Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Netværk
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

"This site cant be reached / took too long time to...

Af Bruger Aspirant hejhej1 | 17-04-2018 09:50 | 1834 visninger | 3 svar, hop til seneste
Hej, Har et lidt mærkeligt problem jeg nu har prøvet og få løst i ret lang tid.. Jeg har fiber internet hos fibia 100/100 - det kør, udover at det problem at jeg konstant får den her fejl i browsere, på flere forskellige enheder og ved både kabel og wifi ""This site cant be reached / took too long time to respond". Det er som om internettet disconnecter, midlertidigt i 2-3 sekunder konstant.. Hvis jeg streamer på mit tv, oplever jeg det også i form af at, nogen gange så dropper kvaliteten i streamet lige, men så kør det igen umiddelbart efter et par sekunder. Ikke noget med at den stopper stream helt. Jeg har forsøgt at ændre mine DNS settings i router til google DNS.. 8.8.8.8 - løste det ikke. Fibia har været her og skifte både modem + fiberboks - Efter de gjorde det, virkede det en 3-4 dage uden problemer også kom samme problem igen. Har haft fibia i røret mange gange, og det tyder ikke rigtigt på at de kommer med en løsning umiddelbart.. Har googlet en del, og det er jeg er kommet frem til er noget med DNS opsætning der evt. fejler.. Så ville høre om der er nogen der evt. har nogen ideer til hvad problemet kan være?
--
#1
hejhej1
Bruger Aspirant
17-04-2018 09:52

Rapporter til Admin
Routeren er en i5800 Icotera.
--
#2
Skifer
Bruger Aspirant
27-05-2018 22:54

Rapporter til Admin
Hej hej hej 1 https://blog.cloudflare.com[...] Prøv at skifte til 1.1.1.1 som primær DNS. Jeg har stor tiltro til cloudflares løsning. Jeg har tidligere brugt 8.8.8.8 og 8.8.4.4, men gik væk fra dem fordi de begyndte at falde ud på mange ting. Jeg bruger dem ikke længere. Du kan evt. prøve openDns en gang og se om det kører bedre for dig: https://www.opendns.com[...] Hvis du oplever udfald, så sæt en computer til at pinge de forskellige hop på en traceroute og hold øje med det ifm. at du f.eks. oplever at dit streaming "falder ud". Hvis der er nogen som helst udfald, så kan du opsætte noget ping-monitor af en art så du bedre kan tracke hvad der sker. Så har du også lidt håndgribelige data til din udbyder.
--
#3
Huliheaden
Gigabruger
28-05-2018 13:19

Rapporter til Admin
Sidder på support ved en ISP og har faktisk haft flere, der har haft ringet i dag med dette problem i Windows 10. Måske en opdatering der har skabt nogle problemer? I alle tilfælde hjalp det at sætte DNS-serveren manuelt. Det er meget nemt, giv det en Google-søgning. I alle tilfælde har det også vist sig stadig at virke ved efterfølgende at sætte DNS-server på auto igen. Du skal ændre det på PC'en og ikke routeren. Det tyder på at problemet er, at den ikke automatisk henter DNS-server indstillingerne, og det vil i så fald fejle uanset om routeren bruger ISP'ens DNS eller ekstern som f.eks. Google.
--

Opret svar til indlægget: "This site cant be reached / took too long time to...

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning