Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Netværk
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Hiper skod net ?

Af Mega Supporter Kemce | 13-11-2018 20:29 | 5919 visninger | 50 svar, hop til seneste
Er der andre der har købt 1000mbit via coax stik? Hvor i oplever jeres download er på 100-250 Mbit maks ? Havde Yousee før 300mbit og det var altid 300mbit som lovet.
--
I move when my heart say move Fierce like a lion ..
#2
Jim Night
Guru
13-11-2018 20:33

Rapporter til Admin
De oversælger forbindelsen ligesom alle andre. Men de gør det måske lidt mere end andre. Jeg har også Gigabit ved dem og kan som regel hive ca. 4-500mbps ud af stikket Hvordan tester du hastigheden?
--
Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!! Se profil for specs
#6
Kemce
Mega Supporter
13-11-2018 20:37

Rapporter til Admin
#2 tester det gennem kablet og ind i pc’en. Det mærkeligt at det så langt fra det 1000mbit. Med Yousee jeg lå altid over det 340mbit, selvom jeg betalte for 300mbit. Det var os gennem coax stikket. Tænker hvad kan der være galt ?
--
I move when my heart say move Fierce like a lion ..
#9
davfad
Megabruger
13-11-2018 20:41

Rapporter til Admin
Amen, at oprette en tråd for at græde over hans forbindelse. I stedet for at ordne det med hans leverandør er jo indbegrebet af ukontruktivt. Han vælger en underleverandør til en meget lavere pris. Tingene hænger noget gange sammen...
--
#10
Jim Night
Guru
13-11-2018 20:43

Rapporter til Admin
Prøv det her. Det fik jeg på mail fra hiper: "--Hastigheds test med Iperf3 1. Download iperf3 fra https://iperf.fr[...] 2. Pak filerne ud 3. Åben kommandoprompt ved at trykke på Windows tasten+R. Skriv "CMD" i feltet. 4. Hiv .EXE filen fra iperf mappen ind. Derefter skulle det stå nogenlunde sådan her. "XXXXXXXXX\iperf-3.1.3-win64\iperf-3.1.3-win64\iperf3.exe" 5. Lav mellemrum og skriv herefter følgende "-c speedtest.hiper.dk -P 64 -p5201" 6. Så det ser sådan her ud "XXXXXXXXX\iperf-3.1.3-win64\iperf-3.1.3-win64\iperf3.exe -c speedtest.hiper.dk -P 64 -p5201" 7. Tryk "Enter" og vent til testen er afsluttet. 8. I bunden står der SUM 2 gange. Overstående test viser UPLOAD hastigheden. For at teste DOWNLOAD skal vi teste igen. 1. Når du har CMD vinduet fremme skal du trykke på "Pil op". Så kommer den lange linje tekst frem igen. 2. Her skal du med pil tasterne "gå tilbage" og sætte markøren lige efter ".EXE". 3. Her skal du tilføje" --reverse" Sådan at den endelige linje ser sådan ud. "XXXXXXXXX\iperf-3.1.3-win64\iperf-3.1.3-win64\iperf3.exe --reverse -c speedtest.hiper.dk -P 64 -p5201" "
--
Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!! Se profil for specs
#11
Akasut
Giga Nørd
13-11-2018 20:44

Rapporter til Admin
Læs din kontrakt med Hiper igennem, se om der lover noget om hastighedsgaranti eller om det er "op til".
--
#13
Jim Night
Guru
13-11-2018 20:45

Rapporter til Admin
#11 Der er kommet ny lovgivning på området for et par år siden. De skal have minimumshastighed. De må ikke bruge "op til" mere.
--
Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!! Se profil for specs
#15
Akasut
Giga Nørd
13-11-2018 20:48

Rapporter til Admin
#13 Learn something knew every day.
--
#16
Kemce
Mega Supporter
13-11-2018 20:48

Rapporter til Admin
Har læst der står minimum hastighed 900mbit derfor forstår jeg det ikke :) overvejer at sende det retur og så ryge tilbage til Yousee :)
--
I move when my heart say move Fierce like a lion ..
#17
davfad
Megabruger
13-11-2018 20:49

Rapporter til Admin
#12 læs #6 så har du et falsum af din første kommentar. Her får han mere end han betaler for. Så måske du skulle smutte med "sandheder, råb om politi og smut". Du gør folk en bjørnetjeneste.
--
#18
Pico
Nørd
13-11-2018 20:51

Rapporter til Admin
Har du kontaktet Hiper omkring det?
--
i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|2x970 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM
#19
Jim Night
Guru
13-11-2018 20:54

Rapporter til Admin
#17 Du har stadig ikke bidraget med andet end støj. Jeg skriver jo netop at de, ligesom alle andre, sælger et delt medie, og de deler det formentlig mere end andre. Der er en grund til at de er billigere. Men jeg er stadig godt tilfreds med min forbindelse. Jeg sparer stadig penge i forhold til mit gamle abonnement ved Yousee på ca. 300 Mbps.
--
Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!! Se profil for specs
#20
Kemce
Mega Supporter
13-11-2018 20:55

Rapporter til Admin
Ringer ind til dem imorgen og ser, hvis det ikke kan levere det 900mbit som lovet, så køber jeg Yousee igen.
--
I move when my heart say move Fierce like a lion ..
#21
Jim Night
Guru
13-11-2018 21:00

Rapporter til Admin
#17 se #7
--
Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!! Se profil for specs
#22
Jackson3012
Junior Supporter
13-11-2018 21:24

Rapporter til Admin
#0 Har samme oplevelse. Har haft 1000Mbit i 4 måneder, og har endnu ikke fået fuld hastighed, de er ret ringe ift. service da de stadigvæk ikke er kommet med en løsning, dog har jeg fået kompetation i form af en gratis måned, har dog ikke fixet mit problem. Jeg er ligeglad med at ikke have det lovet, vil så bare ikke betale for det, når jeg kun får 250-300 mbit ud
--
#23
Jim Night
Guru
13-11-2018 21:30

Rapporter til Admin
#22 Hvad koster 250-300 Mbps hos hiper? Jeg kan kun finde 1000/60 til 299,- og 100/25 til 229,-
--
Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!! Se profil for specs
--
Sidst redigeret 13-11-2018 21:32
#24
Jackson3012
Junior Supporter
13-11-2018 21:34

Rapporter til Admin
#23. Det samme, mener jeg faktisk. Men det skal siges, at de 250-300 er maks, er ofte kun 150 - Upload er intet problem
--
#25
Jim Night
Guru
13-11-2018 21:36

Rapporter til Admin
#24 Hvordan tester du hastigheden?
--
Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!! Se profil for specs
#26
Jackson3012
Junior Supporter
13-11-2018 21:38

Rapporter til Admin
#25 Både gennem Iperf, og direkte med Ooklas app.
--
#27
Jim Night
Guru
13-11-2018 21:44

Rapporter til Admin
#26 Hvis du har testet med iperf til en server, der har båndbredden, må du jo reklamere til hiper. Du bruger ordet 'app'. Har du brugt deres app på WiFi?
--
Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!! Se profil for specs
#28
Jackson3012
Junior Supporter
13-11-2018 21:50

Rapporter til Admin
#27 Har reklameret, det er derfor at jeg er blevet kompenseret. :-) De har lovet at følge op på det, men har ikke vendt tilbage, og har faktisk glemt det indtil jeg så denne tråd - Det viser hvor lidt at det egentligt betyder. Og nej det er direkte med ethernetkabel, det er bare en app man kan hente ned til Windows 10 gennem MS store.
--
#29
Kemce
Mega Supporter
13-11-2018 21:55

Rapporter til Admin
Jeg ringer ind til dem, hvis de ikke kommer med en løsning, så skifter jeg tilbage til Yousee. Har brugt Speedtest ooklay og andre hjemmesider. Det testet fra kabel.
--
I move when my heart say move Fierce like a lion ..
#30
Djin
Maxi Supporter
13-11-2018 22:42

Rapporter til Admin
Jeg har 1000/60 med Hiper og har målt 600-700/60-70 stabilt over en længere periode. Da jeg havde 300/60 havde jeg reelt ca. 330/70. Dette er med deres vedlagte router som led i kæden (SagemCom FAST3890V2SR2). Jeg har ikke prøvet at kun lade den lege modem og prøve direkte, men den eksisterende hastighed har fint dækket mit behov. :) Hiper ++ http://www.speedtest.net[...]
--
Sidst redigeret 13-11-2018 22:42
#31
And.-
Giga Supporter
14-11-2018 01:03

Rapporter til Admin
Jeg får ganske fine resultater hos Hiper, som sådan, deres routing er måske dog ik så imponerende, men anyway. http://www.speedtest.net[...] Det gælder så for alle der er via Yousees coax, jeg er ved at gå damp over deres skodrouter, den skal ca genstartes engang i døgnet, ellers når WIFI at crashe, jeg har været igennem en sjat af dem, nu sidder jeg med v3, mindre gigantisk, mindre grim, men stadig stor og grim :) Det er en kamp at holde den i live, desværre.. Yousee ignorer bare problemet, som jeg ser mange andre også har og hylder deres "bedste router" i div reklamer.. Provokerende
--
#32
mbm
Gigabruger
14-11-2018 11:13

Rapporter til Admin
velkommen i klubben Kemce Jeg har fuldstændig samme oplevelse som dig.. Har virkelig fortrudt jeg hoppede fra yousee. Nu har jeg så nedgraderet til en 100 mbit linje hos Hiper.
--
#33
Martin.v.r
Ultra Nørd
14-11-2018 11:30

Rapporter til Admin
har ondt af dem der ikke kan få fiber har 300/300 http://www.speedtest.net[...]
--
Vandkølet I7 2600k@5+GHZ asus p67 maximus iv extreme 2x4GB Samsung 1333MHZ@2133MHZ 1.4v AMD HD 7970 bios mod 1200/1650
#34
Peter.
Superbruger
14-11-2018 11:58

Rapporter til Admin
http://www.speedtest.net[...] også godt tilfreds med fiber her :) Joe det skulle være en 750/750 (de sælger maks 500/500 for unknown reasons på deres site), det er ikke det jeg får, men det er langt bedre end den 250/250 jeg havde tidligere til samme pris, så ikke rigtigt noget at brokke sig over. Fiber (til de fleste private) har iøvrigt stort set samme issue med det er delt medie, som coax nettet, til private er det mest GPON der er brugt. (ikke et dedikeret fiber par per forbruger).
--
Sidst redigeret 14-11-2018 12:02
#35
utyske
Elitebruger
14-11-2018 12:57

Rapporter til Admin
Min hastighed hos Hiper er som sådan fin nok, dog ikke da jeg hoppede op til 300/50, hvor jeg uhyre sjældent kom op og ramte loftet. Hele anlægget i bebyggelsen blev opgraderet for ganske få måneder siden og selv på det gamle anlæg, kunne jeg komme op på fuld knald hos Yousee, så der burde ikke rigtigt være noget på den front. Samtidig har jeg oplevet små udfald på forbindelsen, alt fra få minutter til en halv times tid og en virkelig dårlig forbindelse til Twitch, så jeg går også og overvejer om at jeg smutte tilbage til Yousee, selvom Hiper jo reelt bliver en del af Yousee nu.
--
#36
sorhol
Supporter
14-11-2018 13:02

Rapporter til Admin
#20 Hvor står det med 900 Mbps skrevet?
--
#37
teletown.dk
Semi Nørd
14-11-2018 13:08

Rapporter til Admin
Jeg har også problemer med 1000/60 som ofte er 250/65 og Max 600/70. Jeg har opgivet at få dem til at se på det, da de ikke vil anerkende problemer når jeg er i Bridge mode med en Netgear Nighthawk X10 router bagpå.. Jeg kan ikke nøjes med deres skod router da den ikke dækker min hus med wifi og jeg har en masse sat op i Netgear.. Inkl Plex server.. Jeg er helt sikker på at problemet stadig vil være der via deres egen router kun.. Men de nægter at se på sagen. ??
--
#38
Meaning
Mega Supporter
14-11-2018 13:19

Rapporter til Admin
"Minimum"-begrebet gælder kun indenfor deres eget netværk. Alt udenfor deres netværk er udenfor deres kontrol. Hvis du får minimumshastigheden gennem deres egen hastighedstest, så har de leveret det de skulle. Hvis du får mindre end det udenfor deres netværk så er der ikke noget at komme efter.
--
#39
MACSER
Gæst
14-11-2018 13:21

Rapporter til Admin
Jeg har Hiper 1000/1000 via fiber og har altid full speed, når jeg tester mod diverse servere på speedtest.net
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#40
kikophil
Giga Supporter
14-11-2018 13:24

Rapporter til Admin
Hmm.. kan ikke dy mig for tanken om lidt bevidst markedsføringsstrategi, da så mange åbenbart "får for lidt" hehe.. TDC + Yousee = samme tegnebog TDC opkøber Hiper med deres 39 ansatte Hiper er billigere ved sammenlignelige hastigheder Service samt hastighed bliver dårligere/sat ned hos Hiper Folk flygter til Yousee Farvel Hiper Tegnebog bliver fed og glad Det skal så siges, det kun er en tanke, da økonomien jo styrer alt, og bestemt ku` være bedre. Det ku` måske også skyldes intern tovtrækning om begrænsningerne i/på kablerne, da de der bruger mest får det til billigste pris. Så hellere sulte dem ud, så der bliver plads til flere kunder og større indkomst ? Bare lidt gætterier..
--
Sidst redigeret 14-11-2018 13:29
#41
Kemce
Mega Supporter
14-11-2018 14:25

Rapporter til Admin
Update snakkede med kundeservice idag, og jeg kunne ikke opsige nettet, da det siger der er gået over 14 dage, modtog nettet 13-11-2018 :) så gør jeg ham opmærksom på at det 14 dage er gældende efter nettet er tændt og ikke fra bestilling af nettet. Men det var han ligeglad med.
--
I move when my heart say move Fierce like a lion ..
#42
sorhol
Supporter
14-11-2018 14:28

Rapporter til Admin
#41 det er godt nok dårlig stil...! Kunne du noget steds læse om de 900 Mbps?
--
#43
kikophil
Giga Supporter
14-11-2018 14:34

Rapporter til Admin
#41 - uha - det ku` lyde som om de ansatte er usikre på deres fremtidige ansættelsesforhold - hvis de da ikke allerede har fået en opsigelse. Sørgelig situation der kun/også kan gå ud over kunderne.. Hvis jeg var jer, ville jeg hurtigst muligt finde en anden leverandør - jævnfør bl.a. evt. årsager i #40 Det er ikke længere et spørgsmål om hvem der evt. får hvor meget - for lidt, men om at komme væk før de lukker helt af for al service, så i risikerer at stå uden "net" over hovedet :)
--
Sidst redigeret 14-11-2018 14:36
#44
eric clapton
Junior Nørd
14-11-2018 14:36

Rapporter til Admin
Jeg har Waoo og det har vi haft i 4 år, jeg har altid mere end de 500 mb/sek vi betaler for og har ikke haft et eneste nedbrud i de 4 år.Klippestabilt.
--
i7 8700k 4,9 ghz GTX 1080TI 16 gb ram
#45
G34R
Monsterbruger
14-11-2018 14:49

Rapporter til Admin
Husk at der kan være mange begrænsninger på sådan et netværk, afhængigt af din egen opsætning. Tjek dine: Kabler Netkort Routere Switches Enhver port, skal også kunne trække den fulde hastighed. Største fejl sker med kablerne, da de kan blive beskadiget, og derfor køre meget lavere hastighed end ellers (ofte 100Mbit istedet for 1000). WiFi er utilregneligt for det meste, i forhold til hastighedstests. Hvis andre har forslået lignende beklager jeg, gad ikke læse igennem alle de ligegyldige posts :-) Held og lykke!
--
Hjemløs gamer, ses på hjørnet.
--
Sidst redigeret 14-11-2018 14:50
#46
Gæsten
Gæst
14-11-2018 15:04

Rapporter til Admin
Jeg har også Hiper 1000mbit og opnår maksimalt 340mbit, deres tekniker kan ikke gøre noget, så deres 1000mbit er ren varm luft.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#47
kikophil
Giga Supporter
14-11-2018 15:20

Rapporter til Admin
Hvis folk gider læse tråden igennem, ville de også vide, at langt de fleste ikke får hvad de betaler for, hvilket selvf. danner et advarselsmønster der er svært at overse for dem, der har haft med den slags at gøre i årevis.. At der så nævnes alle de umiddelbare fysiske forbindelser, hvilket jo kun går i sambånd med hvad tråden hurtigt udviklede sig til fra starten. Nemlig en sammenlignende liste over hvilken hastighed man individuelt får, uden dermed at kunne finde ondets rod men blot en fælles øv bøv liste, vil jo aldrig kunne løse det fælles problem der er nævnt :) Jeg er da ret sikker på, at #0 gerne vil ha`både et svar samt forståelse for, hvordan hans fremtid hos Hiper ser ud - uanset de dårligt leverede resultater - også - på bredbåndssiden samt især den personlige service, der tydeligt viser, at mine tidligere indlæg er værd at overveje. Folk der ikke gider læse tråden pga. ligegyldige post`s har forøvrigt alligevel læst den, da de jo ellers ikke ville vide, hvad de skulle kalde for ligegyldige - suk..
--
Sidst redigeret 14-11-2018 15:25
#48
Kemce
Mega Supporter
14-11-2018 17:03

Rapporter til Admin
Nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal gør? Da de ikke vil følge lovgivning med hensyn til 14 dages fortrydelsret gennem nettet ?
--
I move when my heart say move Fierce like a lion ..
#49
Anomynous
Monster Supporter
14-11-2018 17:09

Rapporter til Admin
Det lyder som en sag for forbrugerklagenævnet.
--
Back in my days the video games were more about the game than the video
#50
kikophil
Giga Supporter
14-11-2018 17:31

Rapporter til Admin
#48 - skift udbyder min ven -- tjøp tjøp Når noget ser ud som om (hvad man kan læse hist og her) Når noget lugter som om (når der står en hel del hist og her) Når erfaring siger som om (Når man får regninger på noget man ikke har fået) Når nørder kryber sammen for, at finde trøst hos hinanden via ligegyldige indlæg - SÅÅÅÅH: Løøøøøøøøøøøøøøøøøøøøb hehe Husk at i ka`ta` det, i vil ha` det, og i har godt af det hehe.. Beklager, men laver selvf. lidt sjov ud af en problemstilling jeg ser som åbenlys nedsmeltning af Hiper - som du forøvrigt burde ha` spurgt ham fra kundeservice om ved din telefonsamtale!.. Uanset sjov er jeg skam seriøs omkring hvad jeg har skrevet - yes yes.. Bruger selv YouSee - og udover deres priser og en del nedbrud over tid, kan jeg ved sammenligning med andre udbydere ikke klage.. Håber selvf. den bedste og mest stabile/hurtigste/billigste løsning for alle..
--
#51
Selas
Supporter Aspirant
14-11-2018 20:19

Rapporter til Admin
Kemce bad du dem kun om at opsige da du ringede? Prøv at høre om du ikke kan få dem til at booste hastigheden til hvad du fik før via Yousee, det bør virelig ikke være et problem da det er erfaret værende hurtigere før på samme net, ellers vil jeg meget gerne høre hvad deres forklaring er. Da jeg fik Hiper ADSL i sin tid var forbindelsen også noget langsommere end hvad jeg havde set ved Telenor, jeg kontaktede dem og de satte derefter hastigheden op kort efter og det blev væsentligt hurtigere end ved Telenor. Jeg har faktisk været vildt glad for Hipers service siden jeg gik over til dem, men jjeg er meget ærgerlig over at Yousee nu overtager dem.
--
Jeg bor i 2680 Solrød Strand og arbejder lige ved Vesterport st. I am a signature virus, please copy me to your own sig to help me spread.
#52
Selas
Supporter Aspirant
16-11-2018 01:23

Rapporter til Admin
Hey #0 hvad fandt du ud af?
--
Jeg bor i 2680 Solrød Strand og arbejder lige ved Vesterport st. I am a signature virus, please copy me to your own sig to help me spread.
#53
Kemce
Mega Supporter
29-11-2018 12:26

Rapporter til Admin
Opsagde lortet det kunne ikke booste det op til 1000mbit. Forbindelsen svingede sltid mellem 50mbit til 300. Så har Yousee igen og det stabilt 300 og over altid :)
--
I move when my heart say move Fierce like a lion ..
#54
max
Gæst
03-02-2019 20:07

Rapporter til Admin
Før Hiper blev til Yousee fik jeg testet min forbindelse af en TDC tekniker grundet problemer med 1000Mbit. Der er ingen problemer når de svinger over på Yousee med samme type modem/router - der kan der leveres gigabit. Når de så svinger tilbage til Hiper falder hastigheden til ca 300 Mbit. teknikeren sagde der ikke var problemer med signal/støj forholdet men kunne ikke forklare hvorfor Yousee kan levere gigabit når Hiper ikke kan. Ville tro at der er noget galt i forbindelsen/konfiguration mellem Hiper og mit modem/router.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#55
Ali
Super Nørd
04-02-2019 00:18

Rapporter til Admin
Hvis bare Hiper vil udskifte deres udstyr med Yousee's udstyr.....og alle kunderne ville få det de betalte for og alle burde være glade. Det burde være muligt for Yousee, da de ejer Hiper - især hvis Yousee ønsker at have glade og tilfredse kunder.
--
Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people.
#56
Gæsten
Gæst
04-02-2019 01:11

Rapporter til Admin
#55 Yousee og Hiper bruger samme modem nu, men jeg tror ikke Yousee er interesseret i glade kunder hos Hiper, når de tjener mere på de samme kunder hos Yousee.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#57
palle
Gæst
04-02-2019 13:56

Rapporter til Admin
Forskellen ligger i den anden ende. Yousee-modemmet fører trafikken gennem Yousees net. Hiper-modemmet fører trafikken gennem Hipers netværk (først del af netværket fra kunden og ind til centralen er ens for begge udbydere). Derudover kontrollerer Yousee, at den samlede trafik til Hiper ikke overstiger x Mbit/s.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#58
Lars Freisig
Gæst
26-08-2019 13:53

Rapporter til Admin
Jeg har haft Hiper nu i snart 9 måneder og har fuld rullade på forbindelsen 1000/1000 på fiber. Har fornyligt testet forbindelsen og den siger 1100 down og 1050 og en ping på 1 så synes absolut ikke deres produkt fejler noget. Jeg er yderst tilfreds.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Hiper skod net ?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning