Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Netværk
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Hjælp til at forstå mit netvært

Af Ny på siden TrumlE | 16-11-2016 08:14 | 2559 visninger | 14 svar, hop til seneste
Jeg er på vej, ud på ukendt territorier og har brug for lidt hjæp :) Sagen er den at jeg lige har fået stofa fiber 100/50mbit. Jeg bruger det modem/router som stofa har leveret. Den stationære pc er findt forbundet, og det samme gælder vores mobiler og tablets. Men når jeg prøver at forninde min Hp deskjet3520 trådløs printer og vores google cromecast, så mislykkedes det. Jeg får simpelthen ikke lov til at oprette forbindelse til mit modem/router. Har googlet på livet løs og har læst mig frem til at det kan have noget at gøre med det modem/router stofa bruger. Der skulle være nogle begræsninger. Går jeg ind på minestofa sidder og under opsætning af router, så kan jeg slå den funktion der hedder "Router-funktionalitet slået" til eller fra. Når den er slået til, så oplever jeg at min printer og cromecast gerne godt kan forbinde, men samtidig bliver min trafik ud af huset så noget nær 0. Slår jeg Router-funktionalitet fra, så har jeg fuld forbindelse ud af huset, men kan så ikke logge på mit router/modem med min printer og cromecast :/. Jeg har fået lavet en fast ip adresse. Nogen der kender til det problem?
--
Sidst redigeret 16-11-2016 08:15
#1
Bill gates
Gæst
16-11-2016 08:55

Rapporter til Admin
Først kan det ikke være fiber du har da fiber altid er samme download og upload hastighed. Sæt din egen router efter Stofa modem og det trådløse fra Stofa har altid været noget lort
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#2
MSG
Ny på siden
16-11-2016 09:10

Rapporter til Admin
Jeg er med #1, router funktion fra stofa er sikkert begrænset på nogle bands, en som en printer ikke lige kan krejle.
--
#3
TrumlE
Ny på siden
16-11-2016 09:13

Rapporter til Admin
#1 Har ellers bestilt fiber :) #2 Okay, så en ny router må være på sin plads kan jeg høre :). Hvad vil være at anbefale når budgettet er 500kr?
--
#4
gasolin
Guru
16-11-2016 09:17

Rapporter til Admin
#0 Hvad for dig til at tror du har fibernet? Hvad med at ringe til stofa support,skrive på facebook eller prøve live supporten?
--
#5
djrazz
Ultra Supporter
16-11-2016 09:17

Rapporter til Admin
#1 Sikke noget forbandet ævl. En fiber behøver ikke at være synkron. Den gang TDC kørte med deres HomeTrio (det gør de måske stadig, no clue) hver det også en 100/50Mbit linje man fik. #0 Lyder meget mystisk, har aldrig hørt om noget lignende. Giver enhederne nogen fejl? Kan du se dem i MAC liste på routeren eller dukker de slet ikke op?
--
Giv mig dit hardware, og jeg løber med det!
#6
TrumlE
Ny på siden
16-11-2016 09:34

Rapporter til Admin
#4 Tjaaa det er den den beskrivelse min ordre/bestilling/forbindelse har, det egentlig meget enkelt :) Nu syntes jeg lige jeg ville prøve at forhøre mig herinde, det er vel det at siden/forummet bl.a er til eller har jeg misforstået noget? #5 Ja syntes også det er mærkeligt, men da jeg ikke har forfærdeligt meget forstand på netværk, så kunne det jo være jeg havde overset noget :) Under "minstofa" der kan jeg se at jeg har en mac adresse tilknyttet. Går jeg ind under indstillinger på routeren kan jeg 5 tilknyttede mac adresser
--
#8
TrumlE
Ny på siden
16-11-2016 13:09

Rapporter til Admin
Fiber bredbånd er så ik fiber eller hvor vil du hen? Og er det noget der har indflydelse på min problem stilling, altså om det reelt er fiber eller om det er adsl?
--
#9
skandshus
Elite Supporter
16-11-2016 18:17

Rapporter til Admin
#4 hvad dælen har supporten og gøre med at han har problemer med chrome cast og printer? det behøver han da ikke belemre supporten med?
--
#10
TrumlE
Ny på siden
18-11-2016 14:41

Rapporter til Admin
Nå men tak for god og konstruktiv hjælp :/
--
#11
Tux
Guru
18-11-2016 14:57

Rapporter til Admin
Du har et begrænset antal enheder der kan være på på samme tid med Stofa's udstyr. Du skal sætte dit eget udstyr til bagved Stofa's og kun benytte Stofa's udstyr som modem.
--
Don't feed the trolls.
#12
gasolin
Guru
18-11-2016 14:58

Rapporter til Admin
#9 Teknisk support er der for at hjælpe stofa's kunder med de problemer man måtte have og ved at kontakte stofa supporten (når man har stofa) kan trådopretter få hjælp til at finde ud af om det er netværket, modemmet der driller Måske supporten endda ved hvordan man gør med det modem trådopretter har, ikke alle supporter der kun ved noget om stofas net,modem, der kan også være nogen som er pc nørder og har erfarringer med en trådløs printer og chromecast
--
#13
Jesperhk
Megabruger
18-11-2016 15:14

Rapporter til Admin
Jeg har haft internet fra Stofa, jeg havde dog min egen TP-link (WDR4300) router sat på efter deres router, altså Stofa Router -> Min router -> min pc/printer/tv Jeg syntes det var nemmere at konfigurere min egen router med wifi osv, i stedet for den satans lange kode stofa giver.
--
#14
TrumlE
Ny på siden
03-12-2016 15:34

Rapporter til Admin
Tak, jeg fik købt en ny router, og nu spiller det max :)
--

Opret svar til indlægget: Hjælp til at forstå mit netvært

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning