Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Netværk
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Internet problemer - Mig eller udbyder?

Af Maxibruger Haywood | 08-08-2017 01:06 | 1715 visninger | 11 svar, hop til seneste
Hej HoL! Jeg søger en (eller flere) med god kendskab til analyse af internettet/traceroutes. Problemet er, at jeg nu i årevis, har spillet CS:GO uden problemer. Siden i onsdags, har jeg oplevet underlige spikes, i alle online spil. Jeg har kørt en traceroute til en af Valve's servere i Stockholm, Luxemborg, samt prøvet traceroute til en dansk hosted TS server, og en dansk hosted CS:GO server. Alle mine resultater, ser mere eller mindre sådan her ud: (Dette er Stockholm serveren) Beklager hvis det er en kende rodet, men tallene kan da ses. |------------------------------------------------------------------------------------------| | WinMTR statistics | | Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last | |------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------| | 100.72.128.3 - 2 | 1001 | 989 | 1 | 1 | 4 | 1 | | 212.10.45.13 - 2 | 1001 | 989 | 5 | 6 | 8 | 6 | | 212.10.45.174 - 2 | 1001 | 989 | 5 | 5 | 13 | 6 | | 100.127.255.253 - 2 | 997 | 984 | 5 | 5 | 9 | 5 | | d40a1966.rev.stofanet.dk - 2 | 1001 | 989 | 6 | 6 | 9 | 6 | | 212.10.45.177 - 2 | 997 | 984 | 8 | 8 | 12 | 8 | | hu0-2-0-0.hrsk-cor02.link.stofa.net - 2 | 1001 | 989 | 8 | 8 | 10 | 8 | | te0-2-0-7.hrsk-br01.link.stofa.net - 2 | 1001 | 989 | 8 | 8 | 12 | 9 | | ae51.bar1.copenhaguen2.Level3.net - 2 | 1001 | 989 | 8 | 8 | 45 | 8 | | ae-1-3103.ear1.Copenhagen2.Level3.net - 87 | 237 | 33 | 0 | 36 | 938 | 8 | | ae-1-3103.ear1.Copenhagen2.Level3.net - 87 | 237 | 33 | 0 | 37 | 938 | 9 | |Telia-level3-200G.Copenhagen2.Level3.net - 1 | 1008 | 998 | 12 | 12 | 42 | 13 | | kbn-bb4-link.telia.net - 2 | 997 | 984 | 12 | 13 | 44 | 13 | | s-bb4-link.telia.net - 2 | 997 | 984 | 20 | 20 | 22 | 20 | | s-b5-link.telia.net - 2 | 1001 | 989 | 20 | 20 | 24 | 20 | | valve-ic-314988-s-b5.c.telia.net - 2 | 1001 | 989 | 20 | 20 | 43 | 20 | | gw.sto.valve.net - 1 | 1003 | 994 | 25 | 83 | 4210 | 43 | |________________________________________________|______|______|______|______|______|______| Ligger problemet hos mig, eller min udbyder? Eller er der noget jeg kan gøre, for at undgå loss?
--
#1
And.-
Giga Supporter
08-08-2017 01:43

Rapporter til Admin
Du har lidt pakketab
--
#2
fishie
Mega Supporter
08-08-2017 02:21

Rapporter til Admin
Pakketab er nu ikke så unormalt på en mtr report, men du har dem allerede inde i dit eget netværk, så jeg ville nok starte der. Men ellers ligner det lidt congestion hos level3, MTR er ikke altid 100% til sådanne ting, men får du det kun i cs? Får du det kun på valves servere? Prøv fx faceit eller lign og se om det også rammer dig der.
--
CPU:i7-6700k GFX: GTX1060 HDD MAIN: 2xSamsung 950Pro 512GB (Raid0) Storage: 24x4TB + 24x3TB + 40x8TB JBOD
#3
Peter.
Ny på siden
08-08-2017 10:21

Rapporter til Admin
Traceroutes er ikke altid til at stole på, hvis jeg tager min forbindelse her på work (1Gbit/s fiber), er der flere routere der under vejs repoterer latency > 50ms, mens reel latency er under 5 ms fra min pc -> server. Det skyldes mange ISP'er nedprioterer routernes resourcer til at svare på ping requests, da det ikke foregår i den engine der router pakkerne videre, men i management planet'et der typisk ikke har de vilde CPU resourcer. Længere forklaring kan findes her: https://www.version2.dk[...]
--
Sidst redigeret 08-08-2017 10:22
#4
hea
Maxibruger
08-08-2017 10:45

Rapporter til Admin
hej som #3 siger ser alt normalt ud, der er en del pakke tab når du rammer det rammer første hop. har du samme pakke tab når du pinger default gateway ? hvis der er nogle enkelte dårlige hobs aka copenhagen level3 og de så bliver gode igen betyder det blot dine icmp request ikke bliver besvaret af routeren, men derfor kan de stadig fint forwarde trafik.
--
#5
Haywood
Maxibruger
08-08-2017 11:50

Rapporter til Admin
Det sker i alle spil online, spiller jeg offline mode, er der ingen problemer. Jeg har snakket med andre i byen, der har fibernet fra samme udbyder, og de oplever også problemer, så jeg går ud fra det er udbyderen der har et problem et sted. Jeg har endda fået en, med gammelt internet gennem telefonstikket, på en 11/0,9 forbindelse, til at køre winMTR til samme server, og hans ser helt anderledes ud. Han har ikke pakketab overhovedet. Dog har en anden kammerat, med samme forbindelse som mig, fiber 100/100, hans winMTR ser ud ligesom min. Ydermere, har jeg en kammerat, i byen 15-20km herfra, med samme udbyder, også fiber, og han har heller ikke pakketab, til samme server. Er det ikke safe to say, at det er udbyderens boks her i byen, der så er noget galt med? Eller er jeg helt galt på den? - Det er opstået i onsdag, indtil da, har jeg ALDRIG haft problemer med internettet.
--
#6
Canzer
Maxi Nørd
08-08-2017 12:47

Rapporter til Admin
Din udbyder kan jo ikke trylle i level3s net.. og spørgsmålet er om det er: dit Lan der er problematisk din udbyders interne net der er problematisk din udbyders upstream porte/forbindelser der er congestede omdet er valves upstreams der er congestede. mit gæt ville være lidt af hvert.. prøv at start med at hop gennem en vpn hvor du kommer til gennem en anden upstream end level3, og der kommer til valve gennem en anden route end din trafik tager nu
--
:)
#7
SmurfxX
Ny på siden
08-08-2017 13:24

Rapporter til Admin
Ville nok starte lidt i det små også arbejde mig udaf. Det vil sige, kig på dit eget netværk først. Start med at lave et hotspot igennem din telefon og se hvordan skidtet køre der. Har du stadig udfald i din trace? Denne måde for du fjernet dit eget netværk og internet linje, og ser om der er noget lokalt på din computer der kan give problemer. Herefter ville jeg nok smide min PC direkte i udbyderens router, så du fjerner alle dine egne private komponenter. Det vil din udbyder også bede dig om hvis de skal hjælpe med fejlretningen. Såfremt problemet stadig består, så er det ved udbyderen at problemet skal findes. Oplys dem om de steps du har taget så de ved problemet ikke er internt ved dig og kan kigge på deres eget setup istedet. Det lyder lidt som noget dårlig hob/route men da jeg intet ved om din udbyder og deres setup, er det ren spekulation.
--
Nørd?!?!?
#8
Meaning
Maxi Supporter
08-08-2017 16:33

Rapporter til Admin
100.72.128.3 er ikke en lokal IP-adresse, det er sikkert OP's ISP gateway. #OP - er du forbundet direkte til nettet, udenom en router?
--
#9
Mikki-10
Megabruger
08-08-2017 19:02

Rapporter til Admin
Der er en god change for at det er Stofa der er problemet, har en kammerat der havde mellem 35-100% pakketab med intervaller mellem 5 min til flere timer, til sidst efter mange test fra Stofas side (efter mere og mere brok) lykkes det at få en teknikker ud (2. gang) der fandt problemet med det samme, der var nogle problemer med et uplink. Men prøv at start med at resync din router, kan ikke helt huske hvor det ligger (og det er ikke alle stofas routere man kan det i selv) mener det er under status, hvis du er det rigtige sted kan du se nogle frekvenser og noget modulation, og så skulle der være en knap til det. Beklager jeg ikke kan beskrive det bedre har nemlig ikke Stofa længere, skiftet til fiber :)
--
Desktop: i7-5820K @4.2 GHz | Nvidia GTX780 | 32 GB DDR4 | 15TB+ Total SSD/HDD | ASUS X99 Deluxe | Win 10 Pro 64bit
#10
Haywood
Maxibruger
08-08-2017 23:15

Rapporter til Admin
#8 Ja, eller, jeg har kabel direkte i fiberboksen, det fik jeg besked på fra dem jeg skulle. Men lige lidt hjalp det. #9 Jeg har ikke selv mulighed for at gøre noget som helst ved stofas boks, udover ændre i WiFi. - Ydermere er det også Fiber, stofa leverer her.
--
Sidst redigeret 08-08-2017 23:18
#11
Mikki-10
Megabruger
09-08-2017 11:13

Rapporter til Admin
#10 okay så vil jeg kigge ind i netværket igen på den info, den enhed 100.72.128.3, er det din Gw fra det lokale net til stofa, eller er det en af stofas i et datacentre "some where". Hvis du har muligheden for det så ville jeg nok lave en test mere fra to forskellige enhedder sammen tidlig hvis du ikke har gjort det endnu for at bekræfte at det ikke af den pc du har testet fra det er problemet :)
--
Desktop: i7-5820K @4.2 GHz | Nvidia GTX780 | 32 GB DDR4 | 15TB+ Total SSD/HDD | ASUS X99 Deluxe | Win 10 Pro 64bit

Opret svar til indlægget: Internet problemer - Mig eller udbyder?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login


ANNONCE