Kunne lyde som om du har fået begrænset dine LAN porte til 100 mbit. Er det præcis 100/100 du trækker igennem kabel?
--
Det er ikke lige præcis 100/100, men det er ca. 96-98 mbit i dl/ul jeg tester den til, den kommer dog aldrig over 100/100.
--
Hvilken link speed siger din PC at du kører med?
--
Jeg har taget screenshot af network status her:
https://imgur.com[...]
Når jeg kigger under network properties i Win 10, så står der Link Speed: 1000 Mbps
På forhånd tak :)
--
Prøvet reset af routeren? Kan du se om den er maxet ud i CPU/MEM når du laver en test?
--
Det kan også være et af dine kabler der er defekte.
Du ved allerede at et af dem levere hvad det skal, så test det andet hvis du ikke har gjort det.
--
i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|2x970 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM
Routeren er nulstillet, jeg tjekkede cpu og ram forbrug, cpu forbrug lå på ca. 35-55% og ram forbrug var på 3.7/8. Jeg har prøvet 3 forskellige kabler fra archer til pc og det er samme hastighed... :/
--
Jeg tror der menes routerens CPU og ram-forbrug.
"With one Gigabit WAN port and four Gigabit LAN ports, speeds can be up to 10× faster than fast Ethernet connections. The Archer C2 is a powerful hub to support a robust and extremely fast wired network."
Så den burde kunne trække 1Gbps på både LAN og WAN-siden.
Tjek om der findes en firmware-opdatering til routeren.
--
Ovenstående er UDELUKKENDE et udtryk for min PERSONLIGE holdning, også selvom det ikke eksplicit står i indlægget.
#12, jep det er slået fra.
--
Du er sikker på det er en C2 model du har og ikke en C20?
C20'eren har nemlig kun 10/100 porte.
--
i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|2x970 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM
#14 Så ville hans linkspeed vel ikke være 1Gpbs, tænker jeg. Men må indrømme jeg har svært ved at finde på flere ting der kan være galt. Prøv med en anden router eventuelt, så får du da udelukket alt andet.
--
#14 oh okay, der står hvertfald Archer C2 bag på router og på selve kassen, tjekkede også lige faktura og hjemmeside igen for at være sikker ;) og der står også C2
--
#15 ja kan godt fornemme at det nok ender med det..
--
Indtil videre tak for hjælpen alle sammen, jeg prøver at se om jeg kan installere ny firmware.
--
Nyeste firmware er nu installeret og det er stadig den samme grimme hastighed. Jeg tjekkede også routerens cpu og ram forbrug, de lå begge på ca 60% når jeg udfører hastighedstest... Der er vel kun tilbage at teste en anden router tænker jeg.
--
Prøv at tjek om NAT Boost er slået fra :)
Hvis ja, Slå det til og se om det løser problemet.
--
#20 NAT boost er slået til, skal jeg prøve at slå det fra så?
--