Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Netværk
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Mit Ubiquiti netværk er gået ned

Af Supporter Gaunts Ghost | 29-05-2018 19:33 | 1677 visninger | 11 svar, hop til seneste
Hej Kommer hjem efter en lang dag og opdager at min mobiltelefon ikke fanger det trådløse netværk. Tænder pen og logger på min Ubiquiti controller. Opdager at min router (USG) melder adoption failed. Harfra går det nedad. Bliver smidt af og lige nu er den ingenting der virker. Har USG, Switch og AP der alt sammen styres fra en controller på min QNAP. Dvs får ingen IP på min kablede pc. Burde jeg efter en renset ikke kunne koble USGen til WAN og min PC til LAN 1 og finde den via Device discovery? Har netop resettet USGen da jeg tænkte at eftersom det er den der styrer DHCP så må problemet ligge der. Det hjælper bare ikke. Så umiddelbart må jeg vel resette alt og starte forfra? Forslag til fejlsøgning tages imod med kyshånd.
--
#1
ice
Gæst
29-05-2018 19:39

Rapporter til Admin
virker det direkte på routeren? (altså udenom alt andet end udbyderens)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#2
NKjaer
Nørd
29-05-2018 19:52

Rapporter til Admin
#0 Jeg kan ikke helt forstå om du har fejlen direkte på CPE udstyr fra din udbyder også? Altså er du sikker på at det er dit Ubiquiti udstyr der fejler?
--
Intel i5 4670K/MSI 1080TI/ASUS Z87-I Deluxe/NCASE M1 #189/ Samsung 840 500gb/Swifttech H220/Corsair SFX 650W/Corsair Platinum 8GB 2133mhz/
#3
Gaunts Ghost
Supporter
29-05-2018 20:05

Rapporter til Admin
Jeg har LAN udtag direkte i væggen og Ingen router fra ISPen. Pt. Har jeg nulstillet men USG. WAN er kablet til udtaget i væggen og jeg har plugget en gammel Macbook på LAN 1. Kører Discovery tool men den finder ingen ting DVS jeg har taget switch, ap og controlleren ud af netværket
--
Sidst redigeret 29-05-2018 20:07
#4
norgeoslo
Bruger Aspirant
29-05-2018 21:54

Rapporter til Admin
#3 Har en Unifi AP AC Pro. Min fremgangsmåde med at resette er først at holde knappen inde 30 i sek og dernæst fjerne softwaren via Cleanmymac. Bemærk at ikke alle filer fjernes ved uninstallation. Derfor er du nødsaget til at hente Cleanmymac eller tilsvarende program.
--
#5
h3mp
Junior Nørd
29-05-2018 23:05

Rapporter til Admin
Kan du ssh ind til den på default IP? efter en reset self. Går ud fra du har sat statisk ip, så du er på det samme netværk som din USG?
--
--
#6
Gaunts Ghost
Supporter
29-05-2018 23:07

Rapporter til Admin
Det er helt 100% at det er USGen den er gal med. Netværket kører nu uden den. Jeg holder reset knappen inde i 10 sekunder troede egentlig det var nok, men det skal nok være 30 sekunder så. Kan nemlig ikke SSHe ind på 192.168.1.1
--
#7
Gaunts Ghost
Supporter
29-05-2018 23:08

Rapporter til Admin
Og jep blev nød til at sætte statisk IP da DHCP ikke så ud til at fungere.
--
#8
h3mp
Junior Nørd
30-05-2018 08:39

Rapporter til Admin
#7 Under opsætningen lavede jeg også nogle factory resets, og der var det fint med de der 10 sekunders tid. Man kan se på enheden når lamperne begynder at lyse, at den har registreret et reset.
--
--
#9
Gaunts Ghost
Supporter
30-05-2018 12:48

Rapporter til Admin
Jeps der har jeg også prøvet. Har kørt en reset 3 gange. Kunne se den i controlleren igen til sidst, men "adoption failed" og efter noget tid gik LAN netværket ned. Det må være USGen der driller. Det er faktisk lidt dette jeg oplever: https://community.ubnt.com[...] Dog får jeg hvidt lys i den efter reset.
--
#10
Gaunts Ghost
Supporter
30-05-2018 12:49

Rapporter til Admin
Men hvis jeg kører en reset. Sætter min netværks adapter til IP 192.168.1.8 og subnet til 255.255.255.0 burde jeg så i det mindste ikke kunne pinge den?
--
#11
h3mp
Junior Nørd
30-05-2018 13:37

Rapporter til Admin
#10 Jo det burde du, hvis ellers den resetter korrekt. Har du haft brugt et anden netværk før? (da det virkede)
--
--

Opret svar til indlægget: Mit Ubiquiti netværk er gået ned

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning