Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Netværk
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Sluk af Fiberboks, mistet internet, hjælp!.

Af Juniorbruger Nilleh | 08-05-2014 18:12 | 3830 visninger | 5 svar, hop til seneste
Hej HOL drenge OG piger!. I dag slukkede nogle af mine kammerater deres fiber boks. Dog efter at have den slukket, gider denne ikke forbinde til internettet igen. De er skiftet fra Syd Energi, til Stofa og i perioden ikke haft boksen slukket på noget tidspunkt. Vi overvejer om problemet er at boksen skal "ny" indstilles til stofas opsætninger og derfor ikke kan få forbindelse?. De har ringet og snakket med Stofa Support, dog kan de først sende en teknikker ud d 30. maj. Håber derfor nogle har ideer eller ligene, fordi det er fandeme lang tid uden internet!. Tak skal i ha.
--
#1
SkylineGTR
Guru
08-05-2014 18:17

Rapporter til Admin
Har i prøvet at reset/nulstille fiberboksen? Den burde have en reset knap et sted på boksen. Den skal typisk holdes inde i ca. 30 sekunder (det er ikke unormalt at der skal bruges en spis genstand til at nå knappen). Der efter skal bokse så lige finde sig selv og linien igen. Det kan godt tage op til 30 minutter efter reset afhængi af boks.
--
i7 920|ASUS Rampage II Extreme|12 GB DDR3 ram 1600 MHz|GTX 660 TI SLI|Crucial M4 64 GB|2x WD velociraptor 150 GB|WD caviar black 1 TB
#2
Nilleh
Juniorbruger
08-05-2014 18:25

Rapporter til Admin
Syd energies smarte vejledning sagde følgende: 1. Træk stikket ud. 2. Hold knappen inde indtil dioderne slukkes. 3. Sæt stikket til. Dog slukkes dioderne automatisk når strømmet hives fra :P.. Flot. Nå men som du så selv siger, satte de strøm til, holdte knappen inde i mere end 30 sekunder, dog uden at "Dioden", der lyser nemlig kun 1, ændrede sig. Så nu lader de den bare stå og prøver igen om en time eller to.
--
#3
SkylineGTR
Guru
08-05-2014 18:30

Rapporter til Admin
#2 Fatter ikke lige hvorfor de skriver at stikke skal trækkes ud. Det skal det ikke når man nulstiller.
--
i7 920|ASUS Rampage II Extreme|12 GB DDR3 ram 1600 MHz|GTX 660 TI SLI|Crucial M4 64 GB|2x WD velociraptor 150 GB|WD caviar black 1 TB
#4
MessiahDK
Nørd Aspirant
08-05-2014 19:21

Rapporter til Admin
Kan være det mener net stikket
--
#5
Beowulf
Bruger Aspirant
08-05-2014 19:24

Rapporter til Admin
Har du et kundenr. så kan jeg tjekke om der er link til boksen. jeg kører som tekniker for Stofa. ang. reset så kommer det an på hvilken CPE de har, det er kun de gamle bokse med batteribackup hvor man skal trække stikket ud før man resetter.
--

Opret svar til indlægget: Sluk af Fiberboks, mistet internet, hjælp!.

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning