Ja så er det jo nok defekt :)
--
i5-6600k, Gigabyte GA-Z170XP SLI, 16GB DDR4 2666Mhz, MSI GTX 980ti Gaming 6G, 2x 120GB SSD, 300 GB SSD, 2 TB HD, 1000W PSU, Dell U2715H 1440p
#1 Det virker ellers uden problemer og klare alt pænt i games osv... Men nu når det under 2 år gammel, så gælder reklamationen vel? Den kan bare være svær at bevise. Nogen gang går der lang tid, før den larmer op.
--
Bare send den til RMA... Det lyder som en defekt temperatursensor :P
--
Det lyder som en temperatur sensor er gået i stykker på det. Du skal blot beskrive, som du har gjort her, hvad i oplever af "fejl". Det er umiddelbart en ret simpel RMA sag, hvilket firmaet i har købt det ved også kan se. Det skal nok blive testet godt og grundigt ved en RMA, og de skal derigennem nok kunne finde fejlen og rette den/sende et nyt kort
--
Husk at kernen i grunden godt kan være meget varm. En kold køler kan lige så godt være et tegn på at der er dårlig kontakt til kernen.
#0 Prøv at kør furmark på den.
--
THE MAC. It's like shaving with a bowling pin.
#0: Prøv lige at tjekke om grafikkortet sidder helt tæt ned i PCI-e slottet, og at låset nedenunder grafikkortet faktisk er låst. Har været udsat for en GTX 980 Strix, som gjorde det samme fordi den ikke sad korrekt i PCI-e slottet.
Og hold dig langt væk fra Furmark, skulle du komme på den idé. Programmet er kendt for at dræbe grafikkort.
--
Dårlig forbindelse mellem køler og GPU eller defekt temperaturføler, som andre også skriver.
Lad være med at pille mere ved det - bare tilbage til butikken.
Furmark på et grafikkort med defekt køler? Hav bacon og æg klar til at stege en lille snack på GPUen så. Og husk et par solide betonfliser under PCen, så den ikke smelter ned gennem gulvet. ;-)
--
du kan vel eventuel skifte gpu paste? hvis den er ude af garenti
--
#8 960 kom på marked i '15 så det er næppe uden for reklamationsret
--
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
--
Sidst redigeret 04-04-2016 11:09
Jeg har læste jer alle sammen og efter som at kortet ikke er særlig gammelt, så bliver det sendt tilbage som en RMA sag.
Bare underligt de ikke har styr på sådan noget, da hele computeren blev solgt samlet fra mm-vision.dk og de havde sagt den kom igennem nogle "stresstests" inden forsendelse.
--
#10 Det kan være gået galt med køleren under transporten, hvor den er blevet sendt til hende.
--
FFHAU!
This is 2016, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse.
Tror os det er køleren på kortet.
--
1: Z170i - I5 6600K - 16GB - R9 380X Nitro - 250 GB SSD
2: Sony Playstation 4 - Sony W900 46".
Det kan sagtens ha været gået galt under forsendelsen.
Jeg købte engang en komplet PC.
Der sad grafikkortet dårligt nok i PCI porten, grundet hård håndtering af posten.
ps. stresstest kan du stikke skråt op i R....
Det bruger de da ikke tid på.
Det kræver også at windows, drivers osv er lagt ind.
Det er en gang pølle, som de skriver for at skabe falsk tryghed.
Du ved nu hvor værdiløst det påråb det er.
--
Asus B150 med i5-6500
2x2GB Kingston HyperX BLU PC10600 CL9
2x4GB Kingston HyperX FURY PC12800 CL10
Inno3D GTX 770 2GB
#13
Det var da godt nok noget af en udtalelse uden grundlag.
Selvfølgelig laver de deres egen QC til en hvis grad. Om de direkte stress tester den eller ej, finder hverken du eller jeg næppe ud af uden at have et job det pågældende sted.
Det fremgår så vidt jeg husker hos MM-vision, at den gennemgår tests i 12, eller 24 timer. Tvivler på de direkte vil lyve omkring det.
--
Gregers.
Hvorfor er fejlen så ikke dukket op under "stresstesten" på en sprit ny maskine med fejl ved modtagelsen?
--
Asus B150 med i5-6500
2x2GB Kingston HyperX BLU PC10600 CL9
2x4GB Kingston HyperX FURY PC12800 CL10
Inno3D GTX 770 2GB