Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Grafikkort
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Ingen fejl ved RMA (Proshop) hvad skal jeg gøre?

Af Semibruger skovning | 22-07-2016 12:55 | 4010 visninger | 44 svar, hop til seneste
Hej Hol Jeg har sendt mit MSI 970 gaming 4G ind til RMA ved proshop pga af der er en fejl på den ene fan. Fejlen er at den ene fan sætter sig fast og den anden begynder at køre 100% hastighed. Nu er problemet så at jeg har sendt den ind til RMA ved Proshop. De fortæller mig at de har testet kortet af 2 omgange uden at kunne fine nogen fejl. Jeg har flere videoer der tydeligt viser fejlen. https://youtu.be[...] https://youtu.be[...] Der er blandt andet andre klip på nettet som viser samme fejl og som opfordrer til at man sender kortet til RMA. https://www.youtube.com[...] Ved ikke lige hvad jeg skal gøre nu. Proshop vil ikke gøre noget når de ikke kan finde nogen fejl. Nogen der kan hjælpe? Mvh Peter
--
#1
ReneSDK
HOL Moderator
22-07-2016 13:03

Rapporter til Admin
Hvis de ikke kan konstatere fejlen er der i første omgang ikke så meget at gøre. Du bliver derfor nødt til at modtage kortet retur fra RMA og evt. betale det gebyr det koster når Proshop ikke kan konstatere en fejl.
--
FFHAU! This is 2016, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse.
#2
BabaMac
Maxi Nørd
22-07-2016 13:10

Rapporter til Admin
#0 Du kan starte med at sende dem links til videoerne, og se om de vil tage sagen op igen, så har du da gjort dit for at fejlen er til stedet, om de så kan finde den eller ej. Du skal ikke linke til andre videoer der viser fejlen, men udelukkende til video af dit kort.
--
#3
NiceRag
Supporter Aspirant
22-07-2016 13:13

Rapporter til Admin
hvad siger MSI? du kan godt i nogen tilfælde gå den vej igennem jeg har selv samme bøvl med en CPU og jeg kontaktede bare intel som siger de kan godt erstatte CPU'en :> efter bj-trading ikke oplevede samme fejl som mig.. men det er lidt forskelligt fra producent til producent
--
#4
Team_CSC_Ulrik
Super Nørd
22-07-2016 13:16

Rapporter til Admin
Har MSI officielt været ude og erkende, at der kan være en fejl ved deres kort? I så fald så synes jeg du skal sende dem et link til deres officielle udtalelse. Hvis ikke, synes jeg du skal tag kontakt til MSI, forklarer dem problemet, fortæl at Proshop ikke kan konstaterer fejlen, og om de ud fra det du fortæller dem, kan bekræfte at der er en fejl ved kortet, og at du har ret til en ombytning. De vil måske også selv sørger for en ombytning, lige som #3 er inde på. Hvis du kan få en officiel udtalelse fra MSI dem selv, så har Proshop intet andet valg, end at gøre som MSI siger. Det den lange vej at gå ja, men det har jeg også selv været nød til ved alle RMA sager med Komplett, og det har virket hver gang.
--
Sidst redigeret 22-07-2016 13:18
#5
ToFFo
Guru
22-07-2016 13:19

Rapporter til Admin
Kontakt Proshop igen og vis dem dine videoer. Det viser tydeligt, der ikke er power nok til at få startet blæseren op. Jeg håber Proshop er villige til at tage produktet ind igen. Eller, de kan ikke nægte at tage det ind til undersøgelse, så bare kontakt dem igen. Hvis du havde disse videoer fra starten skulle de nok have været med. Skriv en mail til proshop og inkluder dine videoer OG et link til forummet hvor fejlen bekræftes. Så burde de være flinke til at ombytte. Du har jo din dokumentation 100% i orden.
--
Nu uden signatur :O
#6
skovning
Semibruger
22-07-2016 13:28

Rapporter til Admin
#2 #5 Jeg har selvfølgelig sendt dem alle videoer. Men siden de ikke selv kan finde fejlen vil de ikke gøre noget. Jeg får nu sendt kortet tilbager retur hvor jeg vel bare kan lave en ny video igen. Men ser ikke det ændrer det store hvis ikke de kan fremprovokere fejlen. Vil prøve at skrive til MSI og se om de skulle kunne gøre noget.
--
#7
BabaMac
Maxi Nørd
22-07-2016 18:42

Rapporter til Admin
#6 Vil de ikke hjælpe, så tag enten kontakt til MSI og bed om en skriftlig tilbagemelding fra dem(som jeg kan se du har i sinde), eller kontakt Forbrug.dk pr. mail eller chat og bed om deres vurdering af sagen.. Videresend hvad du end får af svar til Proshop.. Har du iøvrigt prøvet en anden strømforsyning i dit system, eller for den sags skyld prøvet grafikkortet i en anden maskine?
--

--
Sidst redigeret 22-07-2016 18:43
#8
GhostHuntr
Elite Supporter
22-07-2016 18:46

Rapporter til Admin
Som #7 skriver, prøv evt. en anden PSU eller GFX i en anden maskine. Du kan evt. også se dine kabler godt igennem om der kunne være noget galt med dem
--
Puls er en bonus!
#9
Trapper
Gæst
22-07-2016 22:04

Rapporter til Admin
Det helt u igennem tænklige når man kigger på hvordan mange har svaret, må jo være hvordan din egen fejlfinding har været for at udelukke det er dit eget system som skaber forholdene. Hvis Proshop tester kortet og det virker efter de forskrifter fabrikant har, kunne det jo være du skulle overveje om du har testet godt nok inden du kom frem til konklusionen at det var kortet det var galt med. Har du f.eks prøvet allerførst, ergo hvis man har muligheden for at flytte kortet i et andet system for at se om det frembringer de samme forhold. Hvis det ikke er en mulighed, så prøvet at tage kortet ud og rengøre PCIe delen. Samt sætte kortet i en anden PCIe port. Frakoble alt unødvendigt, så som ekstra harddiske/lydkort/blæsere/ram. Så der kun er minimum af komponenter til stede for at få maskinen til at boote og køre. Når man samler selv må man selv sørge for at lave en ordenligt fejlfinding inden man beslutter sig for det virklig er den del den er gal med bare fordi den har symptomer. Symptomer er ikke det samme som en fejlkilde. #5 Det er på ingen måde nogen dokumentation eller bevis for at det pågældende kort er fejlbehæftet. Det eneste videoerne viser er at det pågældende kort ikke dur i den pågældende brugers system, hvad der ligger til grund for det er på ingen måde påvist ved pågældende videoer eller ved at linke til forum poster. Og nej, jeg siger heller ikke kortet ikke fejler noget. Men jeg siger heller ikke kortet fejler noget, for det kræver noget bedre dokumentation end der er til stede i denne tråd. For det kan sagtens være bundkort der får grafikkortet til at te sig åndsvagt. Så det jeg siger er dem der her i tråden, der konkluderer ud fra det skrevne og videoer ikke ved en hylende fis om fejlfinding om end de har arbejdet ved Komplett og det er steget dem til hovedet.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#10
Splint
Monster Supporter
22-07-2016 22:19

Rapporter til Admin
Proshop er gode at handle hos, lige indtil man får brug for service. Jeg er færdig med det firma. Helt færdig...
--
"Religion Poisons Everything!"
#11
Business
Mega Supporter
22-07-2016 22:25

Rapporter til Admin
Det var de tidlige modeller der havde det problem, ikk'? Kom der ikke en vBIOS der fiksede det fra MSI? Anyway, så kan man sagtens RMA direkte ved MSI, de har endda 3 års garanti.
--
#12
Wut
Elitebruger
22-07-2016 22:35

Rapporter til Admin
#9 For det kan sagtens være bundkort der får grafikkortet til at te sig åndsvagt. Det vil jeg meget gerne have en detaljeret redegørelse for! Hvordan hulen mener du, at motherboardet kan få den ene blæser til ikke at rotere? Så det jeg siger er dem der her i tråden, der konkluderer ud fra det skrevne og videoer ikke ved en hylende fis om fejlfinding om end de har arbejdet ved Komplett og det er steget dem til hovedet. Så må vi da håbe, at du kan svare på ovenstående. #0 Du bliver nødt til at lave et eller andet repdrucerbart scenarie, hvor du selv kan genskabe fejlen. Forhandleren har ikke vilkårligt lang til at stå og prøve alt muligt, så du bliver nødt til at hjælpe dem lidt. Prøv f.eks. med Afterburner at skrue op og ned for blæserhastigheden i et eller andet mønster, der får blæseren til at hænge. Typisk kan sådan en blæser hænge, hvis rotoren kommer til at stå i en bestemt position (ved lave omdrejninger går den i stå, eller ved opstart fra kold), og grafikkortet forsøger at øge rotationshastigheden. Du kan måske genskabe det ved at skrue omdrejningshastigheden helt i bund (så langt ned indtil rotoren går i stå) og så skrue langsomt op og se, om den hænger. Eksperimentér med forskellige positioner inden du skruer så meget op. Hvis du kan påvise, at den ene blæser hænger fast også - selv hvis du skruer det godt stykke op - og den anden blæser roterer, så har du påvist (og kan instruere dem i at påvise) at den ene blæser opfører sig anderledes end den anden. Det er første skridt på vejen.
--
Sidst redigeret 22-07-2016 22:42
#13
EXIA
Junior Nørd
23-07-2016 00:41

Rapporter til Admin
Jeg kan godt huske problemet og der var en del der oplevede det. MSI lavede en ny BIOS man skulle lægge ind på kortet og så skulle det gerne løse problemet på det ramte kort.
--
PC1= Ci7 5820K|MSI GTX 980Ti 3-way SLi|MSI X99|32GB 2666MHz|Tt 1500w] PC2= Ci7 4930K|EVGA GTX 1080 SC SLI |MSI X79|32GB 2400MHz|Fractal 1000w]
#14
mrn
Junior Supporter
23-07-2016 02:03

Rapporter til Admin
#11 Det er kun nogle af de første MSI 970 modeller som har 3 års garanti, ellers er det 2 år. Mit MSI 970 blev købt på release dagen ved komplett og der tilbød de 3 års garanti :) #0 Jeg ville bare kontakte MSI direkte og forklare dem dit issue.
--
Handler: http://www.hardwareonline.dk[...] http://www.hardwareonline.dk[...]
--
Sidst redigeret 23-07-2016 02:04
#15
Qax
Junior Supporter
23-07-2016 08:43

Rapporter til Admin
Dårlige videoer. Du viser en maskine igang, men ikke en maskine som starter op. Lav en video igen hvor den er slukket og hvor du tænder den op.
--
Asus B150 med i5-6500 2x2GB Kingston HyperX BLU PC10600 CL9 2x4GB Kingston HyperX FURY PC12800 CL10 Inno3D GTX 770 2GB
#16
ToFFo
Guru
23-07-2016 18:06

Rapporter til Admin
#9 - Forhandleren behøver ikke fejlsøge. Fejlen skal bare konstateres. Jojo alt er skam muligt, men det er usandsynligt det er bundkortets fejl. Især når der på MSI's forum er udmelding om netop disse kort har problemer, så burde det da være dokumentation nok, så Proshop vil lade tvivlen komme kunden til gode. De sender alligevel kortet til MSI som sandsynligvis godt ved, hvad problemet er.
--
Nu uden signatur :O
#17
Activity
Super Nørd
23-07-2016 18:14

Rapporter til Admin
Har sgu kørt en del RMA og retur sager igennem tiden hos proshop og gamle shg, og der har aldrig været noget. Fair nok de ikke finder fejlen, så må du se dit system efter eller evt. optage en film til visning. :)
--
Clevo P651RG Notebook i7 6700HQ - GTX 970M 6 GB - 32 GB DDR4 - 512 GB NVMe - 15,6" G-Sync
#18
kikophil
Supporter
23-07-2016 18:26

Rapporter til Admin
Well - at teste kortet i en anden pc, ville jo nok være det nemmeste for, at opdage div. forskelligheder mellem #0`s samt Proshop`s afprøvninger/resultater :) Herefter står du væsentligt mere vidende/stærkere overfor en videre reklamation/rma :)
--
#19
Raga
Juniorbruger
24-07-2016 05:59

Rapporter til Admin
Proshop er fulde af lort, specielt når det kommer til deres service! De kræver penge af deres kunde, der sender defekte varer tilbage, og klantre kunderne, lige fra mikroskopiske ridser til flamingo der ikke er intakt! Når pengene er betalt, går de videre med din sag... Det prøvede jeg .. måtte betale 750 kroner af 2 omgange, hvor jeg tilsidst besluttede at levere varen tilbage, og aldrig nogensinde handle der igen. Tænk sig, at en varer er defekt.. du indlevere den, og bliver bedt om at betale 250kroner til flamingo.. YOU KIDDING ME?
--
Sidst redigeret 24-07-2016 06:01
#20
Team_CSC_Ulrik
Super Nørd
24-07-2016 15:43

Rapporter til Admin
#10 & #19 Sjovt, det samme kan jeg sige om Komplett. Hver evig eneste gang jeg har skulle ombytte et produkt hos dem, har jeg måtte blande selve producenten ind i sagen, for at få ret. Jeg arbejder til daglig med købeloven, og kender derfor mine rettigheder, så når en virksomhed som Komplett bevidst forsøger at snyde sig uden om købeloven, så kan jeg godt sige dig, at jeg bliver sur. Har anmeldt Komplett flere gange for bevidst at bryde købeloven, og de har også modtaget bøder for det, men de forsætter desværre alligevel. I modsætningen til Proshop, som jeg aldrig nogensinde har haft 1 eneste problem med. Har altid fået ombytte mine ting uden problemer, aldrig nogen problemer med deres RMA, andet end en enkelte gang, hvor der gik næste 2 måneder, før jeg fik produktet ombyttet. Men det var ikke Proshops skyld, men producentens skyld, fordi de ikke kunne følge med efterspørgslen på vareren. Så det sjovt at se, at folk kan have så forskellige meninger om den samme virksomhed. Jeg handler KUN hos Proshop, for herved jeg at servicen er i orden. Hvor i mod hos Komplett, dem er jeg færdig med, og undgår dem for alt i verden. #14 Husk på at en garanti skal stille dig bedre end Reklamationsretten. Dvs. hvis Reklamationsretten ikke dækker en evt. skade, så skal garantien kunne gøre det, selvfølgelig vil der være et begrænset omfang af hvad garantien kan dække. Men garantien SKAL stille dig bedre :) #17 Det som han sagde. Har handlet hos Proshop siden dengang det hed SHG, og har aldrig haft problemer med RMA hos hverken SHG eller Proshop :) Proshop er en af de få IT forhandlere i Danmark, som rent faktisk kan finde ud af at følge købeloven. Folk har det bare med at blive sure og kalde det dårlige service, når man ikke får ret i sin RMA. Rigtig mange glemmer bare lige, at det er deres EGET ansvar, at kende købeloven og loven om reklamationsret, og hvis produktet er over 6 måneder gammelt, er det deres EGET ansvar, at bevise fejlen var til stede ved købstidspunktet, overfor sælgeren. Kan køberen ikke det, siger loven om reklamationsret, at sælgeren har ret til at afvise sagen. Så i mange af de tilfælde hvor folk brokker sig, er det fordi personerne ikke selv kender loven. Jeg kan ikke udelukke, at der kan være sager hvor Proshop tager fejl, det kan der sagtens, og så må man tag den derfra. Er man uenig med en sælgers som Proshops afgørelse, må man gå skridtet videre. Selv har jeg når det handlede om Komplett gået direkte til producenten, og derefter fået medhold, kan eller vil man ikke det selv, må man gå til Forbrugerklagenævnet.
--
#21
ToFFo
Guru
24-07-2016 16:02

Rapporter til Admin
#20 - Du glemmer at nævne at garantien tilbydes af producenten, og ikke forhandleren, så man kan ikke bruge garanti, for at blive stillet bedre i forhold til reklamationsret, overfor forhandleren. Ønsker man at gøre brug af garantien, skal man henvende sig til producenten. En garanti skal stille forbrugeren bedre, ja, men det er sgu svært, hvis man skal sende sit grafikkort til Taiwan eller whatever, og skal have det tilbage indenfor rimelig tid. Man skulle tro du arbejdede hos Proshop med de udtalelser :D Jeg har arbejdet hos Komplett og jeg handler der stadig. Jeg synes godt om deres service, de har flinke medarbejdere ligesom mange andre, og jeg har aldrig haft problemer med deres RMA afdeling, som jeg selv har været ansvarlig for engang. Jeg tvivler på Komplett har fået så mange bøder som du nævner. Det er svært at tage dit indlæg seriøst, når du er så biased omkring Proshop :P Ligesom dig har jeg handlet med Proshop siden det var SHG. Det var min yndlings webshop dengang tilbage omkring 00'erne. Hurtig levering, glimrende hjemmeside layout og specs der altid var fyldt ordentligt ud. Jeg har dog kun haft få RMA sager hos Proshop. En god og 1 dårlig. Så det går vel lige op.
--
Nu uden signatur :O
--
Sidst redigeret 24-07-2016 16:03
#22
Ranger84
Mega Supporter
24-07-2016 16:14

Rapporter til Admin
20# Du da helt væk i dine udtagelser når andre har haft masser problemer med proshop. Jeg har som 21# ingen problemer haft med komplett med de 5 sager jeg har haft med RMA. Men har haft 2 ud af 4 problemer med Proshop.
--
#23
benjamin7
Monsterbruger
24-07-2016 17:32

Rapporter til Admin
Jeg har næste altid fået det bytte mine ting den samme dag, aldrig problemer, men det kommer der hvis man ikke forsøger og sende en produkt komplet ind, så kan det godt tag lidt eks tid. :S
--
#24
GandalfTheGrey
Superbruger
24-07-2016 19:13

Rapporter til Admin
Personligt handler jeg ved Proshop og er super tilfreds der. Har ikke oplevet dårlig service ved RMA hos Proshop, det er som regel gået hurtigt. Komplett dermod er jeg færdig med, det tager op til 4 dage fra en bestilling er afgivet indtil man får deb leveret på et afhentningssted eller derhjemme.. Har også haft en enkelt RMA sag hos Komplett, et grafikkort der var brændt af og afvist hos Komplett. Aldrig vil jeg handle der igen! Vi har så forskellige holdninger til de steder vi handler, at #20 og jeg har gode oplevelser ved Proshop og ikke hos Komplett, og det åbenbart er svært at forstå for Komplett fanboys :)
--
#25
Raga
Juniorbruger
24-07-2016 19:25

Rapporter til Admin
#20 Ulrik.. Når jeg fx. levere en defekt skærm tilbage, skal de ikke fortælle mig at den skal sælges som demovarer og derfor bliver de nød til at forlange en del af pengene, da jeg skulle have pengene retur. Dette fordi de jo skulle sælge skærmen billigere nu hvor den havde været åbnet og brugt. Det er så langt ude, og har intet med at få ret at gøre. Man får ikke en defekt varer tilbage, og sælger den som demovarer, samt forlanger en del af beløbet når man beder om pengene retur.. Varer skal jo sendes tilbage til producenten! Stol ikke på de varer i får derfra! Min oplevelse er sågar optaget som lydfil. Men jeg gad ikke bruge tid på dem! Held og lykke.
--
Sidst redigeret 24-07-2016 19:27
#26
ToFFo
Guru
24-07-2016 19:41

Rapporter til Admin
#24 - Svært at forstå? Nej, vi forholder os til facts. Jeg har fået dårlig behandling hos Proshop og god behandling hos Komplett. Du har det omvendt. Så må du jo også være en Proshop fanboy. Altså, det er med din egen logik. Du kan godt høre hvor dumt det lyder, ikke?
--
Nu uden signatur :O
#27
Ranger84
Mega Supporter
24-07-2016 21:02

Rapporter til Admin
24# Komplett Fatboys? Hahahaha.... Du gør det jo selv hvalp.. :-P Bare omvendt... Ja de udtryk "hvalp" "fanboys" gør tråden mere useriøs ikke? Som 26# Skriver, vi holder os til fact... Du har dine egne... Og egne oplevelser. Alt i alt er online butikker generelt snotdumme og fatter hat :-P
--
#28
Qax
Junior Supporter
24-07-2016 21:03

Rapporter til Admin
Jeg handler hos www.Computersalg.dk[...] Før det handlede jeg hos www.dataengros.dk[...] men nu er de blevet for dyre og de har sjældent noget af det nyeste på lager. Det var ellers det bedste sted, som jeg har oplevet RMA mæssigt. Jeg har haft indleveret en helt PC og fået den retur 30 min senere med fejlen rettet.
--
Asus B150 med i5-6500 2x2GB Kingston HyperX BLU PC10600 CL9 2x4GB Kingston HyperX FURY PC12800 CL10 Inno3D GTX 770 2GB
#29
Eklund89
Semibruger
24-07-2016 21:20

Rapporter til Admin
jeg er mest til android :)
--
#30
scummy
Superbruger
25-07-2016 08:52

Rapporter til Admin
#29 :-) Min forhandler er bare bedre end din. Æv bæ bu Så gik der lige børnehave i tråden. Sommervarmen!!! Dustin Home fanboys Come and join Anyway håber problemet bliver løst Tør jeg foreslå at prøve med en større PSU?? Eller et system med større PSU??
--
Scummy
#31
AndersOD
Gigabruger
25-07-2016 14:08

Rapporter til Admin
Har du prøvet at skubbe med din finger på den fan der ikke starter, i så fald starter den så? Jeg havde et Msi 760 gtx der af og til ved boot ville spinne den ene fan op til 100% hvor jeg opdagede at den ene blæser ikke virkede. Jeg ville så give den døde fan et lille puf hvor efter den startede op og den anden fan faldt derefter til normalt rpm.
--
#32
andmm
Mega Supporter
25-07-2016 14:30

Rapporter til Admin
ProShop har mega dårlig kundeservice. Sendte engang et produkt til RMA hvor jeg ikke så at man med småt skulle bestille en returfragtseddel fra dem, så skulle selv betale porto. Ellers har jeg bare hørt en masse bøvl med dem, som ikke er tilfældet hos en større konkurrent som Komplett. Deres levering er dog hurtigere.
--
Sidst redigeret 25-07-2016 14:33
#33
Trapper
Gæst
25-07-2016 16:13

Rapporter til Admin
Debattør niveau'et er som sædvanlig fuldstændig til grin, folk kan ikke formår at skrive så det giver mening eller er forståeligt hvad personerne vil frem til. Men vil gerne foreslå at man begynder og bruge "jeg" formen i stedet for at skrive i generaliseringer, de eneste der agter forblive i en aktiv debat med personer der ikke formår at skrive det mindste sammenhængende må ergo være folk med samme fællesnævner. Samt med det samme et forhandler navn bliver nævnt skynder den åh så kendte pøbel at skrive deres besyv om den pågældende forhandler, med åh så saglige og faktuelle vendinger/beviser. Det er lige til at få tåre i øjnene af. Fordi du/i skriver noget gør det ikke til virkligheden for alle andre personer, så fordi du/i ikke har givet at sætte jer ind i reglerne for købeloven som så konflikter med den virklighed som en forhandler giver jer. Så sætter du/i jer ned til tasterne og hyler om uretfærdighed. (Ja, det ren provokation af folks latterlige postulater og argumenter man ser gang på gang herinde. Skulle jo fandme tro folk var 12 år gamle)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#34
Thomas8
Monster Supporter
25-07-2016 18:37

Rapporter til Admin
Det er ærgerligt at de ikke konstartede nogen fejl. Jeg kan kun sige, at jeg har handlet meget igennem tiden. Og de 2 gange jeg har brug for RMA gik det smurt. Alle gange er sket hos Proshop. 1. første gang var da jeg købte forkert CPU. gik hurtigt. (retur skulle selv betale) 2. hvor jeg rma 2 skærme pga. 1 fejl ved begge. (de betalte) Men som sagt selvfølgelig ærgerligt med din tilfælde. F.eks. havde jeg i en periode på 2-3 mdr dårligt internet forbindelse. Efter 2-3 opkald fandt vi frem til at jeg skulle opdater/geninstall en driver til bundkortet. Der gik nemlig koks i transaktion fra windows 7 til 10 uden clean install. At nogen gange lægger fejlen hos en selv.
--
Hvorfor klør kvinder sig i øjnene, når de vågner om morgenen? Fordi de ingen nosser har :O
--
Sidst redigeret 25-07-2016 18:41
#35
ReneSDK
HOL Moderator
25-07-2016 20:33

Rapporter til Admin
#25 Vær opmærksom på at der i 2014 kom nye regler vedr. returret: https://www.emaerket.dk[...] "Den nye forbrugeraftalelov giver dig mulighed for at fortryde et køb inden 14 dage, selvom du har taget varen i brug. Dog hæfter du for en eventuel værdiforringelse af varen. Det vil sige, at har du testet varen på anden vis, end hvad der normalt er tilladt i en forretning, og varens værdi er blevet forringet, er den erhvervsdrivende i sin gode ret til at fratrække et beløb svarende til forringelsen, inden han tilbagefører dine penge."
--
FFHAU! This is 2016, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse.
#36
gammelgaard_mink
Monsterbruger
25-07-2016 22:10

Rapporter til Admin
#36 Kunne da også vælge at læse alle indlæg :P #25 Der er lavet nye regler på det område mig bekendt, så de ikke skal refundere det fulde beløb igen. https://www.emaerket.dk[...] Se under: Hvordan beregner den erhvervsdrivende værdiforringelsen af varen, som jeg har taget i brug?
--
Intel 5930k w Noctua NH-D15, MSI Game G6 GTX 980ti, ASRock X99M Extreme 4, Samsung m2 512, Bitfinex Prodigy w Noctua NF-P12 PWM, Corsair 860i PSU
--
Sidst redigeret 25-07-2016 22:11
#37
ToFFo
Guru
25-07-2016 22:28

Rapporter til Admin
#36 - Varens stand vurderes og der tages forbehold for hvorvidt emballagen har taget skade eller mangler. Det er dog relativt få der laver nedslag i prisen, efter min erfaring, da det ofte medfører større udgift i bogføring end bare at kreditere det fulde beløb.
--
Nu uden signatur :O
#38
Seco
Bruger Aspirant
25-07-2016 22:55

Rapporter til Admin
#0 - I denne situation skal du tage fat i MSI, finde ud af hvordan du opretter en supportsag, og så skriver du en meget kort fattet forklaring, såsom. One out two fans are not running, while I am playing ???, is this expected? +Dine udmærkede links. Oplever du andet? Vent til at du får svar og følg evt support instruktionerne. Skulle supporten sige at kortet skal skiftes, så tag fat i proshop igen og vedhæft mail korrespondancen. Så burde proshop skifte grafikkortet og erkende deres fejl og tilbage betale gebyret. Du skal reagere hurtigt.
--
#39
Marc3d
Juniorbruger
25-07-2016 23:19

Rapporter til Admin
Hejsa. Jeg vil bare lige fortælle jeg har den samme fejl med mit Msi 970 grafikkort . Min ene blæser på graffikortet starter lige pludseligt på 100% hvor den anden slet ikke køre. Og det er altid den samme der ikke køre rundt.. Og mit kort er også købt ved proshop, men gider ikke sende det retur, fordi nogen gange kommer fejlen, andre gange går der uger før den kommer..
--
#40
Raga
Juniorbruger
26-07-2016 02:35

Rapporter til Admin
#35 Proshop, skal ikke sælge defekte varer som demovarer. De krævede penge af mig, da jeg bad om en skærm der virkede, fordi den anden skærm jo skal sælges som demovarer nu hvor den er blevet åbnet.. rend og hop. Da jeg direkte sagde at de ikke skal sælge en defekt varer som demovarer! og af flere omgange.. undviger de spørgsmålet.. De burde have sendt den til reparation, men det ville jo også have kostet mig oceaner af tid.. Så ville jeg nok bare have bedt om pengene alligevel, men så havde jeg igen skulle hæfte for noget.. Desuden behandler de ikke kunder ordenligt, der forlanger menneskelig service.. De opgiver lyn hurtigt, en anstændig kommunikation når de bliver presset, og bliver vildt spydige. Jeg sendte varer tilbage af 4 omgange på en ordre bestående af 3 genstande.. Jeg skulle betale 2 af gangene.. Den ene fordi flamingo var revnet. Den anden, fordi jeg havde taget plastikken af rundt om omformeren, som har en helt blank overflade, og derfor havde fået mikroskopiske ridser, de kunne ses hvis man lyste med noget på den.. Der stod jeg, og havde brugt 750,- eksl. fragt, på intet andet end frustrationer, defekte varer og en elendig kundeservice. Hver gang jeg sendte tilbage, var jeg møghamrende bange for, hvad de nu kunne finde på! Jeg bad om en ny skærm, og alligevel endte med at returnere varerne, og ikke handle med dem mere.
--
Sidst redigeret 26-07-2016 02:39
#41
Tux
Guru
26-07-2016 02:41

Rapporter til Admin
#25 Umiddelbart vil jeg mene han snakker om RMA og ikke returret. Der er enorm forskel på returret og RMA. Hvis en vare er defekt, skal den naturligvis igennem en RMA og der er processen anderledes end returret.
--
Don't feed the trolls.
#42
Marc3d
Juniorbruger
26-07-2016 10:17

Rapporter til Admin
Jeg skrev en mail til Msi kl 24 igår aftes, 2 timer senere svarede de.. Skal siges mit grafikkort er også købt ved proshop, og jeg gider ikke sende det op til dem, hvis de ikke kan fine fejlen på mit kort. Da det er meget forskelligt hvornår fejlen kommer. Og efter have læst jeres oplevelser med proshop..
--
#43
Cali
Elitebruger
26-07-2016 11:49

Rapporter til Admin
#42 Hvad svarede MSI så ?
--
#44
Marc3d
Juniorbruger
26-07-2016 17:14

Rapporter til Admin
Content: Dear Sir, Thanks for contacting MSI technical support team. Regarding your concern, Will the fans spin in start OS? If increase the fan speed to 100%,would the fans spin? And when the fans spin,please check the temperature with MSI Afterburner. Thanks for your cooperation in advance! Best Regards, MSI Technical Support Team Har svaret tilbage.
--

Opret svar til indlægget: Ingen fejl ved RMA (Proshop) hvad skal jeg gøre?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning