Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Kan jeg lave RMA omkring dette (LG G2)?Af Bruger Aspirant PerT93 | 22-07-2016 22:40 | 1888 visninger | 25 svar, hop til seneste
Har haft min LG G2 i snart 2 år, 2 måneder endnu. Har et begyndende problem med skærmen er ved at poppe ud fra selve mobilen, så der er opstået et lille hul mellem skærm og kanten af telefonen.
Har ikke selv taget et billede men det ser sådan her ud fra andre der har det problem:
1: http://forum.xda-developers.com[...]
2: http://forum.xda-developers.com[...]
3: http://forum.xda-developers.com[...]
er dog i tvivl om man kan lave RMA om dette? --
Sidst redigeret 22-07-2016 22:43
Mon ikke du skal kunne dokumentere at problemet har været der fra dag 1? Især når du nu har levet med det i næsten 2 år ;) -- Sidst redigeret 22-07-2016 22:47 #1 Har et begyndende problem... -- Slettet jfr GDPR #2 Well, nogen er jo lidt langsomme i at komme igang med at rapportere det. Og det bliver vel et vurderingsspørgsmål om det er begyndende hvis personen vil have det dækket på en reklamationsret. -- #3 Du ved ikke om OP er langsom. Noget kunne tyde på at det er en svaghed på modellen, eftersom andre har samme problem. :) Er det et generelt problem, bør LG fikse problemet. Stiller stiller de sig på bagbenene, har OP et problem tænker jeg. OP kan så vælge at klage til FKN. -- Slettet jfr GDPR #1 Nej har ikke været der fra dag 1 :)
2# Ja
#3 Altså har først opdaget det her for 1 uge siden
#4 Ja, må være en svaghed eller noget, for det er ikke normalt at en skærm begynder at poppe ud efter næsten 2 år, altså hvis man ikke har brugt den som fodbold. -- Som udgangspunkt nej. Du har to års reklamationsret. -- Det er noget værre noget!
Jeg mener bestemt du skal lave en Rma på den, havde jeg gjort. Må forvente at et produkt kan holde som min 2 år og så længe du stadig har reklamationsret er det bare afsted med den. Det skyldes jo ikke misvedligeholdelse, så det tænker jeg ikke der burde være nogle problemer med.
--
er der fysiske mærker efter du har eventuelt har tabt telefonen på et eller andet tidspunkt, som IKKE nødvendigvis har noget med din fejl at gøre? -- #5 Du får svært ved at køre en sag på en 2 år gammel telefon, som næsten har nået udløbsdatoen og når du skal bevise problemet har været der fra dag 1, selvom andre om har set det i udlandet. Så kan det blive en lang og sur gang for at få noget igennem som viser sig 2 måneder før din reklamationsret udløber.
Det er lidt som der er blevet sagt om hvidevarer, betaler du 3000kr så kan du regne med holdbarhed på 3 år, og betaler du 6000kr så holder den 6 år.
Mon ikke den reelt set skulle begynde at falde lidt fra hinanden nu, hvis den kun holder 3 år :) (Kidding)
Som #9 er inde på, så kan overfladiske ridser også give dig problemer, når de siger det er pga. et tab på jorden det er opstået, så skal du bevise det ikke er tilfældet. og nogle billeder på xda forum, tror jeg ikke er nok. -- Vil lige rette mig selv i #6. Havde læst det som om du var to mdr. ude over reklamationsretten.
Du kan selvfølgelig godt reklamere, men fejlen skal som udgangspunkt have været til stede ved risikoens overgang, dvs. da du købte den. -- Det er noget værre noget! #11: Spørgsmålet er jo hvad man betegner som "fejlen". Hvis fejlen er at skærmen gaber, så har den selvfølgelig ikke været til stede fra dag 1. Men reelt mener jeg at fejlen består i at der er for dårlig vedhæftning i limningen af skærmen, så den ikke kan holde til normalt brug. og DEN fejl har jo været til stede fra begyndelsen.
Jeg ville helt klart sende den til RMA, og jeg ville bestemt også forvente at det blev udbedret på reklamationsretten. -- Whatever Tja, du bliver nok tørret af på det, med at du har tabt den e.l.
Men ikke destomindre, så skal det jo være en fabriksfejl, og det er det vel, hvis limen ikke holder i de 24 måneder den skal... -- Opret du bare RMA men forvent den bliver afvist, fordi den er så gammel. Det er dig der skal bevise, at det er en fejl fra fabrikken som gør, at skærmen er ved at poppe ud. Det er svært. -- Nu uden signatur :O Nu spørger jeg lige lidt OT. Gælder en reklamation ikke kun i 2år? dvs, 24 mdr? Og når han nu kommer med en vare som er 26 mdr., så vil jeg helt sikkert mene at de formentlig overhovedet ikke gider at se på den.
Det eneste som ville kunne give TS en chance, var at LG havde anerkendt at denne fejl opstår pga. fx. produktionsfejl. -- //cojab
Men se specs i info #15 - Jeg læste også det han skrev forkert første gang jeg læste det. Prøv at læse første linje igen.
Har haft min LG G2 i snart 2 år; 2 måneder endnu :D -- Nu uden signatur :O --
Sidst redigeret 24-07-2016 01:12 #16 AHh tak.. Det må være fordi jeg trænger til søvn :)
Men jeg tror stadig ikke den bliver godkendt som RMA. -- //cojab
Men se specs i info #0 Du kan sagtens lave en RMA på den, men det er dig som skal bevise, at fejlen var tilstede ved købstidspunktet.
Din bedste måde at gøre det på, vil være at kontakte LG fortælle dem om problemet, og høre dem om du har ret til en ombytning, eller om du kan få den repareret uden beregning. Kan du få dette sort på hvid fra LG, så har sælgeren intet andet valg end at ombytte den for dig, eller sende den til reparation, afhængig af hvad LG fortæller.
Held og lykke :)
PS. husk at tjek op på, om LG skulle tilbyde garanti udover de 24 måneders reklamationsret.
Hvis de fx. tilbyder fx - 3, 4, måske endda 5 års garanti, vil det betyde at det er en garanti som stiller dig bedre end de 24 måneders reklamationsret. Det vil i de fleste tilfælde betyde, at man blandt andet kan få ombytte produktet, selvom de 24 måneders reklamationsret er udløbet.
Hvis der ingen hjælp er at hente nogen steder, kan du evt. tale med dine forsikring, hvis du altså har elektronik dækning på din indbo. :) -- Sidst redigeret 24-07-2016 02:43 #18 - What!? Den holder slet ikke. LG bestemmer ikke over forhandleren. Det er op til forhandleren om de vil ombytte. At få det sort på hvidt fra LG hjælper ikke. Den skal ind til teknisk undersøgelse. Hvorfor skulle LG sige at "Den skal forhandleren bare ombytte" uden at de har telefonen inde på værksted for en professionel vurdering? Jeg tror de vil tabe mange penge, hvis de bare sender ombyttere ud, vurderet ud fra et par halvdårlige billeder.
Edit: Kan se du har redigeret dit indlæg efter jeg postede. Men det holder nu stadig. LG kan ikke tvinge forhandleren til at ombytte. -- Nu uden signatur :O --
Sidst redigeret 24-07-2016 02:45 Tak for svarene, tror jeg prøver en RMA og ser hvad der sker :) -- #19 Nu har jeg nok lagt mere erfaring med det her end du har, da jeg arbejder med det til daglig, og selv har benyttet mig af den her metode flere gange. Hvis producenten selv siger OK for en ombytning, så kan sælgeren INTET gøre, de skal bare gøre som de får besked på, længere er den ikke.
Jeg har ikke prøvet at være i kontakt med LG før, men jeg har været i kontakt med mange andre producenter, her i blandt Samsung, ang. en tablet der var et problem med, her fik jeg svaret tilbage om, at det er en produktionsfejl, og at jeg havde ret til en ombytning på stedet.
Det viste jeg forhandleren, i dette tilfælde Elgiganten. De ringede til det nummer der stod på de officielle papirer jeg havde fået, og personen i den anden ende, kunne bekræfte at have talt med mig, og at de bare skulle ombytte den på stedet, og det blev den.
Så jo producenten kan godt tvinge forhandleren til en ombytning. Har som sagt selv benytte det trick rigtig mange gange, og det har virket hver gang.
Edit:
DU glemmer at huske på, at de omkostninger forhandleren har ved en ombytning. De bliver dækket af producenten, så i sidste ende er det ikke forhandleren der mister noget på det, men producenten. Husk lige på det. -- Sidst redigeret 24-07-2016 15:24 jeg havde samme problem med min Samsung Note 3.
Det er limen mellem glasset og skærmen der slipper. Den har nok været udsat for høj varme (ligget i solen evt.) jeg oprettede en RMA, og blev afvist i første omgang, men tog kontakt til værkstedet selv, og så blev den lavet på reklamationen. -- #21 - Jeg har arbejdet med det i meget lang tid. Det er den branche jeg har beskæftiget mig med i de fleste af mine arbejdsår. Jeg er 32. Men jeg har ikke tænkt mig at sige hvor længe, for uanset om jeg så sagde 30 år så ville du jo bare sige "jamen jeg har mere end det".
At du i det hele taget vælger at hæve dig på den måde og sige "jeg har mere erfaring end dig, og derfor har jeg ret" synes jeg er plat. Jeg har jo heller ikke ret i at jorden er flad, hvis jeg har været Astronom længere tid end dig.
En producent kan ikke tvinge en forhandler til at gøre noget som helst. Det kan godt være det forholder sig i den branche du er ansat i, hvis der er andre, meget specifikke regler. Men en producent kan ikke kræve at en forhandler gør det ene eller det andet. Det er goodwill fra forhandlerens side, hvis forhandleren ønsker at ombytte direkte på foranledning af producenten, på trods af produktet er udenfor reklamationsret og forhandleren teknisk set bare kan sige "klar dig selv".
Du mener, at producenten vil betale forhandleren for:
1: Det nye produkt - Selvom producenten kan ombytte billigere.
2: Fortjenesten for produktet - Forhandleren skal jo have en profit.
3: Arbejdsløn - for kreditering af gammelt produkt og fakturering af nyt produkt, samt fragt.
4: Arbejdsløn - ved håndtering af fremtidig reklamation på det produkt.
Eftersom det er forhandleren der har ombyttet, har kunden 2 års ny reklamationsret.
Det er meget billigere for producenten at behandle kunden direkte. Det giver ingen mening, at producenten betaler løn og fortjeneste til forhandleren, når de kan gøre det selv, til det halve.
Det overrasket mig, at du siger du har "benyttet dig af dette trick" rigtig mange gange. Går alle dine ting bare i stykker hele tiden?
#22 - Hvis produktet bliver sendt til reparation udenom forhandleren og uden omkostninger for dig, er det blevet repareret på garantien. Værkstedet afregner med producenten direkte.
Reklamationsret er retten til at klage over en fejl eller mangel. Det er så forhandlerens ansvar, at produktet bliver repareret. Hvis produktet er udenfor garanti men indenfor reklamationsret skal forhandleren så dække udgifterne til reparation af produktet, eller ombytte/kreditere og æde tabet. -- Nu uden signatur :O --
Sidst redigeret 24-07-2016 23:39 #23 Jeg forstår ikke hvorfor du finde #21 troværdig, han har været konge, gulvfejer, og nu er han service medarbejder hos de firmaer som laver dine telefoner, så ja han kender jo alle tricks. Han er fuld af lort, og har så mange gange råbt op om smart tricks som andre kunne lave men ikke var sande. Han er så heldig at han kan ringe til alle internet firmaer og slå 30% af internet prisen når han bestiller, og vi andre? Vi kan slet ikke ringe til dem og bestille, da de ikke tager imod ordrer over telefonen, så smart? Han kan det hele, så tro ikke så meget på alt det som der skrives. Det har andre sikkert droppet for længe siden, næste gang, så er personen IT chef, og har arbejdet hos IBM siden de startede med 8086 maskinerne på kongens nytorv, og ved alt om IBM's handel metoder :) (Nu er han velnok pensioneret) -- #24 - Haha godt at vide det ikke bare er mig der er brand uenig :D -- Nu uden signatur :O
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|