Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Telia og iPhone 6: Hvad er mine rettigheder?

Af Junior Supporter kenny_93 | 05-02-2016 16:52 | 2189 visninger | 16 svar, hop til seneste
God eftermiddag! Jeg står i den trælse situation, at jeg skal have indleveret min iPhone 6 til reparation - nu for tredje gang! Første gang jeg indleverede min iPhone, var der noget med touchdelen, der var i stykker. Fx, hvis jeg trykkede "e" på tastaturet, opfattede telefonen det som om der blev trykket på "k". Anden gang jeg indleverede den, var fordi at lydløsknappen på siden af telefonen, gik i stykker. Den var næsten umuligt at sætte på lydløs, fordi knappen ikke kunne sidde fast i "lydløs-delen". Det var kun nogle gange man kunne holde den på lydløs, og bare den MINDSTE berøring på knappen, så hoppede den over til ikke at være lydløs. Dette er så også grunden til at jeg nu skal have indleveret en iPhone 6 for tredje gang. Hver gang den er kommet hjem fra reparation, har jeg fået udleveret en spritny iPhone. Men problemet er jeg simpelthen ikke gider mere bøvl med den iPhone! En telefon som Apple til 6500 kr., SKAL satme bare have en lydløsknap der fungerer, og det er så forbandet irriterende at skal vente i ugevis på der kommer en ny hver gang, for hver gang man indleverer en telefon hos Telia, så har de kun de værste af de værste lånetelefoner, som ikke er en smartphone. Da jeg ikke rigtig kan finde rundt i lovgivningen i det her, når nu jeg får udleveret en ny telefon hver gang, håbede jeg virkelig på at én herinde kan hjælpe mig. Har jeg lov til som forbruger, at gå ned at bede om at få pengene tilbage, når det er tredje gang jeg skal indlevere en iPhone til reparation? Mvh
--
#1
Senses
Ultra Supporter
05-02-2016 16:54

Rapporter til Admin
Når det ikke er samme telefon med samme fejl har du stort set ingen rettigheder, bare håb på det bliver udbedret
--
I7 [email protected] - H100 - ASUS RoG Maximus III Extreme - CF Sapphire 7850 -Samsung 128GB - 650D - 3 x Achieva Shimian - TF700T - Galaxy S3 Foxhound 1.5
#2
BabaMac
Maxi Nørd
05-02-2016 16:58

Rapporter til Admin
#0 Snak med forbrugerråddet på mandag og hør hvordan du er stillet, uanset om forhandleren vælger at ombytte eller reparere er du vist ved at være der hvor du kan kræve købet ophævet, men de er de eneste der kan svare dig 100% sikkert på spørgsmålet :) Du har vel gemt alle kvitteringer for reperation/ombytninger i tilfælde af at du skal lave en sag?
--
#3
kenny_93
Junior Supporter
05-02-2016 17:06

Rapporter til Admin
#2 Ok, det vil jeg prøve. Og ja, har gudskelov stadig alle kvitteringer fra alle reparationer. Så må vi høre hvad der sker mandag :)
--
#4
mrKayne
Monster Supporter
05-02-2016 17:08

Rapporter til Admin
Desuden så har de vidst 3 forsøg til at fixe den samme fejl. ?
--
#5
Slæden
Gigabruger
05-02-2016 19:02

Rapporter til Admin
rettet
--
Sidst redigeret 05-02-2016 19:03
#6
ZILvERtAIL
Ultrabruger
05-02-2016 19:38

Rapporter til Admin
#4 Kun hvis det er samme produkt, det nævner han det ikke er. Ergo har #0 nu 2 års garanti på ny. Der er nogle andre regler som reparation indenfor rimelig tid osv. men det lyder til de har overholdt det. I dit tilfælde er det desværre #2 +1
--
#7
mrKayne
Monster Supporter
05-02-2016 21:25

Rapporter til Admin
#6 Reklamationsret != garanti :)
--
#8
Martin
Gæst
05-02-2016 22:14

Rapporter til Admin
#7 Desværre ikke. http://taenk.dk[...] Det første halve år af reklamationsretten skal firmaet dog bevise at det er din skyld f. eks produktet ikke virker.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#9
mr.hein
Ultra Supporter
05-02-2016 22:20

Rapporter til Admin
jshhhh forstår ikke hvorfor forbrugerne bliver ved med at nævne de har 2 års garanti, det passer ingen steder!
--
>>> 2 års reklamationsret
#10
Kwindu
Monster Supporter
05-02-2016 23:19

Rapporter til Admin
Altså jeg arbejder i Telia, hvis du ikke gider flere reps, kan du prøve at sende den til vores juridiske afdeling, som tager sig af denne slags. Du kan bede om en ny model/pengene retur. Men siden den ombyttes hvergang, hvilket er en selvfølge med Apple, er det aldrig iPhones vi sender den vej. Telias nye værksted har en rep tid på 3 hverdage, så hvis det har taget længere tid, er det enten en sløv butik, eller dig som har ageret langsomt på mail/selvrisiko mm. Dem vi sender mandag, kommer torsdag. og det giver ikke meget mening du skriver flere problemer med "den" iphone, du har haft 3 forskellige. til MrKayne, du ved ikke meget om reklamationret kan jeg høre, det gælder ikke som et reparationsforsøg, når den bliver ombyttet. Reklamationret og garanti har heller INTET med hinanden at gøre.
--
27" iMac - 13" Macbook Air - iPad Air 32GB+4G - iPhone 6 Plus 64GB - Stationær: 3570K Setup
--
Sidst redigeret 05-02-2016 23:22
#11
kenny_93
Junior Supporter
07-02-2016 11:17

Rapporter til Admin
Hej igen. Jeg var så nede i Telia igår. Ekspedienten sagde at det under ingen omstændigheder var muligt at aflevere telefonen og få pengene tilbage, fordi jeg jo får en helt ny ombyttet telefon hver gang. Så det kommer jeg aldrig til uanset hvor mange problemer jeg får med den. Men nu er den sendt ind - igen. Nu skal jeg så bare gøre op med mig selv, om jeg så vil sælge den helt nye når den kommer, eller om jeg skal beholde den...
--
#12
Kalitre
Monsterbruger
07-02-2016 11:40

Rapporter til Admin
"Udgangspunktet er, at sælger kun har et forsøg på at afhjælpe eller ombytte, og at det skal ske inden få uger. Hvis det ikke lykkes, kan du stille krav om at få et afslag i prisen eller at få dine penge tilbage." http://www.forbrug.dk[...] http://www.forbrug.dk[...]
--
#13
SteffE
Junior Nørd
07-02-2016 11:49

Rapporter til Admin
#12 Det holder slet ikke. Ét forsøg gælder hvis det er en simpel fejl, dvs. hvis et klistermærke er faldet af. Alt elektronik går i dag under advanceret udstyr og de har således flere forsøg. Som allerede nævnt, så har han fået en ny mobil hver gang og derfor nulstilles disse forsøg, da fejlen må være 100% afhjulpet. Det er netop nye fejl hver gang og derfor ny reklamations/garanti periode. Jeg tænker dog at når han har fået den ombyttet 2-3 gange, så kan han ikke passe på elektronik. Dette jeg vil dog også betragte som 3 forsøg på at ordne en telefon og derfor kan købet ophæves.
--
#14
M.Mikkel
Semi Nørd
07-02-2016 11:56

Rapporter til Admin
Undre mig også du må sku være megt hård ved din mobil.har nok haft 10 Iphone ingen har haft fejl
--
Imac 27 5K-Iphone 6x og ipad air. ejer ikke en win eller Android(kommer aldrig til det)
#15
Kalitre
Monsterbruger
07-02-2016 12:10

Rapporter til Admin
#13 I artikel nummer to står der: "Hvis den ombyttede vare har den samme fejl som den første vare, kan det være en fejl på hele eller dele af produktionen. Hvis det er gået hurtigt og uden unødig ulempe for dig, kan sælger tilbyde at omlevere endnu engang. Hvis det ikke lykkes at finde en fejlfri vare, har du ret til at ophæve købet og få dine penge igen." Så vidt jeg har forstået så er det samme fejl på 2 og 3 telefon. Dette vil derfor ophæve forbeholdet længere inde i artiklen: "Hvis der er tale om en helt anden mangel på den nye vare, vil sælger i de fleste tilfælde have ret til at prøve at reparere eller omlevere en gang mere. Det er dog en forudsætning, at sælgeren ikke har prøvet at reparere eller ombytte den første vare flere gange."
--
#16
kenny_93
Junior Supporter
08-02-2016 15:07

Rapporter til Admin
Altså jeg synes ikke på nogen måder, jeg er hård ved telefonen. Jeg passer sgu altid på mine telefoner. Hvis man ikke medregner ombytninger ved reparationer, så er iPhone 6 min sjette iPhone, og har aldrig haft disse problemer med den fejl på tidligere iPhones. Så tror bare jeg har været uheldig med lydløs-knappen...
--

Opret svar til indlægget: Telia og iPhone 6: Hvad er mine rettigheder?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning