Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Netværk
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Hjælp til underlig fejl på Nighthawk X6

Af Maxibruger ReneB | 04-11-2018 19:12 | 877 visninger | 2 svar, hop til seneste
Hej. Vi har Eniig fiber 100/100 i vores hus, på fiber modemet har vi har en Nighthawk X6 R8000 til at køre i Access mode. Vi har netværksstik i alle rum, samlet i vores bryggers. Det kører glimrende på wifi, men min computer jeg har kablet fra nighthawken (gennem husets netværk) kommer 9 ud af 10 gange med en "Ethernet har ikke en gyldig IP-konfiguration". Jeg har prøvet: - Slukke og tænde routeren igen i et par minutter af flere omgange - Release og renew ipconfig (Den svarer intet når jeg skriver ipconfig /renew) - Hentet og installeret de nyeste netværksdrivere Som ofte får jeg hul igennem efter genstart af router og nulstilling af netværksinstillingerne på pc (win 10). Hvorfor dælen tildeler routeren ikke altid en ip til min pc? Er "Access mode" den rigtige opsætning til Nighthawken? Vh René
--
#1
jst
Bruger
05-11-2018 07:03

Rapporter til Admin
Umiddelbart er "Access mode" ikke korrekt. Du bør kunne vælge "Router mode" et sted i opsætningen. I Access mode er DHCP ikke aktiv, og der tildeles ikke IP til en kabel PC. Prøv om du kan tilgå din router via en browser, og lav opsætningen igen. Typisk en af disse adresser: 192.168.1.1 192.168.0.1 10.0.0.1
--
#2
ReneB
Maxibruger
05-11-2018 16:54

Rapporter til Admin
Tak jst. Det vil jeg prøve.
--

Opret svar til indlægget: Hjælp til underlig fejl på Nighthawk X6

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning