Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Grafikkort
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Proshop RTX30xx status på Tom's

Af Ultrabruger Aslund | 07-10-2020 18:51 | 2405 visninger | 19 svar, hop til seneste
Jeg var noget overrasket at se Proshop på forsiden af Tom's Hardware, så synes det kunne være interessant at dele artiklen :) https://www.tomshardware.com[...]
--
#1
Qax
Nørd
07-10-2020 18:57

Rapporter til Admin
Det er også på Videocardz. Det er nok rimelig breaking news, for denne branche.
--
Asrock Z370 Extreme4 - I5-8600K - NZXT Kraken X62 Ripjaws 2x8gb 3200Mhz CL14 Asus 1080 Strix A8G - Acer XB271HU Adata XPG SX8200 Pro 1TB
#2
sep
Bruger Aspirant
07-10-2020 19:45

Rapporter til Admin
Dejligt at se nogen smider kortene på bordet. Så må vi se hvor lang tid der går og om amd kan hjælpe lidt til, så de sultne grafikkort købere kan få stillet deres sult.
--
ATX: i9 9900k,asus z390,asus rog strix rtx 2070S,32 gb ram,corsair carbide 740 M.itx: Ryzen 5 3600,aourus b450,gtx 1660 super,16gb ram,azza z 103
#3
kimjensen81
Semibruger
07-10-2020 19:54

Rapporter til Admin
Dejligt at det kommer frem. Er personlig ved at være træt atf kke at vide noget omkring levering af ens kort. Det er uvisheden som er træls. Ventetiden overleve man jo nok.
--
#4
ToFFo
Guru
07-10-2020 20:06

Rapporter til Admin
Det er genial marketing fra Proshops side. De får en masse eksponering. Både herinde men nu også udenfor sitet. Det er helt vildt så meget gratis reklame de får, de kører alle de andre forhandlere fuldstændig over. Det eneste de mangler at forbedre er deres RMA. Når de har fået styr på den del, så er det min foretrukne hardwarepusher. Lige nu har jeg ikke en absolut favorit, men Proshop er tæt på. De har godt udvalg, hurtig levering, god hjemmeside, god online presence, masser af kampagner. Men deres RMA halter virkelig. I forhold til hvad jeg synes er en god RMA afdeling. Så når der er styr på det, så kører det sgu :D
--
- Indsæt signatur -
#5
Anomynous
Nørd Aspirant
07-10-2020 20:22

Rapporter til Admin
#4 Gratis og gratis... Sidst jeg kiggede i tråden var der 500+ posts. Det giver da en del arbejde til den stakkels Michael at svare på alle spørgsmål. Men det er da god reklame det kan vi hurtigt blive enige om. Hvad jeg finder komisk er, at det ikke er længe siden folk svinede Proshop til pga deres håndtering af RMA og i særdeleshed RMA af bundkort - der blev rapporteret om bukkede pins i soklen som IKKE var til stede før det forlod kundens hænder. Sjovt så hurtigt de blev vendt fra skurke til helte.
--
Back in my days the video games were more about the game than the video
--
Sidst redigeret 07-10-2020 20:22
#7
gasolin
Guru
07-10-2020 21:33

Rapporter til Admin
Major Danish Retailer Says It Has Only Received 4% of its RTX 3080 Orders og så står der Proshop only has enough RTX 3080s to fill 10% of customer orders. Passe måske ikke helt sammen #4 Eksponering ? Så skal man da netop ikke købe hos proshop da de overhovedet ikke for nok kort i forhold til bestillinger og man frygter alle dem der har bestilt nu først for deres kort til december (+ de forsinkelser der måtte være i forbindelse med julen) eller til januar
--
Sidst redigeret 07-10-2020 21:36
#8
Wut
Nørd Aspirant
07-10-2020 21:34

Rapporter til Admin
#7 Jo det passer fint. 4% af de varer Proshop har bestilt. 10% af de varer kunderne har bestilt ved Proshop. Proshop har bestilt flere kort, end de har kundeordrer på.
--
FYI: https://www.youtube.com[...]
--
Sidst redigeret 07-10-2020 21:34
#9
waskustobaskus
Semi Nørd
07-10-2020 21:53

Rapporter til Admin
jeg har handlet rigtig meget med proshop igennem årene. Jeg har ikke haft problemer med rma. Sidst var en Asus Aio som døde, sendte den tilbage og fik alle mine penge retur. Jeg syntes at det er rigtig godt at se hvor dårlig Nvidia håndtere situationen og prøver at tørre den af på os forbrugere med alt for stort et demand.. Det er fanme et luksus problem. Men har de kun kunne levere 5-10% på verdensplan er Nvidias planlægning jo til grin.
--
#10
vest-aalb-dk
Mega Nørd
07-10-2020 22:53

Rapporter til Admin
Måske nvidia i fremtiden skulle lade være med at skabe mere hype om deres produkter end de evner at levere til :P
--
!AMD HAS RYZEN
#11
ToFFo
Guru
07-10-2020 23:16

Rapporter til Admin
#5 - Nu er det her bare mine mange cents. Det er måske lidt sølvpapirshat af mig, men her komme mine observationer anyway. Det er selvfølgelig ikke helt gratis når den gode Michael besvarer spørgsmål her. Men det er virkelig billige reklamepenge i forhold til den gode omtale det giver :D Det handler jo om at få navnet Proshop ind i alles hoveder. Og overalt på google :P Jeg er sikker på Proshop har holdt øje herinde, for deres ekstra gode service i form af Michael der besvarer spørgsmål kommer på et strategisk genialt tidspunkt. Power (nægtet retur sagen), Føniks (ombyttet til brugt skærm sagen) og DustinHome (smadret TV sagen), får alle en røvfuld herinde lige nu. Så er det nu Proshop for alvor kan skinne igennem, for folk er sure på de andre, så Proshop har endnu lettere ved at skovle de kunder op, som ikke længere vil handle hos de 3 forhandlere. Der er potentiale for mange kunder. Det er totalt unødvendigt at sende Michael ud på slagmarken. Hvad er det han svarer på, som man ikke kan få svar på, ved at kontakte Proshop direkte pr. mail, chat, facebook chat, eller telefon? Ved at spørge og få svar herinde, er der rigtig mange der ser svaret og tænker "wow det er god service af Proshop!" hvorimod, hvis alle fortsat kontaktede dem enkeltvis direkte, pr. mail, chat telefon, vil de ikke få den eksponering, da der kun er korrespondance mellem Proshop og den enkeltperson. Så er de afhængige af at den enkeltperson fortæller venner og bekendte om den oplevelse. Det er som en slags kontinuerlig positiv Trustpilot anmeldelse. For bare et par uger siden, var det en regulær shitstorm, fordi folk var rasende over ikke at få deres bestilte varer. Der er ikke noget der får folk hurtigere til tasterne end skuffelse. Og det ses på Proshops Trustpilot anmeldelser. De blev høvlet ned med dårlige anmeldelser. Men så kommer Michael, dagens mand i skysovs og vender de negative vibes til positive, og folk snakker om dem og det. The system works! :D Also, jeg synes også det er interessant de går så hurtigt fra skurke til helte. De har haft deres ører igennem HOL maskineriet i forhold til dårlige oplevelser. Kan du huske dengang med ham "juristen" fra Proshop der bare afviste alt herinde for at Proshop ikke skulle tabe ansigt, og indrømme de tog fejl? Kunden fik så vidt jeg husker medhold til sidst. Men det er jo bare endnu mere bevis på ovenstående passer :P #7 - Det handler ikke kun om grafikkort. Du skal se på det store billede. Hvis nogen ud af det blå siger til dig "nævn en hardwareforhandler!" vil du sandsynligvis sige Proshop, fordi der har været så pokkers meget omtale alle vegne. God som dårlig. Du skal svare hurtigt og uden at tænke. Jeg gætter på navnet Proshop er blevet læst eller hørt af dig oftere end nogen anden på det seneste, så det er sandsynligt at du nævner netop dem, når du bliver spurgt uden du når at tænke.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 07-10-2020 23:22
#12
Qax
Nørd
07-10-2020 23:33

Rapporter til Admin
#10 Hype har intet med sagen at gøre. Det er manglen på varer, fordi at launch datoen absolut skulle være den samme som sidst. Altså d. 17. september. Det var også der at de frigav RTX 20xx. Men denne gang var de endnu mindre klar, end de var sidst. Forestil dig så at de havde rykket release date til start november. Så havde situationen set helt anderledes ud. Så var det måske 20-30 % af kunderne, som have fået leveret noget med det samme. Der er 3 uger til release af 3070 og Proshop har kun modtaget 30 stk? Det lover ikke særligt godt, da de billigste kort ( som er på lige fod med RTX 2080 Super inhouse tests ) vil blive solgt i endnu større mængder, end 3080 gør. Ser jeg på ydelsen og prisen imellem 3070 og 3080, så er det næsten tosset at vælge 3070. Det skulle da kun være pga varmen og strømforbruget.
--
Asrock Z370 Extreme4 - I5-8600K - NZXT Kraken X62 Ripjaws 2x8gb 3200Mhz CL14 Asus 1080 Strix A8G - Acer XB271HU Adata XPG SX8200 Pro 1TB
#13
Mr.Diz
Semibruger
08-10-2020 07:06

Rapporter til Admin
#11 jeg er fuldstændig enig men når alt kommer til alt så giver de mere information end andre og det kommer sågar fra ledelsen. Jeg er ikke sikker på at den "menige" kundeservice medarbejder ville gøre det samme, eller kunne gøre det med samme detalje grad som Michael, hvis man kontaktede dem ? Min oplevelse af kundeservice er komplett. Intet dårligt at sige her men det svar jeg har modtaget ved henvendelse er at vi kan ikke sige noget på samtlige spørgsmål omkring RTX. Bevidst det er en anden virksomhed med en anden strategi, men kundens behov er her det samme og her må jeg sige at mit behov dækkes til en større grad hos Proshop end andre steder. At det i sidste ende intet gør ift at fremskaffe kortet er en anden sag men ventetiden er nu engang mere overkommelig når man føler lidt indsigt fra sidelinjen.
--
#14
Anomynous
Nørd Aspirant
08-10-2020 08:30

Rapporter til Admin
#11 Jeg ser hvad du siger og måske du har en pointe. Eller det har du tydeligvis men om den holder vand - fisk. Pun intended. Jeg er måske bare lidt naiv når jeg tænker de ikke udelukkende har ydet den service her med omsætning for øje, som du får det til at lyde som om og bevares det kan da sagtens være tilfældet. Episoden med juristen er ny for mig kan bare huske de mange tråde angående RMA og deres knap så professionelle måde at håndtere dem på. Det er som sagt utroligt hvor hurtigt de gik fra det og så til vores alles lord and savior jesus christ.
--
Back in my days the video games were more about the game than the video
--
Sidst redigeret 08-10-2020 08:31
#15
gasolin
Guru
08-10-2020 09:22

Rapporter til Admin
Lidt of topic ProShop får nyt domicil i Højbjerg (synes ikke det var nødvendigt at oprette en ny tråd for det) https://www.tvaarhus.dk[...]
--
Sidst redigeret 08-10-2020 09:23
#16
Qax
Nørd
08-10-2020 09:58

Rapporter til Admin
#15 Det har indirekte været nævnt i Proshop tråden, af Michael, som henviste til at de var ved at flytte hele deres lager. Men fint nok, for nu er der da noget mere, som man kan dykke med i, hvis man føler for det.
--
Asrock Z370 Extreme4 - I5-8600K - NZXT Kraken X62 Ripjaws 2x8gb 3200Mhz CL14 Asus 1080 Strix A8G - Acer XB271HU Adata XPG SX8200 Pro 1TB
#17
Qax
Nørd
08-10-2020 10:00

Rapporter til Admin
( sagt med lidt hurmor ) Tror i at man kan blive forfordelt, hvis man bestiller et 3080 til afhentning på den nye adresse?
--
Asrock Z370 Extreme4 - I5-8600K - NZXT Kraken X62 Ripjaws 2x8gb 3200Mhz CL14 Asus 1080 Strix A8G - Acer XB271HU Adata XPG SX8200 Pro 1TB
#18
Wut
Nørd Aspirant
08-10-2020 10:20

Rapporter til Admin
#17 Det kommer an på, om du mener "forfordele" er en god eller dårlig ting ;) https://sproget.dk[...]
--
FYI: https://www.youtube.com[...]
#19
ToFFo
Guru
08-10-2020 10:22

Rapporter til Admin
#14 - Det er selvfølgelig ren spekulation fra min side. Men de har gjort rigtig rigtig meget for at samle de kunder op, som Komplett tabte på gulvet, da de rykkede ud af Danmark, og hele deres "fanbase" døde på Facebook. Så har Proshop overtaget disse fans, som ikke havde nogen go-to leverandør, med en god online presence, og god facebook aktivitet. Jeg synes det er fedt de holder ved, og opretholder deres facebook presence, med giveaways og sådan, for ligesom at markere sig som "det nye gamle komplett". De har vitterligt ingen konkurrence på det punkt i forhold til størrelse. Så det er nu de virkelig kan vokse, og med hele 3080 fadæsen, har de fået en unik mulighed for at markere sig, som værende "the good guys" og score billige point. Der er ikke rigtig andre webshops med hovedsæde i Danmark, som har ressourcerne til at gøre det samme. Hvad har vi af lignende bikse med hovedsæde i DK? Computersalg - Dem hører man nærmest aldrig fra. BJ Trading - xD Føniks - Er ved at blive kørt over herinde og er vist generelt ikke for gode. Compumail - Er også blevet kølhalet herinde. Ja, så er der Proshop tilbage, og de øger bare deres forspring mere og mere. De er store nok til at kunne sætte en SoMe medarbejder, eller bare en kundeservice medarbejder, til at sidde og svare herinde. Vi ved jo ikke hvad han laver, og om han får informationerne direkte fra supply chain. Måske er det hele et røgslør, bare for at holde ordrerne i huset. Jeg tror det ikke, men det ville satme være komisk :D
--
- Indsæt signatur -
#20
reaper.dk
Elitebruger
11-10-2020 09:10

Rapporter til Admin
I følge reddit er Proshop en norsk butik lol https://www.reddit.com[...]
--

Opret svar til indlægget: Proshop RTX30xx status på Tom's

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning