Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Netværk
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Langsomt internet - Stofanet

Af Gæst Nicolai | 21-07-2010 19:51 | 4681 visninger | 9 svar, hop til seneste
Kære alle HoL-forbrugere. Stofanet har altid været ekstremt dårligt, men på det seneste, har det virkelig været under al kritik. Jeg har ikke den store viden på internet/computere, men jeg forstår vel nogle basis-ting. Grunden til min kritik, grundes i online-gaming og ustabilitet. På det seneste, har min ping i fx World of Warcraft været 400-500 ms, hvor den plejede at være lige omkring de 100 ms. CoDMw2 er blevet nogenlunde umuligt at spille, mens nettet kan forventes at være nede hver halve time (specielt om aftenen). Vi er vel 1-5 der bruger nettet i vores hus, men det er kun mig der bruger det til online-gaming. Problemet opstår både når jeg bruger internettet som den eneste, og når der er andre der bruger det. Det er forresten trådløst internet. Jeg har installeret den seneste udgave af Java og hvad der ellers findes af gøgl, for at se om det blot var min FPS der var skod. Jeg har virusskannet min computer op til flere gange, uden at finde noget; både med AVG, Norton og Malwarebytes. Jeg har prøvet at slå det hele fra, for at se, om det var "dem" der blokeret det, men stadig intet resultat. Fjernsynet har også dens fejl for tiden, da det til tider kan flimre helt vanvittigt (her priser jeg mig lykkelig for, at jeg ikke har epilepsi). Når dette sker, er nettet også nede. Jeg har som sådan "forbindelse" til nettet, jeg kan bare ikke bruge det til noget. Routeren fungerer, så vidt jeg kan se, som den skal. Jeg har for nyligt skrevet et klagebrev til Stofanet, og gjort dem opmærksom på problemet, her var svaret; Hej *** Tak for din henvendelse. Hvis du både har flimmer på dit analoge signal (tv) og nettet virker ustabilt, kunne det meget vel være et signal problem, kan se der har været et par enkelt udfald, men kan ikke umiddelbart noget signal problem. Kontakt venligst vores tekniske support på 88 30 30 20 (tast 1) alle ugens dage mellem 8-22, så kan vi fejlsøge og event. fejlmelde til en tekniker Venlig hilsen *** _______________ Dette har jeg endnu ikke gjort, da jeg har utrolige dårlige erfaringer med Stofanet og deres service. Jeg beder desperat om hjælp, enten til min internet problem, eller til at finde en ny internetudbyder, som giver nogenlunde stabilitet og hastighed. Her er hastigheden (hvilket forundrer mig); http://www.speedtest.net[...] Mit abonnement siger; FlatRate: 15 Mbit/512 Kbit
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
Nicolai
Gæst
21-07-2010 20:42

Rapporter til Admin
bumpzz
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#2
MeSleepy
Giga Supporter
21-07-2010 20:47

Rapporter til Admin
Hvis du ikke engang vil fejlmelde til udbyderen kan du heller ikke forvente at have et ok net. Og i min bog har du heller ikke retten til at beklage dig.
--
#3
ice
Gæst
21-07-2010 20:52

Rapporter til Admin
prøv med kabel, og se om dette give udslag. genstart din trådløse AP etc... eller ring til support... ellers får du det nok ikke bedre :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#4
Nicolai
Gæst
21-07-2010 20:57

Rapporter til Admin
.. og hvorfor har jeg ikke retten til at beklage mig? Grunden til, at jeg ikke har kontaktet dem, er fordi, jeg før har haft ekstremt dårlige svar fra dem. De har før sagt, at det blot er "engang i mellem det sker". De har også sagt, at det er min computer der er ikke modtager nettet ordentligt (trods det, at det virker perfekt hos andre) Så undskyld mig, men hvorfor må jeg ikke beklage mig på et forum?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
Thomas
BOFH
22-07-2010 09:58

Rapporter til Admin
Jeg er enige med de andre, dine problemer lyder somom det er noget netværksudstyr som ikke fungerer ordenligt. Enten hos dig eller hos Stofa. Start med at koble din computer til stofanet modemet med et kabel. Hvis det stadig giver problemer så prøv og kontakte suporten. Sagen er nemlig den at de kan på deres skærme se ping tider og ligende ud til dig men ser de en router foran så er det jo oplagt at det er der problemet er hvis det ellers ser rigtigt ud. Men hvis du pørger mig så tror jeg problemet ligger i jeres installation, da det analoge fjernsynssignal også påvirkes. Dermed er det nemlig ikke computer eller router der er problmet men signalet der kommer ind i huset det skal der en tekniker til at måle på og derfor skal supporten kontaktes også selvom de kan virke lidt dumme fra tid til anden.
--
hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#6
Ringgaard
Supporter Aspirant
22-07-2010 10:17

Rapporter til Admin
#5 TV-signalet er formentlig digitalt, ligesom TDC og andre gør steder hvor der ikke er coax-trukket hele vejen. Så hvis man maxer sin linie ud, så hakker tv. Men ja - hiv alting ud af det modem du har fra Stofa, smid din PC direkte i og test igen. Hvis du stadig har problemer - så ring til dem! Det kan jo være modem'et el. andet der er begyndt at fejle. Men hvis du ikke kontakter dem har de jo ikke en jordisk chance for at hjælpe dig. Og selvfølgelig må du beklage dig her - men ikke før du har givet dem en ordentlig chance for at løse det. Så kom ind i kampen, gør som vi forslår og giv Stofa et kald.
--
"We all know Linux is great…it does infinite loops in 5 seconds." - Linus Torvalds
#7
filthat
Bruger Aspirant
23-07-2010 10:44

Rapporter til Admin
#6 Du kan ikke få dit tv signal til at hakke ved at bruge internet forbindelsen. Stofa kører ligesom Yousee coax-fiber hybrid, hvor der typisk er flere fiber-ringe rundt i byen og så coax ud til de enkelte husstande. Hvis der er problemer med TV signalet så kan det være så mange ting der laver ballade. Det kan være så simpelt som at man bruger dårligt skærmede antennekabler. Det kan være hvis man har sat for mange fjernsyn til og enten ikke brugt en forstærker eller brugt en dårlig fordeler. Det kan selvfølgelig også være signalet der kommer ind der ikke er godt nok, men det er noget en Stofa tekniker kan måle. Mht til internettet kan det igen være flere ting. Kører du med den trådløse løsning fra Stofa eller er det din egen router? Det kan også være det antennekabel modemet er tilsluttet med der har fået et knæk eller noget. Det kan også bare være modemet der måske er ved at dø. Jeg har selv fået byttet et par modems hos Stofa da de tilsyneladende ikke holder mere end et par år.
--
#8
Ringgaard
Supporter Aspirant
24-07-2010 23:29

Rapporter til Admin
#7 Skal vi nu ikke lige lære at skelne mellem analoge og digitale forstyrrelser? Hvis noget har sne, linier der bevæger sig over skærmen el. lignende er der tale om analoge forstyrrelser - fx dårligt skærmede antennekabler som du taler om. Hvis noget hakker, fryser el. pixelerer så er der tale om digitale forstyrrelser. Altså er det IPTV el. IPTV der er omformeret til analog. Og Stofa har deres Zaptor-boks som netop er IPTV. Der er tale om en Motorola STB (tidl. Kreatel). Men tilbage til problemet - gør som der bliver foreslået i tråden og kontakt support igen.
--
"We all know Linux is great…it does infinite loops in 5 seconds." - Linus Torvalds
#9
filthat
Bruger Aspirant
25-07-2010 14:55

Rapporter til Admin
Nu har jeg sjovt nok selv en Zaptor boks og det er en DVB-C tuner. Den har ikke noget med IPTV at gøre. Ja, du kan godt få den model fra Motorola som en IPTV boks (det er den Telia bruger til deres TeliaTV produkt) men den boks Stofa sælger som Zaptor er en dvb-c tuner med et par ekstra funktioner. Jeg ved hvordan kabel-tv fungerer og jeg ved også at det ikke har noget med IPTV at gøre. Det er to forskellige ting.
--

Opret svar til indlægget: Langsomt internet - Stofanet

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning