Du har tjekket din Google Mesh køre vlan101 efter den er kommet på TDC fiber?
Mener vist kun det er Jetnet som bruger vlan126.
Men hvis ikke vlan101 virker så måske ring til og høre om de bruger et andet vlan igen el. måske prøve at nulstille din Google Mesh enhed?
--
Min umiddelbare tanke er DHCP konflikt.
Sørg for at det kun kører et sted.
Evt. hvis du kun vil bruge mesh systemet, så få sat TDC's router i bridge mode, eller endnu bedre, tilslut mesh direkte til fiberboksen:
Det kan man ved nogle, du skal prøve at bede TDC om at sætte din linje til at køre untagged, så behøver du ikke opsætte noget vlan.
--
Du er altid velkommen til at sende en besked hvis jeg ikke ser din kommentar
--
Sidst redigeret 29-04-2024 15:15
Har du prøvet at nulstille dit Google mesh og så sætte det op igen?
--
Ryzen 7 7800X3D|Noctua NH-D15|ASUS B650E-E|32GB G.Skill 6000mhz|4070TI OC ASUS TUF|850W NZXT
#1 -> Du snakker sort for mig :D Prøver at google de termer :D
#2 -> Har prøvet at sætte mesh direkte i fiberboks uden held. Kan prøve at sætte TDC i bridge mode. Når jeg lige finder ud af hvordan :D
#3 Kan godt prøve at nulstille og prøve igen. Har jeg ikke gjort endnu.
--
#4 Du skal have TDC til at sætte linjen til
untagged før du kan sætte mesh direkte i fiberboksen.
Det er noget deres support kan gøre med et enkelt klik i systemet.
--
Du er altid velkommen til at sende en besked hvis jeg ikke ser din kommentar
--
Sidst redigeret 29-04-2024 16:35
#5 mange tak :) Det prøver jeg lige imorgen.
--
#5 Fedt, den var ny for mig men hvorfor ikke, har stået med en TDC mand som sidste gang sagde han ikke vil sætte tag på en fiber linje og så gjorde han det alligevel D'oh!
--
#7 Hvis det var en tekniker på besøg så er noget svingende hvad de enkelte teknikere kan, eller vil strække sig til, nogle af dem roder kun med kabler og bokse (men er ellers ret gode til den del), eller følger en eller anden skabelon og smutter når de måler hul igennem og lader supporten om resten.
--
Du er altid velkommen til at sende en besked hvis jeg ikke ser din kommentar
--
Sidst redigeret 30-04-2024 13:33
#8
Er det noget YouSee supporten kan gøre? Altså sætte untagged? Jeg overvejer nemlig at droppe YouSees egen router hvis jeg kan, og så bruge min egen.
Kan ikke engang sætte bridge mode i den nuværende YouSee router.
--
Tak for hjælpen alle. Fik untagged mit hjem og har sat min router op igen. Kører som før. Godt nok træls at skulle igennem alt dette. Mest min søn der havde krise uden wifi :P
--