Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Netværk
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

internet halter / forsvinder

Af Maxibruger JohnnyB | 22-07-2020 09:47 | 1673 visninger | 7 svar, hop til seneste
hi alle jeg har efter mange overvejelser købt og installeret et sæt ASUS ZenWiFi XT8 AX6600 ( https://www.proshop.dk[...] )i en 2 pack version, for at være bedre dækket ... har internet fra Fastspeed med deres egen router ( Sagem Fast 3890V3 ),som er sat i Bridge mode. ASUS råder til at 2,4 og 5 kører sammen,så netværk/enhederne selv vælger. - kører i AiMesh med 2 gæstenetværk. mit problem kommer på under en uge, så falder internettet ud i korte og lange perioder ( har fået gravet nyt kabel ind i huset fra boksen ude på vejen, hvor routeren er sat direkte til. Jeg skal gensterte router hver gang den laver ballade, så virker det igen i en ½ eller 1 uge uden probs. -se udfald her http://prntscr.com[...] nogen der har en ide til hvad det kan være, så jeg kan slippefor de udfald ? mvh
--

--
Sidst redigeret 22-07-2020 09:50
#1
Mamol
Mega Supporter
22-07-2020 10:58

Rapporter til Admin
Er det Asus eller Sagem routeren du genstarter før det virker igen ? Du har opdateret Asus ? https://www.asus.com[...]
--
#2
Pico
Super Nørd
22-07-2020 13:54

Rapporter til Admin
Har du testet den forbindelse uden brug af eget udstyr, altså via Sagem routeren? Dette er for at finde ud af om det evt. er dit eget udstyr der fejler.
--
i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM
#3
JohnnyB
Maxibruger
23-07-2020 14:28

Rapporter til Admin
hi #1 jeg genstarter både Sagem og Asus. #2 nej jeg har ikke testet routeren for sig selv, da jeg har brug for netværk i den anden ende af huset. mvh
--
#4
Pico
Super Nørd
24-07-2020 18:22

Rapporter til Admin
#3 Du kan være sikker på at du bliver bedt om at teste via deres router og dette er for at finde ud af om det dit eget udstyr der er problemet, så jeg vil anbefale dig at lave testen inden du kontakter dem.
--
i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM
#5
JohnnyB
Maxibruger
26-07-2020 23:35

Rapporter til Admin
har fået tilsendt ny router og det er det samme ... har også skiftet til et nyt sæt ASUS XT AX6600 Zenwifi samt fået gravet nyt kabel ind ... - kan det være asus og sagem, der ikke vil arbejde sammen ? - kan det være at 2,4 & 5ghz ikke skal køre sammen,men hver for sig?
--
#6
Dragonheart
Guru
26-07-2020 23:50

Rapporter til Admin
er det både over wifi og over kabel nettet forsvinder ? hvad siger loggen i asus routeren ? er der perioder ude WAN IP? (for så er det ubyder dr laver problemer ) vik altid anbefale seperere 2,4 og 5 ghz ssid. mere stabilt men man skal så også selv vælge hvad man forbinder til hvordan er afstanden mellem router og node ?
--
#7
JohnnyB
Maxibruger
29-07-2020 00:10

Rapporter til Admin
#6 både wan og lan forsvinder ... TV er trådløst og her forsvinder viasat/viaplay og på kablet pc er der installeret Net Uptime Monitor, som ser alle nedbrud over 5 sek. Asus skriver at det er bedst med at samle 2,4 & 5 ghz de står klods op adhinanden med ca ½ meter kabel og Asus1 er kablet til Asus node begge asus er opdaterede mvh
--

Opret svar til indlægget: internet halter / forsvinder

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning