Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ HardwareOnline.dk \ Om HardwareOnline.dk
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Bedømmelse af HOL

Af Mega Supporter *Cookie | 06-03-2008 22:18 | 2491 visninger | 26 svar, hop til seneste
Hmm.... Hvis nogen skulle have lyst til at forsvare HOL :o) ?! http://www.trustpilot.dk[...] //*Cookie
--
Member of Alliance of Security Analysis Professionals http://asap.maddoktor2.com[...] ---- www.tsupport.webbyen.dk[...]
#1
HrLarsen2
Monsterbruger
06-03-2008 22:27

Rapporter til Admin
Er det ikke til butikker det der ?? hvorfor er Hol der ?
--
E6850, 4gbpc1066, 8800GT, 2x74GBRaid0, 2x250 + 2x500 GB HD, 22"226BW, xfifatality, G11, mx518, Hd650, Asusp5e.
#2
hifreak
Semi Nørd
06-03-2008 22:29

Rapporter til Admin
Det var da noget mærkeligt noget at gå op i måske vi snart skal tildele siden et E-mærke ;) --
--
#3
Spanner
HOL Moderator
06-03-2008 22:30

Rapporter til Admin
Det lugter lidt af forsmåede spam-monkeys, der ikke har kunnet tåle at de ikke må bryde retningslinierne.
--
DU KAN DA IKKE BARE LADE ANDRE VÆRE TUCANEN!!!!!!!
#4
Mr_Mo
Monster Nørd
06-03-2008 22:38

Rapporter til Admin
Bare kig på antallet af bedømmelser hos getmore. Kan ikke tage den side alvorlig, over 1200 bedømmelser hos getmore? Over 20 bedømmelser i dag? Overvejende positiv? Link til en anden forhandler der har så mange bedømmelser på én dag, eller i alt...
--
Fujitsu Siemens Amilo Si 1848: Intel Core 2 Duo T7200 2GHz, Ati Mobility Radeon X1300, 2048MB RAM, 120GB HD
#5
Lowkey
HOL Moderator
06-03-2008 22:38

Rapporter til Admin
Det er svært at stole 100% på trustpilot, da folk er mere tilbøjelige til at gå ind og skrive noget når de er harme end når de er glade. Og der skal som regel ikke meget til at folk føler sig trådt over tæerne og dødeligt uretfærdigt behandlet.
--
Reality is the original Rorschach. Lær hvorledes man stiller spørgsmål på et forum: http://www.catb.org[...]
#6
graceland
Semi Nørd
06-03-2008 23:06

Rapporter til Admin
#3...det er een måde at tolke det på... en anden var måske at kigge lidt indad og se om der på nogen måde overhovedet er noget somhelst HOL(D) i det der bliver sagt af negative bemærkninger. Og dit udsagn som HOL Moderator i denne tråd kan meget vel tolkes som den arrogance, der gives udtryk for...Hvorimod #5 udtrykker sig noget mere modereret...
--
mangofrugt?...tja hvorfor ikke...
#7
|Smash|
HOL Moderator
06-03-2008 23:20

Rapporter til Admin
Det kunne man måske. Men med 10 bedømmelser på 6 måneder, er grundlaget for spinkelt. Hvis man samtidig kigger lidt på hvor mange (og hvilke) sites de pågældende har bedømt, er jeg helt på linie med Spanner. Hvis der kom noget konstruktiv kritik, ville det måske blive taget op til overvejelse.
--
STOP! - Vi er løbet tør for Jomfruer!
#8
Ronson
HOL Moderator
06-03-2008 23:23

Rapporter til Admin
#4: Det er ikke første gang getmore har snydt med trustpilot http://comon.dk[...]
--
http://chipsguiden.dk[...]
#9
Mr_Mo
Monster Nørd
06-03-2008 23:48

Rapporter til Admin
#8 Ja, læste lige det.... Men, fandt også dette: http://www.hardwareonline.dk[...] Er det virkelig nogen fra trustpilot.dk der har lavet det reklame for getmore? Man kunne spørge sig selv hvilken vinding tustpilot har, hvis getmore får positive anmeldelser? Især når getmore før har snydt trustpilot, burde de jo være fjender...
--
Fujitsu Siemens Amilo Si 1848: Intel Core 2 Duo T7200 2GHz, Ati Mobility Radeon X1300, 2048MB RAM, 120GB HD
#10
damp barn
Guru
06-03-2008 23:49

Rapporter til Admin
#6 Og dit udsagn som HOL Bruger i denne tråd, kan meget vel tolkes som om, at du bare har set dig sur på #3 da jeg synes de begge skriver det samme, bare med forskellige ord ? i langt de fleste tilfælde, har en Hol Moderator gjort sit job ok. #0 det der bliver skrevet, er jo bare som nævnt, nogle bitre personer, der er blevet sat på plads af crew.
--
E8400 @ 3.6GHz & 4GB HyperX PC6400 & XFX 8800GT 512MB P5E X38 & Corsair HX520W & NEC 20WGX² & Z5500 Zalman CNPS 9700 NT & X-Fi in @ Antec P182
#11
*Cookie
Mega Supporter
07-03-2008 00:32

Rapporter til Admin
Jeg har også en mistanke om, at al den negative kritik skyldes forsmåede brugere. Kan dog samtidig også sagtens nikke genkendende til noget af det.... Ikke alle brugere er lige kloge at høre på. Og ikke alle mod'ere håndterer ansvaret lige godt... meeeen slemt synes jeg heller ikke her er :o) ! Nåh, syntes bare, I skulle se linket, så I havde mulighed for at forsvare HOL - hvis det altså var det I ville... eller ikke ville :D ?! //*Cookie --
--
Member of Alliance of Security Analysis Professionals http://asap.maddoktor2.com[...] ---- www.tsupport.webbyen.dk[...]
#12
Spam
Mega Supporter
07-03-2008 01:15

Rapporter til Admin
Hah, giver ikke en skid for Trustpilot.dk. Læg mærke til hvordan 90% af alle "anmeldelser" enten giver bund- eller topkarakter. Det er fandeme useriøst. Fx en får sin vare, vil stille et spørgsmål om den, og kommer først igennem pr. mail efter en uge = 1/5 stjerner. Eller fx Elgiganten, der får 1/5 stjerner pga. inkompetent kundeservice. NO KIDDIN'? Eller endnubedre. En her der har fået de bestilte varer til tiden, men giver 1/5 med den begrundelse, at han fik for mange info-mails undervejs. WTF? At Getmore.dk får 79/100 indikerer jo også, at der er noget helt galt. Kan godt være, at mange har handlet der uden problemer, men der er fandeme også mange, der er blevet taget i røven. Hvis man virkelig ville have en troværdig side, skulle man nedsætte et panel af folk, der skriver OBJEKTIVE og VELBEGRUNDEDE anmeldelser ud fra enslignende kriterier. Trust in trustpilot? Nothxkbai.
--
#13
Intel
Semi Supporter
07-03-2008 01:55

Rapporter til Admin
Jeg er da 100% sikker på at dem der har givet Hol. dårlige anbefalinger er dem der har været lidt på kant med en moderator, sådan er mange mennesker idag i dagens danmark, de hyler op hvis de ikke må skrive hvad de vil uanset hvor åndsvagt det er, de kan ikke acceptere at der er nogle der "bestemmer" over dem, det er bare nogle af de over forkælede snot unger som der detsværre også er herinde. Kort sagt, dem der er utilfredse kan jo bare smutte af h...... til. Hilsen Intel, som pt har en amd. --
--
Amd 6400+ Black edition, Asus M2N, GF 8600 gt, 2 stk maxtor Sata 250gb i raid 0, 4 gb Kingston ddr 2, Sb augidy 2 ZS.
#14
Aln
HOL Administrator
07-03-2008 09:39

Rapporter til Admin
Jeg giver ikke alverden for sådan en rating, men den kritik der har været omkring fejl på siden og at siden til tider har været latterligt langsom, er helt korrekte. Om folk så mener at mods er for strenge, tja, det er så deres synspunkt. Vi har et site at beskytte, og hvis alle blot ville overholde vore retningslinier (som de iøvrigt har accepteret), så var der slet ingen grund til indblanding fra mods. Med andre ord, hvis man har haft indblanding fra en moderator, så skyldes det jo nok at man har overtrådt vores retningslinier. :-)
--
Allan Nielsen | Administrator / Artikel-Redaktør | HardwareOnline.dk
#15
SutMinFlaske
Junior Supporter
07-03-2008 21:19

Rapporter til Admin
giver hol 5 stjerner.. har sku ik haft problemr med mods osv udover de sletter mine post og folk der spammer og provoker!!!!
--
hvis du sutter den så dutter den
#16
Steen Henriksen
Gæst
08-03-2008 18:15

Rapporter til Admin
Som #5 skrivet det, så er det netop mest utilfredse brokkehoveder som upfordret finder vej til steder hvor det er muligt at give sin mening til kende. Til #4, #8 og #9, kan jeg oplyse at der er en forklaring på hvorfor Getmore har fået så mange besømmelser hos trustpilot på det seneste, og at det hverken skyldes snyd eller at Trustpilot og Getmore på skummel vis skulle arbejde sammen... Jeg har netop modtaget en opfølgningsmail fra Getmore, ca. en uge efter at min bestilling er blevet faktureret og sendt fra dem, hvor jeg er blevet bedt om at beskrive min købsoplevelse hos dem via et link til Trustpilot. Jeg har, ved tdligere køb, modtaget opfølgningsmails fra Getmore, hvor der blev henvist til EDB-priser´s spørgeskema. Altså er Getmore begyndt på at henvise deres kunder til at bedømme dem hos Trustpilot i stedet for EDB-priser, hvilket jeg, af flere grunde, synes er en virkelig god ídé. Trustpilot´s "Trustratings" bliver nemlig således en mere realistisk indikatior for hvad Getmore´s kunder egentlig synes om virksomheden, da alle kunder, altså både brokkehovederne samt os alm. mennesker, bliver gjort opmærksomme på, at der er et sted som hedder Trustpilot, hvor man kan beskrive sin købsoplevelse. Samtidigt sikres det at hovedparten at de bedømmelser som angives kommer fra folk som rent faktisk har handlet hos virksomheden. Desuden var det spørgeskema hos EDB-priser, som man før hen blev henvist til, absurd tidskrævende og besværligt at komme igennem.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#17
Steen Henriksen
Gæst
08-03-2008 18:40

Rapporter til Admin
Beklager slå-fejlene i ovenstående skrivelse... Fik vist lidt for meget i går. :D
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#18
Spam
Mega Supporter
08-03-2008 18:48

Rapporter til Admin
#16 Det er jo fint, de kommer bredt ud, men det ændrer jo ikke på, at Trustpilot er pisse useriøst?
--
#19
Steen Henriksen
Gæst
08-03-2008 19:02

Rapporter til Admin
#18 Trustpilot´s koncept kan sagtens være seriøst. Det som du bl.a. anfægter ved #12 handler jo primært om hvad brugerne skriver i deres bedømmelser og hvad de samtidigt angiver af stjerne, hvilket jo peger hen imod at du så egentligt mener at det er brugerne som er useriøse - og ikke Trustpilot... - Jeg vil da give dig ret i at mange af brugerne kan være useriøse og endda til tider forbavsende usobre.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#20
Spam
Mega Supporter
08-03-2008 19:11

Rapporter til Admin
#19 Det er da useriøst, når de lader folk give 5/5 uden begrundelse, og 1/5 pga. for mange infomails. Efter min mening burde de gå efter færre anmeldelser, dele dem op i underkriterier og slette de subjektive eller latterlige anmeldelser.
--
#21
Steen Henriksen
Gæst
08-03-2008 19:23

Rapporter til Admin
#20 Jeg er fuldstændig enig med dig i at Trustpilot er nødt til at oppe sig hvad angår oprydning af fejlagtige og useriøse bedømmelsesoprettelser, hvis de vil fremstå som værende et sagligt kvalitetsbarometer for dansk nethandel. Jeg ser dog ikke noget galt i at bedømmelsesformen er lavet som en fri bedømmelsesform, hvor man i fri tekst kan skrive hvad man har på hjertet uden at skulle vælge forudbestemte kategoriske rammer for sin bedømmelse, så længe det der bliver skrevet har relation til en egentlig oplevelse hos pågældende virksomhed/hjemmeside, og så længe det er skrevet i sobre vendinger...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#22
Peter - Trustpilot
Gæst
10-03-2008 07:40

Rapporter til Admin
Der er en række emner i denne tråd der kræver et svar: vedrørende getmore: Steen Henriksen har helt ret. Getmore har siden d. 09-02 opfordret deres kunder til at bedømme ved trustpilot. For at teste at alt er gået ordentligt til har vi blandt andet: *Selv gennemført flere test køb *Vi har bedt over 1/3 af dem der har bedømt dokumentere at de rent faktisk har haft en oplevelse med getmore. *Monitoreret alle de tekniske parametre som IP adresse særligt grundigt. For normale virksomheder er det rigtigt at vi har uproportionalt "mange brokkehoveder" i forhold til den tavse men tilfredse kunde. Når det er sagt er gennemsnittet af vores danske bedømmelser 67,8. Til sammen ligning har den gennemsnitlige tilfredshed i dansk ehandelsbarometer har de sidste tre år svinget mellem 66 og 68. Derudover kan man stadig have stor gavn af anmeldelserne, da andelen af brokkehoveder må forventes at være den samme, virksomhederne imellem, hvorfor to ratings selvfølgeligt er sammenlignelige. virksomheder der opfordrer til bedømmelse bryder med sammenlignelighedsprincippet , da respondenterne udgør en mere positiv skare. Vi vil derfor lave en grafik på de virksomheders profil, der tydeligt gør brugeren opmærksom på hvorfor den får så mange og relativt gode bedømmelser. Vi er allerede begyndt at inkorporere det i beregningen af vores rating. Til Spam: Jeg er ked af at du ikke kan lide konceptet. Jeg er enig med dig i at vi har en udfordring i at kvalitetssikre bedømmelserne. Det har hjulpet MEGET at vi har ladet brugerne rapportere useriøse anmeldelser. Det håber jeg også selv du vil gøre, så jeg kan se de konkrete sager du henviser til. Vi arbejder på en kategorisering, der vil tillade mere detaljerede spørgsmål. Dette vil også have en gavnlig effekt. Jeg er dog stadig af den overbevisning at de ting vi kan vise brugeren på f.eks www.trustpilot.dk[...] , slår de eksisterende løsninger med flere længer. MHT til bedømmelser af HOL: trustpilot er i dag mest for ehandel, men vil relativt snart være for mange andre ting, efterhånden som vi får flere automatiserede søgerobotter til at scanne nettet for relevant indhold. Jeg ser frem til jeres svar. MVH Peter Stifter Trustpilot
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#23
Steen Henriksen
Gæst
10-03-2008 10:12

Rapporter til Admin
Til Peter, Hvad angår: "Derudover kan man stadig have stor gavn af anmeldelserne, da andelen af brokkehoveder må forventes at være den samme, virksomhederne imellem, hvorfor to ratings selvfølgeligt er sammenlignelige." Her er netop problemet, da man ikke kan vide sig sikker på om andre virksomheders bedømmelsesgrundlag består af samme inddeling af potentielle brokkehoveder. Virksomheder som der f.eks. fokuseres meget på i medierne, vil være mere sårbare overfor de typer som vi kalder "brokkehoveder" end andre virksomheder som reelt set sagtens kan være mindre kundevenlige. Holder vi fast i Getmore som eksempel, så har der i lang tid været en del negative forumindlæg omkring virksomheden, som primært er skrevet af teknik-nørder som som har følt sig forulempet ofte uden egentligt grundlag. Disse forumindlæg er så blevet læst af mange "alm." forbrugere, da en simpel søgning på "Getmore" i google genererer søgeresultater til netop disse indlæg... På den måde er lavinen sat igang, og en generel negativ stemning har bredt sig. Derfor er den eneste løsning på problemet at alle andre virksomheder gør som f.eks. Getmore, ved løbende at informere alle kunder om muligheden for at give sin mening til kende hos Trustpilot, hvis Trustpilot i virkeligheden skal være det som du/I ønsker at det skal være, nemlig et realistisk grundlag for Forbrugeren forud for handel hos pågældende virksomhed. Egentlig kan man jo sige at, i det du medgiver at: "For normale virksomheder er det rigtigt at vi har uproportionalt "mange brokkehoveder" i forhold til den tavse men tilfredse kunde." - så er hovedparten af jeres virksomhedsbedømmelser ikke et billede af hvad et gennemsnit af virksomhedens kunder synes om virksomheden, men derimod primært hvad brokkehovederne synes, og der er det vigtigt at pointere at en alm. forbrugers behov og et brokkehoved´s behov nok ikke helt kan sammenlignes...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#24
Spam
Mega Supporter
10-03-2008 20:29

Rapporter til Admin
#23 "Holder vi fast i Getmore som eksempel, så har der i lang tid været en del negative forumindlæg omkring virksomheden, som primært er skrevet af teknik-nørder som som har følt sig forulempet ofte uden egentligt grundlag. Disse forumindlæg er så blevet læst af mange "alm." forbrugere, da en simpel søgning på "Getmore" i google genererer søgeresultater til netop disse indlæg... På den måde er lavinen sat igang, og en generel negativ stemning har bredt sig." Lille pus. Nu er dem herinde (og andre hardwaresider) jo netop dem, der handler mest online. Jeg har ingen planer om at købe hos Getmore #Peter - Jeg mener stadig Trustpilot, har et troværdighedsproblem er flere årsager. Som tidligere nævnt bør i fokusere med på kvalitet frem for kvantitet. Selvfølgelig kræver det mere end ti andmeldelser, men vil hellere have 50 præcise og velskrevne anmeldelser fremfor 1000 såkaldte anmeldelser. Jeg holder stadig fast i, at i burde opstille en række delkriterier, så anmeldelserne bliver sammenlignelige. Derudover forstår jeg, at sidernes "score" direkte afhænger af antallet af stjerner de får, right? I stedet for det crap burde i gå ind, på baggrund af anmeldelserne, og give dem fx rød, gul, mørkegrøn og lysegrøn alt efter hvordan i vurderer siderne. Mørkegrøn er en side, der på alle måder lever op til, hvad der er forventet i forbindelse med en smertefri ehandel. Lysegrøn skal så være et incitament for de sider, der fx vil positionere sig på ekstra god service frem for priser eller lignende. På den måde tager man magten fra forbrugerne, men får også et LANGT mere troværdigt og brugbart resultat. Smid den pointscore ud altså. Tag jeres arbejde seriøst altså. Ligesom Getmore tivler jeg på, jeg nogensinde kommer til at bruge Trustpilot.dk anyway.
--
#25
Steen Henriksen
Gæst
11-03-2008 09:55

Rapporter til Admin
#24 Du kaldte mig da ikke for "lille pus" vel..? :D Teknik-nørder står måske for 2-3% alle alle køb som foretages hos en shop som Getmore. Det som der sælges mest af hos et sted som Getmore er jo nok egentlig laptops, MP3-afspillere, TV, HiFi o.l., altså produkter som købes af ganske almindelige forbrugere. Derfor er det netop et problem når disse teknik-nørder, som, ofte uden egentlig grund, føler sig forulempet på basis af nogle behov som andre mennesker ikke har, fylder væsentligt mere end de alm. forbrugere, altså den gennemsnitlige forbruger, i bl.a. forums og hos Truspilot.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#26
Spam
Mega Supporter
11-03-2008 15:11

Rapporter til Admin
Rettelse til #24. Så lige, at jeres score system er mere avanceret end som så. Min fejl. Dog mener jeg stadig det er misvisende at gå ind og sætte tal på fra 0 til 100. #25 2-3%? Det vil jeg gerne se, før jeg tror det. Anyway, hvis du deler de forskellige købere ind i segmenter, vil jeg stadig mene at "nørderne" udgår en betydelig andel... eller gjorde (i Getmore's tilfælde). Med det mener jeg, at du ikke bare kan sætte "nørderne" op mod resten af Danmarks befolkning. Det vil give et MEGET skævvredet resultat. Derimod mener jeg, at det er de færreste mennesker, der konsekvent køber "alt" online. De fleste af os kunne aldrig drømme om at gå ned i Fona og købe vores næste grafikkort eller kamera. Det er det, jeg mener.
--

Opret svar til indlægget: Bedømmelse af HOL

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning