Altså... vi snakker om en Beoplay Play A2 til omkring 2800 kr fra ny ikke?
Når B&O siger, at de ikke "kan" reparere den, så betyder det jo nok ikke, at det er fysisk umuligt at reparere den. Det betyder nok, at det vil være så dyrt - pga enten dyre komponenter, eller for mange timer, der skal bruges - så kunden på ingen måde bliver tilfreds med resultatet.
Hvad skulle B&O have gjort?
De kunne have nægtet at se på den => sur kunde
De kunne have brugt timer på det, og faktureret 400 kr, og sagt til kunden, at "det her bliver for dyrt" => sur kunde
De kunne have fikset den, brugt 10 værkstedstimer på det, og faktureret kunden et stort beløb => sur kunde
De valgte nok at se på den, og havde (sandsynligvis) sagt til kunden, at det vil koste et gebyr, som kunden så har accepteret, og valgte så, at det nok var den bedste løsning. Hvis nu det var en sikring, der var gået, eller en anden simpel ting, så ville kunden have været glad, og gladeligt betalt 400 kr. MEN, produktet er helt fucked (vi ved jo ikke engang, hvad den fejler her i tråden... er den fuld af cola eller blev ramt af lynet?), og kunden får 400 kr i faktura og brokker sig på hol.dk...
400 kr lyder ikke af ret meget taget i betragtning af, at produktet har været sendt et sted hen, hvor de har brugt tid på at skille det ad, måle tingene igennem, konstatere hvad fejlen er, beregne en reparationspris, og sendt produktet tilbage til butikken. Det er næppe en overskudsforretning for B&O.
Tilføjelse:
"Aftalen var at de skulle lave højtaleren."
Aftalen var nok, at de skulle se på, OM de kunne reparere produktet. Og vær nu glad for det. Hvis B&O havde fulgt aftalen, og aftalen var, at de død og pine skulle fikse den, så kunne du jo have stået med en alt for stor regning i hånden pt. ;-)
Jeg har aldrig hørt om et værksted, der aftaler at "reparere noget ubetinget", uden at aftale til hvilken pris, det skal/må laves. Ellers kan det jo stikke helt af.
--
Jeg ser ikke indlæg fra gæster. Så gæst: Opret en profil :-)
--
Sidst redigeret 14-10-2019 21:31