Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
YouSee: Ustabil forbindelseAf Ultra Supporter mindfreak | 26-01-2019 21:25 | 3203 visninger | 36 svar, hop til seneste
Hej
Jeg har efter nytår oplevet at der kommer "klumper" i forbindelsen. YouSee har haft sendt en tekniker til at skifte stik, og har målt, at signalet er helt fint. Da jeg erfarede at problemet stadig var aktuelt efter udskiftningen af stik, ringede jeg igen til YouSee. Jeg har nu fået en ny router, men problemet fortsætter.
YouSee supporteren har bestilt en tekniker igen - men til hvilken nytte? Jeg har ikke lyst til at ende ud i at skulle betale for besøget, bare fordi teknikeren ikke kan finde problemet. Hvordan kan man komme i kontakt med YouSees netværksteam, eller nogen som er lidt mere kompetente, som rent faktisk ved noget om routing osv.? Jeg er 95% sikker på at problemet ligger i netværket i mit område, men jeg kan ikke bevise det. Jeg har pinget min routers gateway (YouSee gateway), og den giver også udsving på forbindelsen.
Reply from gateway: bytes=32 time=13ms TTL=254
Reply from gateway: bytes=32 time=423ms TTL=254
Reply from gateway: bytes=32 time=14ms TTL=254
Reply from gateway: bytes=32 time=602ms TTL=254
Reply from gateway: bytes=32 time=20ms TTL=254
Reply from gateway: bytes=32 time=1091ms TTL=254
Reply from gateway: bytes=32 time=151ms TTL=254
Reply from gateway: bytes=32 time=14ms TTL=254
Reply from gateway: bytes=32 time=14ms TTL=254
Der kan gå alt fra nogle minutter og op til ti eller tyve minutter mellem udsvingene.
Har nogen oplevet noget lignende eller kan komme med nogle råd?
Tak. --
Jeg oplever det samme og har også Yousee. Det er pisse irriterende.
Jeg sidder tilsluttet med kabel direkte i routeren, men ind imellem oplever jeg også spikes i responstiden. Det løser jeg ved at genstarte routeren. Det tager lang tid, fordi den sucks, men det løser problemet. Måske går der minutter, måske går der dage, før jeg oplever det igen, men det er vanvittigt irriterende at ens ping pludselig hopper fra 20ms til 500ms når man prøver at spille noget.
Jeg går ud fra du har testet på andre enheder også og både trådløst og med kabel, i alle stik på Yousee's router og du ikke tester med egen router mellem dig og yousees router.
Prøv en mere detaljeret og grundig ping test her:
http://ping-test.net[...] - Vælg accurate under dropdown menuen og lad den køre til den er færdig. Så får du et detaljeret billede. Og så kan du se en masse spikes hvor din ping stikker helt af. Det gør den i hvert fald her. Det løser ikke dit problem, men det kan måske give YouSee supporten flere detaljer.
Jeg har valgt at leve med det. Det er kun et problem når jeg gamer og det er mere og mere sjældent. Der er ikke rigtig nogen alternativer alligevel. Jo Waoo fiber, men det er pisse dyrt synes jeg. -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 26-01-2019 22:15 Har du fået Yousee til at tjekke din forbindelse over de der 10-14 dage..?
Her burde de kunne finde fejlen.
Det har hjulpet her, hvor fejlen var i boksen ude på vejen. -- "Be yourself, is all that you can do"
Chris Cornell
#1
Mit problem løses ikke ved en genstart af routeren. Som skrevet er det en helt ny router jeg har fået. Jeg sidder kablet således: YouSee router -> switch -> pc. Jeg har prøvet at køre direkte fra pc til YouSee routeren - det er samme resultat - så switchen kan dermed udelukkes.
Jeg har ikke testet på andre enheder da jeg ikke har andet end min stationære pc lige nu. Jeg har overvejet at formatere, men kan ikke se hvorfor min pc pludselig skulle skabe problemer fra dag til anden, uden nogen form for ændring på den. Og i så fald ville problemet nok også opstå oftere end det gør. Der kan som skrevet gå alt fra to minutter til ti minutter før responstiden går helt i vejret og nogle gange ender ud i timeout. Jeg ved derfor heller ikke hvor sigende den ping test side vil være, men jeg prøver den gerne.
Det er ikke noget jeg kan leve med, da jeg spiller på ret højt plan i CSGO. Jeg har allerede tabt runder på at stå helt stille og dø til fjenden pga. det her problem. -.-
#2
Nej, det har jeg ikke. Er det en mulighed? Det kan være jeg kan foreslå det til teknikeren. -- #3 - Har du ikke en smartphone du kan prøve at teste med? Ved godt det er wifi, men alligevel. -- - Indsæt signatur - #4
Men hvordan kan jeg teste en ping over længere tid på tlf.?
Jeg kan forresten ikke få den side du foreslog til at virke. Den kommer med en error. https://gyazo.com[...] -- #5
Prøv den her side til at teste ping/hastighed
https://www.speedtest.net[...]
-- Straffen kommer til dem som venter.
Venstre, Partiet med Løkke om halsen!!!
Nvidia, The way its gimped to be played Prøv at slå diverse ting fra i routeren, f.eks. upnp. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #6
Speedtest.net understøtter visti kke ping test mere. En hastighedstest kan jeg ikke bruge da det er en periodisk fejl. -- #5 - Enten kan du bruge den hjemmeside jeg linker til i #1, eller også findes der garanteret en app til det :) -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 26-01-2019 23:02 #8
Speedtest understøtter ping test -- Straffen kommer til dem som venter.
Venstre, Partiet med Løkke om halsen!!!
Nvidia, The way its gimped to be played Få you see til at lave overvågening på din linje, så burde de se disse periodiske udfald du oplever så fremt det er fra deres backbone ud mod tdc boksen i dit hjem.
Det burde de også tilbyde dig inden de blot sender en teknikker igen, hvis de ikke finder nogle problemer på linjen, så er det udstyret efter TDC boksen som fejler. -- #10
Hmm, jeg kan ikke finde det. Troede de droppede det efter flash/javascript er blevet udfaset lidt.
#11
Det lyder som en mulighed og vil give fint mening. Det kan være jeg skal ringe til YouSee og høre om de kan gøre det, i stedet for at sende teknikeren til at starte med. -- #12
Når du køre testen får du pingtid / download /updload -- Straffen kommer til dem som venter.
Venstre, Partiet med Løkke om halsen!!!
Nvidia, The way its gimped to be played #13
Ja okay, det kendte jeg godt til. Men det er ikke en rigtig ping test. Den tager udgangspunkt her og nu og ikke over et stykke tid. -- #14 - Har du prøvet den jeg linker til i #1? Den er meget grundig og laver 7 individuelle ping tests, til forskellige servere rundt omkring, på hver sin graf, med hver sin farve...
Du får den lige igen her: http://ping-test.net[...]
Husk at vælge Accurate lige under dropdown menuen. Du får nok ikke mere grundig pingtest. -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 27-01-2019 00:15 #15
Jeg kan ikke få den til at virke. Den laver error hos mig, som jeg også skrev i #5. :)
Edit: Nvm, jeg fik endelig valgt en server der virkede. Men den kører slet ikke lang tid nok til at få et ordentligt billede af problemet, desværre. -- Sidst redigeret 27-01-2019 00:38 Prøv det med upnp. Det har virket for andre... -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Nogle gange ligger problemet i selve modemmet/routeren. Deres CG3000 var f.eks. også kendt for at lave disse ping-spikes, hvis der var en bestemt type trafik på det lokale net. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #17
Hvorfor skulle det pludselig være et problem? Det har kørt fint i godt og vel 2 år. -- To ting kan være udløseren: ny firmware eller anderledes trafik. Jeg siger ikke, at det løser problemet, men jeg ville bestemt prøve. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #20
Fair. Jeg prøver at slå det fra i morgen og melder tilbage. -- Hej
Hvor i landet er du fra ?
Ejer du selv hytte eller lejet ?
Ved du om signalet bliver delt hos dig til flere stik, hvis ja er der evt forstærker på?
Kan du se om der sidder et "DVU" filter på dit kabel?
Hvis du har et vægudtag der hvor du sidder Modemmet til kan du prøve og vippe låget og se om det er en Freja, Triax eller LK (Fuga/Opus)
Problemer mange steder har været man har opgraderet til nyere Dosic, og se at husstanden / lejligheden ikke er helt klar til det, men det er som regel meget lidt der skal til
Go Søndag -- Den tekniker du har snakket i tlf med, bør kunne se hvis der har været lange svartider, ustabil forbindelse ud til selve gateway'en.
Tekniker som har været hos dig, bør som minimum sætte sin egen bærbar til forbindelsen og teste den herfra.
Hvis der ingen problemer er på hans bærbar, ligger problemet nok i din maskine, og så ligger regningen til dig, som det bør være.
Det er simpelthen ikke godt nok kun at teste med en pc, og sige "jamen den har altid fungeret fint"
lån en bærbar, lån/køb et usb wifi netkort, test med disse. -- #23 Ja hvis teknikeren på telefonen var kompetent. Det ved man aldrig, og rettere er kundeservicemedarbejder nok en mere korrekt betegnelse end tekniker.
Som du kan se i #0 er der nogle gange lang tid mellem spikes, hvor længe skal teknikeren vente onsite med hans PC tilslutter før endelig konklusion?
Ellers enig mht. at #0's PC ikke kan frikendes - ting har det med at virke indtil de går i stykker - men man bør også kunne forvente Yousee har ordentlige værktøjer og kompetence til remote at konstatere om der er et problem med fremføringen -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #23
For lige at få det på plads har jeg IKKE snakket med en tekniker over tlf. - det var kun deres almindelige support. Jeg forventer et opkald fra en mere teknisk person på tirsdag.
Da jeg starter nyt job i morgen, får jeg en bærbar med derfra, og så kan jeg teste på den også.
Men en ting jeg heller ikke kan forstå er, at de ikke har tilbudt noget overvågning på min linje, når jeg nu har ringet til dem 4 dage i træk med samme problem.
Teknikeren jeg havde på besøg til at skifte stik brugte ikke engang sin egen bærbare til test. Han havde sådan et device der testede signal styrken, og det mente han åbenbart var fint nok. -- Sidst redigeret 27-01-2019 14:03 #24 men man bør også kunne forvente Yousee har ordentlige værktøjer og kompetence til remote at konstatere om der er et problem med fremføringen
Jeg kan godt afvise, at denne sammehæng eksisterer - i hvert fald hos den del, som kunderne har kontakt til. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #25 - Well, det er jo en periodisk fejl. Jeg tror ikke teknikeren har tid til at sidde og glo på sin bærbar 5 timer i streg, uden at vide om der ville være et problem :P
Når jeg bruger ping testen, og har valgt Auto select server, fordi andet ikke kan svare sig, tester den 7 gange 30 sekunder. Får du ikke det resultat du forventer, så start testen igen, og så går der igen 7x30 sekunder. På en af runderne skal du nok få et udfald.
Alternativt kan du måske bruge http://www.gping.com[...] til noget. Det er et lille program man kan installere, som er lidt mere praktisk end kommandoprompt.
-- - Indsæt signatur - #24 undrer mig ikke, og ja det vil så selvfølgelig trække fejlretning af periodiske fejl i langdrag
Slightly off-topic men her er eksempel på hvad man som seriøs ISP kunne lave af fejlsøgning (godt nok med udgangspunkt i DSL, men en tilsvarende systematisk tilgang med sammenligning med nabo-kunder etc. kan sagtens overføres til coax): https://www.recordere.dk[...] -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Man bør helst pinge noget i Yousees net. F.eks. de første tre hop i en traceroute (din egen router, CMTS'en og OLT'en) og ping.tdc.dk. Hvis din egen router viser samme spike-mønster, så ligger problemet nok i den. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #27
Ahh, nu går der heller ikke 5 timer imellem. :P
Det skulle være muligt på de 10 minutter at kunne se et udfald. Men nu har jeg slået uPnP fra i routeren og skal til at teste. Jeg vender tilbage snarest med en status. -- #20
uPnP slået fra giver desværre samme resultat. Mens jeg sad og spillede pingede jeg serveren samtidig.
Reply from 185.166.232.54: bytes=32 time=18ms TTL=56
Reply from 185.166.232.54: bytes=32 time=18ms TTL=56
Reply from 185.166.232.54: bytes=32 time=19ms TTL=56
Reply from 185.166.232.54: bytes=32 time=26ms TTL=56
Reply from 185.166.232.54: bytes=32 time=1186ms TTL=56
Reply from 185.166.232.54: bytes=32 time=50ms TTL=56
Reply from 185.166.232.54: bytes=32 time=17ms TTL=56
Reply from 185.166.232.54: bytes=32 time=23ms TTL=56
Reply from 185.166.232.54: bytes=32 time=19ms TTL=56
Reply from 185.166.232.54: bytes=32 time=23ms TTL=56 -- Sidst redigeret 27-01-2019 15:52 Halløj
Jeg har nu fået testet med en bærbar computer, i stedet for min stationære. Der sker nøjagtig samme udsving på den bærbare (på kabel).
Ydermere har jeg fundet ud af at jeg kan udelukke mit eget netværk for fejl, da jeg har pinget min egen router (192.168.0.1) uden at få udsving, mens jeg samtidig pingede YouSee's gateway som fik udsving.
Det tyder derfor på en fejl uden for min bopæl et sted. Det er selvfølgelig svært at finde ud af hvor, men det må teknikeren jo finde ud af på fredag når han kommer forbi.
Anyways, tak for inputs. -- Sidst redigeret 29-01-2019 19:26 Opdatering.
Efter jeg fik tekniker nummer to på besøg, kunne han hurtigt sige, at fejlen ikke lå på min bopæl.
Men da han "bare" er tekniker har han ikke mulighed for at kigge på selve netværket, men kun routeren og signalet. Vi prøvede at flytte min router ind på fødekablet hvor signalet kommer ind. Han fik DOCSIS 3.1 slået til, men dette har heller ikke hjulpet.
Da jeg ikke kunne fremtvinge fejlen da teknikeren var der, blev vi enige om, at jeg skulle ringe ind til dem igen hvis det opstod i løbet af dagen. Det har jeg så gjort i dag, da problemet fortsætter.
Jeg fik fat på den sædvanlige 1st line supporter og skulle igen forklare helt fra starten hvad mit problem er. Da jeg gik mere i de tekniske detaljer, kunne hun slet ikke være med mere. Hun ringede derfor over til en anden afdeling (fandt aldrig ud af hvilken), kunne de hurtigt se en fejl (YS- et eller andet) på mit modem/linje.
Supporteren kunne ikke gøre andet end at bestille en tredje tekniker til at se på det. Hun fik så noteret "fejlkoden" fra den anden afdeling hun snakkede med, så teknikeren nu har noget at gå ud fra.
Jeg venter nu "spændt" til på onsdag hvor teknikeren kommer forbi igen. Jeg kan dårligt vente til han siger, at han ingen fejl kan se. -- Havde problemer med dem for et par år siden. Til sidst indrømmede de at deres udstyr i centralen skulle opgraderes, men der var ca 2 måneders vente tid. Da det blev skiftet har vi aldrig haft flere problemer. -- #34
Det virker ikke til at være mit problem. Jeg får altid fuld skrald på hastigheden, så det er ikke kapicitet der mangler. -- Bare for at lukke denne, viste det sig at det var YouSee der havde et generelt "major issue", som de selv kaldte det. Deres netværksteam vidste det åbenbart godt, hvorimod deres supportere intet anede...
Der kom så en patch her forrige uge, som løste mit problem. --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|