Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Mulig fortrydelse af køb hjælpAf Ny på siden Lukas ig | 04-03-2022 18:08 | 2499 visninger | 28 svar, hop til seneste
Hej HOL.
Har fornylig køb en PC inden fra Ogaming og har måske fortrudt mit køb pga. nogle ting og dermed vil jeg gerne have jeres holdning.
For det første er der en ridse i kabinettet og frontpanelet sidder ikke ordenligt fast. Det synes jeg personligt er for dårligt når PC'en har kostet 17k+.
Den anden ting er den vandkøler jeg har købt med som er en NZXT Kraken x63 som jeg ikke kan få til at fungere ordenligt. Når jeg bare er på nettet og PC'en ikke arbejder hårdt på nogle måde larmer den lidt for meget til min smag og den går hele tiden op og ned i fart som den skal justere for hastigheden fordi processoren bliver for varm, men processoren er hele tiden på omkring 20 grader så den burde slet ikke køre så hurtigt.
Ville høre hvad i ville have gjort i mit tilfælde.
Tak på forhånd. --
Du har jo din reklamationsret, der mig bekendt er 2 år.
Din fortrydelsesret er kun 14 dage.
I dit tilfælde ville jeg gå i dialog med butikken og søge en løsning den vej. -- Angående ridse og frontpanel så klag til Ogaming.
Angående køleren, så skal den bare konfigureres rigtigt. Det er sikkert en Ryzen-CPU du har, og den kan godt vandre en del i temperatur op og ned ret hurtigt (angiver den). Det kan fikses ved at give noget forsinkelse på temperaturlæsningen i BIOS eller andre ting.
CPUen er typisk ikke 20C. Du må aflæse den forkerte temperatur. Det kan ikke lade sig gøre, at i et rum med f.eks. 20C at køle CPUen ned til 20C med luftkøling. -- Ignorer gæster eller udvalgte brugere, se: https://www.hardwareonline.dk[...] Du har som regel 14 dags returret ved online køb, tag en snak med dem du behøver ikke begrunde hvorfor at du vælger at bruge retur retten.
De kosmetiske skader der er på kabinettet kan du måske få dem til at udbrede, hvis du vælger at beholde pc'en og de kosmetiske skader genere dig. Vandkøling hvis den er installeret rigtig og ikke er DOA, er det op til dig at få den justeret rigtig ift blæser indstillingerne, det er ikke en opgave for OGgaming med mindre at i har aftalt at de skal justere den for dig. -- Punch first, ask while punching.. Hvad #1 skriver/forslår. -- Wise men talk, because they have something to say.
Fools talk, because they have to say something. Ville gøre som #1.
Kontakt forhandleren og forklar de problemer du oplever. Jeg er sikker på de gerne vil prøve at finde frem til en løsning som i begge kan acceptere, i stedet for at skulle sende den retur :) -- Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0 Der er mange tilvalgs muligheder inde ved ogaming. Har man benyttet sig af en af dem tænker jeg man har bestilt en ‘custom vare’, hvilket nok gør at fortrydelsesretten bortfalder. -- #1 lyder som en god ide
#2 jeg har en i5-12600kf i maskinen så problemet er ikke en Ryzen-cpu og det var ved brug af NZXT cam som sagde at den var de 20 grader.
#3 har været inde i BIOS og prøvet mig lidt frem med at justere den, men det tog ikke effekt, er der en anden måde man kan gøre det på?
-- Hej Lukas, hvis du sender mig en mail på [email protected] med billede af ridsen og frontpanelet kan vi prøve at tage et kig på det, og finde en løsning. Ift. Vandkøleren, kan jeg også hjælpe dig via fjernsupport, som en anden skriver er det helt sikkert en indstilling der lige skal til. :)
hvis det er indenfor 14 dage, har du naturligvis fortrydelsesret, uagtet om du har konfigureret pc’en.
Dbh.
Stefan
OGaming -- www.OGaming.dk[...]
- De bedste priser på gamer pc'er Ikke første gang Ogaming får flag for dårlig lavet computer.. Selv en 10000kr comouter skal sku være skamfri for ridser og lydløs. -- #9 Når man sælger enormt mange pc’er, så vil der naturligvis være enkelte med fejl. Det hele handler om hvordan man fikser disse fejl, når de nu sker. Det er selvfølgelig beklageligt at Lukas har en ridse i sit kabinet, jeg kan ikke helt specifikt fortælle dig hvad der er sket. Det kan ligeså vel være en produktionsfejl i kabinettet som ikke er opdaget, som det kan være en fejl 40 fra vores side. Vi er desværre “kun” mennesker som kan begå fejl.
ift. “støjen” så er det jo naturligvis enormt subjektivt, og hvor meget en Kraken vandkøler “larmer” er jo desværre noget som ligger hos NZXT og /eller Asetek som producerer den pågældende vandkøler. Hvis hans cpu temperatur ligger på 20 grader, som i øvrigt er ekstraordinært pænt, så er det jo helt sikkert ikke en monteringsfejl.
jeg håber du får en dejlig dag. :) -- www.OGaming.dk[...]
- De bedste priser på gamer pc'er #0 X63 virker efter lidt YouTubing ikke som den mest lydløse køler der findes. Prøv med en custom fan curve i cam softwaren, ifølge Gamers Nexus burde det være muligt. Find et passende rpm niveau - 1100rpm eks., kør en stresstest, hold øje med temps i et program vi stoler mere på end cam.
#9 kæmpe failfish den der mentalitet. Prøv at begribe hvor meget varme en performance pc kan lukke ud, hvordan tryller man 300W tdp lydløs fra gpu + cpu. Du kan også give 15.000 for et 3090 alene, held og lykke med at få det lydløst i en fuldbelastning. -- I am a signature virus, please copy me to your own sig to help me spread. Sæt din køler til at køre fans efter vandets temperatur. Så slipper du for at den går sporadisk op og ned bare fordi den rammer en høj temp i få sekunder. -- i7- 9700K | Asus Z390 Prime | EVGA RTX 2080 | 16gb corsair lpx ram | 500gb Samsung 960 EVO | 1 TB Kingston NVME | Corsair RM750X | Lian Li Lancool 2. #13
Fra "forbruger ombudsmanden omkring fortryllelseretten custom vare":
"Hvis standardvalg bliver så omfattende eller får et så atypisk præg, at varen ikke kan afsættes til
anden side, vil der dog efter omstændighederne ikke være fortrydelsesret".
-- Ryzen 5 5600X,ASUS TUF GAMING B550 PLUS,G.skill 3600 MHz AUTO C16-16-16-36 4x8GB,AOC G2590FX,Corsair RM850,Sapphire RX 5600 XT 6GB,1 TB NVMe ADATA #14 Ja ja, men det er jo noget vrøvl at fremhæve i denne sammenhæng. Når butikken, oven i købet i sammenhæng med køb af maskinen, tilbyder ændrændiger af konfigurationen, så består fortrydelsesretten naturligvis.
Kig du igen på hjemmesiden, og se om du under konfiguration kan finde mulige ændringer, som vil give varen et atypisk præg.
Jeg svarer på en konkret tvivl - ikke, som du, på en hypotetisk problemstilling. -- #14 - Nu er der ikke tale om et limegrønt skræddersyet jakkesæt med navn broderet på. Der er tale om en PC. Hvor PC'en, eller komponenterne for sig, sagtens kan sælges igen. -- Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0 #14, #15 og #16.
Hvis Ogaming gad, tænker jeg sagtens de kunne klemme sig ind under den paragraf.
Nu virker det jo heldigvis til de har en fantastisk service og allerede tilbudt køber at rette fejlene for ham, samt fortalt at fortrydelsesretten også gælder i hans tilfælde, så mon ikke den skid er slået i denne sag. --
Man kunne også bare læse #8 og brygge en kop kaffe. -- #17
Det er ikke "fantastisk service" at de tilbyder at rette op på deres fejl og levere et produkt uden fejl/ridser.
Det har køber krav på i følge lovgivningen.
(Og ikke særlig fantastisk at de levere et skrammet kabinet fra start)
I forhold til fortrydelsesretten, så vil jeg også mene at deres "fantastiske service" blot er at overholde lovgivningen.
(Dette ud fra formodningen om der kun er brugt de komponenter de udbyder som standardtilvalg) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. 17#
Som 19# også skriver er der her på ingen måde tale om ekstra ordinær / fantastisk service!
Der er bare tale om at sådan skal/bør tingene være som MINIMUM!
Fantastisk service ville have været hvis de blot havde sendt ham en ny tilsvarende maskine uden skrammer mv. samt en returlabel til den gamle og et gavekort til på 500kr for besværet eller havde tilbudt en klækkelig(2k eller sådan noget?!) dekort på eksisterende maskine
Dét havde været fantastisk service! -- IDGAF! --
Sidst redigeret 06-03-2022 12:22 #17 Overhovedet ikke. Der er mindst én afgørelse hvor firma har måtte indgå forlig fordi forbrugerombudsmanden har bestemt, at for 'personalisering' af et produkt ved valg af forskellige standardvarer gælder den almindelige fortrydelsesret. Det er virkelig bare at slå op og se, at du tager fejl, hvis du gad/evnede/hvad end der stopper dig fra at søge denne viden. -- Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af |Smash|. #21
Her er et eksempel hvor der er lavet en hel række standardvalg og endda kundens navn påført, der VAR fortrydelsesret.
https://www.forbrugerombudsmanden.dk[...]
Forbrugerombudsmanden udtalte, at det fremgår af forarbejderne til forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, nr. 3, at der ”som udgangspunkt alene vil være tale om bestillingskøb, hvis der sker en fremstilling eller tilpasning, som ikke baserer sig på standardvalg. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #19
Jeg synes det er en fantastisk service, at man som firma går ind på et computerforum og tilbyder sine kunder hjælp den vej, når kunden ikke endda har taget kontakt til firmaet i første omgang. At der er en ridse i kabinettet er da dybt uheldigt og det kan jeg se at medarbejderen fra Ogaming også beklager og vil rette op på. At OP ikke er i stand til at konfigurere sin vandkøler kan man da absolut ikke klandre Ogaming for, og igen synes jeg det er SKIDE GOD SERVICE, at Ogaming tilbyder kunden hjælp med dette (jeg havde da også håbet firmaet stod til rådighed hvis jeg havde købt en computer til 17k af dem).
Hvis du læser min første kommentar, stiller jeg jo netop spørgsmål til om der er benyttet tilvalg som kunne passe ind under at det ville være et custom køb, da OP netop ikke har skrevet dette i sit opslag. Det ville han jo blot have kunne svaret på, så var både du og jeg fri for at sidde her og gætte løs. Men det ved vi jo nu engang ikke om det er, men det er jo akkurat det samme vi stiller spørgsmål til.
#20
Jeg er da helt enig i at en computer skal leveres uden fejl og ridser. Men igen synes jeg det er en god service at man sidder klar på et computerforum og hjælper de kunder der ikke evner at reklamere til butikken, men i stedet sidder og laver et topic på noget der viser sig at Ogaming egentligt er villige til at udbedre (som de selvfølgelig skal). Jeg synes også det er en god service at man tilbyder sin kunde hjælp med en vandkøler som kunden ikke selv kan indstille en køleprofil på.
Jeg er med på at størstedelen af HOL mener man hellere skal hænge firmaer ud og bruge sin reklamationsret til at bestille tonsvis af hardware hjem og oc røven ud af for at se om de nu var det værd og så sende varen direkte tilbage til forhandleren, men der lægger min morale bare et andet sted.
Du siger endelig bare til når du finder et sted der yder så fantastisk service som du beskriver. Hvis ikke de er nået at gå konkurs, handler jeg glædeligt et sted der tilbyder folk 2000kr for deres fejl i fremtiden.
#21
Men der er jo for fanden ingen af os der ved (som jeg spørger ind til i min første kommentar og ikke får svar på) om hvorvidt der er lavet en omfattende personalisering eller ej. Du har da ingen viden om køber har valgt at få specialdesignet kabinettet med et billede af sin kæreste, et hagekors indvendigt i maskinen eller noget helt tredje. Så stop du bare med dine spydige kommentarer, når dit gæt er lige så godt som mit. Hvis du gider/evner/fatter at diskutere mere i det toneleje, så skriv til mig i en PB, så kan vi diskutere videre der i stedet for at sidde og ødelægge OP's topic, hvor han nu engang har fået svar på sine spørgsmål. -- Sidst redigeret 06-03-2022 18:58 Tak for alle jeres svar og tak for du skrev herinde Stefan.
Jeg har valgt, at benytte mig af min fortrydelsesret og sender den tilbage.
Endnu engang tak for jeres input. Det er rart, at man kan skrive herinde når man har brug for hjælp. -- Sidst redigeret 07-03-2022 14:47
24
ej... Lad som om du ikke har fået løst sagen.
Jeg er spændt på hvor de når hen med det skænderi der kører nu.
Især definitionen af "fantastisk service" er jeg nysgerrig på hvor lander. -- #23 At udsmykke med hagekors er umiddelbart ikke en service ogaming tilbyder. Du kan blot gå ind på deres side og se hvad de tilbyder. Personalisering udover opgradering fremgår ikke så derfor er sandsynligheden for at Lukas ig har fået omfattende personaliseret sin datamat ret lav. Dine latterlige eksempler får dig blot til at fremstå dummere end du er. Det klæder dig ikke. Brug indersiden fremover. -- Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af |Smash|. #26
Det hænder at man bliver nødt til at overdrive sine eksempler, for at få selv de sløveste til at forstå et budskab. Det forstod du så åbenbart ikke. Hensigten var at det kan lade sig gøre, forhåbentligt ikke med et hagekors, at foretage ændringer som andre ikke finder værende attraktive, hvilket ville gøre at produktet mister en værdi.
Havde du nu læst ordentligt efter på deres hjemmeside, ville du kunne læse følgende "Så har du en efterspørgsel på en computer, uanset om det er til gaming eller ej, så tøv endelig ikke med at kontakte os." Samme viden ville du kunne få ved at gå ind på deres Facebook-profil, hvor du ville se utallige builds som er personaliseret efter kundens ønsker, eksempelvis i tilfælde af at gribe knoglen og ringe til dem for at få produceret en PC lige efter dit ønske. Noget en kammerat gjorde så sent som i sidste måned.
Vi kender heldigvis ikke hinanden, men du må endelig ikke tage fejl af at jeg hellere vil fremstå "dummere end jeg er", end et arrogant menneske der skal sidde på en tråd og føre sig frem (hint, det er dig jeg hentyder til).
Jeg prøver endnu engang lige at klargøre for dig, at jeg ikke gider at sidde i en tråd OP har lukket og diskutere med dig. Så har du yderligere at tilføje kan du sende mig en PB, selvom det selvfølgelig udelukker muligheden for, at du kan sidde og lege kongen af internettet i offentligheden.
Fortsat god aften til dig.
Og dejligt for dig OP at det lykkedes at få løst dit problem. Du blev forhåbentligt erfaringen rigere at det er en god idé at kontakte leverandøren af ens produkt direkte først. Skulle der derimod være problemer efter man har gjort det, er HOL er aldeles godt sted at søge råd efterfølgende. -- #27 Spurgt. -- Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af |Smash|.
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 425 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|