Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Andre med lang leveringstid fra Proshop?

Af Guru ToFFo | 06-12-2019 11:38 | 9396 visninger | 120 svar, hop til seneste
Nu har jeg hijacket rigeligt i den anden tråd. Jeg har ikke rigtig kunne blive klog på om det bare er mig der er uheldig, eller om der er andre der oplever ekstremt lang leveringstid fra Proshop lige nu. Historien kort: Bestilte en lagervare og fik bekræftelse kl. 8.45 mandag morgen d. 2/12. I bekræftelsen står den forventese leveringstid til 3/12. Men nu siger Proshop at de STADIG er bagud efter Black Friday. En udmelding fra direktøren i en mass-email beretter om de arbejder nat og dag for at få alle ordrer ud, hvilket jeg tvivler noget på... Hvis man arbejder 16+ timer om dagen, med et super robotlager som skulle være det ultimative setup indenfor lager effektivitet, forstår jeg ikke man stadig kan være 5 arbejdsdage bagud. Først får jeg bekræftelse på at den ER sendt. Det står også på min ordrestatus at den ER sendt. Deres kundeservice bekræftede i går at varen ER sendt. Men når jeg spørger om jeg kan få tracking, trækker de i land og siger de misforstod min henvendelse, da jeg spurgte om den var sendt, og de sagde ja. For den var altså ikke sendt, og de ved ikke hvornår den bliver sendt. Denne tråd er til dels for lige at ventilere, men også for at høre jer andre om i oplever det samme som mig. Er der andre herinde der har bestilt lagervarer omkring black friday eller cyber monday, som stadig ikke har modtaget noget? Eller er det bare mig der er uheldig? Det kunne være rart at vide om det er et enkeltstående tilfælde, eller om der er mange der stadig venter. /rant
--
- Indsæt signatur -

--
Sidst redigeret 06-12-2019 11:38
#1
thechillum
Junior Supporter
06-12-2019 11:39

Rapporter til Admin
Ja vi andre oplever desværre det samme. Lagervare med 1-4dags levering og det er ikke kommet endnu.
--
#2
Langi
Semi Nørd
06-12-2019 11:40

Rapporter til Admin
Jeg lavede en bestilling cyber monday, med forventet levering den 6/12, den er indtil videre blevet rykket til d. 12/12, så nej, jeg tror ikke du er alene.
--
~Man skal ikke kaste med tændstikker når man selv bor i et gashus~
#3
Pico
Super Nørd
06-12-2019 11:41

Rapporter til Admin
Det er ikke kun Proshop der er bagud med at sende pakker efter black friday & cyber monday. Jeg har først her til formiddag fået at vide at min pakke er klar til afhentning og det var en ordre fra black friday.
--
i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM
#4
Pauge
Elitebruger
06-12-2019 11:43

Rapporter til Admin
Jeg bestilte 2 pakker black friday ved dem, den ene kom den 2 som den skulle. Den anden er først lige blevet pakket i går kl 23. Jeg bestilte også en søndag, som ikke er kommet endnu
--
#5
Wut
Giga Supporter
06-12-2019 11:44

Rapporter til Admin
Det ville være så episk fedt, hvis de hos proshop.dk og komplett.dk mv, lavede en indikator på forsiden, der sagde "Vi har meget travlt for tiden. Vi regner med op til X dages forsinkelse på at få tingene sendt", hvor X så var en beregning af hvor mange ordrer, der ligger i kø divideret med deres forventede antal pakker ud af døren per dag. Altså ikke bare en statisk "Vi leverer på 1-2 dage" uanset omstændighederne. Jeg har det fint med at vente 8 dage, hvis de i forvejen skrev "Det tager nok mindst 5 dage ekstra pga randomness".
--
Ignorér de største tågehorn på hol.dk: https://www.hardwareonline.dk[...]
#6
gasolin
Guru
06-12-2019 11:44

Rapporter til Admin
Bring er 1 dag forsinket med min pakke pga black friday,mange er bagud pga BF
--
#7
ToFFo
Guru
06-12-2019 11:45

Rapporter til Admin
#1 - Selv med deres failsafe ved at ændre deres leveringstid på lagervarer til 1-4 dage, fejler de stadig. De skulle nok have rettet auto-datoen i deres bekræftelser også. Den stod jo til dagen efter. Min ordre har stået som værende afsendt siden i går... Kundeservice bekræftede den blev sendt i går. Som så skriver efterfølgende at den ikke er sendt, selvom den står til at være sendt. Det er ikke særlig PRO, og meget mere meget HURTIGERE slogan'et giver jeg heller ikke meget for. De arbejder dag og nat for at sende ordrer my ass. Så mange ordrer tror jeg simpelthen ikke på de har fået. #5 - Helt enig! De har fejlet episk ved ikke at melde noget ud på forhånd. Det eneste de har gjort er at ændre forventet leveringstid på lagervarer til og sat denne op til 1-4 dage. Men i bestillings bekræftelsen er forventet dato således også forkert, da den per default står til dagen efter. #6 - 1-2 dages forsinkelse er fair nok. Men nu taler vi 5 arbejdsdage bagud for en virksomhed som påstår deres lagerfolk arbejder nat og dag for at sende det der er bagud. Plus deres kundeservice siger afsendt selvom det ikke passer. Plus deres hjemmeside siger afsendt selvom det ikke passer.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 06-12-2019 11:47
#8
Nesta
Juniorbruger
06-12-2019 12:10

Rapporter til Admin
Det bedste er at der har været opslag og artikler omkring hvordan Proshop er ekstra klar til Black Friday og opruster med flere lager robotter og whatever. Kan se deres LinkedIn opslag er fjernet nu :) Ja, der har været meget manglende information fra Proshop. Min ordre står som afsendt og del leveret, men ingen af delene er sandt. Kan også se at deres Trustpilot er hårdt ramt pga. dette.
--
Sidst redigeret 06-12-2019 12:11
#9
SBargisen
Ultra Supporter
06-12-2019 12:28

Rapporter til Admin
Vi har bestilt nogle ting dagen før BF, vi køber indimellem hos Proshop, grundet lagertilgængelighed eller lignende, og de er ikke landet endnu. Men ting vi købte i forgårs landede i går. de burde nok forprioritere gamle ordrer. :)
--
www.OGaming.dk[...] - De bedste priser på gaming PC'ere
#10
hlje
Semibruger
06-12-2019 12:38

Rapporter til Admin
bestilte søndag den 1 i 12 og fik at vide den kom mandag den 2. det skete ikke og skrev til dem om tirsdagen og blev ved med at forsøge at kontakte dem. så lige pludselig kom der en mail med at nu var det sendt afsted
--
Vi er jo ikke kommet for at danse ;)
#11
Freak1
Semi Nørd
06-12-2019 12:46

Rapporter til Admin
Venter også på noget der er på laget siden black friday
--
#12
7430
Super Nørd
06-12-2019 12:49

Rapporter til Admin
købte min cpu på black, havde den 2 dage efter
--
jep jep
#13
henrik12345
Semibruger
06-12-2019 12:58

Rapporter til Admin
#12 Samme her. Jeg købte 2 stk ram blokke og jeg havde dem om mandagen.
--
#14
ToFFo
Guru
06-12-2019 13:43

Rapporter til Admin
Det ser ud til det ikke er mig den er gal med. It's something! Jah, de siger varen er sendt, siger så varen ikke er sendt, men webben siger den er sendt. Det er virkelig forvirrende. Oh well, jeg må vente fortsat. Dog har jeg fået fragten gratis pga. leveringstiden. Det er en ordre til omkring 1300. Så det er ikke en formue, og de har da ikke trukket pengene endnu. Men stadig frustrerende det ikke dukker op.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 06-12-2019 13:43
#15
EpicBaek
Superbruger
06-12-2019 14:10

Rapporter til Admin
Købte også nogle ting Black Friday.. Den ene blev sendt samme dag og modtaget mandag.. Det sidste ikke afsendt endnu.. Har haft snakket med dem flere gange hvor de hver gang siger at det afsendes samme dag.. Dog stadigt ikke afsendt.. Vi må vel bare vente.. :)
--
#16
Dr.Nemo
Junior Nørd
06-12-2019 14:34

Rapporter til Admin
Jeg bestilte 2 lagervarer og modtog begge den 3/12. Jeg ved ikke om jeg var heldig, da jeg havde regnet med at de kom senere. Der er jo også fragtfirmaet som kan trække tiden ud.
--
[#sargool] Spil noget Mædl - dit svin
#17
SkylineGTR
Guru
06-12-2019 14:41

Rapporter til Admin
Jeg har haft snakket med proshop omkring det. Ifølge deres forklaring ø, skyldes det de har haft mange ordre til black Friday og cyber Monday, så de er bagefter med forsendelser.
--
I7 980X @ 4.42 GHz|ASUS P6X58D Premium|12 GB ram 1600 MHz|GTX 1080 TI|2 x Samsung 950 PRO 256 GB M.2 SSD|CRUCIAL MX300 2 TB SSD|WD RED 4 TB HDD
#18
ice_hiboy
Elitebruger
06-12-2019 14:47

Rapporter til Admin
Yup. Black friday morgen ved en 4 tiden om morgen. Bestilte jeg en skærm. Der var 14 på lager i Aarhus, så jeg bestilte en med betaling og levering i deres pick up point københavn. Fik en mail kort tid efter med at de forventede levering mandag d.2 . Om søndagen bliver dagen rykket til d.3 og hverdag siden er den rykket med mindst 1 dag. Vi er nu oppe på at Proshops side siger d. 12 men jeg har i en mail fra deres support hvor de siger d. 15. Min mistanke er at de har oversolgt og skærmen og at den derfor ikke var på lager. Eller at de, enten bevist eller ved en fejl, solgt dem alle direkte fra deres pick up point i aarhus og nu derfor venter jeg på at de får en ny levering. Det er latterligt at et firma så stort som proshop kan fucke så meget op. 15 dages levering på en vare der skulle være på lager ved bestillings tidspunkt. Heldigvis er det ikke fordi jeg står og skal bruge den lige nu, så jeg overlever nok, men alle kender det når man bestiller legetøj, så skulle det helst være der dagen før :P
--
i7- 9700K | Asrock Z390itx | EVGA RTX 2080 | 16gb corsair lpx ram | 500gb Samsung 960 EVO | Corrsair SF600 | Ncase M1.
#19
DeeKay
Monster Nørd
06-12-2019 15:22

Rapporter til Admin
Har ikke lige læst kommentarerne igennem, så stikker blot lige hurtigt ind med at jeg ingen problemer/venteri har oplevet med et par køb fortaget ved proshop. Første køb var ram, de blev bestilt her til Black Friday og lå afhentningsklar i pakkeshop allerede om lørdagen. Andet køb var bundkort, dette bestilte jeg søndag d. 1 og dette var afhentningsklart i pakkeshop i tirsdags (d. 3.). Så jeg har ikke oplevet at skulle vente på modtagelse af købte varer. Skal dog lige have luret bundkortet igennem for om alt er som det skal være, og hvis ikke, så tage 27-tusinde billeder (overdrivelse fremmer forhåbentlig forståelsen) af det i alle vinkler og kanter inden det sendes tilbage, i al fald udfra de sidste par RMA-tråde hvor proshop er indblandet, virker det som om at de gør ALT for ikke at "ende med lorten"...
--
Wise men talk, because they have something to say. Fools talk, because they have to say something.
#20
ToFFo
Guru
06-12-2019 15:25

Rapporter til Admin
#17 - Præcis, ligesom jeg nævner i #0. Det er hele problemet. Jeg forstår de har travlt efter black friday. Men at være en hel uge bagud, på trods af de angiveligt arbejde nat og dag, forstår jeg ikke. Dertil kommer deres udmeldinger om at varer ER sendt, selvom de ikke er det, som deres kundeservice tilmed bekræfter, selvom det ikke passer. Det er super frustrerende :P
--
- Indsæt signatur -
#21
JohnnyGogo
Giga Supporter
06-12-2019 16:27

Rapporter til Admin
bestilte 2 ting hos dem lørdag der var på lager i århus. De var først klar til afhentning i kbh pick-up point i går(normalt ville de ligge klar mandag-tirsdag). Ligeledes bestilte jeg en Noctua køler + en løs noctua blæser fra dem i går som normalt ved bestilling før kl 21 ville komme i dag. Men den stod også bare som værende i pakkekø nu her halvandet døgn efter bestilling. Så annullerede den ordre jeg smed hos dem i går, og smed den hos compumail i dag. Sikke dog en oplevelse. Ordrebekræftelse 5-10 minutter efter bestillingsbekræftelse, og afsendt fra lageret 31 minutter efter bestilling. En lille time efter fik jeg en pop-up i min postnord app om der var en pakke på vej fra compumail.. :) Hvis man lige skimter trustpilot ser det også rimelig rødt ud for dem for tiden.. :o
--
Ghost S1: X470I, 3700X, S24, 32GB 3600mhz, RTX 2060S FE, 1TB M2, SF600
--
Sidst redigeret 06-12-2019 16:27
#22
aeolian
Ny på siden
06-12-2019 16:39

Rapporter til Admin
Jeg bestilte en CPU til BF (omkring 00.30) og havde den om lørdagen. Jeg har for ganske nyligt tilbageleveret et M.2 drev (2242), da det blev voldsomt varm i min NUC og fandt ud af at et 2280 alligevel godt kunne passe. Jeg afleverede drevet i butikken og sagde at jeg havde fortrudt og at drevet i øvrigt blev temmelig varmt, jeg modtog mine penge retur (også porto) indenfor få timer efter jeg havde afleveret det hos dem. Så jeg er tilfreds med Proshop, men vil da se om ikke jeg kan købe fremtidige MB hos andre forhandler (jvf. anden tråd).
--
Sidst redigeret 06-12-2019 16:40
#23
Trapper
Gæst
06-12-2019 16:40

Rapporter til Admin
Det var da forfærdeligt for de små snowflakes ikke kan få deres livsnødvendige indkøb. Jeg vil have jer i min aften bøn.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#24
kikophil
Monster Supporter
06-12-2019 16:45

Rapporter til Admin
Tror de har undervurderet alt det black week, black tuesday, black friday, black monday osv. (ved ikke om de har holdt alle) således de rent håndteringsmæssigt - både logistisk samt mandskabsmæssigt er røget bagud, og nærmest er gået lidt i "sort" :) Vil mene, at alt det sorte har løbet over ny tidsrekord i år - og hvem ved - næste år bliver der måske også en Black Month eller lignende haha. Skal de samtidig med de lave priser også hive folk ind èn màsse - bliver det vel hurtigt til en samlet udgift, der kan gøre resten af året til et ekstra besværligt øv år.. Som reklamen siger! Is this to black for you? Måske de ender med, at bide sig selv i halen :)
--
Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne...
--
Sidst redigeret 06-12-2019 16:50
#25
SkylineGTR
Guru
06-12-2019 16:47

Rapporter til Admin
#20 frustrerende, ja. Har selv ventet næsten en uge på at de fik sendt min Ryzen 9 3950X. Har dog lige modtaget den i dag.
--
I7 980X @ 4.42 GHz|ASUS P6X58D Premium|12 GB ram 1600 MHz|GTX 1080 TI|2 x Samsung 950 PRO 256 GB M.2 SSD|CRUCIAL MX300 2 TB SSD|WD RED 4 TB HDD
#26
InFerNo
Guru
06-12-2019 16:48

Rapporter til Admin
#22 Lidt usevanligt at de refunderede porto. Det gjorde de ihvertfald ikke sidste gang jeg snakkede med dem omkring det (ca 1 måned siden). Jeg bestilte selv 3 ting i søndags. Men Forventet levering 09-12-2019. Jeg har i dag fået en mail om at Forventet levering er flyttet til "ukendt" Det betyder ikke så meget for mig om det er lidt forsinket, bare jeg har det inden januar Nedenfor kan i se deres beskrivelse i et udklip af mailen fra dem. (og ja, det var sådan beskeden så ud) Vi må desværre beklage, at den forventede levering af din ordre d. 09-12-2019 uheldigvis er forsinket. <#DeliveryDetails.EstimatedArrivalTime.IsUnknown type="bool">Ny forventet leveringsdato er i øjeblikket ukendt. Forsinkelsen skyldes ekstra travlhed på vores lager, grundet mange ordrer i forbindelse med Black Friday og julehandel. Vi arbejder i døgndrift for, at du kan modtage dine varer hurtigst muligt. Proshop er dog ikke det eneste sted jeg ikke har modtaget min pakke endnu. Jeg bestilte også en vare ved elgiganten søndag. Og den har jeg stadig kun modtaget "Ordrekvittering" på, dvs. ordren ikke engang er blevet bekræftet endnu. for slet ikke at tale om en ETA.
--
Overclocked Broadwell-E/Pascal Inside!
--
Sidst redigeret 06-12-2019 16:51
#27
aeolian
Ny på siden
06-12-2019 17:02

Rapporter til Admin
#26 Jeg afleverede selv varen til butikken, det var den porto jeg havde betalt for at få varen tilsendt de returnede, det er vist meget normalt ved online handel.
--
Sidst redigeret 06-12-2019 17:04
#28
Jacob XP
Giga Nørd
06-12-2019 20:02

Rapporter til Admin
Jeg arbejder for en af de større butikker i Danmark der også er store online. Sidste år havde vi 2 uger hvor vi arbejdede på at blive færdige med at ekspedere ordrerne til Black Friday og Cyber Monday. Det bliver nogenlunde det samme i år. Det betyder ikke at alle skal vente to uger. Dem der bestilte mellem midnat og kl 01 får først deres varer. Vi arbejder dag og nat og 7 dage om ugen for at blive færdige. Vi har også flere forskellige firmaer vi samarbejder med. Det er ikke sikkert de kan stille 100 lastbiler ud på en dag selv hvis vi havde kapacitet til at håndtere det (det har vi ikke). Så folk må væbne sig med tålmodighed. Det gør jo lidt en forskel om man skal ekspedere 100.000 eller 1000 ordrer. Jeg er sikker på at Proshop gør deres bedste. De lever ligesom os af tilfredse kunder!
--
A clean house is a sign of a broken computer
#29
lolianzo
Junior Nørd
06-12-2019 21:08

Rapporter til Admin
Jeg lavede en bestilling i søndags, har fået besked i dag om at de tidligst kan afsende i løbet af næste uge, på trods af alt var på lager... Jeg har forståelse for travlhed, men når samtlige varer er på lager, så kan det da ikke passe det skal tage så lang tid. Troede de havde robotter til den slags? :P
--
Intel 2600K / H70 / Gigabyte P67A-UD5 / Gigabyte 670 / Obsidian 800D / Samsung 830 / U2711 + Q27 + U2412m / HX650
#30
RaGe_22
Semi Nørd
06-12-2019 21:26

Rapporter til Admin
Jeg har fravalgt Proshop efter alle de dårlige meldinger, de fremstår meget uprofessionel og synes de bør overveje at droppe blackfriday etc. hvis de ikke kan håndtere presset, man tør jo næppe bestille varer op til jul så.
--
Better to reign in Hell, than serve in Heaven
--
Sidst redigeret 06-12-2019 21:28
#31
Jim Night
Guru
06-12-2019 21:27

Rapporter til Admin
Amatører!!! Hold jer væk.
--
Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!! Se profil for specs
#32
InFerNo
Guru
06-12-2019 21:59

Rapporter til Admin
En kommentar på mit svar i #26. Jeg kan meddele at mine varer er på lager, men at de stadig melder ukendt leverings dato.
--
Overclocked Broadwell-E/Pascal Inside!
#33
InFerNo
Guru
06-12-2019 23:09

Rapporter til Admin
Min ven og jeg har lige sammenlignet ordre numre, for at få en ide om hvor travlt proshop har haft. Min ven som bestildt fredag kl 00:05 (dvs natten mellem torsdag og fredag) har ordre nummer 45608xxx. Jeg bestilte fredag 23.28 (dvs ca 23 timer efter ham) og fik ordrenr: 45660xxx. Så ca 52.000 ordrer på 24 timer. Og gad vide hvor mange ordrer der kom i løbet af weekenden også. Nogle der har lyst til at give et tidspunkt og et ordrenummer, så vi måske kan sammenligne?
--
Overclocked Broadwell-E/Pascal Inside!
#34
henrik12345
Semibruger
06-12-2019 23:32

Rapporter til Admin
Ordre nummer ca. 45.717.000 og bestilt i dag ca. kl 15:00.
--
#35
InFerNo
Guru
06-12-2019 23:33

Rapporter til Admin
Så vidt jeg kan se stiger deres ordre numre ca 4000 pr dag, i gennemsnit over en måned tid. Dette må vel antages at være en normal belastning for dem. Så at de har fået over 50.000 på en dag, er nok lidt overarbejde. Og det kan vel forventes at de kan fordoble outputtet på travle dage.
--
Overclocked Broadwell-E/Pascal Inside!
#36
ToFFo
Guru
07-12-2019 01:35

Rapporter til Admin
#33 - Proshop opererer i 4 lande, og det kunne tænkes de bruger samme ordrenummer rækkefølge til alle 4 lande. Danmark er ikke det land med flest indbyggere af de 4, så det kan være de andre lande har en meget større bid af den ordrenummer-kage. Så der skal nok trækkes lidt fra :P
--
- Indsæt signatur -
#37
InFerNo
Guru
07-12-2019 10:34

Rapporter til Admin
#33 Du har selvfølgelig en pointe
--
Overclocked Broadwell-E/Pascal Inside!
#38
henrikdk5
Maxi Supporter
07-12-2019 11:05

Rapporter til Admin
+rep til Morpheuz1986 Købte denne via min egen tråd https://www.hardwareonline.dk[...] Varen kom dagen efter køb God kommunikation Stand perfekt Handler med ham igen <3
--
forbeholder mig retten til at vurdere efter min egen mening
#39
JohnnyGogo
Giga Supporter
07-12-2019 11:14

Rapporter til Admin
Har lige bestilt et sæt ram til et hyggeprojekt de havde på lager. Gik max 5 min så var de klar til afhentning.. så lidt kan de da endnu :p
--
Ghost S1: X470I, 3700X, S24, 32GB 3600mhz, RTX 2060S FE, 1TB M2, SF600
#40
ToFFo
Guru
07-12-2019 11:19

Rapporter til Admin
#38 - Forkert tråd? xD
--
- Indsæt signatur -
#41
skum-cat
Ultrabruger
07-12-2019 11:23

Rapporter til Admin
Havde proshop gode tilbud? xD Købte en Corsair HX1000 Lørdag kl.00.45 hos MM vision til 999kr. Kunne hente pakken lørdag kl 10.30 med GLS. Lovely!
--
Intel i9900k 4.9ghz - Gigabyte Aorus Gaming 7 - 4x16gb B-die 3000mhz C13 - Inno3D RTX 2080 Ti - Triple fan vandkøling - Diverse NVME SSD.
#42
Vagten29
Semi Supporter
07-12-2019 11:35

Rapporter til Admin
De har rigtig travlt og de plejer sku at tid at levere til UG.. slap off , der er ikke meget glæde tilbage i jer, tænk hvis i skulle gå et par dage for meget over tid og glæde jer til at modtaget noget, ungdommen nu til dags :-) God Jul..
--
Asus gamer bærbar..
#43
ToFFo
Guru
07-12-2019 11:49

Rapporter til Admin
#42 - Det er ikke ventetiden der er problemet. Det er måden hele fadæsen bliver behandlet på.
--
- Indsæt signatur -
#44
coreytrevor
Maxibruger
07-12-2019 13:48

Rapporter til Admin
har tit ventet over en uge på flere varer hos både computersalg og proshop, men er ikke noget jeg går i baglås over, er da også sikker på man kan annullere købet og så køre ud og hente selv et sted? eller bestille hos en anden hvis tiden/servicen er topprioritet.
--
r5 2600, rx580 4gb nitro+, 16gb ram, b450m gaming plus, cx550m, 4k60hz skærm
#45
Samse
Superbruger
07-12-2019 21:02

Rapporter til Admin
Købte 2 garmin vivofit jr ure(lagervare) i julegave til ungerne. Fik en mail torsdag hvor de skriver at det ene ur først er på lager igen d 07.01.2020
--
#46
ice_hiboy
Elitebruger
07-12-2019 21:38

Rapporter til Admin
Hele humlen er måden de har behandlet hele affæren på. Deres hjemmeside har tydeligvis ikke kunne følge med. Eftersom vare der stod på lager, åbenbart ikke har været det. Det eller som sagt tidligere de aldrig har været på lager. De blærede sig hele ugen op til, at de havde oprustet sig og var helt klar. Er det også bare bullshit marketing eller vil de ikke oprigtigt sige at de ikke kan følge med. Bevares jeg har også fået mailen om at de havde travlt. Men at noget kan tage op imod 2 uger er ikke bare en mail. Så skal de sku tydeligt melde ud at der er lang tid. Tænker at de hele weekenden burde kunne se hvordan situationen har tegnet sig og kunne skrive det på siden eller Facebook. Dette skete ikke, tværtimod så har jeg aldrig set så mange opslag om tilbud og konkurrencer som jeg har gjort på det seneste. Deres marketing team har altså intet imod at få salg men åbenbart ligeglade med at folk skal vente.
--
i7- 9700K | Asrock Z390itx | EVGA RTX 2080 | 16gb corsair lpx ram | 500gb Samsung 960 EVO | Corrsair SF600 | Ncase M1.
#47
InFerNo
Guru
09-12-2019 11:18

Rapporter til Admin
Min pakke fra proshop er netop blevet afsendt. Ordren blev aflagt fredag aften (Black friday)
--
Overclocked Broadwell-E/Pascal Inside!
#48
ToFFo
Guru
09-12-2019 12:14

Rapporter til Admin
#47 - Fedt! Så er der håb! Jeg bestilte godt nok mandag morgen d. 2. december. Men hvis din pakke fra om fredagen sendes i dag, er der måske en chance for min afsendes i morgen. Ordrestatus = Behandles. Men hvis man klikker ind på ordren står der "varen er afsendt". Det sejler, men der er ikke andet for end at vente, da varen ikke længere er på tilbud andre steder.
--
- Indsæt signatur -
#49
Renetarderet
Semi Nørd
09-12-2019 13:12

Rapporter til Admin
#48 jeg bestilte 30/11 (Lagervare) og fik det leveret til en pakkeshop 4/12 nu ved jeg ikke om #47 havde bestilt andet en lagervare, men ellers er det en underlig prioritering af forsendelser. Det er fandme mørkt uden lamper. Har du smidt de gamle op igen ?
--
#50
ToFFo
Guru
09-12-2019 13:56

Rapporter til Admin
#49 - Nej, den gamle lampe gik i stykker under afmonteringen. Det er noget billigt Ikea lort og det beslag eller den muffe eller whatever, hvor man monterer strømstikkene i, gik i stykker under afmontering. Det var godt mørnet det gamle plastic det var lavet af. Jeg kan måske hænge den op igen, men det er for besværligt til jeg orker at bøvle med det :P Men hvis alt går efter planen bliver stuen badet i lyset fra Lenovo skærmen :D
--
- Indsæt signatur -
#51
ToFFo
Guru
09-12-2019 14:56

Rapporter til Admin
Bestilte også en lagervare fra Happii.dk i torsdags, og det er sendt i dag... Mig bekendt sender de fra samme lager. The fuck is going on!? :P
--
- Indsæt signatur -
#52
Artisan
Monsterbruger
09-12-2019 18:41

Rapporter til Admin
#51 Du ved ikke alt mwhahha. :P Ej, der sendes både fra lager, ekstern lager og fra leverandøren ;) Og travlt det er der bestemt :)
--
#53
ToFFo
Guru
09-12-2019 18:46

Rapporter til Admin
#52 - Tydeligvis ikke :D De plejer dog at skrive hvis tingene er på fjernlager, altså sendes direkte fra anden leverandør. I dette tilfælde var det en lagervare, så antager den var på lager i Højbjerg. Also! Jeg har fået T&T på mine lamper. Tænker det må være en fejl, men det finder vi ud af i morgen :P
--
- Indsæt signatur -
#54
InFerNo
Guru
09-12-2019 18:46

Rapporter til Admin
#49 Alle varerne er lagervare, og den pakke de nu har sendt, indeholder kun ën af de tre varer jeg havde bestilt. Dvs. de to andre lagervare, bliver sendt på et andet tidspunkt.
--
Overclocked Broadwell-E/Pascal Inside!
--
Sidst redigeret 09-12-2019 18:48
#55
ice_hiboy
Elitebruger
09-12-2019 20:30

Rapporter til Admin
Min ankom til deres pickup point idag. I morges havde de ellers rykket levering til d. 16. Så jeg brokker mig da ikke over at den kommer før tid. Men det virker til at noget ikke fungere helt optimalt.
--
i7- 9700K | Asrock Z390itx | EVGA RTX 2080 | 16gb corsair lpx ram | 500gb Samsung 960 EVO | Corrsair SF600 | Ncase M1.
#56
Freak1
Semi Nørd
09-12-2019 23:10

Rapporter til Admin
Venter på min ryzen som blev bestilt den 4. og var på lager :(
--
#57
Derium
Juniorbruger
09-12-2019 23:21

Rapporter til Admin
Det jo bare fordi de ikke kan følge med drenge. De er blevet bombarderet med ordrer iår. De arbejder 8-22 og selv deres andre afdelinger er nede på lageret og hjælpe pt. Intet galt, bare travlt. At hjemmesiden så hae sagt 2 dages levering mm ved jeg ikke noget om.
--
steffen
#58
Patrick
Gæst
09-12-2019 23:51

Rapporter til Admin
Jeg måtte ende med at afbestilte og finde min vare andetsteds. Men de har jo også 3 sider at holde styr på ?? Proshop, happii og Merlin. Hvorfor ? Aner jeg sgu ikke
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#59
Disturbed-Freak
Guru
10-12-2019 08:46

Rapporter til Admin
Jeg stod nede i deres butik og ventede i to timer mens jeg kiggede på kø-tælleren. Altså to timer fra jeg gik ind til jeg fik 1 grafikkort og 1 CPU. Og ja jeg havde bestilt i forvejen, og jeg havde fået SMS om at det hele var klart. Der var jeg træt til sidst.
--
Future is a concept. Past is a concept. There is only ever now.
--
Sidst redigeret 10-12-2019 08:48
#60
henrik12345
Semibruger
10-12-2019 08:53

Rapporter til Admin
Bestilte nyt kabinet hos Proshop i lørdag. Fik T&T nummer søndag og pakken blev afsendt i går. Har netop fået besked om, at jeg kan hente pakken i vores pakkeshop. Det er jeg nu meget godt tilfreds med :-).
--
#61
Renetarderet
Semi Nørd
10-12-2019 09:00

Rapporter til Admin
#59 Kudos. Jeg havde aldrig i mit liv ventet 2 stive timer.
--
#62
ToFFo
Guru
10-12-2019 09:13

Rapporter til Admin
#57 - Well, det er jo obvious... Selvom de havde "forberedt sig". Men som jeg har nævnt flere gange, er det ikke så meget leveringstiden der er problemet, som det er den ringe information om levering. Jeg kan se de har ændret deres standard leveringstid for lagervarer fra 1-4 dage til nu 1-7 dage. Med andre ord forventer de stadig at kunne levere på 1 dag. Ellers er det lidt en falsk forventning. Jeg bestilte, og fik en forventet leveringsdato som langt fra holdt. Jeg kontaktede efter nogle dage kundeservice, da jeg kunne se min vare var sendt, for at høre om jeg kunne få tracking. Jeg fik at vide ordren var sendt, men der ikke var kommet tracking på endnu. Jeg skriver igen og rykker for tracking og får så at vide at varen ikke er sendt, og de ikke ved hvornår den bliver sendt. Dertil kommer, at nogle kunder får deres varer hurtigere end andre, på trods af tingene er på lager. Så om jeg bestiller lego eller grafikkort så burde det vel blive plukket og sendt alt efter hvilken ordre der kommer først. Oh well...
--
- Indsæt signatur -
#63
Disturbed-Freak
Guru
10-12-2019 09:14

Rapporter til Admin
#61 Havde jeg heller ikke hvis jeg havde vidst på forhånd jeg skulle vente så længe. Men de blev jo ved at sige til mig, at NU var det lige oppe over. Allerede efter 20 minutter fik jeg den besked. Plus jeg havde kørt fra Aalborg, så jeg ville gerne have mine ting med jo.
--
Future is a concept. Past is a concept. There is only ever now.
#64
ToFFo
Guru
10-12-2019 10:08

Rapporter til Admin
#63 - Mine lamper blev sendt i går :D Men der er ingen aktivitet på trackingen. Så de blev nok lagt klar til afsendelse, men ikke sendt. Så... Ja jeg håber jeg måske får lamper på torsdag. Men jeg har absolut ingen forhåbninger om det :P
--
- Indsæt signatur -
#65
jimmido
Ultrabruger
10-12-2019 10:15

Rapporter til Admin
Jeg bestilte en bærbar black friday. Den er blevet afsendt her til morgen klokken 7.05.
--
#66
Derium
Juniorbruger
10-12-2019 11:34

Rapporter til Admin
#62 jeg kan godt se hvad du mener - men lad os antage at du er den eneste der har bestilt dine lamper - så fungerer det jo sådan, at de bliver nødt til at købe hjem i kolli. Deres lager er propfyldt til randen pt, så uanset hvilket ordre nummer man har, tager de ikke det der står bagerst og sender først. Hvis du forstår :) Men kan godt forstå frustationen omkring leveringstid mm. Havde jeg også selv været træt af.
--
steffen
#67
InFerNo
Guru
10-12-2019 11:36

Rapporter til Admin
Det lader også til at resten af min ordre er blevet sendt i dag.
--
Overclocked Broadwell-E/Pascal Inside!
#68
ToFFo
Guru
10-12-2019 11:56

Rapporter til Admin
#66 - Det forstår jeg. Men varen skal jo ikke bestilles hjem, når den er på lager. Så skal den bare plukkes og sendes. Bestilte et varmetæppe på Happii som også var, og er, en lagervare, og det blev sendt hurtigere. Så eftersom det er lagervarer giver det ingen mening at sende nogle varer før andre. Såfremt det er på fjernlager, og ikke deres lokale lager, så synes jeg de skal skrive det, så man ved på forhånd at leveringstiden er ekstra lang.
--
- Indsæt signatur -
#69
Langi
Semi Nørd
10-12-2019 12:00

Rapporter til Admin
Jeg er ikke yderligere imponeret. De fik endelig mine ram på lager igår morges, bestillingen blev originalt lavet sidste mandag, det er nu 26timer siden alle varer er på lager, 8 dage siden jeg bestilte, men den er bare markeret som i 'pakkekø'. Det virker lidt som om at de slet ikke kigger på ventetid, så eftersom min varer først kom på lager igår, tæller de først ordren som om den kom der, på trods af den originalt var blevet lovet til levering i sidste uge... >_>
--
~Man skal ikke kaste med tændstikker når man selv bor i et gashus~
#70
Crazzy
Supporter Aspirant
10-12-2019 12:05

Rapporter til Admin
Bestilte den 23/11, så før Black Friday. Varerne er endnu ikke afsendt selvom det var lagervarer.
--
#71
ToFFo
Guru
11-12-2019 11:21

Rapporter til Admin
Så kom mine lamper fandme i dag. YEY! :D Jeg er stadig temmelig bitter over leveringstiden. Men nu er det da overstået :P
--
- Indsæt signatur -
#72
micbanand
Nørd
11-12-2019 13:01

Rapporter til Admin
så lander der endelig også en pakke fra BF hertil
--
Anbefaler klart Avast free til privatbrug. Godt og nemt! Kan hentes lige her. http://www.avast.com[...]
#73
Artisan
Monsterbruger
11-12-2019 14:54

Rapporter til Admin
# 71 Jeg sørge for at der bliver sendt en pakke med kiks til dig som kompensation :P
--
#74
MHaahr
Nørd
11-12-2019 16:17

Rapporter til Admin
#70: Samme oplevelse her. Lagervarer bestilt inden BF, som stadig ikke er afsendt. Meldingen er stadig at "de pakker i døgndrift" og at de ikke pakker kronologisk, men come on... Med mindre Proshop har fået væsentligt flere BF ordrer end andre leverandører (så gode var deres tilbud heller ikke), så kan det simpelthen ikke passe at de stadig er bagefter... Det begynder at synes en kende tragikomisk...
--
Laptop: 2019 Lenovo T480s, i7, 24GB Ram, 1TB Arbejde: 2019 i9-9900k, 128GB Ram, 2x 1TB Hjemme: 2018 HP Z240, i7, 32GB Ram, 512GB
#75
ToFFo
Guru
11-12-2019 16:21

Rapporter til Admin
#73 - Hvor længe tror du der går før den pakke ankommer? Et par uger? Et år? :D Det behøver du ikke. Lamperne er ankommet i perfekt stand og uden skader. Det er som det skal være :P
--
- Indsæt signatur -
#76
JohnnyGogo
Giga Supporter
11-12-2019 16:32

Rapporter til Admin
#73 jeg vil også gerne på den liste.. har ventet i 5 dage på en vare der normalt ville tage dem 1 dag. Det må også være en rulle mariekiks eller to værd.. :)
--
Ghost S1: X470I, 3700X, Nh-L12S, 16GB 3200Mhz, RTX 2060S, 1TB M2, SF600
--
Sidst redigeret 11-12-2019 16:33
#77
Hugo
Gæst
12-12-2019 02:29

Rapporter til Admin
Samme her. Bestillte 1-12, ikke modtaget 10-12 trods alle vare stod til afhentning i butik. Aflyste det hele, d. 10-12 og bestilte det hos ComputerSalg og har fået det idag d. 11-11
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#78
Ilwaz
Guru
12-12-2019 02:51

Rapporter til Admin
Shit i har været uheldige, bestilte et 2060S på BF, og havde det allerede næste dag.
--
Grafikkort oraklet! Oh, and don't mind the vase.
#79
Artisan
Monsterbruger
12-12-2019 08:26

Rapporter til Admin
#75 Hahah ;:D
--
#80
exzos
Elitebruger
12-12-2019 09:12

Rapporter til Admin
Damn Artisan, er du stadig ved proshop? :D
--
8600k @ 5Ghz - RTX 2070S - 16GB Ram - NZXT S340E - Corsair H115i Pro RGB Gigabyte AD27QD
#81
Langi
Semi Nørd
12-12-2019 11:05

Rapporter til Admin
Og deres service bliver værre og værre. Har haft rykket dem for min ordre (bestilt d. 2/12, alt kom på lager i mandags, selvom det originalt var forventet levering d. 5), hvor de nu melder at de 'afventer' at kunne afsende mine varer i næste uge, så hvis man er ude på at skulle finde noget til julegaver er det vidst absolut ikke dem man skal bestille ved, hvis man rent faktisk vil nå at have det inden jul, for selv de 7-8 dage de skriver på siden, kan åbenbart ikke regnes med.
--
~Man skal ikke kaste med tændstikker når man selv bor i et gashus~
#82
Comicsdk
Semi Supporter
12-12-2019 11:44

Rapporter til Admin
77 Computersalg kan simpelthen levere før man har bestilt? Ja, der kan Proshop jo nok ikke følge med. 81 Selv om julen kommer som en kæmpeoverraskelse for de fleste igen i år, er der ingen grund til at vise nåde, Proshop skal bashes - det er jo hjerternes fest og ikke et hyklerisk forbrugshysteri. At de åbenlyst skilter med forsinkelser på grund af travlhed, er i min optik blot et spinkelt forsøg på at sleske for kunderne. Bvadr.
--
Random dude on a random forum
--
Sidst redigeret 12-12-2019 11:45
#83
ToFFo
Guru
12-12-2019 11:51

Rapporter til Admin
#82 - Altså de havde jo forberedt sig på presset. Sagde de i hvert fald :P De havde bare glemt at ændre forventet leveringstid på både webshop og i bestillings bekræftelser. Først blev det til 1-4 dage på lagervarer og så ændret igen til 1-7 dage. Og nu har jeg en lampe i overskud fordi 1 var nok til mit projekt.... Så... Nogen der vil købe en Philips Hue Being lampe? :D 600 pp!
--
- Indsæt signatur -
#84
Langi
Semi Nørd
12-12-2019 11:51

Rapporter til Admin
#82, tro mig, jeg synes det er absolut latterligt og hvis ikke fordi at varene jeg bestilte ved dem er med rabat grundet Cyber Monday havde jeg annulleret ordren og bestilt andet steds, selv hvis de nye heller ikke kunne garantere leveringen før proshop. Jeg synes virkelig ud fra hvad man læser herinde at deres måde at køre tingene på er under alt form for kritik.
--
~Man skal ikke kaste med tændstikker når man selv bor i et gashus~
#85
Wut
Ultra Supporter
12-12-2019 12:27

Rapporter til Admin
Computersalg er ikke et hak bedre. Jeg har den 4/12 bestilt: https://www.computersalg.dk[...] "Varen er på fjernlager, leveringstiden er 3-5 hverdage. LEVERING FØR JUL! - Varen skal bestilles senest mandag 16-12-2019 kl. 12:00 for at sikre levering d. 23-12. Bestil gerne før - da vi har travlt :-)" I min ordre står der stadig "Forventes leveret 13/12" og "Bestilt fra fjernlager". Det er fanme at stramme den, at stadig skrive "3-5 dages levering", når de har odrer liggende, som er 8 dage gamle, og de ikke har kunnet levere det. Hvad med at skrive "Lagerstatus ukendt" eller "Sandsynligvis over 8 dages levering". Det er også at stramme den, at give folk det indtryk, at bare man bestiller inden 16/12, så er man sikret levering inden jul. Det kan de jo ikke garantere overhovedet, når de ikke aner, hvad deres fjernlagers lagerstatus er (ellers ville de jo enten kunne have adviseret mig om forsinkelse, eller leveret varen allerede). Det er bare noget rent pis. Nu skal jeg så ud og finde en anden julegave her i slutløbet op imod jul. Hvis bare computersalg havde skrevet "Vi aner ikke, hvad vores fjernlager laver", så ville jeg allerede for 8 dage siden have fundet på en anden løsning - og ikke risikeret at stå uden gave til jul :-(
--
Ignorér de største tågehorn på hol.dk: https://www.hardwareonline.dk[...]
#86
ToFFo
Guru
12-12-2019 12:36

Rapporter til Admin
#85 - Jeg har også en ordre hos Computersalg jeg venter på. Som er en julegave. Håber de når det, ellers må jeg en tur i byen. Det går sgu nok. Mangler ikke den så meget som jeg manglede lamperne. Men den kan jo stadig nå at være fremme 13/12 så de har da en chance endnu :D De forventer at levere til mig 17/12. I det mindste har de styr på deres udmeldinger på forhånd. Det havde Proshop overhovedet ikke.
--
- Indsæt signatur -
#87
Comicsdk
Semi Supporter
12-12-2019 13:08

Rapporter til Admin
Haha Der er snart ikke en shop der ikke har fået lussinger her i første halvdel af den guddommelige måned. Hvis ikke de sælger grafikkort til 10% af normalprisen, risikerer de folkets vrede. Så kan de jo lære at drive forretning, de assholes.
--
Random dude on a random forum
#88
Wut
Ultra Supporter
12-12-2019 13:36

Rapporter til Admin
#86 Håber, du får dine ting ;-) Jeg har netop igen-igen rodet rundt på nettet efter et andet kabinet. Jeg faldt over Corsair Carbide 275R, som jeg synes er fint. Men der er kun 1 i Danmark på lager åbenbart i den farve, jeg gerne vil have. Så... nu bider jeg negle og ser tli i morgen, om Computersalg sender mig et kabinet, ellers skal jeg skynde mig at bestille det kabinet... oh wait... det er ved Proshop :-o #edit: Veddehva? Så kører jeg fanme op selv og henter det i Aarhus. Så kan de lige få et par borgerlige ord med på vejen, hvis det så viser sig, at de ikke har det til udlevering alligevel :D
--
Ignorér de største tågehorn på hol.dk: https://www.hardwareonline.dk[...]
--
Sidst redigeret 12-12-2019 13:37
#89
ToFFo
Guru
12-12-2019 13:51

Rapporter til Admin
#88 - Wut!? Og her mener jeg ikke dit brugernavn. Inden du tager ud og afhenter, så læs lige #59 i denne tråd. Uddrag fra #59: Jeg stod nede i deres butik og ventede i to timer mens jeg kiggede på kø-tælleren. Og ja jeg havde bestilt i forvejen, og jeg havde fået SMS om at det hele var klart. :(
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 12-12-2019 13:52
#90
Wut
Ultra Supporter
12-12-2019 14:12

Rapporter til Admin
#89 Det giver mig så lige 2 timer mere at hidse mig op i! *Wut intensifies* :-D Alternativt tager en ghettoblaster med noget ventemusik på a la https://www.youtube.com[...] Så må vi se, hvornår selv DE har fået nok! Tror du de har en VIP-kø til særligt belastende kunder? :)
--
Ignorér de største tågehorn på hol.dk: https://www.hardwareonline.dk[...]
--
Sidst redigeret 12-12-2019 14:13
#91
ToFFo
Guru
12-12-2019 15:03

Rapporter til Admin
#90 - Hahahahahha åhhh det ville være SÅ episk!! :D Bare du ikke har bestilt ghettoblasteren der også. BTW! Min pakke fra Computersalg som var på fjernlager er blevet sendt fra computersalg i dag :P
--
- Indsæt signatur -
#92
Wut
Ultra Supporter
13-12-2019 09:36

Rapporter til Admin
#91 Mit kabinet, jeg bestilte, er også lige blevet sendt. Så de havde faktisk styr på det, men havde åbenbart ikke fået opdateret min ordre i deres system. Så Computersalg.dk er tilgivet... pånær at nu har jeg jo siddet og forelsket mig i et andet kabinet, jeg faktisk måske hellere vil have... så damn you Computersalg ;-D Fordelen ved at arbejde sammen med franske udvikler-teams på arbejdet er, at man lærer en stålhård tålmodighed og evnen til at kværulere i månedsvis. Det kan man vinde mange kampe med :D Det er så sjovt, når vores amerikanske hold indkalder til møde med franskmændene og os. Amerikanerne kommer med deres sædvanlige "Nu skal vi fanme lige fortælle jer europæere hvor skabet skal stå"-agtige yankee-attitude, og efter 4-8 stive timers marathon-møde med franskmændenes kværulering, bureaukrati, hælden vand ud af ørerne, så går luften totalt ud af amerikanerne, og de accepterer hvilken som helst aftale, bare de kan slippe ud af mødelokalet. Tålmodighed krydret med at være belastende er stærkere end sværdet! ;D
--
Ignorér de største tågehorn på hol.dk: https://www.hardwareonline.dk[...]
#93
BoreBissen
Supporter Aspirant
17-12-2019 06:55

Rapporter til Admin
Så er Proshop sgu havnet på bt.dk Netbutik 'væltet' af Black Friday: 'Det er sgu for dårligt' https://www.bt.dk[...]
--
Acer Aspire 3 - Ryzen 3500u (4c/8t Vega 8) | 2x4 gb 2400 MHz DDR4 | 256 GB M.2 Nvme SSD
#94
Mikchr
Monsterbruger
17-12-2019 11:27

Rapporter til Admin
Ja, de er også på JP.dk https://finans.dk[...] De gør de jo ikke af ond vilje eller manglen på indsats.
--
Mikkel Elgaard. KBH. Send mig en privat besked for nærmere kontaktdata.
#95
ToFFo
Guru
17-12-2019 11:37

Rapporter til Admin
#94 - Som jeg har skrevet mange gange i denne efterhånden lange tråd. Det er fair nok at have travlt. Men hvis man halter fuldstændig på udmeldingerne, så er det folk bliver sure. Hvis folk gøres opmærksom på leveringstiden hurtigt, så de ikke venter forgæves, er der ikke noget at blive sur over. Der vil stadig være folk der flyver til tasterne, selvom det meldes ud i god tid, men de kunne have minimeret shitstormen betragteligt, hvis de lavede ordentlige udmeldinger tidsnok.
--
- Indsæt signatur -
#96
Wut
Ultra Supporter
17-12-2019 11:55

Rapporter til Admin
På Proshop.dk står der fortsat "1-7 dages levering" på de fleste produkter. Ret useriøst imo, når de har en pakkekø på X tusind pakker, og de VED, at det kommer til at tage mindst Y dage at tygge sig igennem køen.
--
Ignorér de største tågehorn på hol.dk: https://www.hardwareonline.dk[...]
#97
Comicsdk
Semi Supporter
17-12-2019 12:49

Rapporter til Admin
Jeg ved snart ikke hvad en stakkels netbutik skal gøre. Black Friday og julehandel synes at overraske en forbløffende mængde mennesker hvert år. Måske skulle butikkerne skilte med juletravlhed og forsinkelser allerede fra Januar måned, så petitesserytterne ikke behøver lade kæphestene løbe sig selv ihjel. Men mon ikke der kan graves et eller andet utilfredsstillende frem alligevel.
--
Random dude on a random forum
#98
ToFFo
Guru
17-12-2019 15:56

Rapporter til Admin
#97 - Se #95 (og flere indlæg hvor jeg har skrevet det samme). Det er ikke selve leveringstiden der er problemet, men håndteringen af udmeldinger.
--
- Indsæt signatur -
#99
NiceRag
Nørd Aspirant
17-12-2019 16:16

Rapporter til Admin
Det er jul. der er travlt og det er der ALLE steder. især sådan nogen steder som proshop, som sælger ting i alle mulige kategorier det tog imerco 10 dage at pakke 2 håndklæder jeg købte i gave. selve fragten var helt alm. hurtig (levelet til den lokale kiosk via gls)
--
#100
zulink
Ultrabruger
17-12-2019 16:36

Rapporter til Admin
@97 Synes altid det virker til du er på virksomhedens side ? men altså hvis de ved som altid de får problemer, hvorfor flytter de ikke bare deres tilbud ud over mere tid samt fortæller med det samme der vil være leveringstid, mange steder garanteret 1 til 2 dages levering ifølge deres hjemmeside, selv om mandagen til cypermonday, hvor de fleste buttikker allerede var en uge efter deres ordre
--
#101
gasolin
Guru
17-12-2019 17:07

Rapporter til Admin
#97 Er det ikke nemmere bare at forvente forsinkelser i denne her periode? Når der er black friday,cybermonday, singlesday samt jul så er der ikke lige pludselig 1000 flere medarbejder og 100 flere biler til rådighed for f.eks postnord (proshop er ikke de eneste der bruger postnord), det jo ikke kun proshop man skal tænke på, forsinkelser kan sagtens være pga postnord og alle dem der ikke kommer og henter deres pakke, dem der arbejder i en pakke shop som skal holde styr på alle pakkerne hvor mange nemt kan være svære at finde (det de færreste pakkeshop medarbejder i et supermakede der kun arbejder med pakker).
--
#102
Comicsdk
Semi Supporter
17-12-2019 17:08

Rapporter til Admin
100 Det kunne godt se sådan ud, indrømmet. Det er populært at trashe enhver butik der ikke lever op til forventningerne, uanset om vi snakker priser, tilbud, skiltning eller leveringstid. Sommetider virker det som om nogle kunder klynker blot for at klynke. Jeg læste f.eks. en TP-anmeldelse hvor en butik fik slag for at pakketransportøren havde leveret til en forkert adresse. Det minder mig om den berømte anmeldelse hvor en fastfoodkunde klagede over at pizzaen "ikke var andet end brød med fyld" Men du har ret, jeg burde nok stikke piben ind og finde på noget andet at lave. Det er trods alt en hyggelig tid, den skal nydes indtil efter nytår hvor vi skal stå i kø for at bytte gaver.
--
Random dude on a random forum
#103
Mattii
Ultra Nørd
17-12-2019 17:08

Rapporter til Admin
#98 Ufatteligt hvor få der læser dine beskeder :o
--
#107
Carsten O
Supporter Aspirant
17-12-2019 17:27

Rapporter til Admin
Bestilte søndag Philips hue ved proshop og har i dag modtaget mine vare ! Så de kan da få fingeren ud af start hullerne. Har købt ved dem før og der var heller ikke noget at komme efter.
--
#108
KingOlfert
Elitebruger
17-12-2019 20:06

Rapporter til Admin
Nu også i BT. https://www.bt.dk[...]
--
Livet er for kort til AMD Cpu...
--
Sidst redigeret 17-12-2019 20:07
#109
ToFFo
Guru
17-12-2019 20:20

Rapporter til Admin
#108 - Yes, det blev skrevet i #93. De er også i finans.dk og jyllandsposten og gud ved hvor ellers. Det er spøjst at medierne først kaster sig over det nu. Havde der været tale om en prisfejl, havde de været der senest dagen efter :D
--
- Indsæt signatur -
#110
Wut
Ultra Supporter
18-12-2019 08:09

Rapporter til Admin
I mandags bestilte jeg en router ved Proshop. De skrev sent i aftes, at den nu er pakket og afsendt. Så det kunne godt tyde på, at de både arbejder i døgndrift, og er ved at løsne op for deres forstoppelse i pakkeriet :-) Proshop har vist også meldt ud, at man godt kan forvente, at man får sine ting inden jul, insh'PostNord.
--
Ignorér de største tågehorn på hol.dk: https://www.hardwareonline.dk[...]
#111
ToFFo
Guru
18-12-2019 09:08

Rapporter til Admin
#110 - Jeg tror også det afhænger af hvor på deres lager varen befinder sig. Hvis den er på robotlageret forestiller jeg mig det går hurtigere med levering, hvorimod hvis varen ligger til "menneske pluk" bliver den forsinket. I tiden efter Black Friday var der folk der fik meget hurtigt og andre der fik meget langsomt. Så gætter på det er et spørgsmål om lokation. Og selvfølgelig også manpower :)
--
- Indsæt signatur -
#112
MisterNiceHands
Nørd
18-12-2019 09:12

Rapporter til Admin
Jeg var et smut i proshop igår for at hente en Modmic, der var folk som havde ventet på deres varer i over 30min da jeg tastede min ordre ind. Værst var, jeg troede jeg skulle vente i evigheder, men fandeme om jeg ikke fik min vare før mange andre, efter kun 5-10min. Og den var endda også en stump som var på deres robot lager. Jeg forstår virkelig ikke deres system.
--
i7-8086K | RTX 2080 Strix OC | Z390-E Gaming Strix | PC-O11DX Dynamic
#113
Wut
Ultra Supporter
18-12-2019 09:20

Rapporter til Admin
#111 Jeg troede egentlig, at alle deres varer var på robotlager, kombineret med mennesker, der pakker ind? Har de maskiner til automatisk pluk også mon? :) #112 Jeg tror sådan et robotlager er lavet sådan, at det samlet får varerne ud hurtigst muligt... dvs ikke nødvendigvis i rækkefølge. Hvis din vare ligger i en kasse/container, som lige havde været taget ud af lageret og stadig står "først for", så ville lageret nok vælge at tage den frem igen, frem for at køre den på plads, og finde "den næste i køens" varer, som måske ligger dybest inde i lageret. Lageret er nok optimeret mod netkunderne, som jo er ligeglade med rækkefølgen, så længe pakkerne (gennemsnitligt) bare kommer ud af døren så hurtigt som muligt.
--
Ignorér de største tågehorn på hol.dk: https://www.hardwareonline.dk[...]
--
Sidst redigeret 18-12-2019 09:20
#114
Mattii
Ultra Nørd
18-12-2019 10:20

Rapporter til Admin
Kompletts robotlager fungerer således: https://www.youtube.com[...] Mon ikke proshops virker på nogenlunde samme måde? Det er sgu ret imponerende alligevel :-P Synes dog ikke "kasserne" er så store edit: Fandt proshops https://www.youtube.com[...]
--

--
Sidst redigeret 18-12-2019 10:25
#115
BoreBissen
Supporter Aspirant
18-12-2019 10:25

Rapporter til Admin
https://www.youtube.com[...]
--
Acer Aspire 3 - Ryzen 3500u (4c/8t Vega 8) | 2x4 gb 2400 MHz DDR4 | 256 GB M.2 Nvme SSD
#116
ToFFo
Guru
18-12-2019 12:35

Rapporter til Admin
#114 - Jeg har været oppe på Kompletts lager og set robotlageret i aktion. De robotter er fucking store og de kører vildt hurtigt! Det er et mega fedt system synes jeg. Når man står i samme højde som robotterne, og en robot bare kører for fuld hammer mod en, kan man mærke et vindstød når den bremser. Måden det virker på med at stable kasserne er faktisk virkelig smart. Kasserne står stablet ovenpå hinanden og alle kasser har dynamiske loaktioner. Altså der er ingen faste pladser. Lad os inddele kasserne i lag og sige vi har 20 lag. Nederste lag er lag 1. Jeg bestiller en vare, og varen ligger i række 7, "hul" 3, lag 8. Så skal robotterne arbejde sammen om at flytte lag 9-20 og finde nye lokationer til dem, fordi den kasse min vare er i, er helt nede på lag 8. Så finder robotterne bare nye lokationer til de kasser der skal fiskes op først for at komme til min vare. Den robot der tager kassen med min vare, kører hen til en rampe og dumper kassen ned. Medarbejderen tager varen, bipper den ind som "taget" og kassen smutter op til robotten igen som finder en lokation til den. En server holder styr på hvilke varer der bliver flyttet til hvilke positioner. Tænk hvis den gik ned eller fik en fejl, som gjorde at alle kassernes numre og indhold blev rodet sammen :P Jeg kunne glo på de robotter drøne rundt i timevis. Det var meget fascinerende at se dem fiske kasser op og bare fyre den af på det "grid" de kører rundt på. De kører selv til opladning når de mangler strøm, og andre robotter overtager. Det er mega fedt!
--
- Indsæt signatur -
#117
gasolin
Guru
19-12-2019 22:21

Rapporter til Admin
Bestilte en trådløs mus fra proshop i dag Vi kan hermed bekræfte, at din ordre 45...... er pakket d. 19-12-2019 21:42:29 og vil blive afsendt i dag. Kan man forvente det man har bestilt fra proshop, i morgen, de har haft deres normalt bestil i dag inden k 21 og få i morgen.
--
Sidst redigeret 19-12-2019 22:22
#118
ToFFo
Guru
19-12-2019 22:34

Rapporter til Admin
#117 - Hvis man skal være helt firkantet, så ja. De skriver jo sort på hvidt til dig, at din ordre VIL blive sendt i dag. Ellers skaber det noget falske forhåbninger, hvis de så faktisk først sender dagen efter alligevel. Min ordre stod som afsendt, men jeg fik ingen tracking. En medarbejder bekræftede endda pr. mail til mig at pakken var sendt. Men det var den ikke. Så selvom de skriver "Din pakke bliver sendt i dag! Det er helt god damn sikkert den gør!" så skal du lige tage det med et gran salt og lægge en ekstra dag til.
--
- Indsæt signatur -
#119
gasolin
Guru
19-12-2019 23:35

Rapporter til Admin
Stod på siden en dags levering, som normalt. i bestillingsbekræftigelsen forventet levering 23 december, de leveringsproblemer proshop har haft, er jeg forundret over hvis det allerede er løst.
--
#120
fred2961
Monsterbruger
20-12-2019 00:24

Rapporter til Admin
Ha ha, jeg bestilte det jeg skulle bruge til min egen pc kl. 00:25 og fik dem sendt allerede om tirsdagen, så der har jeg squ nok været heldig :)
--
#121
gasolin
Guru
20-12-2019 10:34

Rapporter til Admin
Jo jeg for sku min pakke i dag, det var da lækkert i denne her travle tid
--
#122
RasmusAR
Semibruger
20-12-2019 11:55

Rapporter til Admin
Bestilte varer tirsdag aften, og fik dem leveret torsdag, så virker til at der er ved at være mere gang i lageret igen.
--
#123
Brianhenneberg
Elitebruger
20-12-2019 16:53

Rapporter til Admin
Jeg har lige fået en besked om at min ordre, som jeg bestilte 28. nov, lige er blevet afsendt. Det er dog længe siden jeg modtog pakken, men jeg kan se at det åbenbart er fordi de først har trukket pengene fra min konto nu.
--

Opret svar til indlægget: Andre med lang leveringstid fra Proshop?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning