webshoppen er forpligtet til at betale en evt fragt. Dog er det nu et tv du vil købe, og der har alle prodcenter kørende service. så du ringer blot til producenten og så sender de en mand for at lave det. dette gælder for alle tv over 37".
Husk dog at sende give forhandleren besked om at der er en fejl, samt sende dem en fejl beskrivelse, og fortælle at du kontakter producenten for at få sagen løst ( det er hvad de aalligevel vil bede dig om.)
Men hvis du ikke kontakter dem og beder dem om at registrere dder er en fejl, står du dårligt i forhold til antal reperationssforsøg hvis der skulle opstå flere problemer. det tæller nemlig kun hvis du har informaret forhandleren.
husk at gemme mailen og deres svar.
Du behøver ikke gemme kassen, den kan dog være praktisk at have hvis du skal flytte med tv'et.
De samme ting også for almindelige butikker.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
Så hvad enten det er Sony, Samsung, Panasonic osv, så sender de simpelthen en person ud og henter dit tv på adressen? Det er jo perfekt, tak for hjælpen :)
--
#2 Lige meget om det er en stor eller lille ting, så er købsstedet forpligtet til at afholde udgifter for transport til og fra dig. Jeg ved det er sådan med varer købt over nettet.
Om det også forholder sig sådan med varer købt i en fysisk butik ved jeg ikke. Faktisk tror jeg også forretninger skal afholde udgiften selvom man bare har været i Elgiganten og f. eks købt en billig defekt mus til 150 kr.
--
Slettet jfr GDPR
Ja, forhandleren skal betale fragten af produktet HVIS produktet fejler. Derfor kan forhandler sagtens kræve, at du betaler fragten for at sende produktet ind. Hvis der så er en fejl på produktet som er dækket af reklamationsretten, skal du selvfølgelig have fragten tilbagebetalt.
Man kan ikke kræve at forhandler betaler porto forud. Men man kan kræve porto tilbagebetalt, hvis produktet viser sig at være defekt, og dækket af reklamationsretten.
Med andre ord.
Du kan ikke kræve at forhandler lægger ud for fragten.
--
Nu uden signatur :O
Tilføjelse, som jeg ikke nåede at få med, da HOL fik en server error...
Men heldigvis, når det gælder især TV, så har de forskellige servicepartnere folk til at køre ud og hente tingene rundt omkring i landet. Alt efter hvad producent det er, kan der være forskellige servicepartnere. Men når det er TV er det som regel Infocare der håndterer garantireparationer. I sjældne tilfælde også Servicecentergruppen som også hedder Servicebroker. Men fælles for dem er, at de kører ud til både kunder og forhandlere og henter/afleverer :)
--
Nu uden signatur :O