Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ HardwareOnline.dk \ Om HardwareOnline.dk
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Forslag til en "Hol.dk's uofficielle RMA...

Af Elitebruger Rigel | 11-03-2013 11:46 | 1848 visninger | 9 svar, hop til seneste
Hej, ville der mon være interesse for en tråd i stil med white og blacklisten, omkring RMA af hardware? Jeg har netop selv haft brug for RMA af en Seasonic PSU, hvor de først sendte en ny PSU til mig og derefter sørgede for afhentning af den gamle. Det er da service som vil noget. For mig betyder det rigtig meget når jeg køber hardware, så jeg ville personligt elske en RMA tråd hvor brugerne delte deres erfaringer. Jeg har ikke tænkt så meget over hvordan den skal opbygges, men har da et par hurtige forslag pt. 1) Den bliver opdateret i samme stil som den uofficielle white/black liste. 2) Den er delt op i RMA af forhandler (proshop, komplett) og producent (Asus, Gigabyte), i stedet for at blande det sammen, fx Asus +10/-3 (post #) Gigabyte +8/-1 (post #) MSI +4/0 (post #) ------------- Komplett +3/0 (post #) Midt-data +3/0 (post #) 3) Der laves en skabelon som følges når man poster ens erfaring omkring RMA, og i post #0 forklares der også hvad der menes. I stedet for at skrive "Opkrævningsgebyr ved manglende fejlfinding", så skrives der bare Opkrævningsgebyr, og feltet slettes hvis ikke det har været relevant. Nedenstående er ikke et udkast, men bare nogle hurtigere tanker om hvad kunne være interessant...det er banket lynhurtigt sammen. Forhandler: Komplett.dk Vare: Asus 680GTX TOP RMA tid: 6 uger (varen blev sendt den 1. januar, fik den retur den 12. februar) Stand på ny vare: Jeg fik et meget brugt og støvet grafikkort retur, som bestemt ikke var mit eget. Forsendelsessted: Varen skulle sendes til Holland. Løbende kommunikation om sagen:Jeg kunne logge ind og se forløbets fremgang. Der var dog ikke muligt at ringe til Kompletts RMA afdeling og de svarede næsten aldrig på mine mails. Kort selvvurdering af fejlen: Jeg havde et knækket blad på den ene blæser, og regnede med de hurtigt kunne skifte det. Alligevel tog det 4 uger før der skete noget, og 2 uger mere før jeg fik kortet retur! Opkrævningsgebyr ved manglende fejlfinding: De fandt ikke det knækkede blad, og jeg skulle betale 400 kr, plus der selvfølgelig var fragtomkostningen med at sende det ind! Overall tilfredshed og anden info? Elendig service! Fik en arrogant svensk stodder i røret som ikke kunne hverken dansk eller engelsk. Hvad siger folk til det? Idéen kom oprindeligt fra min gode erfaring med min Seasonic PSU, og så de frygtelige historier om Asus på trustpilot http://www.trustpilot.dk[...]
--
#1
Galahat
Supporter
11-03-2013 11:52

Rapporter til Admin
Arj, det sgu for tåbeligt.. Det bliver alt for indviklet, fordi at du har haft dårlig RMA oplevelse ved proshop, med et asus produkt, er det jo ikke ens betydene med du har samme dårlige oplevelse med et steelseries produkt.. Desuden kan det jo variere, fra hvem man er osv.. det ville ikke være en troværdig "black and white liste" IMO.
--
z77 MPower|i5 3570k|Noctua NH-D14|Avexir 2400 MHz 2x4|eVGA 670 FTW|250GB 840 SSD|AX850|650D
#2
bump
Monsterbruger
11-03-2013 11:53

Rapporter til Admin
Det vil måske blive for uoverskueligt med alle slags varer under et? Så måske dele det op i grafikkort, skærme osv. Ellers ikke nogen dum ide :)
--
i5-3570k | GTX560Ti | Seasonic G650 | Asus P8Z77-V | Corsair Vengeance 8gb 1600Mhz | SanDisk Extreme 240gb | Fractal R4
#3
TommyB
Super Supporter
11-03-2013 11:53

Rapporter til Admin
Det behøver vel ikke direkte være her på hol, men man kunne lave et system a la http://haderkunder.dk[...] bare med brugeroplevelser fra virksomheder.
--
#4
Rigel
Supporter Aspirant
11-03-2013 11:57

Rapporter til Admin
Åh jeg savner godt nok en edit knap. Nå skidt, mon ikke pointen når ud :) En tilføjelse er vel også om producenten følger lovgivningen om ophævelse af købet, hvis fejlen opstår igen og igen. At bedømme ud fra Asus på trustpilot, så overholder de bestemt ikke det.
--
#5
Rigel
Supporter Aspirant
11-03-2013 12:02

Rapporter til Admin
#1 Måske og måske ikke...det er jo kun tiden der kan vise det. Jeg vil dog vove at påstå at de producenter og forhandlere, som overall giver en god RMA service kommer til at blive fremhævet.
--
#6
bump
Monsterbruger
11-03-2013 12:03

Rapporter til Admin
Det vil også være fint, hvis bare der bliver lavet en tråd om dårlig RMA, hvor man bare giver et vink til andre.... Fint du fortæller om asus. Vil da ligge kigge på det
--
i5-3570k | GTX560Ti | Seasonic G650 | Asus P8Z77-V | Corsair Vengeance 8gb 1600Mhz | SanDisk Extreme 240gb | Fractal R4
#7
Galahat
Supporter
11-03-2013 12:06

Rapporter til Admin
#5 jojo, men lad os nu sige at asus er dårlige til RMA mellem forhandler og dem selv, så går det jo udover forhandleren. Kunne heller ikke forstille mig at der har været så mange, med dårlige oplevelser at det er nødvendigt med det her, så vil jeg hellere bruge trustpilot eller google,. Synes desuden tit at når folk har haft en dårlig oplevelse så bliver det gjort 100 gange værre end det egentlig er,. Tit små børn der aflevere ders gamer bærbar og forventer den tilbage inden dagen er omme. Lige en rettelse til min kommentar i #1 så er asus altså bare rent hypotetisk, og når jeg skriver "hvem man er" så er det ikke race eller noget :p det er mere om man er tålmodig og forstående, eller om man abre forventer sit produkt retur pronto..
--
z77 MPower|i5 3570k|Noctua NH-D14|Avexir 2400 MHz 2x4|eVGA 670 FTW|250GB 840 SSD|AX850|650D
#8
Virtual-Aidz
Semi Nørd
11-03-2013 12:17

Rapporter til Admin
Er det ikke sådan noget man har trustpilot til?
--
#9
Rigel
Supporter Aspirant
11-03-2013 12:21

Rapporter til Admin
#7 Ulempen ved at bruge Google er at man finder mange RMA sager fra udlandet og det er svært at finde nye RMA sager. Hvis du vil have en danskers syn på det, så har du ikke nogle steder at kigge udover trustpilot, hvor RMA sager også er gemt rigtig godt væk imellem de forskellige anmeldelser. Prøv at kigge på proshop...god overall bedømmelse, men når det kommer til RMA så er mange af anmeldelserne dårlige derinde. Og det tager lang tid at finde frem til anmeldelserne, og de er nok også skrevet af mange "normale" brugere, og ikke af de samme typer mennesker som på hol. Derudover er der mange som ikke fremstår på trustpilot...Zotac, Evga, pny, galaxy, palit, gainward osv.. Desuden så tror jeg en Hol liste vil give et langt bedre billede end trustpilot, da brugerne herinde er gode til at poste både de dårlige og gode oplevelse, hvis man tager udgangspunkt i vores white-/blackliste. Det er nok de færreste normale folk, som går ind på trustpilot og skriver at de havde en god RMA oplevelse. Og om det er en dårlige oplevelse eller en teenager som overreagerer...tja det var der hvor skabelonen gerne skulle afhjælpe på den subjektive vurdering :) Bare at skrive "hold jer langt væk" er jo ikke særlig brugbart, men hvis jeg kan læse at RMA har taget 2 uger og man fik et fungerende stykke hardware retur, så ville jeg selv kunne foretage en bedømmelse....og i det tilfælde ville det jo være en meget fin RMA sag, uanset om en teenager skrev at Asus var noget lort :)
--

Opret svar til indlægget: Forslag til en "Hol.dk's uofficielle RMA...

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning