Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hjemmebiograf \ Mediecenter, Streaming mv
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Chromecast V1 vil ikke caste

Af Supporter Aspirant Brigo | 27-06-2018 12:37 | 5807 visninger | 31 svar, hop til seneste
Hey HOL'ere :) Jeg er løbet ind i et trist problem med vores Chromecast (version 1) herhjemme. Den virkede fint i aftes, men her til formiddag kan jeg ikke caste fra hverken apps på mobilen eller netflix, youtube osv. fra computeren. Jeg kan dog godt finde den i min google home app og konfigurere osv., jeg kan bare ikke caste til den. Jeg har prøvet følgende: 1. Gendannet fabriksindstillinger på chromecast 2. Tjekket at enhederne er på samme wifi 3. Prøvet fra både mobil og computer 4. Prøvet at køre den via hotspot fra min mobil 5. Gendannet wifi-routeren til fabriksindstillinger og derefter konfigureret Chromecasten 6. Slukket og tændt for tv'et adskillige gange (har før virket) 7. Sikret mig at enhederne kører på 2.4 Ghz wifi Kan ikke huske om jeg har prøvet mere end det, men har nogen af jer oplevet noget lignende eller har i nogen forslag til noget jeg kan prøve? Det tiltaler mig bestemt ikke at skulle købe en ny Chromecast hehe, den er jo kun 4 år gammel :)
--
i5-6600, 16 gb ddr4 - 3200 MHz GTX 980Ti (Zotac AMP!) 128 GB Samsung Evo 850 + 250 gb Intel SSD + 3 TB Seagate HDD,Corsair RM 1000

--
Sidst redigeret 27-06-2018 12:38
#1
h3mp
Junior Nørd
27-06-2018 12:40

Rapporter til Admin
Det er meget arbejde for 200 kroner :-D
--
#2
Brigo
Supporter Aspirant
27-06-2018 12:42

Rapporter til Admin
#1 - Det er tættere på 300 kr. :P Er født og opvokset i Sønderjylland og det eneste vi gladeligt smider penge efter er øl fra grænsen hehe, så hvis jeg kan spare de 300 kr. så gør jeg det :)
--
i5-6600, 16 gb ddr4 - 3200 MHz GTX 980Ti (Zotac AMP!) 128 GB Samsung Evo 850 + 250 gb Intel SSD + 3 TB Seagate HDD,Corsair RM 1000
#3
GumpDK
Elite Supporter
27-06-2018 12:50

Rapporter til Admin
Har du prøvet at genstarte mobilen?
--
#4
Brigo
Supporter Aspirant
27-06-2018 12:52

Rapporter til Admin
#3 - Nej, men kan godt prøve. Gik bare ikke ud fra det havde betydning når jeg har prøvet at konfigurere og caste fra både mobil og computer :)
--
i5-6600, 16 gb ddr4 - 3200 MHz GTX 980Ti (Zotac AMP!) 128 GB Samsung Evo 850 + 250 gb Intel SSD + 3 TB Seagate HDD,Corsair RM 1000
#5
Brigo
Supporter Aspirant
27-06-2018 13:04

Rapporter til Admin
Det hjalp ikke at genstarte mobilen :( Prøvede sågar at konfigurere igen.
--
i5-6600, 16 gb ddr4 - 3200 MHz GTX 980Ti (Zotac AMP!) 128 GB Samsung Evo 850 + 250 gb Intel SSD + 3 TB Seagate HDD,Corsair RM 1000
#6
GumpDK
Elite Supporter
27-06-2018 13:16

Rapporter til Admin
#4 Vi har bare lidt problemer med vores Chromecast engang i mellem, og der kan det være en enkelt telefon der ikke kan caste, og en genstart hjælper. Men det er meget i perioder hvor godt det kører synes jeg. Har haft Chromecast siden før de kom til Danmark, og til tider har de kørt super godt uden nogen problemer, og til andre tider er de meget ustabile.
--
#7
Brigo
Supporter Aspirant
27-06-2018 13:19

Rapporter til Admin
#6 - Ja ok, har aldrig døjet med vores sådan rigtigt. Er nok nødt til at jøbe ny, vi bruger den konstant fordi vi streamer og ikke har en tv-pakke :)
--
i5-6600, 16 gb ddr4 - 3200 MHz GTX 980Ti (Zotac AMP!) 128 GB Samsung Evo 850 + 250 gb Intel SSD + 3 TB Seagate HDD,Corsair RM 1000
#8
Brigo
Supporter Aspirant
27-06-2018 13:20

Rapporter til Admin
#6 - Ja ok, har aldrig døjet med vores sådan rigtigt. Er nok nødt til at jøbe ny, vi bruger den konstant fordi vi streamer og ikke har en tv-pakke :)
--
i5-6600, 16 gb ddr4 - 3200 MHz GTX 980Ti (Zotac AMP!) 128 GB Samsung Evo 850 + 250 gb Intel SSD + 3 TB Seagate HDD,Corsair RM 1000
#9
Master
Gæst
27-06-2018 14:44

Rapporter til Admin
#0, mine 3 chromecast er røget i hegnet og virker ikke. Google har skubbet en skidt update ud ser det ud til. Det er på verdensplan lige nu der er problemer. Så ville vente indtil de får rettet fejlen.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#10
GumpDK
Elite Supporter
27-06-2018 14:48

Rapporter til Admin
#9 Det er da noget skidt. Har du et link til det?
--
#11
Brigo
Supporter Aspirant
27-06-2018 14:49

Rapporter til Admin
#9 - Rart at høre at det ikke kun er mig. Kan ikke finde noget info omkring det, men det lyder meget plausibelt med en shitty update af software.
--
i5-6600, 16 gb ddr4 - 3200 MHz GTX 980Ti (Zotac AMP!) 128 GB Samsung Evo 850 + 250 gb Intel SSD + 3 TB Seagate HDD,Corsair RM 1000
#12
Master
Gæst
27-06-2018 15:05

Rapporter til Admin
Der er en tråd her: https://www.reddit.com[...] Google har også meldt ud de arbejder på det :) Lidt skræmmende tanke hvis Google lukkede IP 8.8.8.8. Så går alle Chromecast i sort og er ubrugelige.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#13
h3mp
Junior Nørd
27-06-2018 15:11

Rapporter til Admin
#12 Tror nu man så lidt større problemer hvis Googles DNS lukkede ned :-)
--
#14
Brigo
Supporter Aspirant
27-06-2018 15:17

Rapporter til Admin
#12 - Haha wow, de fucker med os globalt.. Min bror har også lige ringet og spurgt om hjælp fordi hans Chromecast fuckede. Mon ikke resten af min mindre elektronik-kyndige familie ringer i løbet af dagen hehe
--
i5-6600, 16 gb ddr4 - 3200 MHz GTX 980Ti (Zotac AMP!) 128 GB Samsung Evo 850 + 250 gb Intel SSD + 3 TB Seagate HDD,Corsair RM 1000
#15
Gant
Elitebruger
27-06-2018 15:17

Rapporter til Admin
Et par ting du også kan teste, hvis det ik er google's opdatering der er problemet :P Geninstaller Google Home på mobilen Prøv en anden HDMI udgang Prøv en anden USB/strøm forsyning Afprøv den i din monitor ved computeren
--
MSI Global Z87-GD65 Gaming | i7 4770k @4GHz | ASUS ROG Strix GTX 1080 | Samsung 840 Pro 240GB | 2 WD 1TB | Crucial Ballistix Tactical 16GB DDR3-1600
#16
Brigo
Supporter Aspirant
27-06-2018 15:20

Rapporter til Admin
#15 - Tak, har forsøgt med de to første muligheder her tidligere, men prøver lige de to andre :) Er dog ret overbevist om at det er den update nu :)
--
i5-6600, 16 gb ddr4 - 3200 MHz GTX 980Ti (Zotac AMP!) 128 GB Samsung Evo 850 + 250 gb Intel SSD + 3 TB Seagate HDD,Corsair RM 1000
#17
GumpDK
Elite Supporter
27-06-2018 15:20

Rapporter til Admin
Håber da ikke at det er alle der er ramt. Havde ikke problemer i går aftes i hvert fald...
--
#18
Brigo
Supporter Aspirant
27-06-2018 15:20

Rapporter til Admin
#17 - Jeg havde heller ingen issues i aftes, det er først i dag det er sket
--
i5-6600, 16 gb ddr4 - 3200 MHz GTX 980Ti (Zotac AMP!) 128 GB Samsung Evo 850 + 250 gb Intel SSD + 3 TB Seagate HDD,Corsair RM 1000
--
Sidst redigeret 27-06-2018 15:24
#19
Master
Gæst
27-06-2018 15:35

Rapporter til Admin
Tror ikke det er update relateret problem. Mine 3 Chromecast har forskellige versioner og en af dem har været slukket lang tid. Det tyder mere på et server problem, hvilket er lidt creepy - hvorfor er der behov for kommunikation ud til Google, for at virke? Vi ved jo Chromecast generere rigtig mange ping pakker. Så håber der bliver gravet lidt i det efterfølgende :) #13, det er rigtig nok. Google er jo blot en virksomhed og ejerne kan jo vælge at lukke ned i morgen ;)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#20
mojn
Ultra Supporter
27-06-2018 17:01

Rapporter til Admin
Min V1 virker heller ikke i dag, kun med youtube appen er der hul igennem.
--
#21
Ninja777
Junior Supporter
27-06-2018 18:20

Rapporter til Admin
Min indbyggede chromecast i sony tv virker heller ikke. Læste så dette på eb.dk https://ekstrabladet.dk[...]
--
#22
Peter
Gæst
27-06-2018 18:39

Rapporter til Admin
https://support.google.com[...]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#23
Brigo
Supporter Aspirant
27-06-2018 18:50

Rapporter til Admin
#21 - Jeg tippede faktisk EB om tråden på Reddit som #12 linkede til, og de skrev tak for tippet og at de ville kigge nærmere på det. Mon ikke de har hørt fra flere for artiklen kom 1 time efter hehe. :)
--
i5-6600, 16 gb ddr4 - 3200 MHz GTX 980Ti (Zotac AMP!) 128 GB Samsung Evo 850 + 250 gb Intel SSD + 3 TB Seagate HDD,Corsair RM 1000
#24
Gortrek
Junior Supporter
27-06-2018 18:57

Rapporter til Admin
Min V1 virker, men ikke min nye :-(
--
#25
Master
Gæst
27-06-2018 19:02

Rapporter til Admin
#21, kan sige med sikkerhed det ikke er en opdatering der er skyld i det. Havde 2 Chromecasts til, den ene blev genstartet og fejlsøgt på. Den anden havde stået tændt i flere uger og virkede fint. Jeg tog så den fra og satte den til i stuen. Herefter virkede den ikke. Så meget tyder på den opretter en udgående forbindelse til Google server og kræves for at virke. Og det er denne infrastruktur som fejlede ved Google. Kunne være interessant at køre en Chromevast i isoleret miljø og opsnappe al kommunikation :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#26
JohnnyGogo
Supporter
27-06-2018 19:25

Rapporter til Admin
min Chromecast 2 ser heller ikke ud til at virke i dag..
--
https://pcpartpicker.com[...]
#27
Flagg
Megabruger
27-06-2018 19:25

Rapporter til Admin
Jeg havde samme problem. På "Mit YouSee" -> "Bredbånd" satte jeg netværkskanal 2.4 Ghz til 5 istedet for auto. BUM, så virkede det igen....
--
Sidst redigeret 27-06-2018 19:28
#28
Zhaq
Monsterbruger
27-06-2018 19:29

Rapporter til Admin
Mit virkede heller ikke da jeg kom hjem, reset router hjalp her..
--
#29
Jim Night
Guru
27-06-2018 20:16

Rapporter til Admin
#28 Slukkede og tændte du den, eller trykkede du på reset?
--
Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!! Se profil for specs
#30
Brigo
Supporter Aspirant
27-06-2018 21:45

Rapporter til Admin
#29 - Jeg konfigurede min forfra her da jeg kom hjem og så virkede det igen. Dog ikke i Viaplay, der er altid bøvl med den app :P
--
i5-6600, 16 gb ddr4 - 3200 MHz GTX 980Ti (Zotac AMP!) 128 GB Samsung Evo 850 + 250 gb Intel SSD + 3 TB Seagate HDD,Corsair RM 1000
#31
RodaZ
Junior Supporter
27-06-2018 21:50

Rapporter til Admin
https://ekstrabladet.dk[...]
--
Hovedårsagen til stress er den daglige kontakt med idioter.

Opret svar til indlægget: Chromecast V1 vil ikke caste

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning