Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Komplett til grin!Af Ny på siden Psykopat-Asiat | 02-11-2020 12:53 | 3099 visninger | 39 svar, hop til seneste
Hey all.
Hold nu op, hvor synes jeg at Komplett burde lære af Proshop. Jeg bestilte et Gigabyte 3080 Eagle OC et par minutter efter lanceringen. Jeg har intet hørt fra dem, selvom de startede med at skrive, at de ville holde os løbende orienteret. Leveringsdatoen er til gengældt udskudt 6 gange. 22 september, 1. oktober, 14. oktober, 1. november, 15. november og hedder nu den 2. januar. Så skriv dog til kunderne, at de ikke aner hvornår de kommer, eller give lidt updates. Det andet her er simpelthen til grin.
Andre der er har bestilt på lanceringensdagen og oplevet det samme?
/rant off --
Hold op hvor er der meget flæberi over den her 3000 serie :p
Så akut kan ens behov for et grafikkort simpelthen ikke være. -- Ballin since '89 ja det oplever jeg også, men ikke kun med 3XXX kort.
Har bestilt skærm, kabinet, strømforsyning også..
Det hele rykkes bare hele tiden..
Har simpelthen slettet mine ordre gider ikke være til grin.
Der er andre steder at handle. -- #1 Tænker du er på det forkerte forum.
Hvis du vil sætte et grafikkort i perspektiv til Corona virus og fattigdom i verden skal du nok finde et andet forum. -- #1 jeg synes sgu egentlig at det er iorden med rant! Kommunikation er nu den bedste måde at yde god kundeservice. Jeg havde været præcis lige så sur, hvis det havde været et kabinet eller psu. F.eks. har jeg bestilt en psu, hvor Proshop med det samme oplyste, at den først er til levering til februar. -- #3 bevares - men vi tæller 10+ tråde nu.
Det kommer jo ikke som nogen overraskelse at der er supply shortage.
Måske #0 skulle copy/paste teksten og sende den i en email til Komplett i stedet :) -- Ballin since '89 #1 Du har helt frivilligt bevæget dig ind på et forum om hardware hvor netop en af de største skandaler i en launch historie er igang med at udfolde sig, og så ber du folk om at tie.
Bliver da så træt :D -- #4 Tror ikke rigtig du kan sammenligne et PSU køb hos proshop, med et køb af et RTX3000 serie garfikkort. Der har formentlig ikke været helt samme efterspørgsel på den PSU du har bestilt, som på de her kort, så hvis Proshop på det tidspunkt kunne få en bekræftet dato fra leverandør, så er det jo nemt nok at melde ud. -- Ballin since '89 #7 Enig, men så skriv dog ukendt leveringsdato istedet for. --
Ændringer af lagerstatus er vel også en opdatering.
Hvis deres leverandører er forsinkede kan man jo ikke klandre butikken at de ikke kan levere.
Eller det kan man jo godt.
En del af forklaringen er muligvis at der er nogle der bestiller flere kort flere forskellige steder, i håb om at speede processen op, det har af en eller anden fuldstændig uforklarlig årsag den modsatte effekt.
Det hele er meget underligt.
1
Jeg glæder mig også lidt til folk får deres 3000-kort, jeg venter spændt på at der kommer nogle gode forrige generations-kort i udbud i køb og salg. -- Anmeld mine kommentarer såfremt du finder dem anstødelige, moderationen her på siden er yderst kompetent. #8 korrekt og helt enig.
Det er bedre at have "ukendt leveringsdato" end det andet. -- Ballin since '89 Det samme har de gjort med mig vedr. Nr200P kabinet.. konstant ny dato 14 dage fremme, men nu står der 17. december.. det er ikke fordi man har ventet på ingenting, eller...... -- Det er dårlig stil. Har også slettet op til flere ordre derinde pga. det nummer der. De kan aldrig sige noget med sikkerhed og det er basalt set bullshit, når alle andre forhandlere kan få en nogenlunde sikker dato af deres leverandører. -- Sidst redigeret 02-11-2020 13:19 De bør ikke komme med en dato, med mindre de har en forventing om, at den rent faktisk holder.
Det ville være smartere at fortælle lagerstatus med et tal, der kunne blive negativt. Dvs lagerstatus -115 betyder, at der er 115 bestillinger i kø foran ens bestilling. Så kan man jo selv løbende holdt øje med tallet, om det går fremad med bestillingen. Kombineret med deres bedste bud "Forventet 200 stk ind på lager den 11/11" eller "Ukendt leveringstid fra producent", så kan man selv sjusse sig frem til, hvad chancerne er over tid.
Jeg synes, det er meget mere reelt og ærligt, som Proshop har gjort det, at lægge tallene på bordet, så man kan se, hvor man har de største chancer ved bestilling. Det eneste fornuftige, man kan gøre som køber, når man ingen informationer har, er at bestille samme produkt flere steder og så bare vente. Så butikkerne er jo lidt selv ude om, at de får en masse afbestillinger, når de ikke vil give information fra sig. -- FYI: https://www.youtube.com[...] --
Sidst redigeret 02-11-2020 13:30 er de komplett til grin ?? -- #14 En lille far joke ;-) -- #11 & #12 Hvor nedern. Jeg overvejer også at afbestille og så bare håbe på, at få et 6800xt hos Proshop senere i år..
#13 helt enig. Det burde ville vel være så svært. Så vil jeg sgu gerne støtte Proshop i fremtiden også selvom varen evt skille koste lidt mere end hos konkurrenterne. -- Sidst redigeret 02-11-2020 13:34 #17 har du haft god succes der? :) -- I can never find stock on Amazon, if I search for 3080 it shows me 2080s as well ;s -- #18 lige med NR200P ja. -- Har bestilt 3070 ASUS Tuf ved Elgiganten da det var billigst der sammen med proshop til de 4300 kr. Forventet levering: 29.01-2021.
Jeg har intet andet GFX pt. da jeg har fået pengene tilbage fra et defekt 2070S for et par dage siden. Det er vel bare at vente og håbe at 6XXX launch får nogle til at annullere deres 3070, så jeg kommer længere frem i køen. -- R5 3600X | Asus B450-F STRIX | G.skill 16 gb 3600 mhz cl. 15 | Asus Geforce 2070 Super | Corsair 750W | 1 TB Samsung SSD | Asus 27" 1440p 144 mhz | --
Sidst redigeret 02-11-2020 13:56 #0
Vi sidder nøjagtig i samme båd, jeg har selv fået 100% de samme leveringsdatoer kommunikeret af Komplett på min TUF ordre, som også blev bestilt 2 minutter launch den 17.
Jeg vil dog næsten ikke skylde skylden på Komplett. Board partners? Måske - da de kun prioriterer de dyrere OC kort - men i sidste ende er det NVIDIA der ikke har kunne opfylde demand.
Jeg har heller intet fået at vide fra Komplett, med mindre jeg selv kontaktede dem - hvilket fra deres side måske ikke er så smart. Så må de presse deres partnere til at finde en løsning i stedet for at holde alle med non-OC kort i snor. -- AMD 2600X - RTX 2060 Super - ASUS B450 Prime - 16GB Corsair Vengeance 3000 MHz - Cooler Master Silent Pro Gold 80+ 550W #21
Du er slet ikke i kø, for Elgiganten får ingenting på lager, før en gang i januar.
Tidligst.
Så din "kø" starter først en gang i februar. -- Asrock Z370 Extreme4 - I5-8600K - NZXT Kraken X62
Ripjaws 2x8gb 3200Mhz CL14
Asus 1080 Strix A8G - Acer XB271HU
Adata XPG SX8200 Pro 1TB Der er NVIDIA som er skurkene her.
De har satses på Samsung's 8nm, som har elendige yields.
Og de har satset på at de ville blive bedre, hvilket de så åbenbart ikke er blevet.
Og nu maksimerer de profitten, ved kun at sende OC versioner ud.
Jeg tænker ikke helt at det er board partners, som vælger kun at sende dem ud som OC versioner.
Jeg sidder fast på en G-sync skærm, så jeg skal have mindst et enkelt 3080 til at opgradere med.
Resten af huset får nok RX 6800 eller RX 6800 XT.
Men det vil tiden vise. -- Asrock Z370 Extreme4 - I5-8600K - NZXT Kraken X62
Ripjaws 2x8gb 3200Mhz CL14
Asus 1080 Strix A8G - Acer XB271HU
Adata XPG SX8200 Pro 1TB #23 - hvor ved du det fra? Min ordre på ventus 3x OC står til at blive leveret d . 4/11? -- i7 8700K & Noctua D15 Chromax Black, ASrock z370 extreme4; 2x8GB 3200 CL16; Palit 1080ti GameRock; Corsair Rm650x; Fractal Meshify C #26
Hvis du synes det er slemt herinde, så prøv at hoppe ind på DBA og se den samme bunke voksentøser, som sidder og bitcher og føler sig berettiget / krænket hver gang nogle sælger deres 3080 / 3090. Helt sygt...
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #VojenZ
Har et Asus 3070 du kan få til butikspris. Uåbnet. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg har selv afbestilt alle mine 3080 ordre. Så må jeg se om jeg kan få fingerne i et 6800xt og give nvidia fingeren:-) -- #27
Du er måske en af dem der et af de kort til salg ? -- Så bare vent til du endelig for et kort, og det eneste der så virker på det er RGB. Se det er træls -- Asus Maximus XII Formula - I9 10900K - G.Skill 4X8GB - EVGA Geforce 1080 TI - 3 X Samsung 970 1TB Nvme SSD - Samsung 840 1TB - EKWB køling Jeg synes nu Komplett har gjort det rigtige og holdt dig opdateret løbende... At det så er at datoen bliver udskudt gang på gang er noget helt andet, men stadig en løbende opdatering.
Jeg ved ikke hvordan man stadig kan være overrasket over at disse kort er svære at få leveret, og at det alene er NVIDIAs skyld. Kan slet ikke se, hvordan forhandleren kan gøre mere end de allerede gør. Nu roser man lidt Proshop, men de har også fået langt fra det de selv har bestilt, og det er stadig ikke deres skyld. -- #32
Jeg synes nu Komplett har gjort det rigtige og holdt dig opdateret løbende... At det så er at datoen bliver udskudt gang på gang er noget helt andet, men stadig en løbende opdatering.
Jo, men det skal vel være datoer, de også selv tror på. Mit RTX 3080 er blevet udskudt til først 12. november. Og så pludselig til 12. december. Det virker ikke til, at de rent faktisk forventer kort på vej, men det bare er sådan en random dato, de har sat, så de forsøger på at holde på ordrerne.
Hvis jeg låner 1000 kr af dig, og giver dig dem tilbage på "tirsdag", og så på tirsdag så flytter jeg det bare til næste tirsdag, osv, så bliver du nok også træt af det. Hvis jeg ikke rent faktisk tror på, at jeg kan betale dig tilbage, så må jeg da sige det til dig... fremfor kontinuert at bilde dig ind, at du får pengene lige om lidt. Det stinker da ;-)
Jeg ved ikke hvordan man stadig kan være overrasket over at disse kort er svære at få leveret, og at det alene er NVIDIAs skyld. Kan slet ikke se, hvordan forhandleren kan gøre mere end de allerede gør
Jeg forstår omvendt ikke, at folk ikke kan forstå, at vi ALLE ved, at de var svære at få fat i, og ingen brokker sig over, at der var for få (altså i de her tråde om Proshop og Komplett osv). Der bliver i stedet brokket over, at informationerne fra butikkerne er mangelfulde, eller at bestillinger bliver lavet om efter købet el.lign.
Det er som om, der er en hel hær af folk, der reducerer folks klage til "Du er bare sur over ikke at have fået et kort", og så ignorer de fuldstændigt, hvad folk rent faktisk brokker sig over... og så bliver man latterliggjort med "Du er bare en prinsesse, der ikke kan forstå, at du ikke kom først i køen".
Det er der jo netop ingen, der brokker sig over... men det trækker bare ikke ind. Det er skræmmende, så lidt folk er i stand til at læse nogle gange :-/
Det oplagte svar på dit spørgsmål " Kan slet ikke se, hvordan forhandleren kan gøre mere end de allerede gør" kan du jo finde allerede oppe i #0:
"Så skriv dog til kunderne, at de ikke aner hvornår de kommer, eller give lidt updates."
Fortæl ærligt, hvad I forventer i stedet for at sætte en fiktiv dato, som bare skal lokke os til at beholde vores ordrer. Det har vi da luret, er noget fis ;) -- FYI: https://www.youtube.com[...] --
Sidst redigeret 02-11-2020 21:54 #33
De fortæller højst sandsynligt ikke tilfældige datoer, men de forventede datoer ud fra hvad de får at vide fra deres leverandører. Hvis deres leverandører fortæller dem at de forventer at kunne sende Komplett 10 vilkårlige kort på en dato, så må Komplett jo gå ud fra at det er korrekt. Hvis det så viser sig at det af den ene eller anden grund ikke er tilfældet, så må de jo skubbe leveringen.
-- Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
#34 Du har ret i, at de nok baserer deres datoer på data fra deres leverandører. Men da vi ikke har adgang til deres lagerdata, så kan vi ikke vurdere, hvordan de gør, eller hvor rimeligt det er. Hvis der nu står 5.000 foran mig i køen ved Komplett, og der er 100-200 kort på vej, hvordan vurderer de så, at der bliver først den 12. november og siden 12. december? Umiddelbart virker det mest til, at de forsøger at sætte en dato, som er så langt ude i fremtiden at jeg ikke bliver "skuffet", hvis den flytter sig, og samtidig ikke er så langt ude i fremtiden, at jeg dropper min bestilling.
Men igen, det får vi nok ikke at vide. Props til Proshop for at lægge kortene på bordet. Baseret på deres tal, så har jeg lidt opgivet at vente på 3080 og bestilt et 3070 i stedet.
Det ville være skønt, hvis Komplett ville gøre noget a la det samme. Måske ikke offentliggøre deres data, hvis de ikke vil, men så komme med en procentsats for, hvor langt fremme i køen, jeg ligger. Det kan jeg da bruge til noget :) -- FYI: https://www.youtube.com[...] #30
Nej faktisk ikke - men hvad ville du gøre ved det hvis jeg var?
Det er et frit marked, folk kan gøre hvad de vil med de produkter de har købt og betalt for.
Jeg synes bare det er komisk, at i voksne mænd (går jeg ud fra), pludselig opfører jer som voksenbabyer, og sviner Nvidia, Komplett, Proshop, andre mennesker - ja gud og hver mand - fordi at i ikke kan få fat i et stykke hardware her og nu.
Hvor herre bevares, grow a pair!
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #36 Ja, helt enig i, at det er et frit marked og frit land. Folk må skabe sig og té sig, være frustreret (som mig), skalpe for at sælge til højere pris (med mindre det er f.eks. festivalbilletter) m.m.
Men det er også min ret til at synes, at det ikke ikke er særlig solidarisk at skalpe. Og slet ikke i en tid, som vi er i nu, hvor mange bare gerne vil have et gaming setup, for at slå denne corona-tid ihjel.
Sådan er vi jo forskellige. -- #36 Det skyldes i bund og grund nok to ting: For meget fritid og for meget curling i opvæksten.
Hvis man har, eller har haft, børn, så kender man udemærket "JEG VIL HAVE"-syndromet. Noget man vil have NU, kan man ikke få, så man tror det hjælper at råbe højere og vildere og skabe sig.
Med lidt mere erfaring lærer man "pyt". Kom over det, kom videre. Jeg havde også sat næsen op efter et 3090, men pga. nvidia's ekstremt ringe lancering, så har jeg droppet det og venter i stedet på et 6950XT - hvis da ikke også den lancering flopper. --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 425 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|