Hej, ville der mon være interesse for en tråd i stil med white og blacklisten, omkring RMA af hardware? Jeg har netop selv haft brug for RMA af en Seasonic PSU, hvor de først sendte en ny PSU til mig og derefter sørgede for afhentning af den gamle. Det er da service som vil noget. For mig betyder det rigtig meget når jeg køber hardware, så jeg ville personligt elske en RMA tråd hvor brugerne delte deres erfaringer.
Jeg har ikke tænkt så meget over hvordan den skal opbygges, men har da et par hurtige forslag pt.
1) Den bliver opdateret i samme stil som den uofficielle white/black liste.
2) Den er delt op i RMA af forhandler (proshop, komplett) og producent (Asus, Gigabyte), i stedet for at blande det sammen, fx
Asus +10/-3 (post #)
Gigabyte +8/-1 (post #)
MSI +4/0 (post #)
-------------
Komplett +3/0 (post #)
Midt-data +3/0 (post #)
3) Der laves en skabelon som følges når man poster ens erfaring omkring RMA, og i post #0 forklares der også hvad der menes. I stedet for at skrive "Opkrævningsgebyr ved manglende fejlfinding", så skrives der bare Opkrævningsgebyr, og feltet slettes hvis ikke det har været relevant. Nedenstående er ikke et udkast, men bare nogle hurtigere tanker om hvad kunne være interessant...det er banket lynhurtigt sammen.
Forhandler: Komplett.dk
Vare: Asus 680GTX TOP
RMA tid: 6 uger (varen blev sendt den 1. januar, fik den retur den 12. februar)
Stand på ny vare: Jeg fik et meget brugt og støvet grafikkort retur, som bestemt ikke var mit eget.
Forsendelsessted: Varen skulle sendes til Holland.
Løbende kommunikation om sagen:Jeg kunne logge ind og se forløbets fremgang. Der var dog ikke muligt at ringe til Kompletts RMA afdeling og de svarede næsten aldrig på mine mails.
Kort selvvurdering af fejlen: Jeg havde et knækket blad på den ene blæser, og regnede med de hurtigt kunne skifte det. Alligevel tog det 4 uger før der skete noget, og 2 uger mere før jeg fik kortet retur!
Opkrævningsgebyr ved manglende fejlfinding: De fandt ikke det knækkede blad, og jeg skulle betale 400 kr, plus der selvfølgelig var fragtomkostningen med at sende det ind!
Overall tilfredshed og anden info? Elendig service! Fik en arrogant svensk stodder i røret som ikke kunne hverken dansk eller engelsk.
Hvad siger folk til det? Idéen kom oprindeligt fra min gode erfaring med min Seasonic PSU, og så de frygtelige historier om Asus på trustpilot
http://www.trustpilot.dk[...]
--