Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Livsfarlige idioter på motorvejen. Af Super Supporter jhc9817 | 17-04-2019 19:18 | 7740 visninger | 104 svar, hop til seneste
Hej
Var ude for en situation i dag hvor jeg tænker - hold kæft det er squ farligt at køre på motorvejen med alle de fandens psykopater der kører rundt.
Kom kørende på vej mod Aarhus på E45 sydgående retning og var ved at overhale en anden bil. Farten har været lidt over det tilladte cirka 135 - 140 kmt. Bagfra kommer der en hvid mindre bil i stil med en clio. Han ligger sig helt oppe i røven på mig - der har maks. været 2 - 4 meter mellem os. For at øge afstanden træder jeg lidt på bremsen således at mine bremselys bliver aktiveret. Det skal siges jeg har en DS7 som er en mellemstørrelse bil.
Da jeg ikke lige sådant flytter mig før jeg er færdig med min overhaling forsøger han at komme mellem mig og bilen jeg er ved at overhale. Det gør han ved at presse os begge. Da det ikke lykkedes og jeg efterhånden er blevet rimeligt sur får han fingeren da jeg er færdig med at overhale og han kommer forbi. Det bliver han så sur over at han åbner sin siderude og kaster en dåse ud af vinduet på størrelse med en dåse ananas. Jeg er nød til at lave en undvige manøvre for ikke at få en dåse midt i forruden.
Hvad fanden skal man gøre - det hjælper vel ikke at melde ham til politiet ? --
"For at øge afstanden træder jeg lidt på bremsen" -- Ryzen 2700X @ 4,2 GHz - 16 GB DDR4 3200 MHz - MSI X470 Gaming Plus - EVGA 1080 Ti FTW3- 2 x 256 GB M.2 NVMe SSD's - 2 TB SSD - EVGA G3 1000 W PSU En skam du ikke kører med dashcam (for og bag). Så kunne du jo have sendt videoen til politiet. -- Kun én løsning
https://fdm.dk[...] -- Intel: Maximus IX code, Strix GTX 1070, i5-7600k, Kraken X62, XB240H
Amd: Ryzen 1600, GTX 1060, B350 Plus, G2460PF
Laptop: Spectre X360, I7-7700 #1
Sgu fair nok han gør dét for at aktivere bremselysene til at give et hint om at han ligger for tæt -- Intel: Maximus IX code, Strix GTX 1070, i5-7600k, Kraken X62, XB240H
Amd: Ryzen 1600, GTX 1060, B350 Plus, G2460PF
Laptop: Spectre X360, I7-7700 #4 Har selv gjort det og ved hvad han mener, det er bare måden jeg læser det på der gør det lidt modstridende :) -- Ryzen 2700X @ 4,2 GHz - 16 GB DDR4 3200 MHz - MSI X470 Gaming Plus - EVGA 1080 Ti FTW3- 2 x 256 GB M.2 NVMe SSD's - 2 TB SSD - EVGA G3 1000 W PSU Har kørt med dashcam de sidste 250000 km og har sendt 4 videoer til politiet som har taget imod dem med glæde.
2 gange har jeg haft folk op til bilen som ville snakke med store ord men når man peger på dashcammet vender de hurtigt om igen. -- Det har alle dage været pisse farligt at køre på motorvejen. Du bevæger dig med over 100km/t i en lille æske på hjul, og omkring dig er der mange andre der bevæger sig i større eller mindre æsker på hjul.
Det bedste du kan gøre er at køre ordentligt. Så er der større chance for du ikke dør. Men det redder dig ikke fra idioter som ham du beskriver.
Der er intet du kan gøre. Der var en idiot på motorvejen. De er overalt og du var lige uheldig at møde en af dem. En skræmmende oplevelse, men i det mindste har du ikke fået smidt en fortovsflise gennem forruden fra en motorvejsbro... Eller hvad der nu ellers kan ske.
Folk med road rage er farlige ad helvedes til. Det er som om nogle mennesker bare mister filteret fuldstændig fordi de ved at de andre mennesker på vejen nok aldrig ser dem igen anyway. Lidt ligesom at skælde en kundeservice medarbejder ud. De har ikke gjort noget forkert, men alligevel skal de bare køres fucking over, fordi dem med road rage kommer for sent, eller har en dårlig dag. -- - Indsæt signatur - Der skal 2 til tango!
Du ku også være en morfar-type, der ligge og blokere venstre sporet, fordi du kører det, som du har besluttet er ansvarligt.
Du kunne have valgt at afslutte din overhaling, istedet for at begynde at bremse op i overhalingsbanen, du signalere at du bremser op ved at træde på bremsen, så lygterne lyser!
Hold til højre hvis du ikke vil køre
(Jeg var også blevet rigtig sur og chokeret, hvis jeg var dig) -- 6800K/Z370F/2080/ --
Sidst redigeret 17-04-2019 19:46 #7 Motorvejen er det aller sikreste sted at køre. Men når det så går galt, så går det tit også meget galt grundet de højere hastigheder.
https://bilmagasinet.dk[...] -- Slettet jfr GDPR Ved mange børnehaver og skoleklasser i de mindre årgange bruger noget de kalder en pyt knap
Brug den. Hvis folk kører for tæt på mig trækker jeg bare ind og fletter ud bagved igen, eller jeg gennemførrer min overhaling for derefter at trække ind. Har godt nok svært ved at blive hidsig eller påvirket af andres dumheder, så længe de ikke skader mig eller min familie så bruger jeg min pyt knap -- #9 - Yeah, men jeg mente mere at uanset hvor man kører er det farligt at færdes i trafikken i en bette æske. Han lyder som om han er overrasket over at det er farligt på motorvejen. Men det i virkeligheden er farligt uanset :D -- - Indsæt signatur - Dashcams er din bedste ven I sådanne nogle sager.. selv ordensmagten tager gerne imod optagelser, som kan bevise skyld - og ikke mindst uskyld. -- Sidst redigeret 17-04-2019 20:00 8# æd bly eller bare luk seriøst :D
du sidder simpelthen og forsvare at tosser kører med 2-4 meters afstand ? det har INGEN DAGE været ulovligt at overhæle om det så var med 100 km/t... DU der imod skal tilpasse dig trafikken og overholde din bremseafstand.. -- #8 Han kører det han må - endda 10-15 km/t over. Overhalingsbanen har altså en hastighedsbegrænsning på 130 km/t. Det er sjovt at nogle tror, at fordi det er en overhalingsbane, så må man godt køre hurtigere end begrænsingen. Sådan er reglerne altså ikke.
Jeg synes dog at #0 skulle "rise above" og ikke give finger. Det nytter altså ikke noget uanset for forfærdeligt folk kører.
Men ja, jeg ville også overveje dashcam.
At holde afstand er der meget få bilister der kan finde ud af. I dette tilfælde ville han faktisk stå til en frakendelse af kørekortet fordi hastigheden er så høj og afstanden er nærmest ikke eksisterende. I "Politijagt" på Kanal 5 har det flere gange resulteret i en frakendelse pga. for kort afstand på motorvejen. -- #11 jeg kører 40 til 50.000 km om året og både bil og mc.
Så jeg ved godt det er farligt.
Det undre mig at idioten smider en forholdsvis tung ting ud af vinduet - der kunne forårsage trafikuheld med alvorlige følger. Dåsen var vel 20 til 40 cm fra at ramme forruden. -- #8 Du er en tydeligvis en af årsagerne til, at vi har flere uheld og sindssyge situationer på motorvejene, når du kan lukke sådan noget mundlort ud... Hvis nogen er ved at overhale med hvad, der allerede lyder til at være mere end det tilladte, så skal den øvrige trafik tilpasse sin hastighed, så de kan overholde den lovpligtige afstand til forankørende. Og hvis nogen overhaler med 100 kilometer i timen, fordi dem foran kører 80, så skal du kraftedeme også sætte farten ned. Det kan ikke diskuteres!
Hvis du ikke har noget intelligent at lukke ud, så skal du satme flette kebaben og flette ind til højre blandt alle de andre fucks, vi er ligeglade med. Så alle almindelige mennesker kan færdes sikkert i trafikken.
Den løftede langefinger var en provokation, men jeg kan godt forstå dig. Idioten burde få en Vespa, så han kan fedte rundt i rabatten med 30 kilometer i timen og lege kammerat bladfjeder på farten.
#16 Kæft, du er en hjerneblødning at høre på... Du tror tilsyneladende, at det gør dig til nogen vildt og farligt, at du fiser rundt i en batteridrevet pisæske fremfor en benzin- eller dieseldrevet. Fedt ind og hold den påkrævede afstand til forankørende eller aflever dit kørekort hos Politiet. Du har tydeligvis hverken evner eller temperament til at sidde bag rattet. Det har du da lige bevist. -- Sidst redigeret 17-04-2019 20:47 #17 Nu heller ikke særlig smart at køre 130km og bremse
man kører sku ikke 130/140km på motorvej og bruger Bremsen
men man kaster så heller ikke ting efter folk ja en klovn
men du skal nok også tænke lidt -- Imac 27 ipad pro Iphone xs max og en Hyawai x pro win Bærbar --
Sidst redigeret 17-04-2019 20:49 LoL!
De kører begge for stærkt.
Den ene kører for tæt på.
Den anden bremser op.
De skulle begge have frakendt kørekortet før en uskyldig familie bliver dræbt..
Så er den sag vist lukket! -- Sidst redigeret 17-04-2019 20:53 Nu er det således at ens bremselys aktiveres før bremserne. Desuden skal man holde afstand svarende til 2 sekunders kørsel. Så at jeg træder på bremsen er højst en nedsat hastighed på 5 kmt.
-- Det er ligemeget, du skaber en unødvendig farlig situation. At han kører for stærkt og for tæt på, berettiger dig ikke til at bremse op i en overhaling. -- #22 ja det bliver vi nok ikke enige om :) -- #23 Du har ingen rettigheder i trafikken! Så du har ingen argumenter imod. -- Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!!
Se profil for specs Det er morsomt, når man bliver blinket og dyttet af, på trods af at man kører det tilladte.
Her for et par dage siden, der kørte jeg på en motortrafikvej, jeg kørte det tilladte, og lige pludselig havde jeg en audi i røven, som både blinkede og dyttede af mig. Han blev nød til at bremse så hårdt at han nærmest røg ud i grøften samt lavede små røgskyr. Og han kvitterede med en hasarderet overhaling, hvor han var ved at køre frontalt sammen med en familie i en lille up.
Ja, det oplever jeg desværre mange gange på en uge. -- Øh, jeg er talentløs. --
Sidst redigeret 17-04-2019 21:27
Hold til højre.
Nej, du skal ikke overhale bilen 700 meter længere fremme fordi du kan se du kører stærkere end den.
Hvis der er plads skal man trække ind, færdsel loven er ikke lavet for at du skal køre behageligt i din optik.
Den er lavet for at afvikle trafikken sikkert og på den bedst mulige måde
Nej, fordi du kører 130km/t i 130km/t zonen på motorvej i yderste bane har du ikke lov til at blive derude. Holde til højre gælder altid.
Og nej fordi andre gør noget værre gør det ikke andre berettiget til også at gøre noget forkert.
Kæft man møder så mange tomme hylstre på de danske veje.
Kørte hjem på E20 omkring 23 tiden lørdag, så kan man prøve at gætte på hvor mange biler man skulle trække fra inderste bane til yderste bane for at komme forbi på den 3 sporet hele vejen til lillebælt.
Det er så sindsygt at folk ikke forstår at færdsel reglerne og lovene er der af en årsag. Idioter i så mange afskygninger.
Forskellen er så enorm når man kommer til Autobahn hvor folk forstår vigtigheden af at holde til højre for afviklingen af trafikken, på nær nede i grænseområdet hvor der er alt for mange fatsvage danskere der kører der.
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #26
Holder altid til højre når jeg ikke er i en overhaling. -- Jeg tænder sprinklervæsken, og så holdes den inde indtil de intet kan se bagved. -- #26 Man skal holde til højre, ja. Men hvor lang tid før du må trække ud, og hvor længe du må være der er en vurderingssag fra tilfælde til tilfælde. Reglen om max hastighed er derimod ikke en vurdering, hvilket betyder at den burde være nem at følge for enhver. Så hvis du bare overholder max begrænsningen og ham foran i overhalingssporet kører max hastighed, så burde du ikke have et problem.
Mit generelle indtryk er, at dem der har travlt med at prædike "hold til højre" tit har svært ved at overholde hastighedsgrænsen. --
#29
Det er irrelevant som også skriver, du har ikke ret til at begå en forseelse fordi andre begår en.
Loven siger hold til højre for at trafikken kan bliver afviklet. SÅ NEJ. Man må ikke køre 130km/t og forblive i yderste vognbane hvis man har mulighed for at trække til højre.
Dem der prædike "holde til højre" gør det fordi det er sådan trafikken bliver afviklet. PUNKTUM!
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Du skal vel først trække ud når du nærmer dig de 2 sekunders afstand -- Evolv mATX | ax860i | 8700k | 4x8gb trident z rgb 3200mhz | Asus z390m tuf | RTX 2080 ti | 1tb evo 970 | 1tb crucial mx500 | Acer X34A #6 Er der et cam du kan anbefale? -- . #32 jeg lavede en tråd angående dashcams for et års tid siden. Den bør du kunnne søge frem. Der er noget godt input (og en masse ligegyldig diskussion om lovligheden af kameraernes funktioner - det er jo hol.dk) -- #30
Jeg ramte vidst et ømt punkt hos dig ;)
Selvfølgelig berettiger én forseelse ikke en anden - det siger sig selv. Men det gælder jo begge veje. Husk det. Din irritation over ham foran starter jo ved dig selv, da du kører for stærkt. Hvis ikke du kørte for stærkt, og ham foran i øvrigt kører max hastighed, så ville I trafikken blive afviklet optimalt, og du ville sandsynligvis ikke blive irriteret.
Jeg håber ikke du vil diskutere, hvorvidt det at blive i overhalingssporet 5-10 sekunder for længe er en større eller mindre forseelse end at køre for stærkt. Det burde være logik for burhøns.
Jeg håber du vil træde et skridt tilbage og overveje din adfærd, så du ikke ender med at skabe en farlig situation i trafikken. -- Er du bare sur fordi hans bil var mindre end din? Du kører vel ikke en af de der utallige Audi'er hvor blinklysene åbenbart er defekte fra fabrikken, og "lane assist" automatisk holder den i yderste spor på motorvejen? ;) -- "ORK SATME!" #36 Vist ikke kun Audi, hvor det problem ses. Generelt har folk en grim
vane med at gøre deres “premiumcars” til potensforlængere i trafikken. Hvis de så bare kunne køre sig selv ihjel, desværre er deres hasarderet kørsel også til fare for andre. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#34
Ja, et ømt punkt.
Dem der ikke holder til højre er dem der hindrer afviklingen af trafikken.
Så fortsæt du bare din rille med hastighed.
Hvis alle folk holder til højre ville de danske motorveje ikke være så trælse at køre på og det er min personlige opfattelse efter at have kørt på autobahn længere nede i Tyskland.
Det fuldstændig irrelevant om nogen kører 145km/t for dig, de hindrer ikke trafikflowet for andre hvis de forstår at holder til højre.
Men nu kan jeg mærke på din rationalisering at du formentlig er en behaglighedsbillist, så du trækker ikke ind hvis du har mulighed for det, fordi så når DU kommer op til næste bil skal du vente på at komme ud. Fuck den hale af 30 biler du har akkumuleret bag dig, fordi du kører så det er behageligt og føles rigtigt for dig.
Tyskerne forstår det, de ikke ligeså selv berettigede når de kører bil. De forstår det meget simple koncept at trafikken bliver afviklet når loven om at holde til højre bliver fulgt.
Tydligheden af forskellen er så stor når man kommer indenfor 100km af grænsen og fatsvage danskere fylder mere og mere i billedet. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Og hvornår køre man så det man må. Er det det som det indbygget speedometer viser eller er det gps speedometeret viser, for det er ikke det samme og jeg stoler mere på mit gps speedometer og køre jeg efter det, så køre andre for langsomt.
En overhaling må max vare 3km i følge loven.
Du skal altid holde til højre og må først trække ud til overhaling når du møder forhindringen, ikke 500m før. Skal du overhale, så må dette ikke ske hvis bagfra kommende trafik skal lave opbremsning. Du skal derfor sikre at du kan komme op i den lovpligtig hastighed uden at genere andre bilister ved en overhaling.
Du må gerne lave en overhaling med laver fart end det tilladte, hvis dette kan gøres uden at skabe en farlig situation. -- Uanset hvor man skal hen findes der andre veje end motorveje hvis man er utryg ved dem. De er der for at fx cyklister forgængere, knallerister, og utrykke billister også kan komme rundt ;)
Udover det skal man naturligvis holde afstand, og ikke kaste ting ud af bilen med motorvejsafstand!
Iøvrigt tror jeg politiet selv med en video er pænt pisseligeglade.
At du har filmet en nummerplade beviser kun hvem der ejer bilen, ikke hvem der sidder bag rattet.
Og jo den er god nok, jeg er en gang taget i en fotofælde, og så påstod jeg at det var min kæreste på billedet, og det troede de så på.
Så de kan ikke engang se forskel på mænd og kvinder - og hun så altså ikke specielt mandlig ud, snarere ultra feminin (former og langt lyst hår osv) -- Ryzen. Jeg får udslæt at slanger. og hader Apple. Citat fra Amalie : Tissemis ! Hvorfor Ryzen? Fordi Cyrix gik konkurs ! #38
"Dem der ikke holder til højre er dem der hindrer afviklingen af trafikken." - Det ved vi efterhånden du synes. Men det er jo en forsimplet logik.
Man kunne også sige:
"Dem der kører for stærkt hindrer afvikling af trafik, da dem som følger hastighedsbegræsningen så skal bremse for en hastighedsovertræder inden de kan komme ud igen" - håber du kan se pointen.
Jeg vil ikke sige, at jeg er en behagelighedstrafikkant - jeg kører altid til max grænsen på motorvej. Behagelighedstrafikkanten kører 120 uanset om det er 110 eller 130 zone og giver ingen fucks.
Jeg holder ind når der er plads, uden dog at køre rally mellem lastbiler og langsomt kørende (farligt med høj hastighed).
Jeg holder ikke ind for tidligt (farlig situation) fordi der kører folk bagved, som vil køre for stærkt. Så hvis du sætter tingene på spidsen, så ja, hvis der er 30 bagved der vil køre for stærkt, så må de vente til jeg har overhalet med max tilladte hastighed. Jeg holder ikke ind for tidligt for dem - det er dem som er forkert på den, og som fortjener en bøde for ikke at overholde den nok mest simple færdselsregel.
Nu vil jeg ikke kommentere mere på dette emne. Jeg håber du og andre ligesindede vil reflektere over det jeg har skrevet, og forhåbentlig ændre adfærd.
--
#41
Så er du jo en behageligheds billist.
"Jeg holder ikke ind for tidligt (farlig situation) fordi der kører folk bagved, som vil køre for stærkt. Så hvis du sætter tingene på spidsen, så ja, hvis der er 30 bagved der vil køre for stærkt, så må de vente til jeg har overhalet med max tilladte hastighed."
Hvis man kan trække skal man trække ind. Så ja du forstår ikke den simple at holde til højre sikrer afviklingen.
Så reflektere over det du skriver henviser bare til den idiotiske rationelisering nogen af de fatsvage danskere kører rundt med at fordi de kører det de må, så de godt lade være med at trække til højre.
Det så simpelt at holde til højre, som jeg også skriver forstår de det på autobahn når man kommer langt nok syd på. Det sjovt hvordan trafikken bare glider af sted der.
Hvis nogen kører for stærkt skal de nok få en bøde for det, dem der ligger og tror de skal bestemme over vejbanerne på motorvejenene ved ikke at holde til højre koster rejsetid og skaber frustrationer for tusindvis af personer hver dag på vejene fordi deres selvjustits og selvretfærdighed er så fcked up.
