Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Dårlig service fra Elgiganten!Af Gæst FuckElgiganten | 19-05-2019 00:31 | 6621 visninger | 72 svar, hop til seneste
Købte denne skærm sidste år i april. https://www.elgiganten.dk[...]
prisen dengang lå på 4900,- og sat ned til 3333,- på tilbud
Efter præcis 1 år gik displayport ''indgang'' i stykker og jeg fik helt sort skærm, ( hdmi kable viste billed )
Smuttet ned i Elgiganten med skærmen og fik sendt den til rep d.15 april, kunne ikke få en låne skærm i mellem tiden...
Efter 1 mdr, er den stadig til reparation. Jeg kontakter derfor deres kundeservice for at høre hvor langt de er i processen, og de prøver så at kontakte reparationen firmaet og siger jeg skal vende tilbage efter 48 timer da (rep firmaet) har en tidsfrist til at give svar. Jeg venter og ringer tilbage til Elgigantens kundeservice efter de 48 timer og får så at vide de ikke kan komme i kontakt med reparations firmaet, og jeg må bare vente.. dette synes jeg ikke er i orden og jeg siger at han må kunne hjælpe mig og evt. give mig en ny skærm da jeg synes det er længe at vente uden at vide hvornår jeg kan få min skærm tilbage.
flabet får jeg et svar tilbage at jeg må vente eller jeg kan få sendt den defekte skærm tilbage.. helt vildt provokerende og det ender med at han siger jeg kan få en låne skærm.
Låneskærmen skulle være en Acer skærm, og jeg spørg om det er en 165 hz med gsync som min eksisterende skærm, og det var det ikke.
Efterfølgende tog jeg ned i butikkens vareudlevering i Herlev, og fik snakket mig til at jeg kunne få en ny tilsvarende skærm.
Men det viser sig at da jeg kommer ind i butikken og taler med salgschefen er det åbenbart et problem at min skærm er 24", da de ikke har nogen tilsvarende skærme i den tommer. Jeg kan heller ikke få den eksisterende skærm, da den ikke bliver produceret mere...
Derefter får jeg muligheden, at få mine penge tilbage.
Men de vil kun give mig 3333,- tilbage som jeg betalte for den skærm på tilbud, og med det beløb har jeg ikke mulighed for at kunne købe en skærm med tilsvarende funktioner, da jeg købte den på tilbud!
Elgiganten sælger samme skærm for 3997,- på deres hjemme side
Jeg insisteret at jeg ville have 3997,- tilbage så jeg har mulighed for at kunne købe en skærm med samme funktioner men det kan overhovedet ikke lade sig gøre får jeg af vide!, Så fortæller jeg dem at den samme skærm er på lager i varehuset i Vejle, og jeg vil gerne have den istedet så.. dette kan åbenbart heller ikke lade sig gøre får jeg af vide da det er helt umuligt og få den tilsendt..!
derefter forlanger jeg så en 27" skærm magen til, da de har en på lager i Glostrup 10 min derfra, dette kan på ingen måde lade sig gøre får jeg så af vide, og jeg må ta mine 3333,- eller gå
Efter 1 time i fucking Elgiganten får jeg så tilbudt https://www.elgiganten.dk[...]
Jeg ikke så meget til Dell, da jeg synes det en kontorskærm... Men jeg siger fair nok så giv mig den!
Men så får jeg af vide jeg først kan få skærmen d.22 og så går mit pis i kog..
De kan godt sende den skærm fra dell til mig men ikke den samme skærm fra Vejle!
Hva synes i om dette? skal jeg bare vente uvidende på hvornår min skærm bliver færdig i rep ??
Eller tag imod de 3333 kun....
elller har jeg mulighed for at gå forbrugerrådets vej ?
Vil meget gerne høre jeres mening.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Du har ingen sag hos forbrugerrådet.
De har givet dig et tilbud om at få din penge igen. tag din penge og køb en skærm hos en anden forhandler.
at det tager så langtid om at lave en RMA er selvfølgelig noget lort. -- Google is your friend! Kan jo ikke købe en skærm for de 3333 nogen andre steder..
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Du får tilbudt en anden skærm som kan det samme, men med hele 3 dages leveringstid?
Eller pengene tilbage?
Se noget melodi grand prix og træk vejret... -- Mvh
Fc Junkies Tag dine penge. Du har givet 3333 kr, du får 3333 kr tilbage. Helt fair.
Og hold dig væk fra det AOC skrammel. Køb Asus, Dell eller Acer.
Asus PG248Q 24" Full HD 180Hz
https://www.computersalg.dk[...] -- Ingen sag ved forbrugerklagenævnet. Du har fået tilbudt dine penge retur, så tag det. Du har ingen krav om at få udbetalt hvad en magen til koster. Du tænker forsikrings sager. Så ja det er lort det har taget lang tid, men da altid noget de tilbyder penge retur. Så har du jo haft en skærm gratis i 1 år, det er da altid noget. -- i7- 5820K | X99A MPOWER | EVGA 980TI SC+ | 32gb HyperX ram | 500gb Samsung 960 EVO | 4tb Seagate SSHD | Corsair RM750 | Meshify C. Ja det er fandme for dårligt at de ikke giver flere penge tilbage end du har givet for produktet, du skulle da mindst have haft 10.000 tilbage.
Hvis du har haft samme attitude her i tråden som ved Elgiganten forstår jeg godt de ikke gider at hjælpe dig. Tag dig sammen. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. At du forventer at få mere tilbage end hvad du betalte, efter du har brugt den i et år, er fuldstændig latterligt.
At de ikke vil sende den skærm fra Vejle er også underligt, men du kan da prøve at tilbyde at hente den selv. -- Nvm -- If you can't convince them, Confuse them. --
Sidst redigeret 19-05-2019 01:13 Det er helt 100% en udstillingsvare de har stående i Vejle, hvilket også er derfor de ikke kan sende den. Det er sjælendt, at de gemmer embalagen til sådan noget + der bliver aldrig sendt demo-varer mellem butikkerne. -- i5 3570K 4.9 GHz | 2x8 GB HyperX Predator. @ 2133 MHz |
Gtx 1080 Strix | Asus V Gene| #0 Virkelig? Flere penge tilbage end du gav?
Det er enten pengene tilbage eller noget tilsvarende og det bestemmer de helt selv hvad du får.
Du burde virkelig tage en slapper og læse lidt op på love og regler inden du laver sådan et latterligt og barnligt indlæg, hvor du får dig selv til at lyde som et lille forkælet barn.
Btw den dell skærm er bedre og pænere end den du havde IMO. -- som #11 den Dell er way bedre end den AOC du har -- Suk, folk nu til dags.
Elgiganten har gjort hvad de skulle, bare det at de vil give dig pengene retur før de har hørt fra reparatøren er kæmpe god stil.
Specielt fordi de jo ikke ved om den er gået i stykker ved selvforskyldt skade.
Du fremstår som en forkælet lille dreng. -- i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM Forstår godt du skriver under gæste-login.
Havde jeg været Elgiganten, var du blevet banned fra butikken for altid.
Kæft en curlingebarn opførsel. -- Intel: Maximus IX code, Strix GTX 1070, i5-7600k, Kraken X62, XB240H
Amd: Ryzen 1600, GTX 1060, B350 Plus, G2460PF
Laptop: Spectre X360, I7-7700 Du får et fint tilbud om at få pengene tilbage. Vær dog tilfreds.andre butikker havde nok ikke gjort det. -- 4960X, Rampage IV, GTX1080Ti, 16GB RAM, SAMS 500GB SSD, RM850, Air 540 NH-U12P,
.......LG 34UM95-P..
Mail: [email protected] For at opsummere tråden...
Det er IKKE synd for dig. Og har du hylet og skreget i butikken som i dit opslag, forstår jeg udmærket de ikke gider hjælpe dig yderligere.
Reparationsperioden er for lang, men det kan smutte, jeg var også blevet sur.
Du får under INGEN omstændigheder flere penge retur end du har givet.
Så nej, her er det ikke Elgiganten der har dårlig dømmekraft og opførsel.
-- Hej
Hadfulde Indlæg hvor FIRMAER/Butikker er nævnt burde ikke forkomme her
Mvh Michael -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #17 eh.. jo?
Nu er firmaer og butikker ikke beskyttet på nogen særlig måde mod dårlig omtale, heller ikke om det så er fra et fjols som ingen er enige med (har du læst svarene i tråden? OP er den eneste der siger spor dårligt om elmutanten, resten sir' vist det er OP der er curlingbarn) -- Denne forum signatur indeholder ingen brugbare oplysninger De vil kun give mig 3333,- tilbage som jeg betalte for den skærm.
Jeg insisteret at jeg ville have 3997,- tilbage.
Så går mit pis i kog.
Man bliver så træt.... Stakkels elgiganten medarbejder. Tag et langt bad, vask sandet ud af fissen, gå i seng.
#17 - Jeg elsker disse tråde, hvor indlægget giver mega meget bagslag og trådstarter løber langt væk fra tråden, i skam. LIgesom Gasolin den anden dag. Det var også en skøn tråd! -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 19-05-2019 10:00 Fuldstændigt absurd indlæg.
Tænk sig at brokke sig over "kun" at få købsprisen tilbage på en vare der er brugt i 1 år....
Tror der er behov for at OP vågner op til virkelighedens verden. -- Lang reparationstid sutter røv, ingen tvivl om det.
Du kan aldrig kræve flere penge tilbage end du har betalt. Du er derfor berettiget til 3333,- kr tilbage. At du så ikke kan købe en ny skærm for det beløb er selvfølgelig sur røv, men ikke Elgigantens problem.
Dårlig service fra Elgiganten er det ikke, de har rent faktisk behandlet dig præcis som de skal.
Dårlig opførsel fra din side vil jeg nok hellere sige. -- FFHAU!
This is 2019, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse. #18
Har læst person navn for emne start. Fik allerede der ikke lyst til at læse mere.'
Har læst alle kommentarerne og er fuldstændig enig.
Person som starter #0 har ikke Googlet Købeloven.
Truer med Forbrugerrådet. Curlingbarn.....Bliv nu voksen
Og de ord # 0 skriver burde ikke forkomme her
Jeg er sikker på der kommer flere a la denne tråd.
Og Æ gider altså ikke spilde min tid.
Forslag: Hadfulde indlæg kommer i "Box" Som ikke vises i højre side over sidste indlæg.
Indlæg a la mig, som betegnes "Gæst" også kommer i "Box"
Alt sammen for der er en sober, fornuftig og seriøs mulighed for gode indlæg.
Fremover tror jeg der vil blive mindre "Gæst" indlæg
Og mere seriøse indlæg, hvor trådstarter står til ansvar for sprogbrug og relevante indlæg, hvor de først har Googlet problemt .....
mvh Michael
PS. "Box" kunne også hedde: Skraldespanden, mudde ... -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #22 Velkommen til internettet, her bruges ord som 'fucking', og det er op til ejeren af enhver given hjemmeside hvad de vil bruge den til - HOL har i mange år været et åbent forum hvor der både føres lødige diskussioner men også postes lidt halv-tilfældigt galde, ofte med modsvar, og mens bandeord ikke er forbudte, sker det dog til tider at moderatorer sletter særligt udvalgte tråde eller indlæg, helt efter egne personlige vurderinger af hvert enkelt tilfælde. Tråde og indlæg kan rapporteres til moderators som en opfordring til at de kigger tingene igennem; kan ikke huske om man kan rapportere som gæstebruger, men man kan som almindelig bruger :)
Jeg tror dine forslag til siden vil passe bedre, og mere sandsynligt blive set hvis du forfatter dem i en eksisterende eller ny tråd her: https://www.hardwareonline.dk[...] -- Denne forum signatur indeholder ingen brugbare oplysninger --
Sidst redigeret 19-05-2019 10:49 Vildt nok at det først er nr #21 som synes det længe at vente 1 mdr, hvor man stadig er udvidende omkring sit produkt. som sagt kan kundeservice ikke engang komme i kontakt med det firma som skal reparere skærmen..
at min skærm er 1 år gammel er da ingen ting, der jo 2 års reklamations ret i danmark og de 3333,- er da udmærket at få igen, men de skal jo tilbyde et tilsvarende produkt, og det gjorde de jo først til allersidst efter næsten 1 time...
Men fair nok hvis jeg åbenbart er et curlingbarn,
jeg skal åbenbart bare finde mig i at et produkt til 4000 kr skal ligge på deres værksted og blive gammelt, og ikke få nogen låne skærm imellem tiden.
Eller jeg kan knep mig selv og ta mine 3333,- tilbage og købe en skærm der er endnu dårligere end den jeg havde!
Tak for jeres svar :) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #24 Det kunne jo skyldes at det ikke er længe. Du har fået tilbud om at få sine penge retur efter rimelig tid.
De skal enten reparere den defekte skærm, give dig en tilsvarende eller give dig det oprindelige beløb retur. Det er helt op til butikken at vælge i det her tilfælde.
Du har intet krav på låneskærm. -- Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!!
Se profil for specs #24 Lol -- Imac 27 ipad pro Iphone xs max og en Hyawai x pro win Bærbar #24
De 2 års reklamationrets beretter dig til at få reperaret dit produkt. Eller penge retur. Du er tilbudt penge retur. havde du givet 3 kr for skærmen havde du fået 3 kr selvom en ny koster 1 milliard.
Har de samme varer, eller kan skaffe bliver den jo bare byttet til sådan en.
At du ikke kan få den i vejle butikken kan skyldes mange ting, Demo varer, mangler dele, lager fejl, man ikke sender vare fra jylland til sjælland. Dollars kursen er faldet. Eller færgen er aflyst.
Sur røv at skærmen går i stykker. Og desværre at man ikke kan få den skærm mere, da elektronik udvikler sig, og man ikke producere samme enhed i 10 år frem.
Nå det så er sagt, håber jeg du finder en ny og lækker skærm som du også bliver glad for -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. 1: Køb noget på tilbud
2: Vent til tilbudet ikke gælder længer
3: Byt det og få flere pengene tilbage end man gav
4: Profit -- #24 - de skal jo tilbyde et tilsvarende produkt, og det gjorde de jo først til allersidst efter næsten 1 time...
De skal tilbyde dig et tilsvarende produkt (som ikke bliver en uforholdsmæssig stor udgift for forhandler i forhold til købte produkt), eller pengene tilbage. De gjorde begge dele.
Jeg skal åbenbart bare finde mig i at et produkt til 4000 kr skal ligge på deres værksted og blive gammelt, og ikke få nogen låne skærm imellem tiden.
Ja. Også selvom produktet koster 40.000kr. Du har ikke krav på en låneskærm. Hvis du får en låneskærm, får de også længere tid til at udbedre problemet, og så var du nok bare blevet endnu mere umulig.
Eller jeg kan knep mig selv og ta mine 3333,- tilbage og købe en skærm der er endnu dårligere end den jeg havde!
Det er op til dig. Du kan også købe en der er bedre end den du havde.
Men fair nok hvis jeg åbenbart er et curlingbarn
Tjah - https://imgur.com[...]
-- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 19-05-2019 11:27 #28 Nu får man så ikke den pris vare koster uden tilbud tilbage
men den pris man betalte igen.
Alt andet ville også være forkert -- Imac 27 ipad pro Iphone xs max og en Hyawai x pro win Bærbar Nu har jeg selv haft en øv oplevelse med elgiganten.
Jeg fik en vare som mangle næsten alt.
Jeg fik en helt ny vare som ikke fejlede noget og det har jeg ikke klaget over, for der var ikke nogen problemer med at få den byttet.
Du skal som alle nævner have de penge tilbage som du har betalt for skærmen eller en tilsvarende skærm.
Dell skærmen er en af de bedste 1440p 144hz gsync tn skærme og kan du finde den aoc skærm til 3333kr så kan du sikkert også finde den samme skærm eller en anden på tilbud til ca 3333kr
Du skal bare tage imod de 3333kr og så ellers se at finde en skærm til de ca 3333kr (du lader til ikke at vil have dell skærmen)
Her vil du endda have penge til overs https://www.pricerunner.dk[...]
Her vil du kunne få en 27" for en meget beskeden mer pris https://cdon.dk[...] -- Vil selv tilføje, sælgermæssigt kan Elgiganten gøre det bedre. Det er så også det eneste negative jeg har at sige om dem.
Har lige haft nogle høretelefoner fra September af, som gik i stykker. Jeg fik pengene tilbage. Der var intet med reparation eller andet på tale.
Fik så et nyt par, der dog viste sig at have et par skrammer på sig, fik bestilt nogle nye og pengene tilbage.
Som skrevet før, udover sælgerne, så er servicen helt fin ved den jeg benytter.
Rep tiden er lang er jeg enig i. Men man kan ikke forlange ekstra penge pga. det. Elgiganten stod ikke selv for det, deraf ventetiden. Du betalte 3333 og får så det tilbage.
Jeg sloges selv med en, der gik konkurs i et helt år, om at få penge tilbage fra en sofa.
Så ja, tak dig lykkelig over at få pengene / et nyt tilbud. -- #37
kan du uddybe det med at vi sælgere er et problem? husk vi er der for at hjælpe .... også derfor jeg hader at blive kaldt sælger! det leder straks tankerne over på en brugtvogns forhandler -- Signed by me #38 - først og fremmest: ingen regel uden undtagelse. Der findes med garanti kompetente folk i Elgiganten/Power/hvaddenuhedderallesammen.
De er dog sælgere og er der for at skabe mersalg og øge profitten for virksomheden (og dem selv vha. provision). De er med andre ord firmaets mand før kundens.
Det er ikke nødvendigvis skidt, man skal blot være klar over, at det er sådan det forholder sig. -- #38
Man kan være både heldig og uheldig med hvilke "sælgere" man møder i Elgiganten.
Jeg råder altid folk til selv at have viden med sig om, hvad produkt de evt. søger.
Der var engang, hvor de prøvede at sælge et bestemt produkt, fordi de fik flere penge for det. Aner dog ikke om det er gældene i dag.
Men de sidste gange jeg har været derinde, der har jeg kommet med spørgsmål om et produkt, hvor jeg ingen hjælp fik. Sagde endda et par gange, jeg var villig til at smide flere penge, hvis de kunne anbefalde et andet produkt end det jeg selv havde fundet på nettet. Der var stort set ingen hjælp at hente. Ingen foreslag om et andet produkt. Et andet mærke. Det var bare "videre til næste".
Har dog et par gange fået god hjælp derinde. Bare ikke for nylig. Så vil sige at det halter på det område, i hvert fald i den jeg benytter.
Det jeg savnede var tja råd/tips. Evt. at man lige tog sig tid til, at spørge mere ind til hvad jeg var på udkig efter osv. Kom om formiddagen, så der var ikke ventende kunder heller ikke.. -- Jeg ville sgu have taget pengene eller en anden skærm. Er overrasket over de overhovedet tilbyder det, da det imo lyder som bruger fejl når en displayport indgang pludseligt står af efter 1 år. -- #4 - AOC skrald, lol, jeg har kanon god erfaring med AOC, man får et rigtig godt produkt til en rimelig pris. Jeg har haft en skærm der har kørt upåklageligt i 4 år nu, min kammerat har en mage til, samme historie. Har anbefalet til flere kammerater, samme historie, en af dem der skulle have ny fordi han Asus skærm var stået af.
Jeg ved sgu ik, jeg syntes at folk herinde er lidt hurtige til at hakke på folk der opretter en tråd hvor de brokker sig over noget. Man behøver jo ikke tale ned til folk, bare fordi de tager fejl omkring noget.
Det er bare min tanke, jeg kan godt forstå hvis #0 er bitter, 1 måned uden noget som helst kommunikation fra deres side er da lang tid, og det er altid skide irriterende så noget.
Og ja, det er desværre ikke altid at det fungere som man gerne vil ha - ift at bytte/få noget tilsvarende, men der er også grænser for hvad man kan forlange.
Men det med beløbet af penge, må jeg give de fleste ret i er helt hen i vejret - du kan ikke forvente at få flere penge end du har betalt, jeg ville være lykkelig hvis jeg kunne få fulde beløb, på 3300 tilbage efter et år. Det er egentlig kanon fin service. Så må man jo finde ud af hvad man så vil gøre.
Låneskærm, what everyone said.
#41 Det behøver det ikke at være, det kan sagtens forekomme, det har jeg også oplevet at en indgang pludselig står af, og som ikke har været udsat for overlast. -- Asrock Fatal1ty z170 Gaming K6 | I5 6600k @4.8Ghz | Gtx 1080ti | 16Gb(2x8) G.Skill TridentZ, 3200Mhz | EVGA Supernova 750G2 | Samsung Evo 970 M.2 | #40 - Der er bestemt kompetente folk i Elgiganten, Power, og så videre, som går op i de produkter de sælger. Desværre er virksomheden bare indrettet således at de skal tjene penge først. Jeg tror da også dem der kender produkterne fordi de interesserer sig for dem, skammer sig når de giver dårlige anbefalinger for at lave mersalg.
Men deres løn afhænger sikkert af det. Det er fandme ikke rart æde sin ære, for at få hverdagen til at hænge sammen. Jeg har været ansat i en virksomhed hvor grundlønnen var tæt på ikke eksisterende, og det hele var afhængigt af bonusordninger. Hvis kunder smider røret på efter at have ventet mere end 10 sekunder er det tabt kald, og efter få af dem, kan man vinke farvel til de første 1000kr om måneden. Bliver mails ikke besvaret indenfor 45 minutter i gennemsnit, "mister" man endnu 1000kr og så videre derudaf. Hvilket gør, at man vægter et hurtigt men dårligt svar højere, end et grundigt godt/korrekt svar. Det er aldrig rart at lyve og give dårlige anbefalinger, men det er nødvendigt for at få en ordentlig løn mange steder. Især i de brancher.
Det er ren business. Omvendt så gider folk jo heller ikke betale for ekspertise. Hvis medarbejderne i Jem og Fix havde viden om produkterne, så ville produkterne jo også være dyrere. Men folk vil ikke betale mere for ekspertise. Nej, de vil hellere blive pisse sure på medarbejderne, når den 16 årige medarbejder ikke kan hjælpe kunden med hvilke VVS dele der skal bruges for at fikse lokummet.
De fleste kunder er fandme forfærdelige. Curling samfund. -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 20-05-2019 09:36 #43
Problemet er bare, mange kommer i Elgiganten for også at få råd til hvad de mangler. Og oftest kan det ske, at de får enten dårlige råd eller noget der ikke passer dem.
Har oplevet gode sælgere, men også de dårlige. Der ikke giver råd, der ikke tager sig lidt tid til at spørge ind til hvad man søger. Der ikke fremviser forskellige produkter der evt. kunne friste mere.
Jeg har måtte sætte mig ind i hvad jeg vil have og hvad de har før jeg gik derind. I sikkerhed for at få det jeg søgte. For var jeg gået blank derind, havde de ikke givet en god oplevelse -- HAR DA OP MAND,DU SKAL VÆRE GLAD FOR DET TILBUD -- Vandkølet I7 2600k@5+GHZ asus p67 maximus iv extreme
2x4GB Samsung 1333MHZ@2133MHZ 1.4v
AMD HD 7970 bios mod 1200/1650
hvor viste jeg bare at dette var endnu en whine traad fra en person der har nada forstaaales for enhver anden end dem selv.
de har tibludt dig alle dine pegne tiblage hvilekt vi lsige du har haft produtetet gratis i et aar
det er den bedste position du kan befinde dig i.
der er ingen grund til brokkerier. brug helelr tidne pa at laere at du ikke er vernden midpunkt og detr er et system der er fair for alle.
Du ville jo ogsaa brokke dig hvis gav dig ny prisen og den var faldet.
-- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury #44 - Det er et problem, det er jeg helt enig med dig i. Men pris og kvalitet hænger sammen. Mange har en "hvis de sælger det, så ved de alt om det" mentalitet. Jeg forventer heller ikke at kassedamen i Fakta kan fortælle mig om samtlige E-numre i spegepølse. Man skal jo spare et eller andet sted.
Man får ikke produktspecialister til at arbejde for de 22k om måneden eller hvad de nu spiser deres sælgere af med. Man må nøjes, og derfor ansætter de som regel rapkæftede smart-i-en-fart sælgere, da det er dem der laver pengene :P -- - Indsæt signatur - #48 Det er præcis derfor at købsprisen ved brugthandler ikke er ligegyldig. Det bliver tit diskuteret herinde. -- #49 Men jeg forventer at folk der er på gulvet aka ved produkterne, ved noget om dem. I Elgiganten har de netop forskellige afdelinger/servicefolk ved hver ting. Som tv/lyd osv. Og de burde vide noget om produkterne. Noget andet var, hvis jeg gik til kassen og spurgte.
Det er så der det kan være et hit eller miss ved Elgiganten. Har haft nogle gode sælgere, der faktisk rådede mig til andre tilbud end dem de kørte med, da der ikke var prismatch. Eller andre produkter / snakkede med om de produkter jeg selv var nysgerrig efter om var gode eller ej.
Og så har jeg haft flere episoder, hvor jeg siger jeg gerne vil bruge flere penge eller lede efter noget alternativt, hvor de faktisk bruger mindre end 1 minut til at vise mig noget jeg ikke gad alligevel..
Men serviceafdelingen, hvor man aflevere eller henter tingene har nu været ganske fin for mig og fornuftig nok at snakke med -- #38 “husk vi er der for at hjælpe ....” Ah, come on... I er der for at tjene penge til virksomheden - fuldstændig ligesom brugtvognsforhandleren -- #53
Helt enig
En saelger hoved funktioner er at forøge salget i en virksomhed.
Hvordan det en opgave loese er saa forskellige fra saelger til saelger og nogle mere salgs fokusret og andre mere service fokuseret.
men helt sort/hvidt principelt er en saelger end "modstander" til et god salge. hand opfylde sin hovede funktioner bedste naar du far det billigeste inkoebte produkt til den dyereste mulige pris, uden du er klar over det.
Det er en helt klart interesse principiel konklift at stole paa en saelger i en butik.
Dermed ikke sagt en given saelger kan vaere rigtige god og behjaelpelig. Dette er udelukkende basret paa mekanikken bag funktionen -- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury #29 ToFFo din kæmpe chef altså -- If you can't convince them, Confuse them. #54 hvorom alting er, så nytter det heller ikke at oversælge, eller sælge noget kunden på ingen måde har "bedt" om, når de spørger om hjælp. Det resultere bare i en returvare der skal nedsættes pga brudt emballage, tabt profit og en utilfreds kunde.
En "perfekt" sælger er den, der skaber en tilfreds kunde og stadig gør sit arbejde ordentligt. I almindelige forretninger som Elgiganten, power osv burde provision afskaffes og grundlønnen sættes lidt højere, således at sælger kan levere det til kunden de har brug for, og se en kunde som et menneske der spørger om hjælp istedet for at se på kunder med dollartegn i øjnene. -- If you can't convince them, Confuse them. --
Sidst redigeret 22-05-2019 22:19 #56 Får en sælger fra power, el-gigant overhovedet provision ? Får de ikke bare deres butiksløn og så en oversigt over hvilke produkter de har høj avance på, som er bedst for butikken. -- i7-7700k | RTX 2080 Gaming OC | Asus PG278QR 27” 165Hz 1440p Ganske fin service.
Skærmen er sendt til reparation, reaktionstiden er urimeligt lang, og Elgiganten lader handlen gå tilbage. -- #57 hos Elgiganten arbejder vi udfra behov baseret salg. Ellers kommer produkterne jo bare retur hvis vi sælger dig noget du ikke har behov for eller ser idéen i. Med godt købmandskab fra virksomheden af, så skal man ikke ligesom i de "gamle fona dage" ty til sådan metoder som du nævner -- Signed by me #53 vis mig EN virksomhed som IKKE er sat i verden til at tjene penge. Men hvis man finder en balance gang imellem god kundeservice og salg, så får man en sund forretning med glade kunder. -- Signed by me #57 jamen jeg aner det ikke.
Jeg har personligt oplevet bedre service i Elgiganten end i power. Elgiganten virker ikke til at være provisionslønnet på samme måde som i power, Dér tager fanden ved dem når man snakker med dem. Det er ihvertfald min erfaring. -- If you can't convince them, Confuse them. #60
Det er jo præcis min pointe: Virksomheden skal tjene penge, og det er du ansat til at hjælpe med. Du er ikke ansat for kundens skyld - men for virksomhedens. Hvis ikke du tjener penge til virksomheden, har du ikke noget job. Det er ret logisk -- #62 det var mere dit udlæg af tingene som gjorde mig lidt harm. Jeg sælger ikke min kunde noget som de ikke har behov for. Skal ikke udelukke der ikke findes brodne kar, det gør der alle steder. Men i vores butik arbejder vi udfra filosfien om at taber vi penge idag, så vinder vi dem næste gang. Igen vi sælger det kunden har behov for. -- Signed by me Jeg hader også Elgigantens sælgere.
Jeg skulle ud og købe nyt tv (75) og havde selvfølgelig læst på lektien inden jeg ankom i butikken, og besluttede mig for og snakke med en sælger om mit tv.
Jeg bad ham fortælle mig lidt specifikationer på tv'et, og han gik ellers i gang.
Jeg spurgte om det var kant eller bagbelyst, hvilket han svarede bagbelyst, hvilket er forkert.
Så spurgte jeg ham om det var OLED eller 4k uhd, dette svarede han også forkert på, det er 4k, altså IKKE OLED.
Efter en masse misinformation forklarede jeg ham at han tog fejl i 80% af specifikationerne, og at jeg derfor gik i Power og hentede det istedet. --
Ryzen 2700 @ 4.2GHz, 16GB TridentZ RGB
H100i Pro, Strix B450F, 240GB EVO970,
RM850i, RTX 2070 ROG STRIX. #64
skægt mit sony A1 er 4k og OLED? -- Signed by me #64: Øh, 4k uhd eller OLED?
Jeg tror du blander "4k uhd" sammen med LCD-TV.
4K er (næsten) det samme som UHD og betegner opløsningen.
OLED betegner måden billedet dannes på, det har intet med opløsning at gøre. Ved OLED lyser hver pixel selv.
Et LCD-panel lyses op bagfra af LED'er (nu til dags i hvert fald).
Både LCD og OLED kan køre UHD-opløsning. -- Klik her for evig lykke: http://chipsguiden.dk[...]
Klik her for HOL Bladet: http://chipsguiden.dk[...] #64 Jeg tror umiddelbart at sælgeren ved mere end du gør, sådan som du blander tingene sammen... nogle kunder altså!
Mit Sony AF8 OLED er også 4K. -- -----------------
Lars B. / ZulfoDK Underligt at mit LG C7 er OLED of uhd på samme tid. Tænker du lige skal have styr på tingene selv før du peger fingre af andre og anklager dem for at være uvidende. -- i7- 5820K | X99A MPOWER | EVGA 980TI SC+ | 32gb HyperX ram | 500gb Samsung 960 EVO | 4tb Seagate SSHD | Corsair RM750 | Meshify C. #55 - I'm just a simple man laying down the law! :D -- - Indsæt signatur - Jeg synes butiksansatte får ALT for lidt i løn ift den mængde af bullshit de skal høre på fra belastende kunder! Respekt for folk, der tager på arbejde og står op i mange timer i streg i Power for at hjælpe folk til en sulteløn, og samtidig skulle finde sig i det pis!
Damn hvor må det være op ad bakke at skulle udsættes for kunder a la #0 og #64 :-o -- Jeg ser ikke indlæg fra gæster. Så gæst: Opret en profil :-) --
Sidst redigeret 23-05-2019 09:16 #64 Hvorfor dog stå og spilde din tid på at afholde forhør på den måde der?
Spørge om ting du kender svaret på giver ingen mening.
Gjorde du det samme i Power? -- i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM #64 haha, er du gal et selvmål.
tror Elgiganten er glade for at slippe for så klog en kunde :-D -- #70 - Helt enig. Jeg har også arbejdet i butik af flere omgange, og hold kæft det er hårdt arbejde. Men nogen skal jo gøre det. Altså hvis man ikke er tilfreds med lønnen kan man jo få fabriksarbejde til flere penge. Omend det også sucks. -- - Indsæt signatur - #70 Argh, det nu ikke så slemt igen.
Det sku mere når man skal agere som sygepasser for nogen af de mentalt forstyrrede som kommer ind i butikken, eller børn som ikke lige har lært hjemmefra hvordan man opfører sig i en butik.
-- Grafikkort oraklet! Oh, and don't mind the vase. #74 - Elendig løn og elendige arbejdstider. Har du arbejdet i butik? Man skal arbejde på skæve tidspunkter, ofte til ud på aftenen og i weekender. Man skal rende rundt og nærmest underkaste sig de mægtige kunder, som ser en som deres personlige slave, de kan spytte på, mens du bare skal sige "tak herre" og adlyde. Hvis man svarer igen, starter kunden en shitstorm og det kan enten give bagslag for kunden, eller få en fyret. Alt det til en løn der som regel ligger på omkring 22.000kr. Der er sgu ikke ekstra at hente for skæve arbejdstider og arbejde på weekend/helligdage.
Jeg skal i hvert fald aldrig arbejde i butik igen :D -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 23-05-2019 12:17 Generelt handler jeg ikke i Elgiganten af netop disse årsager... Det er et cirkus, synes jeg ofte. -- Mvh. elalso #64
Speorger du ogsaa om en bil er roed eller har daek?
De to ting er ikke exclusive.
maaske du skulle stille samme krav til dig selv som du stiller om andre mht til teknisk korrekthed
feje for egen doer osv
Isaer naar nu multicore og multithreading er en stor gaade for dig
https://www.hardwareonline.dk[...] -- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury #75 I have, og du har da ret, men igen de kunne i det mindste forstå dig.
Det kan de mentale tilfælde ikke.. -- Grafikkort oraklet! Oh, and don't mind the vase. #75
Hvis staar i IT butik er det i det mdisnte bedre at staa i den tekniske afdelinge. der er rigelig mulighed for at svare igen
"Beklager grundet data coruption blev vi noed til at slette din harddisk og geninstaller windows"
jeg had en kunde der blev sur over at jeg fandt fejlen paa ders psu og ville ombytte den samme dag som de indleverede den fordi nu var de jo paa vej hjem igen og skulle tilbage til mig for at faa en ny.
De kom meog sure ind i butikken hvortil jeg svarede " jeg beklager jeg har set forkert det var slet ikke jeres psu der var klart/ saa kunne de lige vente max tid af hvad jeg kunne traekke den lovligt og saa have dem til at koer ind til mig igen.
-- Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury Er skiftet til power og andre også køber alle mine kabler der eller på webshops som https://www.avxperten.dk[...] og alle de andre.
Magter ikke elgigantens attitude mere. -- Sidst redigeret 12-03-2020 15:01
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 425 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|