Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Samsung Note 9 - dårlige opkaldAf Semibruger Vannzu | 03-09-2018 15:56 | 2737 visninger | 27 svar, hop til seneste
Hej med jer.
Jeg vil bare høre om der er andre end mig der har en Samsung mobil(s8 og derefter) som er elendig at lave opkald på? Folk jeg snakker med siger at det lyder som om at samtalen foregår under vand, og at jeg er meget svær at høre. Jeg har købt den nye Note 9, og har rodet med div. indstillinger fundet via Google, men det har været uden held indtil videre... Eller, ikke helt - det eneste "fix" jeg har fundet indtil videre er at sætte telefonen til kun at bruge 2g signal - hvilket også påvirker internet osv., og er slet ikke en løsning jeg vil bruge.
Jeg har også prøvet at slå VoLTE(HD opkald) fra, som er en funktion som skulle forbedre opkaldene, men det gjorde intet.
Er der nogen som har oplevet det samme som mig og som fandt en løsning? Den eneste løsning jeg ser på problemet indtil videre er at returnere telefonen, og det er jeg mildest talt lidt træt af, da jeg egentlig godt kan lide den - første Android telefon overhovedet(iOS bruger siden iPhone 2g), og har solgt min iPhone 8 plus.... :-/
--
Jeg har en s9 uden problemer - er alt up to date? Prøv at tjek efter opdateringer for telefon appen (de 3 prikker, Indstillinger, Om Telefon) -- Asus Prime Z370-P|i5 8400|Asetek 550LC|16GB Vengeance|Asus GeForce GTX 1060 6GB|Corsair VS550|M2 SSD Intel 500GB|Fractal Define S| #1
Det glemte jeg at skrive, beklager - alt er selvfølgelig opdateret til fulde. Og det lader heller ikke til at alle er ramt af problemet - det er vidst også kun Samsung mobiler der har problemer - min bror's OnePlus 6 fejler f.eks ikke noget.
En anden løsning kunne være at prøve et andet abonnement, men det fungerede jo helt fint på min iPhone, og så mister jeg også alle mine tjenester der er inkluderet(Telmore Play).. :-/ Jeg takker for dit forsøg -- Sidst redigeret 03-09-2018 16:22 Hvis du kender een der har et andet teleselskab, så prøv at låne simkortet, derved kan du jo udelukke at det er netværksproblemer? (som du selv foreslår med et andet abonnement). --
#3
Ja, det er en mulighed, men for at være ærlig, så har jeg ikke lyst, for det er slet ikke en mulighed for mig at skifte udbyder.
Jeg har været ved at undersøge mit abonnement(Telmore) for at se, om de overhovedet var med på noderne mht. 4G, VoLTE, wi-fi opkald mv., og det er de, så det burde ikke være Telmore der er problemet.
Jeg har forsøgt at grave lidt dybere mht. fejlsøgningen og rodet med indstillinger fundet via en app(Quickshortcutmaker) som tillader at søge dybere ind i softwaren, men jeg tror ikke jeg kommer længere. Nogen siger det er en defekthed ved telefonen der gør det, andre siger at det er software relateret, og som Samsung ikke har fået fixet endnu.
Super fed telefon, men ekstrem ærgerligt at den er sådan... For de rigtig mange penge der er langet ud efter den, så gider jeg ikke bøvle med den... ret meget længere i hvert fald. Jeg giver tråden her til i morgen, og håber(og beder..) at der er nogen der har en løsning jeg ikke selv har fundet endnu, eller bare en der har oplevet det samme som mig og returneret skidtet :-)
Jeg søger lidt videre på Google, og pakker skidtet sammen imorgen hvis jeg ikke finder en løsning.. -- Sidst redigeret 03-09-2018 20:48 Min Note9 har nu ingen problemer -- Puls er en bonus! --
Sidst redigeret 03-09-2018 21:01 Har heller ikke nogen problemer med min Note 9 -- I7 7770k|Inno3D GTX 1080|16 Gb Corsair LED|EVGA G3 750W|NZXT S340 Elite|NZXT Kraken x52|Gigabyte Z270X Gaming 5|Samsung 960 evo 500GB NVME SSD| #5 + #6
Det var da dejligt at høre, men er I nu HELT sikre? Det er jo ikke fordi at man ikke kan tale i telefon overhovedet, men kvaliteten er ringe - jeg får at vide, at det lyder som om at jeg er under vand/i en tynde. De siger at det virker som om at der er støj reduktion på, som cutter af når jeg starter med at sige noget, og når jeg taler færdig - dvs. at det ikke er altid jeg går klar igennem. De siger også, at man ikke kan snakke oven i hinanden, for så kan man slet ikke høre mig overhovedet.
Må jeg spørge hvilke abonnement I bruger?
Og tak fordi I skrev.. Det betyder jo bare, at der MÅSKE er noget i vejen med min Note 9 -- Jeg har ikke hørt nogen brokke sig over lyden når de har snakket med mig, jeg kører Telenor -- Puls er en bonus! #7 har lige prøvet at ringe til min anden mobil fra min note 9, kvaliteten på lyden er fin
Jeg har mit abonnement hos Telmore -- I7 7770k|Inno3D GTX 1080|16 Gb Corsair LED|EVGA G3 750W|NZXT S340 Elite|NZXT Kraken x52|Gigabyte Z270X Gaming 5|Samsung 960 evo 500GB NVME SSD| #8
Det lyder super - dejligt at høre at det ikke er et udbredt problem
#9
Jeg takker for indsatsen. Jeg har faktisk lige prøvet noget lignende - lånte min brors OnePlus 6(også Telmore), og han min Note 9 - Jeg synes kvaliteten virker fin, men jeg kan godt høre det som andre har påpeget for mig mht. at der nogen gange bliver hakket noget af når man begynder at snakke eller snakker færdig. F.eks lod jeg mærke til at når min bror sagde "Ja", så hørte jeg kun a'et, og på den måde cutter/hakker samtalen indimellem
Umiddelbart af hvad jeg selv har hørt nu, så vil jeg ikke mene at det er nok til at returnere telefonen, men det er bestemt irriterende, og jeg skal da lige prøve lidt mere inden jeg beslutter at beholde den 100%, da jeg bl.a bruger telefonen til vigtige samtaler, og der helst ikke skulle være problemer på den front :-) -- OP prøv eventuelt at bestil et nyt simkort fra Telmore det kan være det gamle er snildt, jeg ved dog ikke om det har indflydelse -- Asus Prime Z370-P|i5 8400|Asetek 550LC|16GB Vengeance|Asus GeForce GTX 1060 6GB|Corsair VS550|M2 SSD Intel 500GB|Fractal Define S| #11
Jeg tror ikke det vil have indflydelse på opkalds-kvaliteten at få nyt sim - jeg havde jo ikke problemer på min iPhone :-)
Jeg har lavet lidt flere tests - umiddelbart opstår problemet kun når jeg snakker over højttaleren, og telefonen kommer lidt på afstand(50cm og derover) - min stemme bliver metallisk/ujævn. Når telefonen er på højttaler skulle den desuden lyde som en walkie-talkie - min stemme bliver hakket/cuttet i som når man slipper knappen på walkier.
Når jeg taler i telefonen normalt er der intet problem, eller måske lidt, men acceptabelt.
Jeg har prøvet at teste mikrofonen ved at optage en lydfil og der er ingen problemer - det er krystal-klar tale. Så, jeg er lidt på bar bund - medmindre I har samme problem(hvilket det ikke lader til), så er næsten sikker på, at det er software relateret - en form for støj reduktion som ikke virker som det skal -- Det er ikke ved Telmore problemet ligger, havde det været 3, så kunne jeg forstå det! :D
Kan det være at du en app installeret, som går ind og påvirker mikrofonen?
Kan huske at der var en app jeg havde installeret på min s7edge i sin tid, som fuckede rigtig meget med lydkvaliteten. Kan ikke huske hvilken app det var, kan bare huske at det var en jeg egentlig havde tillid til, og var utrolig overrasket over at den var synderen.
Hvis jeg var dig, så ville jeg lave et factory reset på den, teste om problemet stadig består, i så fald... så er det nok telefonen der på en eller anden måde er "i dammen".
PS: Kan det tænkes at dem der brokker sig over dårlig lydkvalitet, at de er på 3's netværk?
Personligt har jeg meget dårlige erfaringer med 3. Deres dækning er utrolig dårlig, men mere slående er at lydkvaliteten er markant dårligere end hvis man f.eks. kører på TDC's netværk.
Bare en tanke. -- Sidst redigeret 03-09-2018 23:42 Prøv lige at slå VoLTE og WiFi opkald fra. Disse to ting kan være nogle spøgefugle ind imellem :-) -- MacBook Pro Retina 13" - iPhone 8 Plus - Apple Tv 4 #13 gode betragtninger....prøv de ting der nævnes - ellers må du tilbage i butikken for så har du bare været uheldig og fået en 'mandagsmobil' -- Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people. #13
Tak for dine forslag. Det er mine mine nærmeste jeg har 'generet' gennem dagen, og de har alle Telmore - vi kan heller ikke lide 3 :-)
Det er faktisk en go' idé med at gendanne telefonen - jeg har ellers ikke installeret nogen "sketchy" apps - Netflix, Viaplay, Tv2play, Spotify mv.. Men som du selv skriver, så kan det være de går ind og driller. Jeg vil prøve at gendanne telefonen imorgen, tak for idéen :-)
Jeg har læst lidt videre på det, og det virker lidt mærkeligt når andre her i tråden ikke har samme problem som mig, men nogen påstår at det er telefon-appen der er dårlig, da folk siger man sagtens kan foretag gode opkald fra Facebook, hvilket er noget jeg ikke kan teste da jeg ikke er ikke på Facebook :-)
#14
Det har jeg prøvet uden held, desværre - jeg håbede nemlig også det var de 2 der var problemet :-/
#15
Det kan godt tænkes det er mig der har været uheldig. Jeg var også lidt imod at være med fra starten, da jeg helst venter lidt for at undgå de værste fejl - dog i det her tilfælde virker det til at stadig finde sted på S8 og op.
Har I nogen idé om HVIS jeg nu har fået en "mandags-model", om jeg så har ret til at få en ny, eller skal mobilen sendes til rep? -- Sidst redigeret 04-09-2018 01:55 Hej igen allesammen.
Jeg har valgt at pakke telefonen sammen og sender den retur til butikken. Jeg kan se det er et kendt problem hos Samsung(om det er software eller hardware er der ikke enighed om) og det har stået på over længere tid og flere modeller nu, og jeg orker ikke at bøvle med det. Problemet er når man snakker over højttaleren, så bliver man hakket i stykker, lyder fjern osv. - en støj reduktion der fejler. Jeg bruger faktisk kun højttaleren når jeg snakker i telefon, medmindre det er vigtige opkald. Irriterende at skulle aflevere telefonen for så "simpel" en fejl, men jeg gider simpelthen ikke prøve en ny telefon nu - så hellere vente lidt og så måske prøve igen. Fabriksnulstil virkede i øvrigt ikke :-/
Jeg vil gerne takke for at I har forsøgt at hjælpe med mit problem :-)
Til dem der har en Note 9, så har jeg Dbrand skins(sort carbon, sort dragon og et concrete), ubrugt Whitestone dome panzerglas & Olixar ultra thin cover der skal sælges. Panzerglasset og coveret er PT. på vej med posten(kommer fra England), så tænker jeg opretter en salgstråd når det lander, ellers kan I skrive en PB hvis I er interesseret - det kan i hvert fald ikke betale sig at sende det retur :-) -- Snakker over højtaleren? Pas ved ikke hvad du mener. Men min Note 9 har perfekt lyd når jeg bruger den som en telefon.
Havde en S8+ før og den virkede også perfekt. Så kender ikke det du snakker om. -- 6700K|Maximus VIII Extreme|32GB RAM
Gainward1080-GS|XL2410T|U28D590D
Samsung960 PRO 512GB|Samsung 850 PRO 512GB
Samsung850 EVO 250GB|Corsair AX860i --
Sidst redigeret 04-09-2018 18:09 #18
Når du sætter din telefon på højttaler under samtale, så du ikke behøver at sidde med telefonen oppe ved øret :-)
Men som sagt er det jo ikke alle telefoner der er ramt af problemet. Jeg har nok bare været uheldig -- #19 Pas, kender ingen der bruger deres telefon sådan på nær ved konference kald. -- 6700K|Maximus VIII Extreme|32GB RAM
Gainward1080-GS|XL2410T|U28D590D
Samsung960 PRO 512GB|Samsung 850 PRO 512GB
Samsung850 EVO 250GB|Corsair AX860i #20 Øh, det er der vist mange der gør :) -- #20
Som #21 er inde på, så tror jeg også der er rigtig mange der benytter sig af det :-) Selv multitasker jeg næsten altid når jeg snakker i telefon.. Enten ved at søge på nettet, tage noter eller noget helt andet. Når jeg kører bil bruger jeg også højttaleren i telefonen, da min bil ikke har bluetooth, og AUX ikke virker :-)
Når jeg er på arbejde og har hænderne fyldte, så ligger min telefon i brystlommen. Og ja, jeg har skam hørt om bluetooth headsets, men jeg bryder mig ikke om det ;-D -- #22 Kun børn jeg har set bruge det. Resten bruger den som den er lavet til.
Bruger headset til når jeg skal bruge begge hænder. Men igen de ting jeg laver skal alle andre rundt om mig heller ikke høre med på. Plus heller ikke fair for alle andre rundt om mig at jeg skal snakke så højt. Men sådan er vi så forskellige, nogle tager hensyn til andre rundt om sig og andre gør ikke. :) -- 6700K|Maximus VIII Extreme|32GB RAM
Gainward1080-GS|XL2410T|U28D590D
Samsung960 PRO 512GB|Samsung 850 PRO 512GB
Samsung850 EVO 250GB|Corsair AX860i #23
Wow... har du fået det forkerte ben ud af sengen her til morgen? Det var da en gang pis du kommer med - du antager jo ting du ikke ved en skid om :-/ -- #24 Huh? -- 6700K|Maximus VIII Extreme|32GB RAM
Gainward1080-GS|XL2410T|U28D590D
Samsung960 PRO 512GB|Samsung 850 PRO 512GB
Samsung850 EVO 250GB|Corsair AX860i #22 husk på at "lyd over højtaler" ikke er håndfri betjening, når du kører bil. Så det kunne du jo lige begynde at vende dig af med, inden du moser nogen ned.
Jeg vil så også lige tilføje, at jeg ikke har oplevet noget i stil med det du siger, på min Note8.
Når (hvis) min note9 kommer, så må jeg jo lige teste der. Tænker dog ikke at det skulle være et problem. -- ASUS STRIX 1080TI | i7-8700K | 16GB 3200MHz | ASUS STRIX Z370-F | Samsung EVO 960 250GB | Corsair H110i | Corsair K70RGB | 3x ASUS VS248HR
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|