Kan henvise til politiets syn på sagen. De mener heller ikke folk der ikke forstår den simple at "holde til højre" er særlig kloge billister.
https://www.facebook.com[...] -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. "For at øge afstanden træder jeg lidt på bremsen således at mine bremselys bliver aktiveret."
Sætningen giver ingen mening, men kan udledes du forsøger at fremprovokere en ulykke du meget vel kan blive en del af. Du er ikke meget klogere end ham der ligger bag dig.
Giv den lidt gas, overhal og træk ind. Når jeg møder sådan en idiot gælder det om at lade ham passere hurtigst muligt uden fare for mig selv. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #43 Netop på den måde lærer idioten at han bare kan ligge helt oppe i røven og presse sig frem. -- Slettet jfr GDPR #43 Hvilken ulykke fremprovokerer du ved at træde så blødt på bremsen at kun dine stoplygter aktivere og du ikke får en egentlig bremseeffekt ? -- #42
Læs hvad jeg skriver. Du citerer endda, så vil det klæde dig at læse det. Nøgleordet er "for tidligt" ift. farlig situation. Jeg siger ikke, at man ikke skal holde til højre generelt.
Politiets syn på sagen er at sandsynligvis også, at du skal overholde fartbegrænsningen (lur mig om de ikke synes det er vigtigere?). Du kan jo ikke bare fokusere på ét aspekt i sagen.
Jeg kan fornemme at du er et "lost cause". Slut herfra nu. -- BRrrRRraaaaaaaaaaaaaaap! -- i7-8086K (Corsair H150i Pro)
Gigabyte RTX 2080 ti Gaming Oc 11Gb
Rog Maximus x Hero Z370 (500GB M.2 Evo)
2x G.skill 3200mhz 16Gb 14Cl = 32 GB #45, den bagvedkørende skal bremse og kan frembringe uheld - bilen kan eksempelvis komme i slinger. Dernæst ved den bagvedkørende ikke hvilke intentioner du har og bremser derved for hårdt. Det er direkte dum manøvre, som udsætter dig selv for fare. Bid din manddom i dig og kom hjem med livet i behold.
#44, før eller siden bliver vedkommende taget af politiet og får en ubetinget frakendelse af kørekortet - så frem det er beskrevet i #0. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #46 Jeg er helt enig med dig, det er alles ansvar at holde en sikker afstand i trafikken, uanset om det er fordi at man vil køre hurtigere end den der er foran, eller om det er når man trækker ind efter en overhaling :)
#Mange i denne tråd: Jeg kan sagtens følge idéen med at ville "straffe" folk for at agere tåbeligt og/eller farligt i trafikken, men det skaber bare flere farlige situationer, så det er bedre bare at ignorere dem så vidt muligt, og overholde trafikloven (inklusiv at holde til højre når det er sikkert at gøre). -- Lyd-nørd
Overhale imellem 2 bilister ser jeg som OK løsning når folk ikke kan finde ud af at overhale. Nu kører jeg i en bil med fantastisk affjedring som foretrækker nødsporet.
-- "Why so serious!"
- A unserious clown Nu har jeg læst tråden delvist, hovedsaglig TS's side af sagen.
Det er meget simpelt hvad der skulle have været sket:
- Du er igang med en overhaling, afslut den og ind til højre igen.
- Der er altid idioter i trafikken, det kan du ikke gøre noget ved, så lad ham opføre sig som idiot og ignorer ham. Hvis noget skulle ske ville han være ansvarlig og få straf.
- Brake check er farlig, uanset om bilen bremser eller ej mens bremselyset lyser op, det er indikation om dine intentioner der bliver videreformidlet til andre trafikkanter.
- At give ham fingeren oveni hatten, giver dig dåse, det er selvfølgelig irreterende AF at skulle være i trafikken med disse idioter, men din opførsel er ikke meget bedre.
Du gør ikke situationen bedre for dig, du bidrager kun negativt til en løsning med brake check + mellemfinger. Du burde bare have ignoreret idioten, fortsat din overhaling, ind til højre, bum færdig. Så lad idioten køre forbi bagefter og opføre sig som abe hvis det er det han vil. -- Her er sku en vanvidsbillist som ikke fatter hat af hvad der kan ske ved for høj hastighed
https://ekstrabladet.dk[...] -- Med venlig hilsen Fatter
49+51 Kunne ikke være mere enig.. -- og frembringer det en farefuld situation, at forankørende bremser under sin overhaling hvad end motivet er, har bagvedkørende kørt for tæt. Så er den ikke længere...
Og det er super irriterende, når folk trækker ind 2-5 meter efter de har passeret, når man kører 130 km/t. Forsøger man at signalere, at 2-5 meter ikke er nok afstand med 130 km/t bliver de ofte provokeret og forsøger at fremprovokere alverdens ulykker... For nogen der blot kører i højre spor og passer sig selv.
Træk ind når man er REELT forbi, ikke når bagenden har passeret den man er ved at overhale.
I øvrigt meget pudsigt, at folk føler sig provokeret, hvis man så overhaler dem efterfølgende, og trækker ind med 2 meters afstand - hvor er logikken xD måske de bare sidder i deres egen verden og ikke ved bedre... -- Ha - at læse om folks adfærd på motorvejen er jo som at læse adfærd indenfor politik, børneopdragelse, fodbold, Hol etc. Adfærd på motorvejen vil ved kontroverser selvf. være langt farligere, end bare at skændes over førnævnte :)
Alle har deres egne meninger om hvad der er rigtigt/forkert da vi alle mener at kende til både regler og lovgivning, hvilket selvfølgelig kommer til problemer, når vi alle fortolker dette forskelligt. Når man så taler om den faktiske adfærd på motorvejen, kan man ikke bare forholde sig til, hvad man synes er rigtigt/forkert, da dette jo hurtigt ville accelerere ulykkesstatikken gevaldigt. Her kommer det i større grad an på, om man vil/kan gi`sig i given situation da kompromìs sjældent kan bruges ved 130km. i timen..
Har selv en Renault Clio TS, hvilket jeg så ikke tror var den bagvedkommende bil #0 nævner, da det er den sløveste indkøbsvogn (75HK) jeg nogensinde har haft (bliver sku snart udskiftet) og derfor ikke har noget som helt accelerationsmoment ved noget over 130km/t. Der findes så nogle modeller med få ekstra hk. - Kommer jeg ud i en stribe i overhalingsbanen der kører 135-145km./t følger jeg sku bare med uden problemer, og har aldrig selv skabt større problemer for bagvedkommende. Selvf. har jeg prøvet at blive presset at tosser, der kommer buldrende med 180-200km./t mens jeg lå midt i en overhaling af et par lastbiler, men udover at trykke pedalen i bund indtil jeg så har kunnet komme ind til højre, må det sku være farttossernes egne problem, da motorvejene simpelthen ikke er for dem og deres fartjunk hehe..
Al respekt for Dash Cams - (hvilket jeg selv er på udkig efter), så fjerner de hverken årsager eller uheld på vejene, men er selvf. gode til opfølgende skyldsspørgsmål og evt. sagsanlæg. Vær også opmærksom på, at nogle af dem via gps. samtidig registrerer dit eget køretøjs fart, således du i given situation må stå til ansvar for evt. egen overtrædelse af hastigheden/loven :)
#47 - jeg sender dig lige et par poser popcorn :) Har købt stort ind til påsken :)
God påske til alle..
-- Et kontroversielt forslag ville være at gøre som i transportbranchen. En fornyet teori og evt. køreprøve hvert 5. år ville hjælpe en del på de trafikanter, som har glemt færdselsloven samt nye tiltag i årenes løb. Det ville samtidig fjerne alle de bløde hatte fra vejene.
God PÅSK -- Sidst redigeret 18-04-2019 14:44 Hvis nogen lægger sig helt op i røven på mig, så klodser jeg bremserne. Er fuldstændig kold overfor den opførsel.
Kører med dash cam rettet forud og bagud. Har flere gange brugt det med godt resultat. -- Haha folk kører jo stort set efter deres temperament, stressniveau, tidspres, biler, så hvis de kører i presset trafik, vil deres modstandskraft overfor dette være gældende/udmønte sig i deres kørselsadfærd.. Selv om alle kendte alt til regler og lovgivning, ville tingenes tilstand ikke ændre sig, da alle fortolker dette forskelligt, samt har stort besvær med, at se/vide - hvornår de selv er en del af en situation..
De der så bukker under for/mangler samme bør sætte denne her fætter ud i højttalerne :)
https://youtu.be[...]
Øvrige der har selvkontrol og favner bredere overfor dèt, at vi alle er forskellige kan selvf. også sætte den på. Dem der ikke kan nås med logik eller andet, bør nok høre noget chaing gang:
https://youtu.be[...] -- Jeg holder altid til højre - dog ikke når jeg overhaler :)
Mener jeg også jeg har givet udtryk for. -- #59 - jeg er ret sikker på, at du hører til èn af dem, der generelt kører pænest, og jeg selv ville bestemt ikke ha`problemer med, at køre i samme "konvoj" som du, hvis ikke du har andet reel slem kørselsadfærd - men uanset hvilken type af vej-bruger du har kunnet udstille dig selv som, ville du stort set, ha` fået samme respons herinde fra, samt på øvrige sites hehe :)
Hvis alle kørte som dèt, du har beskrevet - ville vi stort set ha` færre problemer på vejene. Dog skal alle skrevne situationer selvf. tages med et gran salt, da disse situationer altid via ophidsede gemytter på begge sider ofte samtidig fodrer fantasien med lidt for meget "fuglefrø" hvilket kan give bagslag i sidste ende :) Siger så ikke, at du bruger for meget fuglefrø, men hvis man hørte modparten i sagen/situationen, ville vi nok overordnet få en del divergerende oplysninger hehe..
Sådan er livet/ting bare - så kør du venligst bare, som du hidtil har gjort, så føler jeg mig selv mere sikker på vejene :)
Forøvrigt i ordets forstand - findes der ingen idioter på motorvejen, herinde på hol eller andre steder på nettet, da det at være idiot indebærer, at man har en max. IK på 20 - hvilket gør, at man ikke kan gøre sig forståelig hverken via sprog eller adfærd, samt selvf. føre diskussioner på nettet - uanset på hvilket grundlag. Kørekort er derfor udelukket for disse stakkels mennesker. Det ku` selvf. tyde på, at nogle på motorvejen har undgået udelukkelsen :) Retarderede har en IK grænse på 70 hvor jeg så ikke ved, om nogle af dem kan få kørekort..... -- Man kan også holde tilbage i en overhaling. Dvs at man ser en bagved, komme med højere fart.
Du har 3 biler du gerne vil overhale, men du køre ind i mellem nummer 2 og 3, før at ham bagved, kan komme forbi, fordi han har mere fart/travlt end dig.
Du undgår farlig situationer, lader en potentielt farlig bilist køre væk fra din situation og mister ikke noget tid, da du kan trække ud lige bag ham og forsætte dine overhalinger forbi nummer 2 og 1.
Mange tror de SKAL overhale hele den påtænkte flok bilister i "bilkøen", nej du skal blot læse trafikken og vise hensyn. Kan man vise hensyn ved 140 km i time under overhaling, ja det kan du faktisk... -- #61 - Beklager men du opstiller kun en helt anden hypotetisk situation #0 slet ikke har været ude for, hvorefter du forklarer, hvordan du evt. selv ville ha`ageret i samme :)
Det kan du selv her i påskedagene helt sikkert gøre bedre - not :) -- 61# Hvis det vel og mærke kan lade sig gøre uden at køre for tæt på hverken den man lige har overhalet, eller den man påtænker at overhale.
Og hvis man kan det, skal man jo trække ind alligevel under alle omstændigheder. Gør du det med 2-3 meter til den du lige har overhalet, så du knap tager forskærmen, så er du garanteret at blive blændet af det lange lys til du er væk igen. -- Hmm - måske en SUPER regel til alle de utilrettede, stressede, hidsige, ligeglade, osv. osv.!!!
Alle i der kommer med så mange anklager, der stort set angriber 90% af den daglige danske flåde på de danske motorveje - Kør selv ind til højre, og bliv der, indtil i har fået jeres problemer - blodtryk - andet - under kontrol - og bliv der så mindst 15 minutter mere, da jeres ego konstant vil prøve at overtage jeres faktiske adfærd!!! Jeres stress vil absolut forkorte jeres livstid - samt desværre også andres - herunder muligvis - jeres nærmeste!.. Sku så sørme hehe :)
Sørgeligt at skrive dette, da jeg på forhånd ved, at folk med disse problemer "skider" på andres meninger/råd :(
That`s all fe fe - folk`s... -- Punkt 1: hold til højre.
Er det ikke spøjst at en hastighed som i danmark vurderes som vanvidshastighed er helt normalt nogle 100 km herfra. På veje som oftest er af samme eller dårligere beskaffenhed.
Og ja der er desværre nogle steroide tosser som ikke kan vente et minut på at folk får overhalet.
Og ja der er desværre en del selvbestaltede sheriffer som ikke kan finde ud af at trække ind.
Min simple regl om hvornår du bør trække ind: Kan man overhale dig inden om mens man holder fornuftig bremseafstand til bilerne omkring en, så burde du have trukket ind. (og nej jeg overhaler ikke inden om, blot for at illustrere hvor meget plads der skal være før man bør trække ind).
Er man alene kan man være en smule mere large med hvor meget plads man vil have før man trækker ind. Er der nogen bagved, så omvendt, så smutter man derind så hurtigt som muligt, med hensyn til den bil man lige har overhalet. -- #57
Udover at være noget af det farligste du overhovedet kan gøre ved motorvejshastighed, er brake checking strafbart, og udløser som minimum et klip i kørekortet, hvis du bliver taget i at gøre det.
Jeg ved ikke hvad du mener med at du "flere gange har brugt dashcam med godt resultat", men det skal du være klar over, inden du vælger at videresende en video hvor du kører sådan til politiet... -- Mumble server - sapien.dk:64738 Hvorfor genenfoerer du ikke bare din overhaling og traekke ind til siden saa han kan komme forbi dig ?
Du ved sitatuation er overtaaet hurtigt saa hvorfor goere den mere farlige ved at traade paa bremsen?
For mig lyde historien om 2 ididot der koerer farligt fordi de mener de har specielt ret og krav til banene, og ikke kun en.
-- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury Et tråd på bremsen i den situation giver et klip i kortet -- Intel I5 9600K Coffee Lake, MSI Z370A-Pro, 4x8Gb Corsair Vengeance, MSI GTX980ti 6Gb, Der findes så mange tosser på vejene. 90% af befolkningen mener selv de er blandt de 10% bedste bilister...
Det med at holde til højre er altså et generelt problem på de danske veje. Jeg oplever folk der ligger i overhalingsbanen selvom der er helt frit i højre band - når de så opdager mig bagved i spejlet (efter 1-2 minutter), trækker de ind, for så at trække ud igen når jeg er kommet forbi! Hvad fanden er meningen med det? Føler man sig mere sikker, når man ligger derude?
Netop syd for grænsen kan de finde ud af det. En tur hjem fra Amsterdam, 3 spor i Tyskland, yderste mindst 200 km/t, midterste mindst 160, inderste mindst 130 (det var søndag så næsten ingen lastbiler på vejene) Og selv med 200+ km/t trak folk ind! For det kan være der kommer en med 250 km/t, og så er det sgu fedt nok, ikke lige at være i vejen.
Netop det med, at folk kører det de må, og dermed mener det har "ret" til at ligge i overhalingsbanen er helt dumt IMO. -- Ovenstående er UDELUKKENDE et udtryk for min PERSONLIGE holdning, også selvom det ikke eksplicit står i indlægget. 1) Hold til højre, så du ikke aktivere road rage.
2) Vær den voksne og lad de hurtige komme forbi, det kræver måske at du lige køre ind til højre en stund og dermed færdiggøre du overhaling bagefter. Det er jo ikke dig der har travlt.
3) Følge med i trafikken istedet for andre ting, således du kan forudse så meget som muligt.
4) Vær vågen og ikke er du åndelig væk, som svare til at være narkopåvirket.
5) Det kan være fedt at lege politibetjent i traffikken, men du ender faktisk med at gøre trafikken farligere for alle andre. Søg ind til politiet, hvis du virkelig ønsker karriere der.
6) Du må ikke, ifg trafikloven, give signal med horn og lygter. Så man må derfor ikke trykke på bremsen for med bremselyset, at ønske at få større afstand til bagved liggende. I så fald kan et blinklys til venstre, bagfra, også betyde: Jeg ønsker at komne forbi nu, tak.
7) Få trafikken til at flyde bedst muligt, må være i alles ønske.
-- #71 ikke en skid, han skal bare overholde reglerne og overholde afstand. overhalingsbanen er jo optaget så han må vente til der bliver frit hvis han vil køre hjernedødt. du kan jo ikke overhale en der er igang med at overhale - så må man sgu snup en streg coke mindre.
det er sgu egentlig bemærkelsesværdigt at du er mere efter ham og ikke psykopaten der sætter andres liv i fare. -- Lad være med at spille op, hvis du ikke vil have konsekvensen. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #71
"Du må ikke, ifg trafikloven, give signal med horn og lygter." Du må meget gerne linke til denne lov :-). Jeg kan ikke umiddelbart finde den. Hvad er "Trafikloven" forresten?
Hvis du tænker Færdselsloven så skal man netop give signal med horn og forlygter hvis der er ved at opstå en farlig situation.
@OP
Når man overhaler skal man iflg. loven sikre sig det kan ske uden fare.. Det er ikke sket her. Ligeledes foretager du ikke korrekt tegngivning. Du kører desuden væsentlig hurtigere end tilladt og ville have en 15%+ længere bremselængde. 3 lovovertrædelser. Hvis du overhaler med 135-140 km i timen iflg dit speedometer. Så har du reelt kørt 140-145 km/t. Så har du godt nok også haft travlt :-)
Den bagvedkørende ser ikke ud til at overholde sikker afstand til forankørende og samtidig smider noget ud af vinduet til fare for øvrige trafikanter. Han kører desuden for hurtigt lyder det til. 3 lovovertædelser.
Så med et dashcam ville i begge nok modtage bøder. Når det så er sagt er det da bestemt en uheldig opførsel den bagvedkørende har - og ret farlig. Mit råd ville være at at bruge "pyt" knappen og ikke begynde at tænke mere over det. Hjernen bider fast i de ting man aktivt tænker over. Og så bliver man sgu bare endnu mere irriteret på de andre bilister :-)
EDIT: Det var vidst en halvgammeltråd. Den glibbede lige :-) -- Sidst redigeret 28-09-2019 18:10 Landeveje er langt mere usikkert end motorveje.
Landeveje: 2 biler passerer hinanden med 2-3 meters mellemrum, hver med 80-100 km/t. Det mindste kig væk i et lille sving eller andet, så er man over i den anden vejbane. Ikke så mærkeligt langt de fleste dødsfald sker på landevejene. -- 4770K @ 4.5 ghz | 16 gb DDR3 1866 mhz | Asus Strix 1070 TI | Gigabyte Z87 | Noctua U12-S | Corsair 400Q | 3 x Samsung 500 GB SSD | 650W Antec | --
Sidst redigeret 28-09-2019 19:05 Trist at så mange (idioter) har misforstået kampagnen om at holde til højre.
Pointen er, at man under hensyntagen til anden færdsel og forholdene i øvrigt skal trække ind til højre så snart man har muligheden, og kan gøre det uden fare og ulempe for anden trafik (se FL §3 og §15).
Pointen med "hold til højre" er IKKE, at hvis man er igang med en overhaling, og man kører hastighedsgrænsen, så har man pligt til at lave et farligt vognbaneskift eller overskride hastighedsgrænsen, fordi den egocentriske spade bagved tror, at "hold til højre" er det samme som "Hvis jeg vil køre for stærkt, så har jeg KRAV på, at alle bare forsvinder som dug for solen foran mig, ellers kører jeg mega tæt på, og chikanerer med lys og lyd og fuckfinger og shit", så derfor skal idioten bare forbi NU, fordi han har jo krav på at køre for stærkt.
Nej - du har ikke krav på vognbanen. Du må vente på at forankørende har mulighed for at flytte sig (og ja selvfølgelig skal man flytte sig så hurtigt som muligt). Og NEJ - fordi andre ikke flytter sig hurtigt nok efter DIN mening, så giver det dig ikke ret til at gøre noget som helst ulovligt.
Helt utroligt, hvor mange i den her tråd mener, at man øjeblikkeligt bliver udnævnt til Lovens Vogter, fordi man har set en kampagne på TV med "hold til højre", og så skal man FANME ud og vise alle de andre i venstre spor, at de bare skal pisse af, for nu kommer Kong Ego i sin spritnye Audi og skal kanøfle alle, der formaster sig til også at køre i venstre spor.
Mit (og politiets) råd til #0: Gennemfør din overhaling i det tempo, du mener er forsvarligt, og træk så hurtigt ind til højre så snart som muligt. Men undlad at lade dig påvirke på nogen måde af bagvedkørende spader. De må fanme bare vente på, at der er plads til at du kan trække ind til højre igen. -- Jeg ser ikke indlæg fra gæster. Så gæst: Opret en profil :-) --
Sidst redigeret 28-09-2019 20:21 #74
De hastigheder du er kommet frem til, er ikke helt korrekte.
Biler viser altid 3-5 km/t for meget. Ikke omvendt. (Nogle viser mere for meget)
135-140 km/t i følge speedometeret, er nærmere reelt 130-135 km/t -- http://onsdagssnegl.dk[...]
"Held er noget, der indtræffer, når grundige forberedelser mødes med gunstig lejlighed" --
Sidst redigeret 28-09-2019 22:12 #77
Biler viser altid 3-5 km/t for lidt. Ikke omvendt. (Nogle viser mere for meget)135-140 km/t i følge speedometeret, er nærmere reelt 130-135 km/t
Du mener, at den viser 3-5 km/t for meget, ikke? ;) -- Jeg ser ikke indlæg fra gæster. Så gæst: Opret en profil :-) --
Sidst redigeret 28-09-2019 21:31 #76 Du er måske typen der bliver i venstre vognbane, fordi bagved kørende i hvert tilfælde IKKE har krav på "vognbanen" når han nu kører for stærkt?!? -- #78
Korrekt.
Formuleringen skulle have været lidt anderledes. Er rettet. -- http://onsdagssnegl.dk[...]
"Held er noget, der indtræffer, når grundige forberedelser mødes med gunstig lejlighed" #79 ja hvis man har gang i en overhaling skal man vel ikke vige for bagfrakommende? det er jo den bagerste der skal tilpasse sin kørsel efter den forankørende. sådan er loven. lær at lev med den.
ved godt det kan være irriterende at lægge bag gamle olga men han har sgu også ret til at køre på vejen, vis hensyn. -- #79
Du er måske typen der bliver i venstre vognbane, fordi bagved kørende i hvert tilfælde IKKE har krav på "vognbanen" når han nu kører for stærkt?!?
Lad os lige se på, hvad jeg skrev (klippe klistre):
Pointen er, at man under hensyntagen til anden færdsel og forholdene i øvrigt skal trække ind til højre så snart man har muligheden.
Du må vente på at forankørende har mulighed for at flytte sig (og ja selvfølgelig skal man flytte sig så hurtigt som muligt).
Mit (og politiets) råd til #0: Gennemfør din overhaling i det tempo, du mener er forsvarligt, og træk så hurtigt ind til højre så snart som muligt.
Fucking TRE gange skriver jeg klart og tydeligt, at man skal trække ind så hurtigt som muligt... Hvordan ind i helvede får du det til, at jeg synes, man skal ligge og sejle rundt i yderbanen og genere alle andre?
#edit:
Ok, jeg kan se, at du mener, at:
6) Du må ikke, ifg trafikloven, give signal med horn og lygter.
1: Trafikloven?
2: Man må ikke bruge hornet til at signalere med... prøv lige at sige det højt et par gange indtil det går op for dig, hvor lidt mening, det giver! :-D -- Jeg ser ikke indlæg fra gæster. Så gæst: Opret en profil :-) --
Sidst redigeret 28-09-2019 22:57 Ja, der kan man bare se i tråden her og det validere vel egentlig bare OPs point, om at der er mange elendige billister, som tror at fordi man kører mere 130, så skal alle andre bare lette røven ind til højre når man selv er i gang med en overhaling. Fantastisk. Tænk en gang, hvis nu alle rent faktisk holdte hastidhedsgrænser og distance mellem hinanden hvilken form for "smooth" trafik vi ville få.
Lå selv med en overhaling for nogen år siden og her ræser idioten lige op i røven på mig hvor jeg er i gang med en overhaling på de 130-135ish km/t, manglede bare lige 2 biler mere før jeg ville holde til højre. Jeg får fingeren og han er absolut ikke glad. Tumpe der tror at han skal kører 150+ på motervejene. -- #77
Du har selvfølgelig ret. Det var en "brain fart" fra min side :-)
Og til andre. Husk nu at Færdsesloven handler næsten udelukkende om pligter.. ikke rettigheder. -- Kører daglige Nyborg-Aarup, og jeg kan godt sige jer at der er RIGTIG mange i 110 zonen rundt om Odense der aldrig burde have haft kørekort!.. Konstant ligger der idioter helt oppe i røven på en med deres åndsvage bmw/mercedes og bruger både truthorn og lys.. Ja endda her den anden dag i 80 zonen (vejarbejdet) blev jeg overhalet af en kassevogn MED TRAILER der mindst har blæst afsted med 130. :S -- | 8700K | Z370-F | 1080TI | MG279Q | HX850 v2.4 | 16GB 3200Mhz | MX100 512GB | MX300 525GB | Celsius S36 | Define R5 | der er ting der skræmmer mig som: "For at øge afstanden træder jeg lidt på bremsen" = jeg gambler lige med mit og andres liv.
på motorvejen korregeres med speederen i 99%! bremsen er kun i nødstilfælde og det er dette ikke #0's tilfælde som forhåbenlig hvis dette er blevet en politisag også bliver straffet for at forværre situationen.
bid jeres fuckin stolthed i røven og hold til højre.
-- Det eneste tidspunkt en borgerlig tænker på andre end dem selv, er når de onanere.. #86 - nu står der at jeg aktivere bremselygterne ikke at jeg bremser kraftigt.
Hvis jeg havde gjort yderligere ud over at aktivere lygterne ville jeg give dig ret - men det er der ikke tale om. -- Med nogle af de kommentarer man ser her i tråden, kan jeg sagtens forstå, at der opstår farlige situationer ude på vejene..
Hvis folk udviser manglende jordforbindelse/forståelse her på Holmotorvejen - gør de det jo også ude i den virkelige verden.
Udover alm. forståelse ved f.eks. "flettestederne" hvor det ikke er iorden at folk ikke gir` plads til de der skal over 2-3 højrebaner for at komme til afkørsel lidt længere fremme, og hvor de fra højre side accelerer for, at komme foran, således det nærmest er umuligt at krydse, er der selvf. også problemer med forståelsen for, at folk simpelthen ikke kører ens uanset færdselsregler, hvorfor ALLE skal indrette/tilpasse sig UANSET hvor store egoer, agressivitet, manglende selvkontrol, nervøsitet, stress de måtte være belemret med.
Folk i højrebanerne kan ofte være nogle dødsbilister, for de der kører til venstre for dem. Nogle af dem man overhaler, sidder jo nærmest og sover, hvorefter de pludselig mener at ha` travlt/vågner op, og kører ud mod venstre uden, at de blinker af eller har orienteret sig først. Så kan man være nødt til, at stå på bremsen, hvilket kan gi` fare for nærkontakt med evt. bagvedkørende.
Så uanset alle kørte efter samme regler, ville der alligevel opstå farlige situationer, da det er mennesker det drejer sig om - også i selv :)
Husk at vi ALLE er idioter i andres øjne..
-- #82 Der er faktisk et andet problem som sker utroligt meget som er at mange trækker ind til højre alt, alt for tidligt på motorvejen.
Men personligt smækker jeg bare hornet i bund, hvis der ikke holdes afstand, virker utroligt godt. -- Sidst redigeret 29-09-2019 12:57 Årsagen til at alle disse ret ens tråde konstant kommer op på hol er:
1) Der findes lovgivning og der findes fortolkninger af samme i enhver person.
2) Derudover har vi så hvad jeg kalder for gråzoneproblemet, som ingen nogensinde vil kunne formå at styre. Nemlig alle de uudtalte regler, som folk nærmest er blevet opflasket med allerede fra barnsben af, hvilket som regel er en langt stærkere kraft end hvad lovgivningen siger i enhver given situation.
Hvem tænker lige på lovgivningsparagraffer i en pludselig farlig opstået situation? Nej det er sku bare den gode gamle og tit forkerte indoktrinering man via opvæksten har fået fra andre, der stadigvæk sidder i rygraden og derfor ligger først for i strakssituationer.
Nogle er så blevet voksne, og har lært selv at tænke, men der er desværre mange, der stadigvæk burde sidde på bagsædet. -- Hold afstand- hold dig orienteret, osse bagud. Især ved overhaling.
Begge dele er ofte fraværende på såvel hovedveje som motorveje. -- #73 Var det dig med dåsen :D
#0 Hvordan fanden kan du kører 50.000 km om året og ikke have oplevet lignende før, at du er nødt til at lave en tråd om det ?
Tror bare du skal komme videre og lade værre med at kaste håndtegn i trafikken. Kør bil når du kører bil :)
Lad værre at tro at det er dig der bestemmer i trafikken, hvis klaphatten kører og kaster dåser og kører aggressivt, skal han nok blive knaldet en dag, alternativt hvis det er så vigtigt for dig, så skal du melde dig ind på politiskolen, så du selv kan snuppe ham næste gang :D -- #89 At du aktivere lygterne kan jo også betyde at den der kører bagved af reaktion hakker bremsen i og dermed forsager endnu en farlig situation.
ja men så er det fordi han ikke overholder sin bremseafstand eller holder øje med vejen. du holder forhåbentlig øje når du kører bil. loven siger at man skal tilpasse sin kørsel efter forholdene --
Det er syret nok at OP praler at af køre lige så ringe som manden med dåsen.
Jeg kan næsten se Vlado krumme tæer. -- Random dude on a random forum ja det er bestemt ikke optimalt, men det underkender nu ikke hans oplevelse med idioten som pludselig sætter en helt tredje i fare også, det krummer vlado nok mere tæer over du. -- der er da kæmpe forskel på at køre 5-10km for hurtigt og så være ligeglad med alle andre forankørende - her kommer jeg fuck ind til siden-agtigt -- "Ja hvis bare alle andre kørte lige så godt som mig, så ville trafikken være sikker" - indsæt dit brugernavn her -- #96 Eller man bare bremser fordi man bliver nervøs - er der ingen grund til at bremse, så hold foden fra den pedal. Det er en motorvej, folk kører hurtigt og når det går galt, går det galt.
Der er to idioter, både OP og anansdåsekastemanden. Og tilsyneladende også dig. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. hvis det gør mig til en idiot at forklare loven så fair nok, så er der måske nogen der følger den.
hvis forankørende kommer med 135-140 og der kommer en bagfra som kører 150 så skal forankørende ikke accelerere, bagerstkørende har pligt til at tilpasse sin fart og ikke skabe en usikker situation.
det gør han jo så ved ikke at holde sikker afstand og trække imellem to biler - og så må man sgu gerne bremse og dytte for at afværge et uheld.
er der mere du vil lære idag? -- Sidst redigeret 29-09-2019 21:42 Hold afstand
Kør ikke for tæt på forankørende, og kør ikke for tæt indforan andre.
Afstanden mellem køretøjer på motorvejen skal være
mindst 60 meter ved 110 km/t og 70 meter ved 130 km/t.
bare et råd fra fdm
//Var der en grund til at oprette en ny bruger fra samme IP (#104) for at skrive dette? -- Sidst redigeret 29-09-2019 22:36 af Ronson til hr ronson
næ overhovedet ikke, har længe villet ændre brugernavn men det kan man ikke, så lavede en ny profil.
så læste jeg det fra fdm og var ikke færdig med tråden her så gik igang igen. er det imod reglerne?
ville da gerne nøjes med at ændre brugernavn hvis det kunne lade sig gøre. -- Sidst redigeret 29-09-2019 23:27 #106 - Så husk at log ind på den rigtige profil ;) -- i7-8086K | RTX 2080 Strix OC | Z390-E Gaming Strix | PC-O11DX Dynamic Hold afstandKør ikke for tæt på forankørende, og kør ikke for tæt indforan andre.Afstanden mellem køretøjer på motorvejen skal være
mindst 60 meter ved 110 km/t og 70 meter ved 130 km/t.
bare et råd fra fdm
så er den ged barberet. -- #109 Nej det er den faktisk ikke, hvorfor skifter du bruger igen nu :D ? -- i7-8086K | RTX 2080 Strix OC | Z390-E Gaming Strix | PC-O11DX Dynamic
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|