Jeg vil svare ja til dit sidste spørgsmål. Hvis jeg var dig ville jeg høre Fastspeed om de kan få deres netværks team til at kigge nærmere på det. Det lyder præcis som et problem jeg havde for et års tid siden, hvor jeg havde tekniker ude. Han kunne ikke finde fejl på min bopæl og ringede derfor til en kontakt hos TDC som kunne bekræfte at der var en større netværksfejl i omløb, som havde været aktiv i måneder.
Supporten hos YouSee vidste ikke engang dette... Jeg takker derfor den omhyggelige tekniker som heldigvis havde direkte kontakt til netværks teamet.
--
Sidst redigeret 13-03-2021 17:16
1# Tak for svar, håber ikke det bliver for bøvlet at komme i kontakt med en netværkssupporter på mandag hehe.
Af ren nysgerrighed, hvordan blev dit problem løst? Var det noget der skulle fikses hos de individuelle personer, eller var det 'bare' noget central-halløj der skulle fikses internt?
--
DU fortjener det bedste :)
kig lige efter i win.at den ikke har sat data forbrug på,det kan give spikes,fandt ud af efter sideste opdat fra win,havde den sat det på ? fandt fejlen i går.
fik slået det fra,og nu køre lortet
--
MSI MAG Z490 TOMAHAWKIntel Core i5-10600K Processor @ 5GHZ HyperX Fury RGB DDR4 3600MHz 4x8GB cl 17 1000W Sinlet Pro
ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
--
Sidst redigeret 13-03-2021 17:51
3# kan ikke lige se hvad det skulle gøre, men prøvede trodsalt - ubengrænset forbrug, men pingspikes forekommer stadigvæk
--
DU fortjener det bedste :)
#2
Det var en større kendt fejl hos TDC, som YouSee support åbenbart intet anede om. Teknikeren som var hos mig fik fat i en gut, som kunne bekræfte det, og kom senere med en tilbagemelding til mig om, at TDC var i gang med at planlægge en patch i deres routing/netværk som ville løse det. Det skete cirka 2 uger senere, præcis som teknikeren havde lovet mig.
Det var klasse service af teknikeren, og jeg kan slet ikke forstå at YouSee support ikke anede noget omkring den fejl. Enten har TDC været sparsomme med deres oplysninger, eller også er det bare dårlig support hos YouSee. Det må have påvirket mange gamere udover mig, så jeg forstår ikke hvordan YouSee har kunne leve med den fejl i 2-3 måneder.
--
En lille opdatering til de nysgerrige:
Har siddet og kæmpet med support siden kl 11. Jeg blev efter 40~ min i kø viderestillet til en support, som var yderst flink men som aldrig kom til andre løsninger end at det formentlig var "det store internets fejl"
Vi fik foretaget flere tests, jeg fik adgang til deres supporter software for at logge internettet derinde, og vi fik konkluderet at PC og routeren ikke var synderne - men der blev hårdnakket påstået at der ikke var mulighed for at selve linjen fejlede noget.
Som et last-resort inden deres lukketid kl 16 fik jeg tilbud om en statisk(?)(dynamisk?) IP som man normalt betaler for, i håb om at det kunne hjælpe - det kunne jeg så måle at det ikke kunne, men da klokken var over 16 må jeg vente til i morgen.
Er der nogen der har forslag? Fibernettet på min vej blev gravet ned her i efteråret, og det er TDC der leaser det ud til forskellige firmaer - har jeg ret i min formodning om, at hvis det er linjen der er fejl på, er det ligegyldigt om jeg skifter selskab? Er super træt af at have brugt så mange timer på at troubleshoote et 1000/500mbit net der kører dårligere i spil end mit gamle 20/4.
--
DU fortjener det bedste :)
#6
Uheldigt. Og det er typisk derfor man skal være heldig at snakke med en supporter, som har kontakter videre i deres system (2nd/3rd level)... Ellers kan man blive ved at med at ringe uden at få den rette hjælp. Jeg vil råde dig til ikke at give op, før du får den rette hjælp. Det kan ikke være rigtigt, at et fibernet er så ustabilt.
"har jeg ret i min formodning om, at hvis det er linjen der er fejl på, er det ligegyldigt om jeg skifter selskab?"
Nej, det vil jeg ikke give dig ret i. Især fordi vi ikke aner hvor problemet ligger. I dit tilfælde lyder det faktisk som en fejl hos ISP'en eller simpelthen fordi de ikke har købt kapicitet nok hos TDC. Jeg har efterhånden hørt mere dårligt end godt om Fastspeed. Jeg vil råde dig til at kigge på Kviknet eller Telenor. Telenor fordi de ingen binding har, og jeg har hørt godt om dem. Og så kan kan med fordel prøve at skifte til dem først pga. ingen binding.
--