Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Netværk
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Får ikke fuld hastighed igennem TP-Link Archer C2

Af Bruger Guncityy | 22-11-2018 14:58 | 1852 visninger | 21 svar, hop til seneste
Hej HOL Håber at i kan hjælpe mig lidt. Jeg har fiber 300/300 igennem Aura Energi - jeg måler dog kun linjen til max 100/100 mbit. Mit setup er: Fiberboks > cat5e kabel til min Archer C2 og cat5e kabel videre til min pc. Når jeg tilslutter kablet direkte fra modem til pc, måler jeg ganske rigtig 300/300, så det er min router det er galt med, tænker jeg. Jeg har forsøgt flere forskellige porte på routeren, men stadigvæk får jeg kun 100/100. Iflg en google søgning, var der en der foreslog at sætte "hastighed og duplex" på 1.0Gbps duplex under mit ethernet kort i windows, dette hjalp dog ikke. Jeg har luret i settings på tp linken, men kan sgu ikke se hvad jeg skal ændre, hvis jeg kan ændre noget - er der desværre ikke så hardcore i netværk. Håber der er nogen der kan hjælpe mig evt. PC Specs: I5 3570K MSI Z77 mpower 8gb DDR3 2133 GTX 970 Router: TP-Link Archer C2
--
Sidst redigeret 22-11-2018 14:59
#1
TheMoller
Super Supporter
22-11-2018 15:05

Rapporter til Admin
Kunne lyde som om du har fået begrænset dine LAN porte til 100 mbit. Er det præcis 100/100 du trækker igennem kabel?
--
#2
Guncityy
Bruger
22-11-2018 15:13

Rapporter til Admin
Det er ikke lige præcis 100/100, men det er ca. 96-98 mbit i dl/ul jeg tester den til, den kommer dog aldrig over 100/100.
--
#3
MadsAG
Ultrabruger
22-11-2018 15:20

Rapporter til Admin
Hvilken link speed siger din PC at du kører med?
--
#4
Guncityy
Superbruger
22-11-2018 15:41

Rapporter til Admin
Jeg har taget screenshot af network status her: https://imgur.com[...] Når jeg kigger under network properties i Win 10, så står der Link Speed: 1000 Mbps På forhånd tak :)
--
#5
TheMoller
Super Supporter
22-11-2018 15:49

Rapporter til Admin
Hvordan måler du?
--
#6
Guncityy
Superbruger
22-11-2018 15:51

Rapporter til Admin
Jeg har målt via https://www.aura.dk[...] og Ookla speedtest
--
#7
TheMoller
Super Supporter
22-11-2018 15:55

Rapporter til Admin
Prøvet reset af routeren? Kan du se om den er maxet ud i CPU/MEM når du laver en test?
--
#8
Guncityy
Superbruger
22-11-2018 15:56

Rapporter til Admin
Jeg tjekker lige :)
--
#9
Pico
Nørd
22-11-2018 16:04

Rapporter til Admin
Det kan også være et af dine kabler der er defekte. Du ved allerede at et af dem levere hvad det skal, så test det andet hvis du ikke har gjort det.
--
i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|2x970 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM
#10
Guncityy
Superbruger
22-11-2018 16:07

Rapporter til Admin
Routeren er nulstillet, jeg tjekkede cpu og ram forbrug, cpu forbrug lå på ca. 35-55% og ram forbrug var på 3.7/8. Jeg har prøvet 3 forskellige kabler fra archer til pc og det er samme hastighed... :/
--
#11
Kanser
Elitebruger
22-11-2018 16:13

Rapporter til Admin
Jeg tror der menes routerens CPU og ram-forbrug. "With one Gigabit WAN port and four Gigabit LAN ports, speeds can be up to 10× faster than fast Ethernet connections. The Archer C2 is a powerful hub to support a robust and extremely fast wired network." Så den burde kunne trække 1Gbps på både LAN og WAN-siden. Tjek om der findes en firmware-opdatering til routeren.
--
Ovenstående er UDELUKKENDE et udtryk for min PERSONLIGE holdning, også selvom det ikke eksplicit står i indlægget.
#12
TheMoller
Super Supporter
22-11-2018 16:16

Rapporter til Admin
Er QoS slået fra?
--
#13
Guncityy
Superbruger
22-11-2018 16:18

Rapporter til Admin
#12, jep det er slået fra.
--
#14
Pico
Nørd
22-11-2018 16:18

Rapporter til Admin
Du er sikker på det er en C2 model du har og ikke en C20? C20'eren har nemlig kun 10/100 porte.
--
i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|2x970 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM
#15
TheMoller
Super Supporter
22-11-2018 16:21

Rapporter til Admin
#14 Så ville hans linkspeed vel ikke være 1Gpbs, tænker jeg. Men må indrømme jeg har svært ved at finde på flere ting der kan være galt. Prøv med en anden router eventuelt, så får du da udelukket alt andet.
--
#16
Guncityy
Superbruger
22-11-2018 16:23

Rapporter til Admin
#14 oh okay, der står hvertfald Archer C2 bag på router og på selve kassen, tjekkede også lige faktura og hjemmeside igen for at være sikker ;) og der står også C2
--
#17
Guncityy
Superbruger
22-11-2018 16:24

Rapporter til Admin
#15 ja kan godt fornemme at det nok ender med det..
--
#18
Guncityy
Superbruger
22-11-2018 16:30

Rapporter til Admin
Indtil videre tak for hjælpen alle sammen, jeg prøver at se om jeg kan installere ny firmware.
--
#19
Guncityy
Superbruger
22-11-2018 17:03

Rapporter til Admin
Nyeste firmware er nu installeret og det er stadig den samme grimme hastighed. Jeg tjekkede også routerens cpu og ram forbrug, de lå begge på ca 60% når jeg udfører hastighedstest... Der er vel kun tilbage at teste en anden router tænker jeg.
--
#20
Klump
Monsterbruger
22-11-2018 17:59

Rapporter til Admin
Prøv at tjek om NAT Boost er slået fra :) Hvis ja, Slå det til og se om det løser problemet.
--
#21
Guncityy
Superbruger
22-11-2018 18:33

Rapporter til Admin
#20 NAT boost er slået til, skal jeg prøve at slå det fra så?
--

Opret svar til indlægget: Får ikke fuld hastighed igennem TP-Link Archer C2

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning