Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Netværk
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Erfaring med Stofa-router.

Af Ny på siden S.A.R.G.E. | 16-04-2017 08:45 | 12984 visninger | 50 svar, hop til seneste
Vi er netop skiftet fra YouSee til Stofa, og jeg må nok indrømme, jeg synes vores forbindelse er ustabil. Vi har 30/30, som vi betaler for, men vi oplever ofte at vi har en ping på 6-7 sekunder, hvorfor Netflix falder ud, og evt. downloads stopper. Vi har haft en montør ude og skifte deres boks, og det er blevet lidt bedre, men er stadig meget ustabilt. Min onkel og tante har købt en ny router og sat til deres Stofaboks, og siger deres internet kører perfekt nu. Jeg vil gerne høre om jeres andre erfaringer med Stofaboksen, og om det er penge værd at smide 5-700 kr efter en router, eller om jeg bare skal ringe og betille Hiper (som både er billigere og hurtigere). Da vi havde YouSee oplevede vi kun 2 udfald på ca. et halvt år. Bruger Hiper samme boks?
--
#1
ReneSDK
Guru
16-04-2017 09:02

Rapporter til Admin
#0 Ja, bare bestil Hiper: http://ekstrabladet.dk[...]
--
FFHAU! This is 2017, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse.
#2
S.A.R.G.E.
Ny på siden
16-04-2017 11:02

Rapporter til Admin
#1 Nja, man kan vel ikk vurdere en hel virksomhed på at de har et stort nedbrud. Jeg ville næsten hellere have 2 dage om året, hvor der ikke var net, hvis det kørte perfekt de resterende dage, end at jeg har udfald 2-3 gange dagligt. Verden gik jo også at lave til nytår, fordi man ikke kunne se den skæggede dame med plastikhoften. Men det er da bestemt dårlig omtale.
--
#3
NoNig
Gæst
16-04-2017 11:37

Rapporter til Admin
Hiper, er det en joke? De har det mest ustabile net i norden og pt kæmpe nedbrud man får hvad man betaler for hos dem Stofa er generelt fint, afhængig af område, præcis som alle andre udbydere er der nogle folk med problemer men størstedelene har aldrig nedetid Man hører bare aldrig om dem som ikke har problemer Kender flere med WAOO fiber som konstant har nedetid og teknikere de sender ud fatter minus, de kan knap finde ud af at splejse en fiber (nu er det dog ofte også kun folk med et 1 uges amo kursus) Få dem til at fixe problemet, bruger aldrig den medfølgende router udover modemment deri og smider min egen kvalitetsrouter i bridged mode og den sørger for alt
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#4
SShadowS
Guru
16-04-2017 11:41

Rapporter til Admin
Har kørt med Stofa i sammenlagt 7 år. Har ingen problemer haft og får de 300/50 jeg betaler for. Samt stabil ping.
--
6700K|Maximus VIII Extreme|32GB RAM Gainward1080-GS|XL2410T|U28D590D Samsung840 EVO 500GB|Samsung 850 PRO 256GB Samsung850 EVO 500GB|Corsair AX860i
#5
S.A.R.G.E.
Bruger Aspirant
16-04-2017 11:45

Rapporter til Admin
#4 Har du egen router på?
--
#6
SShadowS
Guru
16-04-2017 11:51

Rapporter til Admin
#5 Ja.
--
6700K|Maximus VIII Extreme|32GB RAM Gainward1080-GS|XL2410T|U28D590D Samsung840 EVO 500GB|Samsung 850 PRO 256GB Samsung850 EVO 500GB|Corsair AX860i
#7
Carsten O
Ultrabruger
16-04-2017 12:17

Rapporter til Admin
Her køre det også stabilt med stofas egen router. Dog har jeg fået den skiftet da den også faldt ud. Det er nu nogle år siden. Stofas router har dog problemer med række-viden trådløst. Det har jeg løst ved at købe en Asus 68 router og stilt den til at køre som access point !
--
#8
HellRaizher
Super Supporter
16-04-2017 12:28

Rapporter til Admin
Jeg har også Stofa 300/50, men har dog en Asus RT-AC87U som router. Så kører den som Stofa har leveret kun som modem. Det var ikke fordi det var ustabilt, deres havde bare ikke nok rækkevidde på Wifi.
--
.o0O0o.
#9
las
Giga Nørd
16-04-2017 17:38

Rapporter til Admin
Har selv Stofa og det er aldrig nede. Har også min egen router på. Stofa bruger mange forskellige routere, så den trådløse del kan variere. Men en basis router er sjældent godt til folk som forventer høj hastighed, god rækkevidde og evt. har mange enheder på.
--
#10
Anomynous
Giga Supporter
16-04-2017 19:48

Rapporter til Admin
Har også stofa og har ikke særlig god erfaring med dem - ved ikke om det er deres router men når min bedre halvdel også er på nettet så får jeg lagspikes når jeg spiller. Vi har en 100/100 forbindelse, kører begge trådløs og det er begrænset hvad hun bruger af data...
--
Back in my days the video games were more about the game than the video
#11
Raskepenge
Semi Supporter
16-04-2017 19:52

Rapporter til Admin
Så køb dog en kvali router eller et access point hvis wi-fi er så vigtigt
--
i7-7700k, 1080 ti
#12
Symbol
Mega Supporter
16-04-2017 19:54

Rapporter til Admin
Fik for en del måneder siden skiftet Stofa router og har nu deres nyeste Technicolor modem/router. Den spiller 100% og jeg trækker mine fulde 80/50 trådløst i hele stuen og nogle dage også alle 80 helt inde i soveværelset (vores lejlighed er 4 værelses på 104m2) Med det gamle modem/router havde vi også tit problemer, men den tid er ovre :-)
--
#13
Raskepenge
Semi Supporter
16-04-2017 19:55

Rapporter til Admin
Troede Technicolor var bedst til at farvelægge sort/hvid film
--
i7-7700k, 1080 ti
#14
Anomynous
Giga Supporter
16-04-2017 20:22

Rapporter til Admin
#11 Burde bare ikke være nødvendigt at købe separat udstyr hvis du spørger mig..
--
Back in my days the video games were more about the game than the video
#15
Raskepenge
Semi Supporter
16-04-2017 20:29

Rapporter til Admin
#14 Selvfølgelig er det nødvendigt, hvis man forventer høj båndbredde og stabil ydelse. Tror du udbyderne, som konkurrerer på pris, smider en HIGH END router/ap med gratis? De bruger alle det absolut billigste produkt der opfylder de mest normale krav, som f.eks. at fru jensen kan tjekke sin mail. Man køber vel heller ikke et nyt TV og forventer at blive blæst bagover af god lyd og fed dyb bas? Lyden er der, for at opfylde de mest simple krav til folk der ikke stiller så store krav til den. Det samme med de billige routere. Der er wi-fi, men ikke noget specielt godt wi-fi. Jeg overfører filer med 100 MB/s trådløst mellem mine ac (3x3 MIMO) enheder. Prøv det på en medfølgende router fra en udbyder lol
--
i7-7700k, 1080 ti
--
Sidst redigeret 16-04-2017 20:31
#16
Anomynous
Giga Supporter
16-04-2017 20:37

Rapporter til Admin
#15 Det har bare aldrig været et problem da jeg boede hjemme for efterhånden mange år siden, til trods for at afstanden var væsentlig større og teknologien må da være fremmet en del siden da.
--
Back in my days the video games were more about the game than the video
#17
Raskepenge
Semi Supporter
16-04-2017 20:42

Rapporter til Admin
Det har nok noget at gøre med din bygning dengang og i dag Mange ting dræber Wi-Fi signalet, især på svage routere, de har ingen gennemtrængningskraft og signalet kommer og går
--
i7-7700k, 1080 ti
#18
smokealot
Maxi Supporter
16-04-2017 22:56

Rapporter til Admin
Hvilket modem har du fået med? Køre du 5ghz? - hvis ikke, har du så checket for interferens på din 2,4ghz kanal med en wifi analyser? Har du fuld speed/god latency med kabel? Technicolor kan køre 5ghz og kan auto scan wifi kanaler for at lægge sig hvor der er "plads" - Hvis der vel og mærke er plads. Hvis man bor i tæt bebyggelse med mange nabo wifi kan det godt blive svært af finde plads på 2,4ghz.
--
#19
S.A.R.G.E.
Bruger Aspirant
17-04-2017 17:22

Rapporter til Admin
Tak for jeres svar. Det ser ud til, at jeg skal have fat i Stofa igen. De sagde det måske var en fejl ved deres central. Jeg kører 5GHz, på de enheder der kan. Vi kan kun se 3 andre netværk, vi bor i rækkehus, ikke lejlighed, så jeg har ikke ændret kanaler på det. Har ikke testet med kabel. Jeg bruger heller ikke fastnet-telefon længere ;). God aften til jer alle :).
--
#20
SShadowS
Guru
17-04-2017 17:25

Rapporter til Admin
#19 Kabel er trådløs overlegen. Bedre båndbredde, lavere latency, mindre jitter og meget mere stabil. For mig er trådløs kun til surf og ting som ikke kræver det skal kunne kører konstant.
--
6700K|Maximus VIII Extreme|32GB RAM Gainward1080-GS|XL2410T|U28D590D Samsung840 EVO 500GB|Samsung 850 PRO 256GB Samsung850 EVO 500GB|Corsair AX860i
#21
S.A.R.G.E.
Bruger Aspirant
17-04-2017 17:28

Rapporter til Admin
#20 Det er jeg klar over, men nu spiller jeg ikke CS 1.6 på en CRT monitor. Det er 2017. Jeg har ikke haft et ethernetkabel i mit hjem i snart 5 år. Desuden løses mit problem ikke af at det virker på kabel. Jeg ville blot høre om andre har oplevet lignende, ikke problemløse - det må Stofa om :).
--
#22
SShadowS
Guru
17-04-2017 17:34

Rapporter til Admin
#20 Det har intet med CS eller CRT at gøre. Mit liv er bare for kort til WIFI og store overførsler, gider ikke bruge evigheder på at fejlfinde WIFI når man med et kabel kan løse det på 10 sekunder. Jeg har selv 3 WIFI's, et til mine egne enheder såsom mobiler og tablets, et til IoT og et til gæster. Men de er alle til små overførsler der er ligeglad med jitter og som ikke kræver højbåndredde. Det er 2017, så WIFI er stadig ikke løsningen.
--
6700K|Maximus VIII Extreme|32GB RAM Gainward1080-GS|XL2410T|U28D590D Samsung840 EVO 500GB|Samsung 850 PRO 256GB Samsung850 EVO 500GB|Corsair AX860i
--
Sidst redigeret 17-04-2017 17:34
#23
S.A.R.G.E.
Bruger Aspirant
17-04-2017 17:58

Rapporter til Admin
#22 Hvis du ikke synes wifi er løsningen, hvorfor er du så i denne tråd?
--
#24
SShadowS
Guru
17-04-2017 18:01

Rapporter til Admin
#23 Fordi der ingen steder i #0 er nævnt WIFI og jeg har Stofa så derfor har erfaring med dem. Er det hele overskriften spørger om.
--
6700K|Maximus VIII Extreme|32GB RAM Gainward1080-GS|XL2410T|U28D590D Samsung840 EVO 500GB|Samsung 850 PRO 256GB Samsung850 EVO 500GB|Corsair AX860i
#25
S.A.R.G.E.
Bruger Aspirant
17-04-2017 18:02

Rapporter til Admin
#24 Det kan jeg godt se, det skulle jeg nok have nævnt.
--
#26
TJP
Ny på siden
17-04-2017 19:35

Rapporter til Admin
#0 Test med kabel inden du kontakter stofa.
--
#27
las
Giga Nørd
17-04-2017 20:19

Rapporter til Admin
Mit Wi-Fi kører super stabilt på samtlige enheder, så stabilt og godt at jeg helt har droppet kabel til alt andet end min stationær, da det er den eneste maskine hvor jeg går efter så lav ping og jitter som muligt pga. gaming (sker dog sjældent mere). Dog ligger ping og jitter stort set på samme niveau fra mine 802.11ac enheder. Har aldrig problemer med udfald eller noget som helst, på 8 forskellige faste enheder. Fejlsøgning? Aldrig. Selv min Brother laser hopper aldrig af. Den er 100% klar hver gang jeg udskriver, selvom der ofte går måneder mellem det sker. Så jo, Wi-Fi kan sagtens køre godt og problemfrit. Jeg bruger en Asus AC66U.
--
#28
S.A.R.G.E.
Bruger Aspirant
17-04-2017 20:51

Rapporter til Admin
#26 jeg bruger ikke kabel, og det er derfor ikke relevant for mig. #27 har heller ikke haft problemer med det før.
--
#29
TJP
Ny på siden
17-04-2017 21:51

Rapporter til Admin
#28 Det er da temmelig relevant at finde ud af om det er selve forbindelsen der fejler, eller om det er WiFi i det udstyr du har kørende som er problemet. Ellers bliver det lidt svært at svare på om det kan betale sig at investere i noget andet.
--
#30
skandshus
Nørd Aspirant
18-04-2017 09:57

Rapporter til Admin
#28 lad være med at være så naiv med at fordi du aldrig har haft problemet før så er du ude og konstatere fejlen. Du må finde årsagen og hvor problemet opstår henne. Det gør du nemmest ved at finde et kabel, og sige det ikke er relevant for dig, gør bare man ikke gider tage din problematik seriøst
--
#31
S.A.R.G.E.
Bruger Aspirant
18-04-2017 10:59

Rapporter til Admin
#29 Det er ikke mine wifi enheder. #30 Jeg har ikke spurgt til løsninger. Ro på, lille ven.
--
#32
skandshus
Nørd Aspirant
18-04-2017 13:00

Rapporter til Admin
#31 sikkert ikke, men du lægger op til en løsning er det du mangler. når du spørger om andre har problemer med dem. Du aner jo faktisk ikke om du reelt set har du problemer med Stofa. Har jeg problemer med Opel og deres "produkt"hvis jeg har skruet bremserne af og de så ikke virker? har du problemer med din internet linje hvis dit wifi har "udfald" nææ det har du faktisk ikke nødvendigvis.
--
#33
Renetarderet
Junior Nørd
18-04-2017 13:45

Rapporter til Admin
Tjek din pm
--
#34
GumpDK
Monster Supporter
18-04-2017 14:42

Rapporter til Admin
#31 Du har da spurgt til løsninger? Taget fra #0: "Jeg vil gerne høre om jeres andre erfaringer med Stofaboksen, og om det er penge værd at smide 5-700 kr efter en router, eller om jeg bare skal ringe og betille Hiper (som både er billigere og hurtigere)." Som andre også er inde på, ved at sætte er kabel i, finder du ud af om problemet ligger i internetforbindelsen, eller om det er selve wifi forbindelsen der er problemet. Det er nu engang meget nemmere at løse problemet, hvis man faktisk ved hvor det befinder sig henne...
--
#35
S.A.R.G.E.
Bruger Aspirant
18-04-2017 14:54

Rapporter til Admin
#34 Er lidt i tvivl om, om der kører en joke bag min ryg, eller om jeg blot bliver misforstået. Jeg spørger til, om andre har oplevet lignende, ikke hvad løsningen er.
--
Sidst redigeret 18-04-2017 14:54
#36
schuller
Ny på siden
18-04-2017 17:05

Rapporter til Admin
har haft stofa i mange år og yes det spiller har haft technicolor router/modem som skulle afleveres da jeg nedgraderede hastighed fra 300/50 til 120/50 undre mig at flere med 80/50 har denne router ??? Stofa oplyste dengang at alle deres routere ikke vare specielt gode og slet ikke technicolor ,derfor anbefalede de at man satte deres kun som modem som flere skriver og så en god router bag så det vil også jeg anbefale dg at gøre mvh
--
#37
JRM
Mega Supporter
18-04-2017 17:26

Rapporter til Admin
Dem jeg kender som er "krævende brugere" der har Stofa, har længe rykket håret af sig selv over deres lille møg kasse på væggen med de grønne symboler. Inkl. mig selv. Har sat egen router på efter deres fiberkasse, og det har da afhjulpet en del. (Har dog Kviknet nu med ren modem, og det spiller bare, samt jeg har ren røv ud, og er ikke Nat'et
--
I5 4690K @ 4.5ghz - CM AIO Loop Asus Maximus VII Ranger - 16GB Kingston Fury's MSI 780GTX Lightning - 180GB Intel SSD - BenQ XL2420G G-Sync
#38
S.A.R.G.E.
Bruger Aspirant
18-04-2017 17:56

Rapporter til Admin
#36,37 Tak for jeres svar, det var lige sådan noget jeg havde håbet på. Vi overvejer at købe en router - alternativ at skifte udbyder (som er billigere). Men tak for jeres svar.
--
#39
MikkelHansen86
Megabruger
18-04-2017 17:57

Rapporter til Admin
Oplever tit at mine chromecast hopper af. Har den nye technicolor
--
#40
~DoN~
Super Supporter
18-04-2017 18:25

Rapporter til Admin
Ligegyldigt hvad du gør, så får du maksimalt en middelmådig router med i prisen. Ingen vil jo betale for en ordenlig router og med 6 måneders binding, så vil det jo aldrig kunne betale sig for dem at give dig en ordenlig router med gratis. Så vil man have noget ordenligt, så må man selv købe det, men så kan man også få noget som passer til en hjem og til hvad man skal have tilsluttet. Ville ønske de gav en mulighed for bare at få et modem, som næsten ingenting fylder og som nærmest ingen strøm bruger.
--
#41
S.A.R.G.E.
Bruger Aspirant
19-04-2017 07:47

Rapporter til Admin
#40 Som sagt, har jeg intet problem har med den router der var med fra YouSee. Overhovedet. Når jeg køber et produkt, der lover mig en trådløs router, så forventer jeg, at jeg kan bruge trådløst internet, uden at købe ekstraudstyr. Jeg er ikke power-user, overhovedet, men jeg forventer at kunne se Netflix uden at miste forbindelsen, og surfe uden at miste forbindelsen.
--
#42
Deuxmen
Super Supporter
19-04-2017 07:53

Rapporter til Admin
#41 Så forventer du for meget.
--
I7 3960X Extreme - R9 290X - 16GB 1600Mhz - 2x250GB Samsung 840 - Asus Formula IV
#43
Renetarderet
Junior Nørd
19-04-2017 08:45

Rapporter til Admin
Havde din gamle router 5ghz?
--
#44
S.A.R.G.E.
Bruger Aspirant
19-04-2017 10:19

Rapporter til Admin
#43 Det mener jeg, ja.
--
#45
skandshus
Nørd Aspirant
19-04-2017 13:58

Rapporter til Admin
#41 Hvorfor forventer du det? De leverer wifi som en feature/ekstra ting ligesom de leverer en mail forventer du også de krypterer den i hoved og røv og har 24 timer's backup tjeneste på den? Nej det gør du forhåbentligt ikke. Det samme med wifi. Du overvejer jo selv og skifte fordi det er lidt billigere. hvorfor dælen sku de dog bruge økonomi på at levere super routerer til folk som dig der alligevel sidder og tæller håndører? at sige at du forventer og afspille netflix er sku hip som hap. Du aner jo reelt set ikke hvad baggrunden er for hvorfor du evt har problemer med det. Hvad har du selv gjort for at finde årsagen, eller forventer du bare det er pga du har en dårlig internet udbyder? :) ?Hvis din bil f.eks ikke kører så godt. går du så også udfra at det er fordi producenten ikke har lavet bilen godt nok? :)
--
#46
S.A.R.G.E.
Bruger Aspirant
19-04-2017 15:41

Rapporter til Admin
#45 Hold nu op. Når man skriver, man tilbyder noget, så skal det man tilbyder også virke. Det er det sidste jeg vil sige om den sag - er man uenig så brok jer til jeres mor. Jeg starte ikke en tråd for at høre hvad hidsige teenagere mener, men hvad andre har af erfaring.
--
#47
Defterdar
Ultrabruger
19-04-2017 15:55

Rapporter til Admin
#46 En anden router vil være 100% ligegyldig, hvis det ikke er deres router der er problemet. Så som det allerede er foreslået et par gange, så find ud af om problemet også opstår på kablet netværk. Eller kast dine penge efter en router...
--
#48
S.A.R.G.E.
Bruger Aspirant
20-04-2017 20:27

Rapporter til Admin
Efter venlig hjælp fra en med-holler har Stofa løst problemet - helt uden et kabel ;). Har set Netflix på 2 enheder flawless hele aftenen. God torsdag til jer alle.
--
#49
Lasse
Gæst
22-04-2017 16:08

Rapporter til Admin
Er det nødvendigt med så "dyr" en router? Mit problem er, at nettet ikke rækker på lokummet, ellers kører det egentlig rimeligt stabilt.. Derfor tænker jeg om en router lidt alla denne ville kunne løse rækkevidden eller tager jeg fejl? :/ https://www.av-cables.dk[...]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#50
Renetarderet
Junior Nørd
22-04-2017 16:13

Rapporter til Admin
Den er umiddelbart fin. Læg dog mærke til at det ikke er en gigabit router, og du altså er begrænset til 100mbit på lan og wan
--

Opret svar til indlægget: Erfaring med Stofa-router.

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning