Det er svært og sige hvad der er skyld i det, det kan være mange ting, du har jo stort set tjekket alt du kan i dit eget netværk, for mig lyder det meget som noget udstyr der fejler eller et coax med fejl på, har du haft en teknikker ude og måle selve signalet på coax kablet ? - det var jo meget sådan det gamle adsl/vdsl opførte sig når man pressese hastighed til det max kablerne kunne.
Hvis problemer stadig er der på forskellige pc'er direkte i papkassen fra udbyderen, Så må du bare få dem afsted, - du kan med fordel hvis du er lidt teknisk prøve og installere wireshark også prøve at lukke alle programmer ned du kan også prøve og pinge mens du optager det, hvis du ser pakketab og retransmissioner på forskellige pc'er på flere kabler, så vil jeg godt gå så langt at sige fejlen ligger hos udbyderen.
--
"Always bear in mind that your own resolution to succeed, is more important than any other one thing."
#2
Det er mest at ping i cmd vi har testet, men vi får dem jo på samme tid og vi ser de her høje pings til 8.8.8.8 eller 8.8.4.4 imens de sker i spillene.
Wireshark er da en mulighed også, det kigger jeg da lige nærmere på.
--
Prøv lige at vær sikker på at en eller anden dims i dit net ikke tapet nettet.. torrents, popcorn time eller lignende sjov.
hvadsker der hvis du laver en speedtest når det sker?
--
:)
Hvordan ser tallene under "Connection" ud?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #3 hvordan kan jeg nå at lave en speedtest når det drejer sig om max to pings der er høje i streg før det bliver normalt igen? for jeg har også tænkt om det kan prøves..
De to andres pc'er er private, men de har kørt malwarebytes og lign. de siger også alt der hedder torrent, plex osv er slukket.. men hvorfor skulle de ting også give så voldsomme og så random spikes?
--
Nå nu oplever vi også at nettet helt forsvinder. Det er sgu tosset med de yousee :/
og værst er alle de timer man selv har brugt på at fixe det og følge deres useless råd og vejledning. Eller de penge man har brugt på at købe og teste nye kabler, bytte router osv.
--
De der Sagemcom (Sagem) er noget knald. Det er nu ikke fordi Yousees Zyxel router er såååå meget bedre, men de der Sagem er jeg 'sagme' ikke venner med.
Yousee kan sætte en overvågning op på Jeres udstyr, så de kan måle om der kommer pakketab/udfald. Samtidig vil jeg anbefale at sætte f.eks. en lille maskine op med f.eks. SmokePing, så du kan logge over tid og sammenholde det med overvågningsdata.
Ud fra din udgående trafik, så er der en god del droppede pakker hvilket passer meget godt sammen med den oplevelse I har.
Jeg ville i første omgang enten prøve Yousees Zyxel-udstyr eller teste et par dage med en lavere hastighed (hvis deres support kan skrue ned midlertidigt).
Samtidig skal du naturligvis sikre at der er nok med frisk luft til dig Sagem-modem. De tåler IKKE varme.
Der er så mange steder i netværket det kan gå galt, så hvis du samtidig sætter SmokePing til at teste alle hop til google, så begynder du at kunne få nogle data der fortæller noget.
De gange jeg har oplevet vedvarende problemer med Yousee der har jeg tydeligt kunnet konstatere fejlen ved at traceroute. Men ved de her små-udfald, så skal man samle lidt mere statistik, før man rigtig kan sige noget.
--
Må ærligt indrømme at smokeping ser ud til at være for meget arbejde og forskellige pre-krav af ting at sætte op, når fejlen med 99% sandsynlighed ligger udenfor min rækkevidde.
Jeg får logget en masse der går i en txt fil via CMD med timestamps med pings til google allerede. Dette gør jeg fra en bærbar hvor jeg har lukket alt muligt andet lort ned og stort set kun kører den CMD så.
Modemet står ikke noget varmt sted.
--