Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Netværk
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Manglende “hul” igennem

Af Bruger Aspirant Henrichsen | 10-08-2019 20:44 | 1385 visninger | 9 svar, hop til seneste
Hej Alle Jeg har tidligere været så heldig at få kanon hjælp fra Jer kloge hoveder herinde og nu har jeg desværre brug for det igen. Sagen er at jeg har købt ny switch hjem og cat6 kabler til opsætning af hjemme netværk. Alt kører, undtagen en nyindkøbt PC fra Elgiganten outlet, hvor den pågældende PC har en Ethernetport som er konstant orange i den højre pære. Jeg har forsøgt at tage kablet I den modsatte ende af PC og stikke den direkte i internetudgangen fra i fiberboksen, desværre stadig med orange lampe. Tager jeg så kablet ud af PC’en og over i en bærbar - så lyser porten på bærbar grøn - og ikke orange. Jeg oplever nemlig desværre at der kun er 12kbit indgang på PC’en (dermed næsten ingen internet forbindelse) og 53mbit på bærbar med samme ledning.. dette tiltrods at der skulle være Gbit netkort i PC. Har en 50/50 mbit. Ved I hvad jeg kan gøre?! Har forsøgt at geninstallere netværksdriveren - uden held. Skifte kabler (virker dog mht test på bærbar), og tænker at det måske kan være opsætning på PC? Håber på nogle gode råd (og er ikke tilnærmelsesvis ekspert, så løsningen kan nok være noget simpelt :-O ) CPU er flg. https://www.elgiganten.dk[...] - Mikkel
--
#1
The-Geekster
Mega Supporter
10-08-2019 21:07

Rapporter til Admin
Jeg ville gen installere Win10 og så hente nyeste BIOS og bundkort drivere fra Lenovo. En "Ren røv" redder meget ;)
--
Grow up or give up!
#2
Henrichsen
Bruger Aspirant
10-08-2019 21:14

Rapporter til Admin
#1 tak! Ved re-installation, skal du have kode til win igen eller hvordan ? Har fået en maskine med det installeret, så har ingen kode udover den som er godkendt nu (beklager det dumme spørgsmål). Og slutteligt hvordan kører man re-installation, ligger den i stifinder el. lign.?
--
#3
Predze
Elitebruger
10-08-2019 21:16

Rapporter til Admin
Hvilke drivere bruger du? Hvis du ikke har prøvet at hente nyeste fra Lenovos side, så prøv det. Drivere til din PC: https://pcsupport.lenovo.com[...] Direkte link til netkort drivere: https://download.lenovo.com[...] Readme: https://download.lenovo.com[...]
--
Obligatorisk signatur.
#4
Henrichsen
Bruger Aspirant
10-08-2019 21:24

Rapporter til Admin
#3 tak! Jeg tjekker lige ift. Hjemmesiden. prøver lige at afinstallere de gamle og installere igen.
--
#5
The-Geekster
Mega Supporter
11-08-2019 06:32

Rapporter til Admin
Det gøres nemt under Indstillinger-Opdatering og sikkerhed-Genoprettelse Den husker din Win licens kode. KØR! og så opdater Win10 via update (Flere gange) og alt fra Lenovos hjemmeside bagefter ;)
--
Grow up or give up!
#6
Henrichsen
Bruger Aspirant
12-08-2019 09:34

Rapporter til Admin
Hmm... Så er Windows re-installeret, alle drivere opdaterede som #3 foreslår og den måler stadig 5-6 mbit (og 27-28 mbit i upload) og lyser stadig orange bag på. Skal vi ikke skyde på at der er tale om en netværkskort fejl så? Tænker at købe en USB 3.0 LAN stik, og så køre den derigennem?
--
Sidst redigeret 12-08-2019 09:37
#7
KasperP
Supporter Aspirant
12-08-2019 09:55

Rapporter til Admin
Har du forsøgt med et andet kabel, eller kontrolleret det er samlet korrekt? (ved godt du har testet det i en bærbar) Det er bare virkelig sjældent man hører om defekt netkort.
--
#8
Henrichsen
Bruger Aspirant
12-08-2019 13:07

Rapporter til Admin
#7 jeps, er kontrolleret med 3 forskellige kabler. En Cat6 (nuv) samt cat5e, cat7. Der er trods alt hul igennem, men det er sparsomt.
--
#9
kiomis
Elite Supporter
12-08-2019 15:53

Rapporter til Admin
#8 også derfor det minder om at det kører 10mbit half duplex eller lignende. Prøvet en anden PC på samme stik? Prøv laptop på et andet stik. Prøv laptop direkte i switch med kabel :) Om ikke andet, så finder du ud af om det er laptop den er galt med, eller kabel!
--
Sidst redigeret 12-08-2019 15:53

Opret svar til indlægget: Manglende “hul” igennem

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning