Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Fejl på ny LG 65", LG on-site service fungerer ikk...Af Guru PeterAA | 21-11-2019 10:29 | 2533 visninger | 13 svar, hop til seneste
Hej Alle
Jeg har lige fået en fin 65" LG skærm, dvs. jeg købte den i Marts, men pga. ombygning har den stået pakket ind, frem til i weekenden hvor dyret endelig kom ud af kassen og blev løst sat op på et bord, for at se billedet og klargøre til ophængning.
Omg, da der kommer billede på viser det sig at den højre side af skærmen er noget mørkere end den venstra side. Man kan tydeligt se dette skiller lige på midten. https://imgur.com[...]
På billederne kan I tydeligt se fejlene.
Efter ca. 30 minutter hvor vi prøvede at fjerne de lys/mørke forskel, det kunne jo være noget i opsætningen af fjernsynet, så kommer der pludselig nogle store bjælker på højre side af skærmen.
Efter at have haft kontakt til LG viser det sig så at deres on-site service åbenbart ikke virker, og en gut har lige hentet det, ene mand, hmm.
Nogen der har set sådan noget her før på fladskærme. Jeg er jo noget pissed over at en skærm der har kørt i 30 minutter allerede skal repareres. De mente ikke at det ville blive byttet uanset hvor få minutter timetælleren i service-menuen ville vise at skærmen har kørt. Power har forsikret mig om at det ikke er en demo-skærm. --
4960X, Rampage IV, GTX1080Ti, 16GB RAM, SAMS 500GB SSD, RM850, Air 540 NH-U12P,
.......LG 34UM95-P..
Mail: [email protected]
Hvis du har købt den i Marts, så syntes jeg da det er fair de forsøger reparation.
Det er da din "fejl" du ikke har testet skærmen ved køb! :)
Selvfølgeligt ombytter de ikke en skærm, uden at forsøgt reparation først. -- Det ligner at panelet har fået et slag på en eller anden måde? Jeg kender en som havde samme problem med et 55". Det blev dog ombyttet på stedet? -- - Sometimes the only sane answer to an insane world is insanity Er der onsite service på sådan en skærm? Det ligner ikke en af deres Signage displays. Altså skærme til digital skiltning. Med det sagt, så har de selvfølgelig aftaler på plads med de forskellige servicecentre. Da fragt er dyrt, vil servicecentrene altid forsøge reparation på adressen om muligt. Der det ikke muligt må det køres ind på værksted. Jeg forestiller mig det er ServiceCenterGruppen (også kaldet ServiceBroker) eller InfoCare der har hentet dit TV.
Det er pisse ærgerligt at det ikke fungerer out of the box, men det kan jo desværre ske. Det er super uheldigt du har fået et defekt TV, og endnu mere uheldigt du ikke bemærker det før nu. Jeg havde ikke kunne vente så længe med at pakke det ud og få det testet.
Men der er desværre ikke noget at gøre. Du må vente :( -- - Indsæt signatur - #3, spot-on. Da jeg tastede serienummeret ind på LG-hjemmeside kom den op med at skærmen var dækket af on-site service, det bekræftede de også da de skrev tilbage til mig, men da reparatør kontaktede mig, sagde de at det ville blive hentet, og det er det så lige blevet for halv time siden.
Vi krydser fingre og ærger os over at stuen og væggene ikke blev færdige noget før, men når man ikke er den store handymand, så kan selv en lille ombygning være uoverskuelig, he he. -- 4960X, Rampage IV, GTX1080Ti, 16GB RAM, SAMS 500GB SSD, RM850, Air 540 NH-U12P,
.......LG 34UM95-P..
Mail: [email protected] 0# det ligner lidt der er sat noget Demo mode til på skærmen som gør den er splittet på midten for at vise hvor "skarp" den her skærm er..
Tjek i menuen og se om den er sat op som Demo, ellers er det desværre en reparation. Det er jo ikke powers problem du først pakker produktet op 8 måneder efter du har købt det. -- #1+5, jeg er ikke sikker på jeg forstår jeres svar. Jeg bebrejder ikke Power noget, hverken at skærmen er gået i stykker nu, eller at der skulle være noget ekstraordinært ved at jeg først pakker den ud nu. Som sagt har vi bygget om, så det er min sag. Der findes ikke en "demo" menu på denne skærm. Så det noget der er sat op i servicemenuen, og den har jeg ikke adgang til.
-- 4960X, Rampage IV, GTX1080Ti, 16GB RAM, SAMS 500GB SSD, RM850, Air 540 NH-U12P,
.......LG 34UM95-P..
Mail: [email protected] Hej
Jeg har oplevet lignende fejl på mit LG 49"
Det blev repareret. Nyt bundkort/printplade(?)
Det er vel 1 år siden nu og virker fint.. -- #6 Forstår ikke dit opslag generelt. (Bemærk, ikke for at trykke på nogle nerver)
Du stiller et spørgsmål uden egentlig at stille det, for at lukke lidt galde ud, fair nok! :)
Jeg syntes behandlingen fra LG tildels er fair, hvis On-Site service er en del af supportaftalen, så skal de bedst muligt forsøge at løse det hjemme ved dig, og ikke bare afhente skærmen.
Men ud fra det du skriver i de sidste 5 linjer, så er det lidt underordnet hvor meget/lidt skærmen har kørt, du har haft den i omkring 8 måneder.
Fejlen kunne have været konstateret indenfor 1-2 dage, og så kunne Power ombytte den med det samme, helt uden at LG skulle indblandes.
Sammenligning af pærer og æbler her:
Mine dæk har kun kørt 100km, men du siger de skal skiftes?!
Jaaaa, måske kun kørt 100km, men de er tilgengæld også 10 år gamle og fuldstændigt mørnet væk! :)
Glemte at skrive i #1:
Jeg har set fejlen før, typisk har det været displayet, men det er vidst lidt forskelligt! :) -- Sidst redigeret 21-11-2019 11:41 Hvorfor ikke køre en reklamationssag gennem Power?. Så skal de komme op hente tvet uden beregning. Medmindre det er forholdsvismæssig dyrere et erstatte det, er det jo dig der bestemmer om du vil have et nyt eller få det repareret. -- #9 - Der er vist lige et par ting vi skal gennemgå her :P
Forhandler står ikke for afhentning. Hvor har du det fra?
Den diskussion har jeg haft med mange kunder gennem årene. Visse kunder gik sågar så langt som at kræve, at der blev sendt en tekniker ud, som pillede skærmen ned fra væggen. En enkelt kunde krævede endda erstatning for, at han, under afmonteringen fra væggen, ridsede hans TV-bord. Han mente ikke det var hans ansvar at afmontere fra væggen, og krævede derfor erstatning for bordet, samt kompensation for den tid han havde brugt på afmontering/indsendelse.
Kunde kan som udgangspunkt bestemme reparation eller ombytning, med mindre en ombytning vil have uforholdsmæssigt store omkostninger.
Hvad 'uforholdsmæssigt' dækker over, varierer fra sag til sag, det er der intet endegyldigt svar på. Men vi kan vel godt blive enige om at et nyt 65" TV er en uforholdsmæssig stor udgift i forhold til en reparation, som ikke koster forhandleren noget, da produktet er under garanti fra producenten.
Gudskelov for at forhandlerne ikke skal køre ud og hente folks produkter! Så ville der satme ikke eksistere mange webshops i Danmark :P -- - Indsæt signatur - OPDATERET.
Julefreden er genoprettet. LG har haft hentet min skærm, skiftet panelet, leveret skærmen tilbage, og nu står det her i stuen med et fantastisk billede på. Selv konen er imponeret og vi indviede det lige i går med alle 3 x Ringenes herre film. -- 4960X, Rampage IV, GTX1080Ti, 16GB RAM, SAMS 500GB SSD, RM850, Air 540 NH-U12P,
.......LG 34UM95-P..
KÆFT i har for god tid hvis i kan se 3x ringenes herre film på 1 dag ?? vare de ikke 3+ timer stykket?! ??
Men fedt det kom tilbage og virkede :) --
Ha ha. Ja. Startede i går formiddags kl.9..og var færdige sent i går aftes. Mega hyggeligt. Nu bliver stuen bygget færdig og så kommer der også en væsentlig opgradering af mig anlæg, fra "gammelt". 7,1, til noget moderne 5.1.4. med Atmos :-) -- 4960X, Rampage IV, GTX1080Ti, 16GB RAM, SAMS 500GB SSD, RM850, Air 540 NH-U12P,
.......LG 34UM95-P..
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|