Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Solgt CPU - Køber siger den er defekt?Af Supporter Aspirant Alexanderl | 29-03-2021 18:30 | 4607 visninger | 66 svar, hop til seneste
Hej HOL,
Jeg søger lidt meninger omkring et salg af en CPU jeg har lavet.
Solgte den 23. februar en i5-7500 til en køber herinde. Den blev solgt samlet som en pakkeløsning inkl 16gb DDR4 Ram og et motherboard som er defekt. Motherboardet har altid været defekt og er solgt som defekt.
CPU og ram virker helt fint. Det har de gjort i den tid de var i min varetægt.
Sagen er den at køber i dag har kontaktet mig og sagt at CPU er defekt. Det er altså mere end en måned efter handlen. Får en besked, hvor der står at det ikke virker. Modtager derefter en besked mere, hvor køber skriver, at jeg kan få det hele tilbage igen.
Jeg svarer ham og skriver, hvorvidt den er testet i andet motherboard. Det siger han ja til.
Jeg skriver herefter at den virkede da jeg brugte den, hvorfor jeg lige vil undersøge sagen og se om jeg kan finde en løsning. Dertil svarer køber at jeg har solgt defekt hardware, så der ikke er mere at forholde sig til.
Jeg skriver til ham at der er gået over en måned, så jeg forsøger mit bedste at finde en løsning. Jeg er på arbejde og har begrænset tid til at undersøge, hvad der er rimeligt. Jeg vil gerne se hvad jeg kan gøre, men har brug for tid.
Dertil skriver sælger at han har solgt rammene (Undrer mig, da han tidligere skrev at jeg kunne få alt tilbage) og siger nu at han står med et tab på 440 kroner for cpu. Han mener at vi kan slå halv skade, eller at jeg kan tage cpu retur til hans tab. Derefter får jeg en besked, hvor han skriver at det ville klæde mig at tage ansvar, og at såfremt jeg ærligt kan sige at den virker (hvilket den gjorde da jeg havde den), så står han nu med en defekt CPU, som han ikke kan se, hvordan er gået i stykker under transport.
Jeg vil selvfølgelig gerne hjælpe, men jeg har svært ved at se hvordan, da jeg ingen viden har om, hvordan han har opbevaret CPU i den måned han har haft den, uden at teste den.
hvad gør jeg? --
#0
Hvor mange plusser og minusser har personen paa listen herinde? Hvis jeg havde solgt noget til DeeKay eller BabaMac og saa kommer han tilbage og siger den ikke duer, saa ville jeg da glaedeligt gerne slaa halv skade af, men hvis en eller anden random gut "ny paa siden" kommer med saadan en paastand saa ville jeg ogsaa undre mig lidt, isaer hvis det er 1 maaned siden. Og saa bare sige at han maa ikke at opbevaret den ordenligt og vil gerne spare lidt penge og gaar den saa gaar den. Han har endda solgt rammene, saa han kan jo ikke engang lade handlen gaa tilbage.
Forestil dig du koeber en faerdiglavet PC i butikken og du saa saelger grafikkortet og saa beder butikken om at tage PC'en tilbage, gaar vist ikke helt.
Edit: Min pointe er at jeg ville vurdere hvem jeg handlede med, og om at jeg ud fra de data jeg har om personen stoler paa at han aerligt og redeligt har ikke selv forvoldt den skade osv. -- 2x ASUS STRIX 1070 OC, I7 AIO WaterCooled, 16GB RAM, Samsung 850 Evo, 500Gb, x34a 100HZ UWQHD 3440x1440 G-SYNC. K70 RGB Keyboard, M65 Pro RGB Mouse --
Sidst redigeret 29-03-2021 18:36 Jeg ville beklage hans tab og ikke foretage mig yderligere, han kan i teorien have voldclocket den i den forgangne måned, hvor den så er stået af -- AMD Ryzen 3900X, ASUS ROG Crosshair VII (WIFI), 4x8Gb Corsair Vengeance, MSI Geforce GTX1080 ti Armor OC - Nænsomt kølet med H2o 1 måned efter og så virker det ikke.. og så tager han først kontakt nu? Pudsigt.. Han kan rende og hoppe ja' han kan.
Du skal på ingen måde, betale ham noget som helst efter 1 måned.
EDIT:
Præcis som #2 skriver. Han kan have vold kneppet den med OC og så tænke, at han lige kunne forsøge, at score et par lette penge.
Vor herre bevares.. pive over sølle 440 LOL -- Sidst redigeret 29-03-2021 18:38
Enig med de andre - det bliver et stort fedt nej tak til retur..
I samme ombæring kunne du lige hoppe ind på +/- listen og give ham/hende pil nedad. -- Intel Core i9-9900k w. Celcius S36 (push/pull) | Maximus XI Apex Z390 | 3080 Strix OC | 32GB G.Skill Trident Z RGB 4000MHz | ADATA SX8200 Pro 1TB Når du kan få lukket sagen for 220 kr., så ville jeg nok overveje det.
Man kan hurtigt blive belastet af en pokkers masse “negativ” energi af sådan en sag, og det er det ikke værd for at spare 220 kr.
Gætter på, køber også synes, det er en lortesag for jer begge, og at han også gerne vil have den lukket jf. hans tilbud om at slå halv skade mht. de 440 kr., han nævner som tab.
-- Jeg optager altid en film hvor hardwaren vises i funktion, har kun fået brug for det én gang hvor gls havde skadet et grafikkort undervejs, så kunne jeg dokumentere at det virkede da der blev pillet ud og det må være under transport. -- Ryzen 5 3600 - RX 580 Nitro/Sapphire 4gb - 32gb Ram
Have you tried turning it off and on again? Køber har reklamationsret. Men i privathandel gælder formodningsreglen ikke i udgangspunktet. Køber skal bevise, at varen var defekt på købstidspunktet. Det er jo svært her 1 måned senere.
Hvorfor har han solgt rammene? LUR mig om han ikke også har solgt CPUen videre og nu siger den nye køber, at den ikke fungerer. Så nu forsøger han så at tørre ansvaret af på dig.
Omvendt... hvordan ved du at den virkede, da du solgte den, når dit motherboard var defekt? Hvis du havde testet i et andet motherboard, så bare sig til køber, at han må bevise, den var defekt på købstidspunktet.
Eleers er det bare ærgerligt Sonnyboy! -- FYI: https://www.youtube.com[...] 0#
Efter 1 måned...Glemt det!
Løbet er kørt for køber - Det mener jeg også at det ville have været efter 14 dage.
Den må han selv æde - Du aner jo intet om hvad der er sket i den måned han har haft den.
Køber kan have selv have ødelagt den på gu' ved hvor mange måder - Fejl montering, Manglende ESD beskyttelse osv. -- IDGAF! Lige nu venter vi vel bare med popcorn på køber deltager i tråden.
btw havde jeg heller ikke givet en krone tilbage.
-- -Casper De tager 125 kr for at slette data på ssden
https://www.hardwareonline.dk[...]
Du siger til sælger at han kan sende den tilbage for egen regning med forsikring og selvfølglig forsvarlig indpakket, du skal bruge tid på at teste den ellers kan du ikke vide om det han påstår er sandt (virker den for han intet tilbage og må betale for fragten hvis han vil have den tilbage) det koster 125kr for at teste om den virker (bare henvis til compumail tråden) hvor du trækker de 125kr fra de 220kr det lader til at være kompromis at gi sælger, fordi du vidste den var iorden da du sendte den. -- Gætter helt sikkert på at det er din købers tråd: https://www.hardwareonline.dk[...]
Ja, den kan han vist godt glemme alt om
Måske køberen's køber har bukket CPU pin'sne eller overclocket den..
Måske kunne han bare ikke få den solgt så nu vil han have pengene tilbage
Det er også lige meget, han skal sgu da ikke have noget tilbage, jeg hader så nogle useriøse købere...Det er vel kun rimeligt at du forklarer ham at du vil sende ham 440kr tilbage, så fremt han sender dig 500kr for din tid, og han skal selvfølgeligt sende de 500kr først :-)
Den fra gasolin i #10 er også sjov. -- Ryzen 5 3600 @ 3.6GHz
GTX1060 6GB
32GB RAM @ 2400MHz
1500GB SSD --
Sidst redigeret 29-03-2021 19:17 Du kan umuligt vide hvad der sket i den forgangne måned.. Og at køber først tager kontakt, det må virkerlig være hans problem! Han skulle have taget kontakt for lang tid siden!
Lad vær med at gøre yderligere, det er virkelig købers problem i denne her situation. Og at personen så tilmed har solgt noget af den købte hardware videre, det gør det jo umuligt for dig at lade handlen gå tilbage..
-- Det er lige præcist derfor, at jeg normal sælger og køber ting med følgende aftale:
- Køber har 24 timer fra modtagelse til at teste produktet - Er der fejl eller lever standen ikke op til beskrivelsen, skal køber rette henvendelse inden for 24 timer. Der er der ikke meldt nogle fejl, anses produktet til at leve op til beskrivelsen i salgsopslag, og reklamationsret frafalder.
- Skulle der være fejl, så har sælger og køber fælles forpligtelse til at nå en aftale. Kan en aftale ikke findes, så sendes produktet tilbage på sælgers regning. Køber har 24 timer til at sende produktet, fra sælger har overført betaling for returfragt.
- Køber har 24 timer fra udløb af reklamationsret til at betale hele eller restbeløbet.
Jeg har oplevet EN, der ikke ville gå med til dette. Tingene blev solgt til en anden, og der var problemer med salget. Udover det, så har jeg haft en handel, der gik tilbage.
Som de andre siger, så er en måned for lang tid, så med mindre det er en gammel rotte herinde eller en betroet sælger/køber, så ville jeg nok sige "bare ærgerligt"... Selvom 220,- ikke er meget, så er det princippet i det... -- http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007...
Useriøse sælgere: se profil Køber skal holde sin kæft. Han har sikkert fucket den op, og nu gør han alt hvad han kan, for at dække sit tab. Eller også prøver han bare at lave en hurtig skilling.
Det er præcis det her jeg frygter sker, hver gang jeg sælger noget brugt. Det er ærgerligt det skal være sådan. -- - Indsæt signatur - Kæft det er suspect at køber i går sætter setuppet til salg herinde.
Der virkede den perfekt. -- Man kommer ikke en md. efter, og kræver noget som helst tilbage, fordi det købte "pludseligt" ikke virker. Man har købt noget brugt hardware, der fungerede, da man købte det, så man skal bare klappe kaje og opføre sig ordentligt - og så for så lidt penge. Folk har dælme ingen hæmninger tilbage mere.
Men jeg er enig med #1. Hvis det havde været en af de store og troværdige handlere herinde, så havde jeg også været mere villig til at finde en løsning, for der er ingen tvivl om, at visse personer uden tvivl altid har rent mel i posen - de findes da stadigvæk :) -- Sidst redigeret 29-03-2021 19:42
Du burde tage det retur og give køber en undskyldning.
Ej, det' gas.
For en gangs skyld hyler jeg i kor med flokken.
En måned er bare for længe at sidde og savle over et køb, og du har spillet med åbne kort fra start.
Man tager en chance når man køber defekt hardware, længere er den ikke. -- #20
Nice post min ven - jeg skulle lige til at reagere på din første linie, men så så jeg, at der kom noget meget fornuftigt efterfølgende :) -- Sidst redigeret 29-03-2021 19:56 Den virkede da fint da han satte den til salg herinde efterfølgende - hvis jeg ser rigtigt....
hvilket naturligvis ikke er en sikkerhed for noget som helst :) -- Ryzen 5 3600 - RX 580 Nitro/Sapphire 4gb - 32gb Ram
Have you tried turning it off and on again? Jeg har proevet vaerrer.. Hvis jeg maa komme med en historie.
Koebte en skaerm u2415 og fik en u2416 i stedet for, fra en ung kvinde pa DBA som fik den af fars firma.
Skulle paa dette tidspunkt kun bruge u2415 fordi det skulle matche en identisk
model, fair nok. Jeg aabner saa ikke pakken foerste dag fordi jeg var
ude af byen og kommer foerst hjem 1 dag senere (en anden i hustanden tog
imod pakken).
Da jeg saa abner op og ser at det er en forkert model og tager kontakt fik jeg bare af vide at det er forsent fordi jeg
ikke kontaktede hende da jeg modtog pakken osv osv, og hun ikke gad at
se paa en loesning og at jeg jo fik en god skaerm til en god pris osv
osv.
Saa 1 dag, den var streng..vi snakker her om 1 maaned. :D Den maa folk laengere ud paa landet med.. -- 2x ASUS STRIX 1070 OC, I7 AIO WaterCooled, 16GB RAM, Samsung 850 Evo, 500Gb, x34a 100HZ UWQHD 3440x1440 G-SYNC. K70 RGB Keyboard, M65 Pro RGB Mouse Lyder til at han har skiftet hardware eller købt noget der ikke passer, så nu prøver han bare at skaffe af med tingene og beholde så meget af hans udgift som muligt. Du behøver ikke at gøre en skid. -- Køber er nu vendt tilbage og siger at alt virker som det skal - Det var videresolgt til en anden, som påstod at det ikke virker. Jeg siger tak for responsen! -- #25 Hvilket var præcist det jeg forudsagde tidligere.
Helt klassik røvhulstaktik, at købe en bundle og sælge stumperne videre... og hvis køberne så brokker sig, så ryger det direkte videre tilbage til den originale sælger under "reklamationsretten".
Man skal sikre sig, at køber har accepteret X dages brokkeret, eller lave en face2face handel, så man ikke hænger på en reklamationsret/brokkeret fra en eller anden 4. eller 5. part efter vilkårligt mange uger ;-) -- FYI: https://www.youtube.com[...] --
Sidst redigeret 29-03-2021 21:23 Mon køber vente tilbage og meldte "all good" fordi der er prikket lidt ind i hans egen salgstråd af netop samme dele?
https://www.hardwareonline.dk[...]
Sgu en anelse usmageligt at anklage for salg af defekt hardware og samtidigt videresælge det som værende fuld funktionelt...
Hop ind på B/W-Listen og kvittér med et minus som "tak" for jeres handel.
*edit*
Har da også selv endt med et defekt bundkort på hånden, dette var dog fuldt funktionelt inden det blev sendt afsted (jeg har i al fald ingen andre tanker end at sælger er en reel gut!), men da det skulle prøvekøres, var bundkortet helt dødt.
Efter lidt skriven frem og tilbage omkring det med sælger, slog vi halv skade på det og jeg har da også efterfølgende købt mere af samme person :)
Omvendt har jeg også prøvet at sælge grafikkort, som køber meldte værende defekt ved modtagelse men efter at være tilbudt at kunne returnere det så jeg kunne genteste det, døde kommunikationen. -- Wise men talk, because they have something to say.
Fools talk, because they have to say something. --
Sidst redigeret 29-03-2021 21:46 #27
Jeg gad godt vide hvem han solgte det til, og om det faktisk er solgt overhovedet. Det lyder som en daarlig undskyldning. -- 2x ASUS STRIX 1070 OC, I7 AIO WaterCooled, 16GB RAM, Samsung 850 Evo, 500Gb, x34a 100HZ UWQHD 3440x1440 G-SYNC. K70 RGB Keyboard, M65 Pro RGB Mouse Jeg er køber af cpu. Spændende læsning. Som altid er der to sider af en sag.. Har ikke kunne overskue alle kommentarerne, men kan hurtig konstatere at opinionsdannelsen er på niveau med nationen.
Det ærger mig lidt, da jeg har masser af handler med flere af jer.
Jeg har haft en køber forbi i dag, som vender retur og forklarer cpu er defekt, men ham ønsker rammene. Dem sælger jeg naturligvis gør at mindske mit tab. Jeg spørger så Alexander om han reelt har testet det, da hans fremsendte æske afslører han også har købt det brugt. Jeg kører 15 km efter lang arbejds dag, og tester ved en kammerat. Cpu virker. Skriver en ane lang beklagelse til Alexander. Så kommer jeg hjem til det her..
En ting der trigger mig mere end noget andet. Du sktiver en a4 side med hvordan du ikke kan forholde dig til problemtikken og slet ikke har tid til noget, også så jeg et forumindslag som det her.. -- #2
#3 - I to hajer kan skrive når I finder formlen for at OC 7500. -- #27 Jeg har aldrig anklaget ham for noget som helst. Det har jeg i mine skrivelser understreget. -- #31
Du oplyser overfor TS at du selv har testet CPU i andet bundkort og konstateret at den virker som den skal.
For herefter at have videresolgt CPU, vender du tilbage til TS om hvorvidt CPU'en han solgte dig faktisk var funktionel?
Det syntes jeg læner sig meget op af at være anklagende.
"Jeg svarer ham og skriver, hvorvidt den er testet i andet motherboard. Det siger han ja til.
Jeg skriver herefter at den virkede da jeg brugte den, hvorfor jeg lige vil undersøge sagen og se om jeg kan finde en løsning. Dertil svarer køber at jeg har solgt defekt hardware, så der ikke er mere at forholde sig til." -- Wise men talk, because they have something to say.
Fools talk, because they have to say something. #29
Du skriver du har testet den til #0 og den ikke virker og nu skriver du at alligevel har været forbi hos en kammerat og der virker den.
Burde du ikke teste inden du anklager nogen for sælge noget der er defekt.
Hvorfor prøve at "minimere dit tab", hvis du vil lade handlen gå tilbage? -- #33 Jeg oplyser TS at jeg har testet cpu d.d. og har ikke fået den til at fungere. Det samme har køber, som er forbi og returnere cpu, på baggrund af dette. Der tager jeg kontakt til TS, og spørger ind til om han reelt har testet den. Jeg oplyser ham også at jeg tager ud og foretager endnu en test efter arbejde.
Hvis jeg køber noget der er defekt også selvom der går en måned inden testningen, så spørger jeg naturligvis køber ind til dette. Uagtet hvaf andre måtte mene. TS ber mig forholde mig rolig og afvente hans løsning, og forklarer han har dårlig tid, men åbenbart tid til det her cirkus. -- #34 burde du ikke bare spørge i stedet for at konkludere. -- Vores in House scalpers, må have en mening om dette..? -- Slettet pga. telefonnummre -- Sidst redigeret 30-03-2021 20:50 af Ronson #11 der er ingen cpu pins på en 7500 -- #15 Til dit forsvar, så plejer dine indlæg, at være af højere karakter. --
39
Hvis du og din kammerat har konstateret at 7500'eren virker fint, kan du sælge den til mig.
Jeg har et B250 der godt kunne bruge et løft fra i3-7100. -- hvis du har solgt noget du ved virkede, er den ged kørt og en måned efter er til grin, kunne forstår hvis han havde testet den dagen efter og tog fat i dig fordi den ikke virkede. men en måned allerede der er vi for langt ude. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Men heldigt den virkede, men man forstår da godt personen spørger her inde angående hvad han skal gøre. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #35
Aha...
"Køber er nu vendt tilbage og siger at alt virker som det skal - Det var videresolgt til en anden, som påstod at det ikke virker. Jeg siger tak for responsen! "
^Snuppet fra #25 her i tråden.
Så nu har TS ikke alene solgt dig defekt hardware, nu lyver han også???
For i øvrigt fedt at du stiller en anden persons nummer til fuld offentlig skue her på forummet i #38, det er jeg sikker på at ejeren af nummeret er helt vild med! -- Wise men talk, because they have something to say.
Fools talk, because they have to say something. CPUer er helt generelt *aldrig* defekte. Jeg har rodet med hardware i 25 år, og jeg har har mødt én defekt CPU i al den tid. At det så kommer frem nu at den fungerer fint, kommer ikke bag på mig. -- Whatever solgt en gpu på facebook,manden hent den selv på adr: og jeg havde lige test det før han kørte med det,10 dage sener,skrev han at det ikke levet op til hans krav?
Så måtte han forstå at den handel var slut,man kommer ikke 10 dag sener og vil lade handlen gå tilbage. -- MSI MAG Z490 TOMAHAWKIntel Core i5-10600K Processor @ 5GHZ HyperX Fury RGB DDR4 3600MHz 4x8GB cl 17 1000W Sinlet Pro
ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
#44 Du finder problemer i sagen her hvis vil og har sat dig for det.
Det er mig stadigvæk en kæmpe gåde hvordan jeg ender med at blive antagonist i det her.
Jeg søger svar hos TS vedr. potentiel defekt cpu og spørger derfor ind til sagen. Længere er den ikke. At skullle give mig dårlig review eller mene jeg lyver forekommer mig usmageligt.
Det er godt tidspunkt at sætte hol og dens domstol ud af spil. Ka I hyg jer!
-- Fandme god underholdning til morgenkaffen. 8) --
47
Såså.. der er jo ingen grund til at smække med døren.
I burde have ordnet det internt.
Når man trækker sådan en sag frem i et forum, bliver det vanskeligt at undgå ubehagelige kommentarer, folk forholder sig til de informationer de får og reagerer på dem.
Jeg er enig med dig i at der er to sider af en sag; det er bare knap så spændende for tilskuerne hvis ikke der er lidt drama.
Og så kan du jo også bare give den fuld skru med retorikken på din respons, nu er stilen jo i forvejen lagt af store dele af publikummet.
Det er jo HOL, ikke et eller andet forum for universitetsprofessorer. -- 45#
Så er vi 2!
CPU'er bliver typisk defekte hvis man bøjer/knækker pins af(kan dog ofte repareres) men selve CPU'en har jeg også endnu til gode at se en defekt af.
Jeg ødelagte dog selv en AMD Thunderbird 1000MHz i mine unge dage ved montering af en stor Zalman køler da selve core var blottet - altså ingen HIS.
Der lykkedes det mig at knække et hjørne af coren hvilket gav nogle "sjove" fejl.
CPU'er i dag med HIS skal man satme være hårde ved hvis man skal smadre. -- IDGAF! #40 ..."Ahah"... ... "så så"... Hvad er der måde at henvende sig til folk, og forsøg på konflitoptrapning. Hvis nogen talte sådan til mig i erhvervsmæssig regi, så røg de på hænder og albuer..
TS bad mig afvente han returnerede med en løsning. I mellemtiden formår han at oprette dette topic.
Jeg orienterede TS om jeg kørte ud og testede systemet, men det kunne kan ikke vente på. Han skulle fulgt hans egne råd om ro på. -- Hvis man køber noget brugt, og sælger det videre uden at teste det først, så må man selv stå for reklamationsretten/ansvaret. Det er ikke ok enten at score profitten (hvis der var en) hvis det virker, og ellers sende aben tilbage til den originale sælger. Sælger aner jo ikke hvad 3. part har stilt op med varen.
Det lyder som en røverhistorie, at sælger "pænt har spurgt til om den blev testet". OPharfølt sig anklaget for noget, familiefar ansvar for. Det kan jeg udmærket godt forstå.
#0 prøv at skrive den første e-mail fra køber her i tråden, så vi kan se den. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Så tag den dog med sælger i privaten.
Det er også ulovligt at kaste med folk, erhvervsmæssig regi eller ej, så vidt jeg er orienteret. -- #53 Er det mig der oprettet topic? Det har været min intention hele tiden. -- Jeg synes davfad skal have lov at forsvare sig selv, det da helt fair. Du staar bare ikke i saerligt godt lys taget alt i betragtning, og naar saadan noget sker som det her, saa eskalere det ret nemt meget hurtigt.
Men hvis du laeser OP's foerste indlaeg, saa er hans mening jo ikke at haenge dig ud eller noget som helst. Han naevner ikke navn, han spoerger et HOL forum hvad der er etisk korrekt at goere. At vi saa koere drama i det (korrekt eller ukorrekt) er en hel anden sag.
Jeg er dog nysgerrig hvordan de samtaler foregik, saa giver jeg da gerne min egen mening paa det hele, men dine udkast med et par beskeder fortaeller intent. (PS: I erhvertmaessig regi ville jeg aldrig give en persons private telefon nummer ud til et helt forum) -- 2x ASUS STRIX 1070 OC, I7 AIO WaterCooled, 16GB RAM, Samsung 850 Evo, 500Gb, x34a 100HZ UWQHD 3440x1440 G-SYNC. K70 RGB Keyboard, M65 Pro RGB Mouse davfad
Det du laver er til grin,kan godt forstå den første sælger. -- MSI MAG Z490 TOMAHAWKIntel Core i5-10600K Processor @ 5GHZ HyperX Fury RGB DDR4 3600MHz 4x8GB cl 17 1000W Sinlet Pro
ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
54
Yep, det forstår jeg godt.
Det er derfor jeg ikke forstår du deltager i tråden, du kunne bare have kontaktet sælger og skåret reglerne ud i pap for ham. -- TS har jo oprettet tråden for at søge om råd og vejledning i den situation han stod foran -- AMD Ryzen 3900X, ASUS ROG Crosshair VII (WIFI), 4x8Gb Corsair Vengeance, MSI Geforce GTX1080 ti Armor OC - Nænsomt kølet med H2o #57 Jeg deltager i tråden for at dimmitere bordline ubegavet kommentar og tilfælde anklager.
Jeg skrev en længre undskyldning til TS før jeg var bekendt med dette topic, da jeg får cpu testet og alt ok. Hans respons er at udlevere dette på topic'et. Han kunne lave lukket dette topic, da han er bekendt alt virker. -- #59 Det gjorde han da også i #25, hvad mere vil du have af ham? Man kan ikke slette tråde på hol.dk eller låse dem selv.
Det er lidt dig der en nød, du siger du har testet den, uden det var korrekt, du kræver penge tilbage prompte og anklager ham for at have solgt defekt hardware- en måned!! efter køb, det er der ingen ved deres fulde fem som ville være gået med til, helt ærligt. Og så er der bare flere ting i det her såsom han skal tage det hele retur, så skal han tage cpuen retur, så er rammene solgt.. Altså er der røg er der også ild.. og din have brænder davfad. Du skulle have boycuttet tråden og accepteret at trådstarter afsluttede det i #25, du vinder ikke folks medlidenhed eller forståelse på det du har gang i nu. -- #60 Få styr på kronologien. Selvfølgelig kan man få slettet et topic, kommentar eller en bruger. -- Sidst redigeret 30-03-2021 10:23 #45 & #50 jeg er tæt på at give jer ret i at en cpu ikle bare kan dø, men knægtens cpu Ryzen 3600 døde og jeg prøvede flere bundkort, har et MSI B450 Mortar max hvis nogen er interesseret men cpu'en kunne ikke boote op.
Det endte med en ombytning hos Proshop som håndterede det helt uden problemer. -- nu taler vi om intel og ikke amd og ders ben
-- MSI MAG Z490 TOMAHAWKIntel Core i5-10600K Processor @ 5GHZ HyperX Fury RGB DDR4 3600MHz 4x8GB cl 17 1000W Sinlet Pro
ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
Jeg har anmodet om at få min bruger slettet. På trods af jeg har været medlem siden 2013. Der er begrænsninger på, hvad jeg vil lægge navn til.. -- Sidst redigeret 30-03-2021 12:00 "Jeg skriver herefter at den virkede da jeg brugte den, hvorfor jeg lige vil undersøge sagen og se om jeg kan finde en løsning. Dertil svarer køber at jeg har solgt defekt hardware, så der ikke er mere at forholde sig til."
"Dertil skriver sælger at han har solgt rammene (Undrer mig, da han tidligere skrev at jeg kunne få alt tilbage) og siger nu at han står med et tab på 440 kroner for cpu. Han mener at vi kan slå halv skade, eller at jeg kan tage cpu retur til hans tab. Derefter får jeg en besked, hvor han skriver at det ville klæde mig at tage ansvar, og at såfremt jeg ærligt kan sige at den virker (hvilket den gjorde da jeg havde den), så står han nu med en defekt CPU, som han ikke kan se, hvordan er gået i stykker under transport."
Der er her du laver et par fejl.
Du kommer med nogle anklager som ikke viser sig at være sande og du frasælger en del af bundle, selv om du har bedt om handlen går tilbage.
-- # Jeg har ikkke anklaget ham. Jeg orienterer omkring den besked jeg har modtaget, og spørger derfor ind til om TS reelt har testet den. Min køber siger han gerne vil købe rammene fordi dem har han testet og virker. hvorfor skulle jeg ikke mindske mit tab, når nu TS skriver til mig at han ikke kan forholde sig til min skrivelse om defekt.
Jeg sætter en ære i at sælge funktionel hardware. Derfor skriver jeg til TS ogtilbyder at splitte resten af tabet. Da jeg jo netop kan sætte mig hans situation. Omvendt sagde jeg til min køber, at han kunne komme tilbage med udstyret med det samme, da han skrev det ikke virkede. Det gjorde han.
Jeg har ikke testet udstyret, da jeg ikke har haft de resterende komponenter til formålet. Jeg har købt en anden medie server i går, hvorfor det her bundle er videre solgt. Og srt kunne testes i første sted
Jeg har kke anklaget TS for noget som helst, bare spurgt om han reelt har testet det, da jeg alternativt køre 15 km for at teste yderligere. Nængden af lort jeg, skal lægge øre til.. Det fravælger jeg fremadrettet. God påske! -- Sidst redigeret 30-03-2021 12:33 Aaahhh... det var altså en af de bedre tråde, tak for det! -- Back in my days the video games were more about the game than the video #66. Det er ærgreligt at det skal ende sådan, desværre er det bare sådan at HOL er endt med at blive et ret "toxic" forum. De seneste par år er det bare blevet værre, i takt med at en gruppe bestående af måske 10 individer, så småt er kommet ind, personer der i mange tilfælde angiveligt skulle være rolle modeller, - Forældre etc. Opfører sig som selvretfærdige ophøjede R-huller, som tilmed er konfliktsøgende - Siger blot alt om disse individer, heldigvis er det ikke hele HOL der er sådan, problemet er bare at dem med fornuft holder sig uden om debatten og derfor virker det som om at folk kan rotte sig sammen.
Gør som jeg, fremadrettet ignorerer disse individer, og bare bliv her, for forumet er overordnet hyggeligt nok.
Lad ikke en flok provokatører påvirke dig, i sidste ende er det dem, der har et problem med sig selv - Deraf behovet for deres retorik -- #66
Det er helt fint du forsvarer dig, men der er bare så meget af det du skriver der ikke hænger sammen.
Du skriver fx at du sætter en ære i at sælge funktionel hardware, men samtidig har du solgt en CPU videre du ikke selv har testet. Da du så får besked om at den ikke virker, betvivler du #0’s integritet, ved at spørge om han nu rent faktisk har testen den - noget du ikke selv evnede.
Hvis du ikke kan se dobbeltmoralen i det, så ved jeg ikke hvor meget jeg giver for den der ære du snakker om. -- Jeg har godt set at tråden her er poppet op i oversigten gang på gang. Men nu var der simpelthen kommet så mange svar efter jeg troede den var død, at jeg blev nødt til at se hvad fanden der foregår.
Jeg er noget overrasket over køberen har meldt sig på banen. Det synes jeg faktisk var ret fedt. For der er ganske rigtigt altid 2 sider af en sag.
Et øjeblik fortrød jeg også hvad jeg havde skrevet i #15, fordi køberen måske havde en helt anden historie at fortælle, og jeg sprang på en konklusion for hurtigt.
Efter at have læst alle indlæg siden købers første indlæg, holder jeg ved den første kommentar jeg skrev. TS sælger CPU som er testet funktionel. Køber tester CPU funktionel. Begge parter er glade.
Køber sælger varen videre til køber 2 som siger den er defekt. Køber 1 tager, uden tøven, fat i TS og vil have pengene tilbage. Tilsyneladende uden at snakke med køber 2 om hvorvidt den måske kan være gået i stykker efter køber 2 har fået den i sin varetægt. Det er da for latterligt.
TS har ikke solgt en defekt vare. Det er køber 1 der har det.
Mht. CPU'er der bliver defekte. Ja det kan ske, men det er uhyre sjældent. Vi snakker måske <1% af CPU'er der bliver solgt, bliver defekte i deres forventede levetid. Og med forventet levetid mener jeg, at jeg ikke vil tage 10+år gamle CPUer med i statistikken.
Kilde: RMA oversigt på diverse CPU fra Mindfactory.de: https://imgur.com[...] -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 30-03-2021 20:46 davfad holde et par dages pause, så tror jeg at du vil se, at sagen ikke så stor som det føles lige nu. Misforståelser opstår, vi alle laver fejl og lærer fra det. Jeg tror godt, du selv kan se hvad du gjorde forkert og denne episode bliver snart glemt. Godnat :) --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|