Selvfølgelig er det i orden at de opkræver pengene. Det er trods alt et produkt du har bestilt og benyttet. Det kan så godt være du har krav på, at få en afdragsordning eller lign.
--
Det er en stor brøler til fejl de har lavet.
Og det siger de jo åbenlyst til dig.
Så kan du godt tillade dig, at få den lavet mindre den regning.
Når de åbenlyst lige har fundet fejlen med manglende betaling.
--
#1 Det er vi helt enige om. Syntes måske bare måden de udføre rettelsen på er lidt ligegyldig. de har kvajet sig. og så forventer de at jeg bare retter op på det til den første.
--
Sidst redigeret 21-12-2018 16:20
Hvordan indkasserer de bare 3000 kr?
1. Har du brugt deres service eller haft den tilgængelig i perioden?
2. Er beløbet uden rykkergebyr?
Hvis ja og ja så er der intet at komme efter. Du har måske endda sparet lidt håndører ved at betale regningen på en gang (betalingsgebyr)
--
Men du har jo brugt varen de vil have penge for.
Så du kan ikke bare sige du aldrig har brugt det osv, de kan jo se alt hvad der sker på dit Internet :)
--
Jeg har selvfølgelig brugt produktet.. og vi er da også helt enige om at de skal se pengene for ydelsen. Men syntes måske godt de kunne levere en anden løsning end at smide en regning afsted på over 3000 kr. De har lavet en ordentlig bummert. så må de også udbedre den på en bedre måde. det de færreste studerende der har 3000 kr stående klar til at der kommer en ekstra regning i det område
--
Sidst redigeret 21-12-2018 16:22
Ring og snak med dem :)
Og få en løsning på beløbet, og hvordan betalingen skal køres frem af til.
Det er jo noget af et beløb her og nu de kommer med.
--
Du har accepteret at betale en given pris for deres produkt og du har ikke lagt mærke til at der ikke var kommet en eneste regning på 12 måneder. Fører du ikke nogen form for budget eller hvordan sikrer du at du har penge til en dyr måned?
De har deres på det rene men hvis du ikke kan betale beløbet på en gang så forsøg at få en afdragsordning med dem.
--
Jeg må lige finde jyden frem i mig og samle telefonen op og lave en aftale med dem :D Ellers bliver det en stram måned lol. ville bare hører om der var nogle der sad med samme følelse som mig selv ang. deres behandling af deres egen forglemmelse
--
Kan man ikke være lidt fræk og sige at det også er din forglemmelse?
--
#8 vi er 2 der deles om lejligheden. selvom vi ikke "tjener" en million så har vi alligevel rigeligt til at diverse regninger er dækket uden problemer. dyr måned eller ej.. så om der mangler en stofa regning på 5-600 kr hver 3 måned har vi sgu ikke lige bemærket. vi betaler som sagt bare det der nu ligger i postkassen til den første. og da internettet bare har kørt derudaf så har der ikke lige ringet nogle alarmklokker
--
Få noget rabat nu de har lavet en brøler :D
--
Det er det selvfølgelig også Monze. det er helt sikkert. jeg kunne lige så godt have opdaget det som de kan og påpeget det. Jeg tror bare jeg er lidt ærgelig over der er gået så lang tid. og at de smider bomben lige hen over Julen :)
--
Det er jeg med på. Det ønsker man sig aldrig i december :-)
Håber at I finder en løsning. Tænker at det nok skal lykkes for de ved godt at de burde have sendt dem tidligere.
--
Betal og kom videre.
Det er dit ansvar som kunde, selvom de har lavet en fejl. Selvfølgelig går den ikke som du sikkert har tænkt. Du ærgrer dig sikkert over du ikke har betalt hver måned nu.
Som i kan fornemme i min besked kan jeg ikke snuppe folk der ikke har styr på deres regninger.
--
Sidst redigeret 21-12-2018 16:46
#15 tror bare vi ser forskelligt på det.. "styr på sine regninger" er i min verden blot at man betaler alle de regninger der kommer ind af døren rettidigt . har aldrig overvejet at direkte skrive ned hvilke regninger der skal lande i postkassen. der er ikke nogen der betaler mig for at være deres bogholder. regner med at de har styr på regnskabet. og det kan da godt være det en holdning der strider imod massernes. men ja
--
#16 Det er jeg ikke enig i. Så du har intet budget kan jeg se ud fra det du skriver.
--
Pengegæld er bringegæld, du har ansvaret for at de får deres penge rettidigt, jfr. din aftale - tør øjnene, betal og kom videre!
--
6800K/Z370F/DDR4/1080ti/34UM95.
--
Sidst redigeret 21-12-2018 16:59
#17 det har du så evigt ret i. Jeg betaler bare de regninger der lander til den første og sætter penge til side til andre faste udgifter. og så kører det lidt selv derfra.
--
Det her kunne jo være undgået hvis du havde haft en budgetkonto. Jeg vil til enhver tid anbefale det selvom du føler økonomien er til at overskue.
--
Regning skal betalers. du har faaet produkt og skal betale for det fair nok
betaling og afregning har de broelet i og det skal naturligvis ikek gaa ud ove dig.
informer dem at du ikke har 3000kr til at betale regninge nu og da slet ikke op til jul.
et fornuftigt firmar villa saette dog op med en betalings ordning uden mer om kost eller en rabat pga det er dem som har klokket i det.
Hvis de ikke er til at hugge og stikke i saa gaa til forbruger raadet med sagen.
men skriv da lige og opdater herinde
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury #20 jeg er altid åben for at forbedre. så det vil jeg da kaste mig ud i. tænker bare det et simpelt excel ark vi ude i
#21
har lige haft kontakt til dem. vedkommende der står for at rydde op i deres regnskab var taget hjem så har efterladt mit nummer og så tager de kontakt senere. (skal selvfølgelig nok lige smide en besked når der er fundet en løsning)
--
Synoptik gjorde det samme til min kæreste for år tilbage (kontaktlinser). Det var dog dengang man fik papirregninger, så vi havde ikke gemt alle kvitteringerne. Jeg ringede ind og sagde vi havde betalt de regninger der var kommet, og at jeg ikke ville stå til ansvar for noget de måskd havde glemt at sende to år tidligere. Vi har aldrig hørt om sagen siden. De mente hun skyldte dem 700-800 kr over en treårig periode fordi de ikke havde opkrævet. Det er selvfølgelig noget andet nu hvor alt er digitalt.
--
.
jeg afventer bare deres opkald. så må vi se hvad de siger. jeg kan ikke rigtig brokke mig. de har 100% loven på deres side ser det ud til. det er udelukkende kundens ansvar at gøre dem opmærksomme på at de glemmer at sende regningerne har jeg læst mig frem til. jeg vil da selvfølgelig forsøge at høre om de evt er villige til at slå lidt af prisen :) man bor vel i jylland. Men om ikke andet så skal jeg bare have en afdragsordning
--
Tag kontakt til tænk.
https://taenk.dk[...]
Hvis jeg nu var dig ville jeg sige til stofa at du lige skal snakke med en uvildig inden du vil overveje om du skylder dem penge. Lad være med at indrømme noget.
--
#25 Forældelsesfristen for regninger er som udgangspunkt 3 år. Det er kun i tilfælde af sælgers passivitet, at man kan gøre undtagelse. Køber kan dog på ingen måde hævde at have forventet at betale det skyldige beløb, da køber netop ingen regninger har modtaget og køber bør vide, at internettet afregnes månedsvist. Hvilket gør at sælger ikke er urimeligt passiv.
Så der er intet at komme efter. Køber har bestilt en vare og fået den leveret. Så er det bare om at betale regningen, og dermed undlade at spilde de instansers tid, der burde bruge sin tid på at hjælpe andre, der rent faktisk har et legitimt krav.
--
Jeg svarer kun til nøds på indlæg fra gæster...