Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bundkort
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Dødens pølse - B550 Tomahawk RMA

Af Ny på siden Frilandsfluen | 13-08-2021 12:09 | 5512 visninger | 109 svar, hop til seneste
Hej allesammen Jeg har lige modtaget en mavepuster fra proshop. Købte et spritnyt B550 Tomahawk i en handel her på hwo. Vedkommende havde købt en bundle som kortet var en del af, og solgte det videre til mig. Var en del af en langt ventet opgradering fra fx9590 til 5800x Så jeg sidder med en færdigbygget spritny pc og øjeblikket er kommet hvor jeg har min finger på psu'ens powerflip "FLIP" Helt sort, intet lys, intet tegn på liv overhovedet...hmm måske er der intet idle lys. trykker på power on. Død. Helt sort. Min strømforsyning virkede perfekt 2 timer for forinden med mine gamle dele, så jeg gennemtjekker all tilkoblinger og kan konstatere at alt sidder korrekt. Lang historie kort, jeg gennemgår alt og må konstatere til slut at bundkortet er dødt. Sender det til reklamation hos proshop. Modtaget svar d.d Proshop: "Vi kan desværre konstatere, at det indsendte produkt har en skade som ikke er omfattet af reklamationsretten. Produktet kan returneres til dig, imod betaling af fragtomkostningen. Accepterer du nedenstående, kasseres produktet. Accepterer du ikke, returneres produktet til dig, imod betaling af returomkostningen. Besked fra tekniker: På baggrund af de vedhæftede billeder vurderer vi, at bundkortet har blottet kobber. Dette betegnes som fysisk overlast og derfor frafalder reklamationsretten. Vi kan sende produktet retur til dig imod betaling eller vi kan kassere det. Oplys os venligst, hvordan du ønsker vi fortsætter behandlingen af din reklamationssag." Billeder: https://rma.blob.core.windows.net[...] Ingen idé om hvad jeg kigger på her? https://rma.blob.core.windows.net[...] Jeg har muligvis haft en smule kølepasta på min finger? ikke sikker. https://rma.blob.core.windows.net[...] Det skal siges at jeg på INTET tidspunkt har været voldsom eller overlastet kortet på nogen måde, tværtimod. Til slut vil jeg gerne sige at jeg intet bebrejder den fyr jeg handlede med herinde fra hwo vedkommende har været yderst venlig og hjælpsom og er en respekteret hwo bruger. Min mavefornemmelse siger mig at proshop har smidt et returneret kort i en bundle med 2x 2080's for at komme af med det, og nu står jeg med lorten. Rimelig sikker på jeg bare må bide i det sure æble, men hvis der er nogen som helst som har en idé til hvordan jeg kan komme ud af det here mere positivt er jeg lutter øre. God dag alle.
--
#1
Fuller 8900
Ultra Supporter
13-08-2021 12:13

Rapporter til Admin
Var det plomberet da du modtog det?? :) Lyder usandsynligt de laver bundles med brugte ting, uden at skrive det.. Sikker på det ikke er dig som har lavet en fejl montering? Er ikke inde i det, men hvis du på en måde har fået ridset kortet med en skrue, eller en skruetrækker
--
#2
jxs
Nørd Aspirant
13-08-2021 12:15

Rapporter til Admin
Det ligner de huller man sætter skruerne igennem får at gøre det fast i kabinettet?? Hvis det er rigtigt kommer der selvfølgelig slid når du sætter skruer i af metal. Men det betyder jo intet for boardet... det metal omkring skruehullerne har ingen forbindelser til selve komponenterne på bundkortet. Hvis det er de huller så skal du tale med en voksen derinde, de må have en der ved lidt om computerhardware og kan se fornuften i det. Hvis de stadigvæk afviser skal du klage til forbrugerstyrelsen, asap.
--
55 plusser på whitelisten.
--
Sidst redigeret 13-08-2021 12:17
#3
gasolin
Guru
13-08-2021 12:15

Rapporter til Admin
Tror det monteringshullerne
--
#4
Benny
Gæst
13-08-2021 12:15

Rapporter til Admin
#1 Jeg har flere gange modtaget brugte ting fra Proshop selvom jeg har købt som nyt - gætter det er pga. reklamationsretten desværre at man ikke kan forvente det er nyt. Hvis kortet er max 6 mdr. gammelt synes jeg du skal spørge mere ind til præcist hvad det er og evt. klage til forbrugerklagenævnet eller hvad de hedder for det er Proshop der skal bevise det er dig der har gjort noget galt så. Har første køber ikke testet det selv?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
Frilandsfluen
Ny på siden
13-08-2021 12:22

Rapporter til Admin
#1 Hvad vil det sige at være plomberet? tape på kassen? Der var ikke tape på kassen så den kunne have været åbnet. Vedrørende fejlmontering og ridser. det er rimelig usandsynligt da skruehullerne som #2 siger ingen forbindelse har til kort komponenterne
--
#6
Frilandsfluen
Ny på siden
13-08-2021 12:25

Rapporter til Admin
#4 tror ikke første køber har testet, så ville han have nævnt det. Jeg skrev til ham som det første inden jeg sendte det til reklamation
--
#7
Anomynous
Junior Nørd
13-08-2021 12:28

Rapporter til Admin
Hvorfor vidste jeg mon at der var tale om Amatørshop da jeg læste overskriften. Der er nok ikke en skid at gøre desværre - det er efterhånden et kendt stunt fra den amatørside. At folk fortsat lægger deres penge i den bolsjebutik er mig en gåde.
--
Back in my days the video games were more about the game than the video
--
Sidst redigeret 13-08-2021 12:28
#8
Cykle35
Supporter
13-08-2021 12:29

Rapporter til Admin
Skal se om jeg kan finde tråden for min makker har hevet dem til forbruger ombudsmanden med akkurat samme problem.
--
5800x + 6900XT Reference MEG B550 UNIFY-X + AX860i 2x16Gb DualRank 3600mhz 14-14-14-34 Mi 34" Curved
--
Sidst redigeret 13-08-2021 12:30
#9
Anomynous
Junior Nørd
13-08-2021 12:30

Rapporter til Admin
#8 SURPRISE SURPRISE!
--
Back in my days the video games were more about the game than the video
#10
Cykle35
Supporter
13-08-2021 12:31

Rapporter til Admin
De er nogle røvhuller mht til at sælge brugte/defekte ting som nye og lade kunden æde regningen. Jeg er begyndt at filme udpakningen fra dem når jeg modtager varer fra dem. Har aldrig i min vildeste fantasi forestillet mig at jeg skulle gøre det.
--
5800x + 6900XT Reference MEG B550 UNIFY-X + AX860i 2x16Gb DualRank 3600mhz 14-14-14-34 Mi 34" Curved
--
Sidst redigeret 13-08-2021 12:32
#11
TankBrutalis
Giga Supporter
13-08-2021 12:33

Rapporter til Admin
Det er mig der har solgt ham det, og garantere jeg har modtaget det i mit bundle fra proshop og aldrig åbnet produktet Og nej har ikke testet modtaget mit bundle, og pakkede det som aftalt og sendte Nej køber #0 har ikke beskyldt mig for noget, dette er bare for at støtte din sag jeg har ikke en gang haft åbnet kassen produktet kom i :)
--
Sidst redigeret 13-08-2021 12:34
#12
Homosapien
Supporter
13-08-2021 12:34

Rapporter til Admin
Hos Proshop mener man at uundgåelige skuremærker omkring monteringshullerne er en fysisk skade, som gør at man uden videre kan afvise kundens RMA. Der har været flere tråde herinde om præcist det samme, inklusiv billeder taget af deres såkaldte teknikere, der viser monteringshuller ligesom dine. edit: https://www.hardwareonline.dk[...]
--
Mumble server - sapien.dk:64738
--
Sidst redigeret 13-08-2021 12:36
#13
Cykle35
Supporter
13-08-2021 12:34

Rapporter til Admin
https://www.hardwareonline.dk[...] Her er tråden fra min kammerat.
--
5800x + 6900XT Reference MEG B550 UNIFY-X + AX860i 2x16Gb DualRank 3600mhz 14-14-14-34 Mi 34" Curved
#14
Frilandsfluen
Ny på siden
13-08-2021 12:35

Rapporter til Admin
#11 det ved jeg allerede :) som sagt jeg bebrejder dig intet.
--
#15
TankBrutalis
Giga Supporter
13-08-2021 12:37

Rapporter til Admin
#14 det ved jeg, pisse ærgerligt situation, og er ked af du står i dette :(
--
#16
Frilandsfluen
Ny på siden
13-08-2021 12:39

Rapporter til Admin
#12 det var lige godt fandens. Det er jo desværre nok kun 10% af kunder som gør som #8's makker og det er lige præcist det de håber på. Må indrømme at jeg nok tilhører de 90% som ikke orker at gå igennem alt det.
--
#17
prosasan
Superbruger
13-08-2021 12:46

Rapporter til Admin
Jeg syntes det generelt de senere på år er blevet væsentligt ringere at være forbruger vedr disse ting, grundet min episode med Compumail så optager jeg alt nyt jeg åbner. Jeg ville prøve med forbruger ombudsmanden som de andre skriver, men overvej hvor meget tid du vil bruge kontra værdien på genstanden, det det er drænende at køre den slags.
--
AMD 2700X - 32gb Hynix Ecc 3200mhz ASUS ROG Strix B450-i GAMING - Gigabyte RTX 2070s
#18
BoreBissen
Nørd
13-08-2021 12:50

Rapporter til Admin
#17 Man burde optage alt på video, så man kan dokumentere alt. Proshop har jeg aldrig haft problemer med, men det har jeg så med Dustinhome.dk (der beskyldte mig for at have smadret et næsten nyt TV) og har også haft dårlig erfaring med Compomail.dk, der nægtede RMA på en defekt printer.
--
Ryzen™ 5600x | MSI B550m Mortar™Wifi | MSI Gaming X™ 6700 xt 2x8 GB Corsair 3200 MHz | Noctua NH-U12A Corsair RM750 v2 | WD Black™ M.2 500 GB
#19
Comicsdk
Monster Supporter
13-08-2021 13:00

Rapporter til Admin
Jeg forstår ikke helt at man videresælger et kort man ikke har haft oppe at køre. Man ved jo at køber hænger på den når vi snakker brugthandel. Men det betyder ikke at Proshop står til en highfive, så er det sagt. Sælger burde tage kortet retur og finde ud af hvad der skal ske.
--
#20
Frilandsfluen
Ny på siden
13-08-2021 13:02

Rapporter til Admin
Det er virkelig kun billeder af skruehullerne de sender til alle rma's i de linkede tråde. Jeg er godt nok mutter Men hvad mon egentlig er i vejen med kortet, for det er i hvertfald ikke skruehullerne. Ville det være dyrt at sende det til en RIGTIG tekniker som muligvis kunne fikse det?
--
#21
Benny
Gæst
13-08-2021 13:06

Rapporter til Admin
#20 En "rigtig" tekniker ville jo ikke ane hvor vedkommende skulle starte eller slutte. Fejlen kan jo være alle steder. Et bundkort indeholder jo forbindelser i flere lag foruden alle de komponenter der sidder på. Synes du skal tage sagen videre til rette instans, mener det koster 500kr som refunderes når du får ret. For Proshop kan heller ikke vise nogen fejl antager jeg som skulle gøre at bundkortet ikke skulle virke. Skruehuller der er slidte er ikke nogen funktionel ting. #19 Der kan da være mange årsager til man videresælger noget, det er da ikke sælgers ansvar hvis han har solgt i god tro. Kan godt forstå det er surt, men det er godt nok Proshop der virkelig presser den her.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#22
Comicsdk
Monster Supporter
13-08-2021 13:09

Rapporter til Admin
21 Det er jeg jo uenig i. Jeg har undgået den slags situationer, fordi jeg aldrig sælger noget jeg ikke har haft oppe at køre. Det er da fint hvis de to købmænd er enige om at det bare er ærgerligt. Jeg nægter at sætte tredjepart i klemme i sådan en situation, det er bare det jeg siger.
--
#23
BabaMac
Ultra Nørd
13-08-2021 13:13

Rapporter til Admin
Jeg er 100% enig i at de mærker omkring selve skruehuller ingen betydning har, men til gengæld synes jeg at det på et af billederne godt kunne ligne at en/flere af kobberbanerne er blevet brudt... https://ibb.co[...]
--
Min hukommelse kører ikke på alle cylindre, reminders modtages gerne!! Mine salgstråde kører med al sandsynlighed også på Dba.dk..
#24
Crystarial
Superbruger
13-08-2021 13:21

Rapporter til Admin
#21 Ahhh, det er da lige såvel sælgerens ansvar at bekræfte et produkt virker før det sælges videre som det er i tilfælde med Proshop. At sælge i "god tro" er fandeme ikke betryggende fra et købers synspunkt. Man kan jo så sige at det er købers egen skyld ikke at sætte spørgsmål tegn ved det og få det testet ved sælgerens lokation, hvis det var ved face2face handel. Men ved forsendelse, der er det sgu sælgerens ansvar at sørge for et funktions tjek før varen sendes og penge modtages, om det så er købt "nyt" fra en forhandler. #19 Helt enig med dig. Kald mig skeptisk og pessimistisk, men kan ikke lade være med at tænke tanken om at sælger muligvis vidste det ikke virkede og blot brugte sit gode HWO ry til sin fordel, for ikke selv at stå med aske i hånden. Det er blot en tanke, men ja - nogle mennesker kunne jo finde på det.
--
Sidst redigeret 13-08-2021 13:22
#25
Grand28
Megabruger
13-08-2021 13:24

Rapporter til Admin
#23 Godt set, det ligner en svipser med skruetrækkeren.
--
#26
Frilandsfluen
Ny på siden
13-08-2021 13:26

Rapporter til Admin
Har modtaget en mail fra Søren hos proshop. Hej Jonas Jeg kontakter dig på mail, da jeg er blevet opmærksom på at du har oprettet en tråd på hol.dk, trådet dreje sig om bundkortet vi har afvist reklamationsret på. https://www.hardwareonline.dk[...] Jeg vil blot oplyse dig om at ridserne omkring skruehullerne på bundkortet, ikke er årsagen til vi afviser reklamationsretten. Årsagen er de ridser der er i kobberbanerne, som ses på billedet her: https://apis.mail.yahoo.com[...] Ridserne er på undersiden af bundkortet og vores teori er at det er sket i forbindelse med at du skrue bundkortet fast i kabinettet via afstandsstykkerne. Jeg må afvise at vi har solgt et brugt bundkort til oprindelig ejer. Det kan jeg se flere kommentere på i tråden. Bundkortet er ikke solgt før, dette kontrollere vi når vi får produkter retur. Får vi eksempelvis et bundkort retur på fortrydelsesret, så kontrolleres det grundigt (ligesom i sagen her). Og der er skader, vil det ikke blive godkendt retur og bliver derfor ikke solgt igen. Er det overflade-ridser som ikke har betydning for produktets brug, så sælges det som demo eller kasseres hvis skaderne er slemme.
--
#27
Gæsten
Gæst
13-08-2021 13:28

Rapporter til Admin
På 2 af billederne kan jeg se der er et par ridser i tracet på PCB'en. Derudover ser den ene skrue godt nok beskidt ud, og det ligner der har været noget arcing, eller er det der du mener din finger har været beskidt? Det er desværre alt for ofte man hører om de sager fra Proshop. Jeg tror ikke det er muligt at lave en RMA for noget produkt hos dem, medmindre man ikke har pakket det ud.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#28
Benny
Gæst
13-08-2021 13:28

Rapporter til Admin
#24 Sælgers ansvar ifølge hvem? Dig? Så du mener også alle de nye grafikkort der er solgt herinde eller fjernsyn købt på ekstraordinære tilbud osv alle skulle være pakket ud og testet af køber før vedkommende sælger dem videre? Det er da en holdning, men ikke ligefrem en jeg deler - man kan da sagtens sælge noget videre som "nyt" fremfor at returnere det selv. Køber må jo så selv vurdere tilstanden hvilket ofte vil være plomberet eller lignende. Jeg foretrækker da at købe et "nyt" plomberet grafikkort fra en sælger herinde fremfor et der har været oppe og taget i brug for at "teste" bare for at give et eksempel.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#29
beer
Gæst
13-08-2021 13:29

Rapporter til Admin
Underligt. Jeg har aldrig haft problemer med Proshop og DRM. De har altid haft god services
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#30
Frilandsfluen
Ny på siden
13-08-2021 13:31

Rapporter til Admin
#25 Ja bortset fra at man ikke bruger skruetrækkeren på bagsiden af kortet, når du skruer et bundkort i kabinettet skruer man på forsiden af kort. #23 Dit billed er meget identisk med det jeg modtog på mail :)
--
#31
Crystarial
Superbruger
13-08-2021 13:35

Rapporter til Admin
#28 Er dybt uenig! Der har vi to bare alt for abstrakte handels moraler. Kan se og respekterer dine pointer, men kan ikke selv stå bag ved dem. Mht Sælgers ansvar ifølge; ja den almene person som handler privat. Ingen bryder sig om at blive taget med bukserne nede. Sælg som man vil købe. Fortrækker man at tage risikoer vedrørende salg og køb, er det en anden sang. Men at få det man betaler for, det foretrækker de fleste da vel.
--
Sidst redigeret 13-08-2021 13:35
#32
Comicsdk
Monster Supporter
13-08-2021 13:36

Rapporter til Admin
28 Undskyld, din kommentar var slet ikke til mig.
--
Sidst redigeret 13-08-2021 13:39
#33
Benny
Gæst
13-08-2021 13:36

Rapporter til Admin
#26 Fint med svar i forhold til hvad de ser, så giver det lidt mere mening. Om det er tilstrækkeligt eller ej til at afvise RMA synes jeg er svært at sige når man ikke sidder med det i hånden og kan se det. Men jeg holder stadig fast i de sælger brugte ting. Sidst købte jeg en relativt dyr PSU hos dem som tydeligt var pakket ud og taget i brug før - og den var ikke købt som demo. Ikke at den havde ridser som sådan, men man kan jo ikke kigge ind i elektronik og se hvordan denne har været anvendt (fx. kørt og presset udover specs osv). Ville foretrække man kunne vælge at give lidt ekstra mod garanti for at varen ikke havde været solgt før.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#34
Frilandsfluen
Bruger Aspirant
13-08-2021 13:39

Rapporter til Admin
Kunne vi tage debatten om handelsmoral og principper til en anden tråd. Det overskygger oprindelig topic tak
--
#35
Benny
Gæst
13-08-2021 13:41

Rapporter til Admin
#32 Det giver fin mening. Firma til forbruger handel har virksomheden et ansvar i forhold til reklamationsret som du kan læse om i købeloven. Dette gælder dog ikke når du køber privat. Dog har du stadig som privat køber ret til at reklamere overfor butikken hvis du har købt et produkt der ligger indenfor fristen.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#36
BabaMac
Ultra Nørd
13-08-2021 13:56

Rapporter til Admin
#30 Det er muligvis fordi det er det samme billede, jeg har bare zoomet ind og snippet det berørte område :)
--
Min hukommelse kører ikke på alle cylindre, reminders modtages gerne!! Mine salgstråde kører med al sandsynlighed også på Dba.dk..
#37
mindbuster
Ultra Supporter
13-08-2021 14:28

Rapporter til Admin
Så også med det samme de ridser, som ofte sker når man putter boardet ned i kabinettet og skal placere det oven på afstandsdimserne og så skal skubbe boardet ind i IO shieldet, der kan man godt komme til at ridse hvis man ikke er ekstra forsigtig, plus hvis det er nogle skod afstandsdimser. Nogle afstandsdimser er buede i toppen (Lian Li f.eks) hvor andre er helt flade, de flade kan nemt ridse.
--
Activate Windows Go to Settings to activate Windows
#38
thechillum
Mega Supporter
13-08-2021 14:32

Rapporter til Admin
For mig kunne det sagtens ligne en monteringsfejl, på et helt nyt produkt som aldirg har været taget i brug, så forstår jeg godt proshop. Når man installere et bundkort, så skal man lægge bundkortet ned korrekt første gang når man placerer det på metal-standoffs som sidder på kabinettet. Det ligner da bestemt at det er blevet rykket på imens det har ligget på standoffs for at få hullerne til at passe, derved har man desværre fået beskadiget et kredsløb.
--
#39
TankBrutalis
Giga Supporter
13-08-2021 14:48

Rapporter til Admin
#24 jeg har aldrig snydt nogen, det et helt nyt produkt, jeg har ikke en gang et atx case, jeg skulle bruge en 5800x og 3080 der var i bundle, jeg sælger bundkortet til #0 inden jeg overhovedet har modtaget produktet, samme dag som proshop afsender sælger jeg det, det bekræfter kvittering og dagen jeg har solgt til ham Fortæller endda jeg ikke har Bundkort endnu at jeg først modtaget det dagen efter hvilket jeg også kan bekræfte med kvittering og postnord, jeg har ingen chance for at vide det ikke virket, det solgt som nyt i ubrudt emballage som produktet også var da han modtog ? Jeg har kun itx pc, og sælger produktet da proshop afsender mit 3080 5800x og Bundkort bundle hvor jeg kun skal bruge 2 ting, kan bevise over for dig jeg har solgt et produkt jeg ikke havde modtaget endnu men kun var afsendt, Jeg har intet i klemme her, hvilket også er derfor #0 tager det helt roligt angående mig. Syntesbdet et ærgerligt syn du har på du tænker jeg har vidst dette og presser på for jeg har gjort dette overlagt
--
Sidst redigeret 13-08-2021 14:49
#40
kikophil
Elite Supporter
13-08-2021 15:43

Rapporter til Admin
#39 Jeg mener heller ikke, at du har gjort noget forkert i den 3 kants handel, så det kan kun være 2 ting. Enten har Proshop fra starten af sendt et defekt MB - hvilket jeg selv har oplevet fra dem, hvor usb pins var totalt bøjede, æsken var åbnet, og der manglede ting i. Jeg var så tidspresset, så jeg tog chancen og rettede selv pins ud, hvilket heldigvis lykkedes. Hvis deres varer bliver kontrolleret inden udsendelse, var dette jo ikke muligt!!! Ram har jeg også købt, hvor æsken var åbnet, hvorefter man tænker om rammene har været dårligt behandlet/fejlbefængte - i det hele taget, om tiden/udgiften til ordentlig tjeck på disse varer har været brugt eller sparet væk?.. Eller også har OP selv som skrevet i #37 fået ridset kortet i forbindelse med plasering/justering til henholdsvis monteringsspacers og I/O skjold..
--
Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne...
--
Sidst redigeret 13-08-2021 15:48
#41
Dragonheart
Guru
13-08-2021 15:44

Rapporter til Admin
Jeg ville så også mene at eksponerede kobberbaner ikke er tilstrækkelig argument for at afvise reklamationen. Proshop skal jo også kunne godtgøre at lige præcis de skader har betydning for den fejl du oplever
--
#42
jxs
Nørd Aspirant
13-08-2021 15:57

Rapporter til Admin
Hej Søren fra Proshop. Jeg satser på at du læser dette også. De første 6 måneder fra købsdatoen, formodes fejl at have været på produktet fra start. Disse ridser er ikke nogen kunden har lavet og derfor må I formode at de har været der fra start. Kunden skal stadigvæk have et nyt produkt af jer, uanset jeres vurdering - for det er blot jeres vurdering og pga. formodningsreglen i reklamationsretten så duer jeres vurdering ikke til en dyt indenfor de første 6 måneder fra købsdatoen. #0 - Hold på din ret og hvis du er ved at give op så send boardet til mig så skal jeg nok køre sagen for dig. De skal ikke have lov at snyde folk på denne her måde.
--
55 plusser på whitelisten.
#43
M.Mikkel
Maxi Nørd
13-08-2021 16:04

Rapporter til Admin
Jeg kan så slet ikke se en sag her,Fejl 40 og dårligt monteret bundkort kan da aldrig være Proshops skyld. #38 enig.
--
Imac 27 ipad pro Iphone xs max og en Hyawai x pro win Bærbar
#44
Tyller
Guru
13-08-2021 16:06

Rapporter til Admin
#42, når #0 har haft monteret bundkortet holder den ikke helt at hævde at fejlen havde været der fra start
--
AMD Ryzen 3900X, ASUS ROG Crosshair VII (WIFI), 4x8Gb Corsair Vengeance, MSI Geforce GTX1080 ti Armor OC - Nænsomt kølet med H2o
#45
Heylel
Maxi Supporter
13-08-2021 16:13

Rapporter til Admin
#44: Uden at forholde mig til om specifikt denne fejl har været der fra start, så er man vel nødt til at tage varen i brug for at konstatere at der er en fejl?
--
-- Just...wow...: https://xkcd.com[...]
#46
kikophil
Elite Supporter
13-08-2021 16:21

Rapporter til Admin
#41 - Du har nok fat i et af de største problemstillinger. Hvor meget selvskade fra kunderne skal/bør en forretning acceptere, før de nægter at erstatte? Som udgangspunkt vil alle kunderne jo forvente/kræve, at deres indsendte varer bliver testet fra ende til anden, men det ville blive så dyrt for alle forretningerne, at priserne ville stige en del. Derfor har en stor geshæft som Proshop sikkert en mere eller mindre fast regel, der automatisk afviser det meste HW i fald der er synlige skader - hvilket så igen kommer på tværs af deres egen udlægning af, altid at tjecke varerne helt igennem, før de sender dem ud, og kundernes oplevelse af, at dette ikke passer. Der er vist desværre gået "Skorstensgaardsyndrom" i Proshop - :( #42 er vist overflødigt at kommentere, da det er noget sludder, og bare ikke i orden, at opfordre OP til stædigt at fortsætte en sag, der på forhånd er tabt fra starten. #43/44 - Nemlig og mere nemlig :)
--
Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne...
#47
Tyller
Guru
13-08-2021 16:23

Rapporter til Admin
#45, Ja, korrekt - men nå man ender ud med en skade som på billedet er det pænt svært ikke at ende med aben selv
--
AMD Ryzen 3900X, ASUS ROG Crosshair VII (WIFI), 4x8Gb Corsair Vengeance, MSI Geforce GTX1080 ti Armor OC - Nænsomt kølet med H2o
#48
Per
Gæst
13-08-2021 17:06

Rapporter til Admin
De ridser de sender billeder af er absolut ikke årsag til at kortet er defekt. Deres RMA tekniker er da inkompetent. Bundkort kan godt tåle ridser, så længe de ikke er dybe nok til at skære en trace over. Har selv et "b450 Mortar Max" med meget værre ridser og det virker 100%. Det der er galt med dit bundkort er det her: https://imgur.com[...] Som de sjovt nok selv har taget billede af uden at opdage. Det skal loddes på plads igen. Her er et billede jeg fandt af et, hvor det ikke er ødelagt: https://imgur.com[...] Hvis det er teknikeren der har ødelagt det eller dig, det ved jeg ikke. Men det har absolut ingenting med blottet kobber at gøre.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#49
jxs
Nørd Aspirant
13-08-2021 17:08

Rapporter til Admin
#44,47 - Det er jo derfor formodningsreglen findes. Loven siger at man de første 6 måneder formoder at fejl og mangler har været der fra start. Så vi behøver ingen info om boardet har været monteret forkert, loven siger at det er Proshops bevisbyrde og den er umulig for dem at bevise.
--
55 plusser på whitelisten.
#50
Per
Gæst
13-08-2021 17:10

Rapporter til Admin
#48 Tilføjelse.. Hvis det var teknikeren, så havde bundkortet nok virket inden du sendte det til dem. Medmindre kortet er brugt.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#51
Augustin
Supporter Aspirant
13-08-2021 17:18

Rapporter til Admin
#48 Jeg kan ikke se hvad der er "ødelagt" der.. Proshop afviste også mit bundkort, med samme årsag, At den var "slidt" i CPU soklen, men det var vist bare kølepasta, hvilket jo godt kunne have fortaget mit problem.. men stadig en forkert beskrivelse fra Proshop at den skulle have været "slidt" https://rma.blob.core.windows.net[...] Der var så også en ridse i som de mente var problemet, dog ikke en ridse som den havde da jeg sendte den ind :D #0 Hvis det var helt nyt da du modtog den, kan det sagtens være at det er en "monteringsfejl", huskede du at putte de der afstandsholdere mellem kabinettet og bundkortet? Har du tjekket at dine CPU pinde ikke er bukket? Har du prøvet at sætte et tastatur til en USB port? De sender dit bundkort tilbage hvis du beder om det, det gjorde jeg, og så købte jeg et nyt :D jeg gad ikke at give det til dem så de kunne sælge den som demo selvom den var defekt..
--
Ryzen 5 3600 @ 3.6GHz GTX1060 6GB 32GB RAM @ 2400MHz 1500GB SSD
--
Sidst redigeret 13-08-2021 17:22
#52
Per
Gæst
13-08-2021 17:25

Rapporter til Admin
Bare for at skære det ud i pap. https://imgur.com[...] NEJ = Denne komponent skal sidde sådan. Den er tydeligvis røget af og skal sidde parallel med den i venstre side. Ja = Her skal den sidde.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#53
Augustin
Supporter Aspirant
13-08-2021 17:28

Rapporter til Admin
#52 Okay ja nu blev det tydeligt, jeg kiggede fra min telefon. Hvis den komponent stadig sidder sådan kan man sikkert godt forsøge at sætte den fast igen, det ser ikke ødelagt ud. Noget lodde flus + varme og en pinset :D Om man så tør at smide sin Core i9 CPU i igen efter sådan en omgang er et andet emne :D
--
Ryzen 5 3600 @ 3.6GHz GTX1060 6GB 32GB RAM @ 2400MHz 1500GB SSD
--
Sidst redigeret 13-08-2021 17:30
#54
Tyller
Guru
13-08-2021 18:17

Rapporter til Admin
#49, Når noget har lidt fysisk overlast og tydeligt er mishandlet gælder formodningsreglen vist ikke mere
--
AMD Ryzen 3900X, ASUS ROG Crosshair VII (WIFI), 4x8Gb Corsair Vengeance, MSI Geforce GTX1080 ti Armor OC - Nænsomt kølet med H2o
#55
Cykle35
Supporter
13-08-2021 18:50

Rapporter til Admin
Tænker Sku jeg opkøber smadret hardware og sælger videre og dropper formodningsreglen. Formodningsreglen er vel netop for de butikker her der opfører sig sådan at de ikke kan slippe så nemt omkring det.
--
5800x + 6900XT Reference MEG B550 UNIFY-X + AX860i 2x16Gb DualRank 3600mhz 14-14-14-34 Mi 34" Curved
#56
Carsten O
Supporter Aspirant
13-08-2021 18:56

Rapporter til Admin
Per #48 har ret,,det er en smd komponent som ikke sidder korrekt ! Det kan være sket i smd maskinen da det sker af og til på mit arbejde hvor vi har disse maskiner ! Prøv at se om den er løs for så er det nok sket ved dig eller en anden. Sidder den fast så vil jeg mene at det er sket under produktionen. Hvis den sidder fast kan den loddes af og så loddes på igen så den ligger på begge lodde-øer. Kan ikke sige noget om, om det har taget skade, men tror det ikke. Men vil mene at hvis den sidder fast er det sket på fabrikken og så burde det kunne byttes !
--
#57
Carsten O
Supporter Aspirant
13-08-2021 19:19

Rapporter til Admin
Læste lige #0 igen hvor du skriver der ingen liv/lys er i det mobo ! Kan se at den komponent rammer over på en anden ø og der kan måske været sket en kortslutning og kortet så må erklæres dødt !
--
#58
Martin Lohse
Elitebruger
13-08-2021 19:47

Rapporter til Admin
Jeg kan huske, jeg tidligere har talt med Proshop om samme type problem. Min argumentation var, at hvis min nye bil får problemer med turboen, så kan forhandleren ikke afvise at lave det, fordi han finder en ridse på et skruehoved eller en ridse på bilen karosseri. Efter jeg sagde følgende blev de lidt tavse. Jeg synes du skal argumentere lidt mere, og så må de fortælle, hvorfor de mener at netop dette er årsag til din egentlige grund til RMA.
--
#59
Frilandsfluen
Bruger Aspirant
13-08-2021 21:26

Rapporter til Admin
#54 Du må lige læse #0 igen tror jeg. Det er noget fandens sludder at sige det "tydeligt" er mishandlet. Arbejder du hos proshop eller hvad??? Jeg har på ingen måde været voldsom eller mishandlet det kort, for at gentage mig selv. Jeg er en af det mest forsigtige mennesker når det kommer til computer dele. #48 Tusind tak for den information, det er helt sikkert noget jeg vil kigge på når jeg modtager kortet. #56 Jeg vil helt sikkert kigge nærmere på det. Ville ønske den detalje var nævnt efter kortet var afsendt, da denne tråd tydeligvis er overvåget af proshop. Men vi må se.
--
#60
Disturbed-Freak
Guru
13-08-2021 21:32

Rapporter til Admin
Jeg har faktisk aldrig haft en positiv serviceoplevelse hos Proshop - kun det modsatte. Af samme årsag køber jeg ikke længere hos dem, heller ikke når de er billigst (og på trods af de har hurtig levering - også hurtigere end konkurrenterne er min erfaring). Men man skal "vote with your wallet". Ønsker dig alt held og lykke med sagen.
--
Future is a concept. Past is a concept. There is only ever now.
#61
Carsten O
Supporter Aspirant
14-08-2021 10:12

Rapporter til Admin
#0 Prøv at se på den lodde-ø hvor den komponent(modstand) skulle have siddet 1) Er den pæn glat så har den komponent aldrig været loddet på og dermed skal de bytte det ! 2) Hvis den ser ru ud evt med nogle små revner , så er den brækket af og så bytter de ikke ! Så Søren fra proshop,,hvis det er 1 som jeg skriver skal det da byttes, det kan der da ikke være nogen tvivl om ! Har i øvrigt aldrig haft nogen problemer med Proshop.
--
Sidst redigeret 14-08-2021 10:18
#62
Commodore64
Monsterbruger
14-08-2021 11:15

Rapporter til Admin
Det jeg tror der er sket er at du har været upræcis under montering af bundkort. Du har stødt bundkortet mod en af afstandsstifterne i kabinettet, da du lagde det i. Shit happens. Så jeg vil give proshop medhold i at det er uden for garanti. Tilgengæld vil jeg vurdere at det tager ca 2 min at reparere. Og det kan gøres med en billig loddekolbe, ved at varme op lige ved siden af komponenten, og så bruge en lille pind af en slags til at skubbe den på plads, når tinnet smelter, hvis det ikke selv trækker komponenten på plads. Du kan evt se nogle youtube video om basic lodning :)
--
#63
Angloamerikansk
Maxi Supporter
14-08-2021 11:22

Rapporter til Admin
Hos Komplett har jeg oplevet præcist den samme fejl på et "NYT". Jeg havde dog ikke installeret bundkortet :-) På et andet "NYT" ha ha ha ha bundkort jeg returnerede UDEN at have taget det ud af kassen påstod de at JEG havde bukket pinde i CPU soklen. De viste billeder og belærte mig op installation af CPU. Hallo, Komplett.dk IDIOTER, jeg havde kun modtaget kassen og returneret den da jeg havde købt andet bundkort. Igen havde de sendt mig et defekt bundkort, og jeg slap ikke for at betale. Jeg har ALDRIG handlet ved Komplet(SVINDEL).dk siden og ikke oplevet problemer alle de andre steder jeg har handlet. Komplett.dk om min b... r..!!!
--
Sidst redigeret 14-08-2021 11:25
#64
Slettetbruger4055
Semi Supporter
14-08-2021 11:26

Rapporter til Admin
Enig med #62 Når først man pakker det ud og har installeret det, så kan tvivlen opstå.
--
#65
Tyller
Guru
15-08-2021 10:24

Rapporter til Admin
#59, Nej, jeg har intet med Proshop at gøre, men man kan tydeligt se på billede 2 at der er ridset ved banerne, selvom du er forsigtigheden selv, har du åbenbart været uheldig at få krattet bundkortet - om det er der fejlen på bundkortet ligger skal jeg ikke kloge mig på, men du har givet Proshop muligheden for at afvise dit krav pga disse ridser
--
AMD Ryzen 3900X, ASUS ROG Crosshair VII (WIFI), 4x8Gb Corsair Vengeance, MSI Geforce GTX1080 ti Armor OC - Nænsomt kølet med H2o
#66
thechillum
Mega Supporter
15-08-2021 10:42

Rapporter til Admin
Nu er der mange herinde - men over de seneste år har vi fået følgende konkluderet: Film/Billed dokumenter når du modtager produktet: -Pakken/Emballage brydes -Forsiden af PCB -Bagsiden af PCB -CPU-Sokkel Ved reklamation inden indsendelse: -Forsiden af PCB -Bagsiden af PCB -CPU-Sokkel -Indpakning/beskyttelse i tilfælde af transport skader Det er meget lidt "effort" og det gør at virksomhederne ikke kan påstå diverse fejl og/eller selv ridse/lave fejlene. Den dag man har et billed af en perfekt CPU-sokkel uden bøjede bins og de sender et billed retur af bøjede pins, der mener jeg faktisk man bør kontakte advokat iforhold til at køre en straffesag for kriminalitet/fusk/dokument-falskeri eller hvad det vil hedde når en sælger ødelægger en kundes produkt for at afvise en RMA-sag. Så husk nu at bruge de sølle 10-15sekunder det tager og dokumentere ens produkt.
--
#67
Comicsdk
Monster Supporter
15-08-2021 10:45

Rapporter til Admin
Når man har købt 40-50 bundkort brugt og ca. 10% af dem har brudte baner, bukkede pins eller kølepasta i soklerne, må man erkende at vi ikke alle sammen er eksperter. Det er surt at indrømme, men hvor tit får man fabriksnye kort med den type skader. Til sælgere af brugte kort kan jeg kun sige; tjek at det virker, tag et par fotos inden du sender det videre, så undgår man at stå i en situation hvor ingen af parterne kan dokumentere hvor kikset skete.
--
Sidst redigeret 15-08-2021 10:48
#68
Frilandsfluen
Bruger Aspirant
15-08-2021 15:26

Rapporter til Admin
#65 Hvad du siger her, er noget helt andet end at sige jeg tydeligt har mishandlet kortet. Jeg har været yderst mutter og frustreret, så din kommentar fik mig lige til at koge et øjeblik :) Det er tydeligt at der er ridser i ved kobberbanerne, om det er mig skal jeg ikke kunne sige. Jeg kan sige jeg har haft kortet ind og ud af kabinettet en del gange i processen omkring at finde hvor fejlen lå ved mit build. Desværre har det aldrig faldet mig ind at tjekke bagsiden på kortet, og ville heller ikke have nogen idé om hvad jeg skulle kigge efter. Har heller ikke haft taget billeder. Det er ikke noget jeg er klog på, men som nogen har haft nævnt burde de ridser ikke have betydning for funktionen af kortet. Fremover, for mit vedkommende, kan jeg garantere at video af udpakning plus bagside og forside af kortet er et minimum før jeg overhovedet gør noget som helst andet. Jeg har fået en ordentlig og brugbar lærestreg. Jeg takker alle for deres input, positive som negative og ønsker alle fortsat god sommer. Vi lukker tråden her.
--
Sidst redigeret 15-08-2021 15:28
#69
Frilandsfluen
Bruger Aspirant
18-08-2021 18:56

Rapporter til Admin
Jeg åbner lige tråden igen. Har modtaget mobo retur. Den chip som Per#48 nævner, er efterfølgende blevet pillet af i proshops varetægt. Ingen mulighed for at tjekke om den var løs eller om det har været en fejl i smd maskinen som #56 Carsten nævnte. Den er simpelthen blevet pillet af. Oprindeligt billed FRA proshop: https://imgur.com[...] Efter modtagelse: https://ibb.co[...] Denne chip eller smd komponent var på intet tidspunkt en del af hvorfor reklamationen blev afvist som Søren fra proshop så fint skrev til mig i en mail efter han var blevet opmærksom på denne tråd. Den chip har tydeligvis siddet fast, i hvertfald mere eller mindre, da den ellers ville være faldet af under transport til proshop eller ved inspektion hos proshops tekniker. Men nu er den så lige pludselig væk. Desuden blev min retur pakke med mobo også afhentet af postnord en dag senere en den burde være. Dette var prikken over I'et. Hvis ikke jeg høre fra dig Søren fra proshop. Tager jeg fat i forbrugernævnet.
--
#70
M.Mikkel
Maxi Nørd
18-08-2021 19:02

Rapporter til Admin
#49 du har lavet en fejl 40 glem det
--
Imac 27 ipad pro Iphone xs max og en Hyawai x pro win Bærbar
#71
Frilandsfluen
Bruger Aspirant
18-08-2021 19:04

Rapporter til Admin
Er det bare mig? eller lugter det her langt væk?
--
#72
DeeKay
Guru
18-08-2021 19:08

Rapporter til Admin
#69 Hvor er hullet der skulle være dér blevet af??? På billedet fra proshop, der er der jo direkte hul i bundkortet pga. den fejl, det er der ikke på billedet du har taget af bundkortet du har modtaget. Har de bare smidt et andet (defekt?) bundkort retur til dig?
--
Wise men talk, because they have something to say. Fools talk, because they have to say something.
#73
Frilandsfluen
Bruger Aspirant
18-08-2021 19:15

Rapporter til Admin
#72 Jeg tror du ser en fejl, den sorte del af smd komponenten, kan umiddelbart godt ligne et hul.
--
#74
Frilandsfluen
Bruger Aspirant
18-08-2021 19:20

Rapporter til Admin
#70 Kunne du udspecifere hvad en fejl 40 er? Det er ikke et udtryk jeg kender til som forbruger. Desuden hvis det er så simpelt hvorfor så pille den del af før kortet sendes retur?
--
#75
DeeKay
Guru
18-08-2021 19:21

Rapporter til Admin
#73 Men sidder/sad komponenten ikke stadig nede i bundkortet? Ergo burde der jo være et hul herefter. Jeg syntes i al fald at det ser ud som om at der er hul i bundkortet og komponenten sidder/sad fast deri. Men det er jo ikke til at sige nu hvor du har fået et (umiddelbart?) repareret bundkort retur (eller andet bundkort?). *edit* Ignorér du roligt M.Mikkel, han keder sig bare.
--
Wise men talk, because they have something to say. Fools talk, because they have to say something.
--
Sidst redigeret 18-08-2021 19:23
#76
Fatter
Guru
18-08-2021 19:40

Rapporter til Admin
#74 Smut på Google og søg på fejl 40 så får du en fin forklaringen. Om den passer på dig skal jeg ikke kloge mig på ;)
--
Med venlig hilsen Fatter
--
Sidst redigeret 18-08-2021 19:41
#77
Frilandsfluen
Bruger Aspirant
18-08-2021 19:43

Rapporter til Admin
#76 ooh ok så ved jeg det, takker :) det er stadig ikke korrekt dog
--
#78
mindbuster
Ultra Supporter
18-08-2021 19:49

Rapporter til Admin
#75, på proshops foto svæver smd'en halvt oppe i luften skævt og er kun loddet ved én ende, på det billede #69 viser efter modtagelse af kortet, der mangler smd'en fuldstændigt, væk, borte. Så nu mangler #0 smd'en hvis han (eller en hjælpsom hol'er) skulle prøve at reparere kortet. At kigge på proshops billede hænger det klart på proshops ansvar, det er en bytter. #0, nu kan du forlange at få din smd tilbage ;D (eller et nyt kort)
--
Activate Windows Go to Settings to activate Windows
#79
Tyller
Guru
18-08-2021 20:23

Rapporter til Admin
Dvs man får revet en komponent løs ved montering, får afslag på reklamation, men kræver alligevel at få nyt fordi komponenten er faldet helt af? Prøv at tage ansvar for egne handlinger
--
AMD Ryzen 3900X, ASUS ROG Crosshair VII (WIFI), 4x8Gb Corsair Vengeance, MSI Geforce GTX1080 ti Armor OC - Nænsomt kølet med H2o
#80
WakeyWakey
Junior Supporter
18-08-2021 20:32

Rapporter til Admin
#79 A hvad?? Den sidder da tydeligvis loddet fast på billedet, om ikke andet kun i den ene side, så hvordan fanden skal den nu pludselig være forsvundet??? Hvordan kan det nogensinde blive #0s fejl. Nu må proshop sku bare æde den her, hvis smden har været fejl monteret fra fabrikken som det eftersigende ligner, så skal det bare byttes ASAP. Sådan et kæmpe firma må sku stille sig ud og hjælpe manden, det er UFATTELIGT, dårlig pr for firmaet det her......
--
Main: I7 10700K - RTX3060 Pegasus - Strix z490-i - 32gb cl 12 2400mhz - Velka 3 - Noctua NH-D9i - 1tb 970 m2. Miner: z270-e, 7600k. 4x 3070 2x 3060ti
--
Sidst redigeret 18-08-2021 20:33
#81
mindbuster
Ultra Supporter
18-08-2021 20:57

Rapporter til Admin
#79, det er tydeligt at den skæve smd er en fejl fra fabrikken.
--
Activate Windows Go to Settings to activate Windows
#82
Frilandsfluen
Bruger Aspirant
18-08-2021 22:42

Rapporter til Admin
#79 Bevis venligst at det er mig der har revet den af. Der er hverken ridser eller skrammer omkring der hvor den skal sidde. Efter min logik, hvis jeg skulle have lavet en fejlmontering og revet den af i den forbindelse. Så burde der være skrammer eller ridser omkring det område.
--
Sidst redigeret 18-08-2021 22:46
#83
DeeKay
Guru
18-08-2021 22:55

Rapporter til Admin
#78 + @Frilandsfluen Kommentarer læst, men mine (retarderede?) øjne ser altså fortsat at der er hul, eller i al fald fordybning af en art i bundkortet. Har her omridset med hvid hvor jeg syntes at det mere ligner direkte hul/fordybning i bundkortet, end at der "bare" skulle være en SMD/komponent der sidder skævt: https://imgur.com[...] Har dertil smidt et par grønne cirkler ved andre huller/fordybninger, da der er samme "sorthed" ved dem, så det kan forhåbentlig forklare hvorfor jeg ser det som jeg ser det. Og ellers så er jeg her og med færdig med yderligere i denne tråd :) God vind til OP hvad end du beslutter dig for at gøre med sagen, jeg vil i al fald fremadrettet gøre exceptionelt meget mere for at dokumentere udpakning samt nedpakning af bundkort jeg fremadrettet køber via. proshop (hvis jeg køber bundkort fra dem igen ovenpå disse gentagende tråde med afviste RMA-sager gældende bundkort købt ved dem).
--
Wise men talk, because they have something to say. Fools talk, because they have to say something.
#84
gæst
Gæst
19-08-2021 01:30

Rapporter til Admin
Man kan ikke andet end at elske hol, masser af uvidende folk, der står i kø, for at vælte ud med deres ævl. #83 Prøv at skære ned på det alkohol ;) Det er med næsten 100% sikkerhed en produktions fejl, hvis man ser på den øverste loddesø, så er den forholdsvis blank, og har en lille rund fordybning i højre side, som ikke kan komme ved stød. Hvis du nu ser på den nederste, så er den sikkert som per siger, mere flosset og grå, da den ser ud til at sidde rimeligt fast der, så den er bestemt afmonteret med fuldt overlæg. Det er jo heller ikke sådan, at de bare sådan lige falder af, bare man røre ved dem, der skal lidt til, så at der ingen andre former for skader/ridser er, finder jeg også utroligt underligt, hvis det skulle være sket ved udefra kommende påvirkning. Men brug de penge på at få sagen til forbrugerombudsmanden, om du får med hold eller ej, det tæller stadig på antal sager, og ser dårligt ud for proshop. Og så lige et sidste fif, test altid komponenterne inden du smider dem i maskinen, sammel den på en papkasse eller noget andet ikke ledende, så du kan bekræfte at alt er som det skal være.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#85
Per
Gæst
19-08-2021 02:01

Rapporter til Admin
#0 - Du må rigtig gerne give en update igen, hvis du går videre med det Vil gerne se/høre Proshops forklaring på at den komponent er helt væk efter den har været i deres varetægt. Ligner helt sikkert, som andre har skrevet, at den ikke har siddet korrekt fra producenten af. Loddeøen ser slet ikke knækket ud. Men Proshops fik da ødelagt det board fuldstændig. Så de må erstatte. Også fuldstændig forrykt at de afviser en RMA på den måde. De afviser den jo på et forkert grundlag.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#86
Splint
Junior Nørd
19-08-2021 04:04

Rapporter til Admin
Man har hørt lignende historier mange gange før. Jeg er kommet frem til, at livet er for kort til RMA hos Proshop, og derfor handler jeg der ikke længere.
--
0% Woke
#87
Carsten O
Supporter Aspirant
19-08-2021 13:59

Rapporter til Admin
#0 Ja det er jo tydeligt at den modstand har de hapset. Før rørt de 2 modstand hinanden og det kan sagtens være årsagen til et defekt mobo. Det syntes nu også ret tydeligt at den kun har været loddet et sted og derfor er det ikke din fejl. Den burde de ikke kunne løbe fra ! #83 De huller som du har mærket med grønt skal være der !
--
#88
RecycledBits
Ny på siden
19-08-2021 17:51

Rapporter til Admin
#48 Det var godt nok godt spottet. THUMPS UP!
--
#89
Isaac R.
Elitebruger
20-08-2021 03:44

Rapporter til Admin
Har læst tråden igennem, og det er godt nok skummelt det Proshop kommer frem til. Har selv været igennem noget der kan minde om det med Elgiganten, og det var ikke muligt for mig at rykke en tøddel ved deres værksteds forklaring/opfattelse. Men nu tænker jeg. Hvordan vil det evt komme til at se ud retsinstans-mæssigt? Hvilke instanser kan "Frilandsfluen" som brugeren kalder sig, gå igennem, og hvor meget vil det koste? Og hvordan rent juridisk er denne bruger stillet fra start til slut igennem retssystemet? Det er jo den vej OP skal hvis denne skal have nogle som helst form for erstatning ud af Proshop. Lige nu er det jo bare påstand imod påstand, og det får OP ikke noget ud af udover at gå rettens vej.
--
#90
thechillum
Mega Supporter
20-08-2021 07:36

Rapporter til Admin
Jeg ville uden tvivle fortsætte kampen mod Proshop, især efter at de har sendt billed med den komponent som er loddet på et forkert sted. Når den så efterfølgende er væk efter at have været på deres værksted, så har denne komponent jo tydeligvis været malplaceret som en fejl, denne fejl viser en klar produktionsfejl som på hardware self. kan betyde det er defekt. Der er ergo direkte bevis fra Proshop om produktionsfejl, hvilket stiller dig som forbruger i godt lys. De skal bevise at du har ødelagt bundkortet og de vil ikke kunne løfte bevisbyrden når de har dokumentet en produktionsfejl fra fabrikken.
--
Sidst redigeret 20-08-2021 07:40
#91
Carsten O
Supporter Aspirant
20-08-2021 13:35

Rapporter til Admin
Syntes at det ville klæde Phoshop at de herinde ville fortælle at deres teknikker har taget fejl og de sender et et nyt mobo til #0 Der er jo ingen der er fejlfri og denne modstand VAR IKKE loddet rigtigt på ! I bruger så mange penge på reklamer og så laver i sådan en møg sag som er virkelig dårlig reklame for jer. Er ret sikker på at i læser med herinde !
--
Sidst redigeret 20-08-2021 13:36
#92
WakeyWakey
Junior Supporter
20-08-2021 15:11

Rapporter til Admin
#91 helt enig bruger så mange penge på reklame, et nyt bundkort til OP ville være et sandkorn i bunken og betyde umådeligt for mange brugeres sikkerhed og komfort ved at handle ved det site. Er træt af folk der løber fra deres ansvar!!
--
Main: I7 10700K - RTX3060 Pegasus - Strix z490-i - 32gb cl 12 2400mhz - Velka 3 - Noctua NH-D9i - 1tb 970 m2. Miner: z270-e, 7600k. 4x 3070 2x 3060ti
#93
Frilandsfluen
Bruger Aspirant
20-08-2021 15:55

Rapporter til Admin
HAR MODTAGET MAIL FRA SØREN 19/8 - kl. 10.15 "Jeg har forsøgt at fange dig på telefonen, uden held, derfor får du en mail fra mig i stedet. Efter at have set dit billede i tråden på hol.dk, har jeg undersøgt sagen nærmere med mit værksted. Vi har også sammenlignet dit billede + vores billede ved modtagelse + udseendet af et helt nyt bundkort. Her er det tydeligt for os at det lille komponent ikke sidder som det skal, da vi modtager det fra dig. Det sidder skævt, hvor det skal sidde lige fra fabrikken af. Hvordan det er sket, skal jeg ikke kunne sige. Jeg kan kun sige at vi ikke har fjernet det, det er vigtigt for mig at understrege. Vi har udpakket bundkortet, taget billeder og derefter nedpakket det igen. Men jeg vil gerne lade tvivlen komme dig til gode i denne sag, og vil derfor tilbyde dig at vi sender et nyt bundkort til dig." #48 Per Jeg kan ikke takke dig nok for at gøre mig opmærksom på den detalje. Jeg skylder dig en flaske vin.
--
Sidst redigeret 20-08-2021 16:00
#94
Carsten O
Supporter Aspirant
20-08-2021 16:29

Rapporter til Admin
#0 STORT TILLYKKE Og hatten af for Phoshop at de endelig erkender at det var en fejl ! God Weekend
--
#95
Cykle35
Supporter
20-08-2021 16:44

Rapporter til Admin
Stort tillykke! Så mangler de bare XXX antal kunder før de er kommet med :oP
--
5800x + 6900XT Reference MEG B550 UNIFY-X + AX860i 2x16Gb DualRank 3600mhz 14-14-14-34 Mi 34" Curved
#96
Cocio21
Semi Supporter
20-08-2021 16:53

Rapporter til Admin
"Men jeg vil gerne lade tvivlen komme dig til gode i denne sag" lol nah i skal bare ombytte, det er åbenlyst en produktionsfejl, og at jeres teknikere finder småridser i printet men overser en åbenlys produktionsfejl, jeg mener come on det burde være spottet i første omgang når vedkommende sidder og glor på brættet xD
--
#97
Heylel
Mega Supporter
20-08-2021 17:14

Rapporter til Admin
Dejligt for #0 - tillykke med det!
--
-- Just...wow...: https://xkcd.com[...]
#98
Frilandsfluen
Bruger Aspirant
20-08-2021 18:18

Rapporter til Admin
#96 Jeg syntes faktisk Søren fra proshop skal have props for at følge med i tråden, og tage initiativ til at gå ind i sagen på egen hånd. Meget tilfredsstillende service på hans vegne.
--
Sidst redigeret 20-08-2021 18:20
#99
TankBrutalis
Giga Supporter
20-08-2021 18:21

Rapporter til Admin
#93 fedt! Er glad for denne sag endte godt og vidste sig at være en fabrikations fejl efter at have solgt sig dette bundkort Tillykke!
--
#100
Splint
Junior Nørd
20-08-2021 19:16

Rapporter til Admin
#94: Han anerkender jo netop ikke, at det var en fejl. Han siger, at fejlen var der, da de modtog varen fra kunden. Kunden får et nyt bundkort, fordi sagen er blevet offentliggjort på et stort hardware site, hvor mange af deres kunder hænger ud, i håbet om at undgå dårligt omdømme. Det minder lidt om det, man kalder Ekstra Bladet Effekten. Hvem der har ret i denne sag, er umuligt at afgøre, men jeg har hørt om mange lignende sager fra Proshop, hvor RMA processen har været en farce, så mon ikke det også er tilfældet her. Under alle omstændigheder lægger jeg ikke mine penge hos dem længere, så hellere vente en dag længere på at få sine varer leveret fra en anden forhandler.
--
0% Woke
#101
Carsten O
Supporter Aspirant
20-08-2021 20:55

Rapporter til Admin
# 100 Jeg er heller ikke glad for denne line : Men jeg vil gerne lade tvivlen komme dig til gode ! Men da jeg læste tråden hvor Per gjorde opmærksom på den fejl med modstanden som var placeret skævt var jeg ikke i tvivl om at det var sket på fabrikken. jeg arbejder til dagligt med smd og det sker af og til at smd-maskinen smider en komponent og den så kun bliver loddet på det ene punkt. Derfor gik jeg ind i denne sag fordi det simpel hen ikke var rimeligt da det var en tydelig fabriks fejl og det ville ikke koste Phoshop noget da det ville kunne ombyttes. Lad mig understrege at der har IKKE været noget tvivl om at det var en fabriksfejl selv om proshop skriver som de gør ! Er bare glad på #0 vejne at han har fået et nyt bundkort og er også glad for at proshop ---skal vi sige tildels er- kender at de har taget fejl !
--
#102
Stroyer
Guru
20-08-2021 21:47

Rapporter til Admin
# Er glad på 0#'s vejne at det lykkedes at få et nyt board - Det manglede da bare. Det "trælser" mig dog lidt at sådan noget skal ende i en Shit-storm før der sker noget fra Proshops side. Det er ganske enkelt ikke i orden! Tænk nu hvis 0# ikke havde gidet eller have haft ressourcerne til at tage kampen op, så havde det bare været bad luck og så havde han stået med et tab. Gad vide hvor mange andre sager Proshop(andre?) blot har afvist, som værende "fejl fra brugers side", men hvor det i virkeligheden er en produktionsfejl som burde være blevet erstattet øjeblikkeligt? Mit gæt er: En helt del! Det kunne egentligt være sjovt at få modstanden korrekt monteret på boardet, for at kunne konstatere om det i virkeligheden var der problemet lå. Følgeskader kan naturligvis ikke udelukkes.
--
IDGAF!
--
Sidst redigeret 20-08-2021 21:49
#103
anders1226
Monsterbruger
20-08-2021 22:39

Rapporter til Admin
tænk man skal bruge tid og penge på deres lort bare for i sidste ende og få ret?
--
#104
Frilandsfluen
Bruger Aspirant
29-08-2021 01:58

Rapporter til Admin
Det nye kort virker! https://ibb.co[...] https://ibb.co[...] Mangler stadig at fixe kabler på bagsiden, men venter lige på nogle hvide extensions, og tre nye insugnings blæsere til fronten https://ibb.co[...] Igen tak til alle for input og specielt Per God søndag
--
#105
RoyalHealer
Bruger
29-08-2021 06:38

Rapporter til Admin
Skal da 100% sige at Jeg fra dags dato ikke køber fra Proshop igen, inkompetencen er jo ulidelig. Derefter at påstå de IKKE har fjernet komponenten, når alle billeder peger direkte på det, inklusive at komponeneten SIDDER på kortet med deres egne billeder. Når folk påpeger deres lille hustle så kommer der et nyt bundkort på bordet. Generelt ikke en negativ person, men den her gjorde mig godt nok knotten. Sorry for bad vibes Flue! Jeg er hjerteligt glad for at din PC endelig flyver!
--
[email protected] 1866@7-7-7-21 2080Ti@2130|G12+x41 2xLG55CX
--
Sidst redigeret 29-08-2021 06:40
#106
moiety
Gæst
29-08-2021 09:16

Rapporter til Admin
#104 Fedt, tillykke. Jeg er også sikker på at ejeren af HOL, Thomas er hvad for at have hjulpet dig, uden at røre en finger :) Måske Proshop skulle overveje at køre RMA sager i tråde herinde, nu har de jo allerede en populær grafikkort tråd.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#107
moiety
Gæst
29-08-2021 09:18

Rapporter til Admin
Der skulle stå glad istedet for hvad i 106.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#108
Frilandsfluen
Bruger Aspirant
29-08-2021 09:47

Rapporter til Admin
#105 Du for aldrig et firma som dem til at indrømme sådan en ting. Min tanke er at de har haft et uheldigt rådent æble i tekniker staben med lidt ondt i røven. Hvilket jo så kom mig til gode i sidste ende. Er helt sikker på de har haft noget internt møde omkring det her. For den er slem. Så du skal ikke beklage, jeg forstår dig udemærket.
--
#109
Wut
Semi Nørd
29-08-2021 10:05

Rapporter til Admin
“ Men jeg vil gerne lade tvivlen komme dig til gode i denne sag, og vil derfor tilbyde dig at vi sender et nyt bundkort til dig." Hold kæft en omgang baljepis!! Fejlen er 100% Proshops. Fair nok at de missede produktionsfejlen på boardet, men når de så indser først fejlen på boardet og dernæst deres teknikers fejl, så må de fanme give kunden en undskyldning frem for fortsat at få det til at se ud som om kunden stadig bærer en del sf skylden. Det er vel det, han mener med “tvivlen”. Der er fucking da vel ingen tvivl! Det eneste tvivlsomme er kvaliteten af deres visuelle inspektion i RMAen.
--
Proud survivor of the Copenhagen earthquake 2008-12-16

Opret svar til indlægget: Dødens pølse - B550 Tomahawk RMA

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning