol.dk: https://www.hardwareonline.dk[...] #15
En "Gave" eller et falsk købsbeløb, fritager ikke pakken for en kontrol. Vurderes det at pakkens indhold overstiger beløbsgrænsen på 80 kroner, vil modtager få tilsendt en opkrævning sammen med pakken.
--
#11 & #12
Sorry.. Men LOL. God mandagsgriner :-) "jeg vil bakke op om din teori". Sikke en gang metakognitioner så det batter :-D
(ps jeg håber virkelig det var bevidst i lavede sjov?)
--