Alt andet brug sker det ikke?
Hvilket kabel bliver brugt og længde på kabel?
Har du en bærbar du kan teste fra?
--
#1 altså de 2 linjer forsvinder hvis jeg sætter den på 60hz i nvidia kontrol panel. Men hvis jeg sætter den på 100-120hz, så dukker de
irriterende linjer lige pludselig op og driller mig endeløst.. Jeg har
både et dacota platinum og belkin 8k60hz kabel på henholdsvis 1m og 2m.
Bærbar har jeg desværre ikke noget af lige pt men hvad kan den hjælpe
med da?
#2 Der er desværre ingen IGPU på min processor så jeg har kun 2 rtx 3000 kort til rådighed..
--
ryzen 3600
rtx 3090 suprim x
32gb @ 3600mhz
corsair hx1000i
Hvad hvis du sætter den til 1440p 120hz i Nvidia panelet sker det samme så, eller det kun ved 4K 120hz?
--
Bundkort: MSI B450 Mortar Max. CPU: Ryzen 7 3800X. Ram: 32gb 3200Mhz. GFX: 6900XT Red devil. Køler: NZXT Z63. Kabinet: Corsair 280x (mATX)
#4 Det er også prøvet uden succes..
--
ryzen 3600
rtx 3090 suprim x
32gb @ 3600mhz
corsair hx1000i
#3 For at prøve fra en anden kilde af, se om det er samme problem
--
Hvilket HDMI kabel bruger du? Hvis det virker fint ved 60HZ kunne det tyde på at du løber tør for båndbrede.
--
i7- 9700K | Asus Z390 Prime | EVGA RTX 2080 | 16gb corsair lpx ram | 500gb Samsung 960 EVO | 1 TB Kingston NVME | Corsair RM750X | Lian Li Lancool 2.
#5 Prøv at slå Freeync på tv'et fra, samt ændre på truemotion indstillingerne på tv'et
Hvor lange er dine hdmi 2.1 kabler?
--
Bundkort: MSI B450 Mortar Max. CPU: Ryzen 7 3800X. Ram: 32gb 3200Mhz. GFX: 6900XT Red devil. Køler: NZXT Z63. Kabinet: Corsair 280x (mATX)
--
Sidst redigeret 25-03-2021 22:12
Hvis jeg skulle gætte ville jeg gætte på indgangen på TVet der er defekt.
Sker det samme når du prøver andre indgange i TVet?
--
- Indsæt signatur -
#6 Jeg ser om jeg kan låne en bærbar og blive lidt klogere på det xD
#7 Det er 8k 60hz kabler i den dyre ende, så båndbredden burde være der.
#8 Der er desværre ikke freesync på mit tv, men har prøvet at slå g-sync fra, gjorde intet. Kablerne er 1-2 meter, så burde være helt fint.
#9 Jeg tænker også det er noget med tv'et, men jeg har prøvet 2 af de andre hdmi udgange og "herlighederne" var der stadig :) Måske B9s ikke har kunne klare 4k 120hz, tror motoren er lidt mindre end c9 og op.
--
ryzen 3600
rtx 3090 suprim x
32gb @ 3600mhz
corsair hx1000i
Hvad er din farvedybde og format sat til? Kan være den skal have noget chroma subsambling før at virke og ikke RGB.
--
i7- 9700K | Asus Z390 Prime | EVGA RTX 2080 | 16gb corsair lpx ram | 500gb Samsung 960 EVO | 1 TB Kingston NVME | Corsair RM750X | Lian Li Lancool 2.
Hvis dit B9s er ligesom mit CX så er din hdmi 2.1 port begrænset til 40GBps men burde stadig være nok.
#10 Fik du prøvet at ændre på Trumotion instillingerne?
--
Bundkort: MSI B450 Mortar Max. CPU: Ryzen 7 3800X. Ram: 32gb 3200Mhz. GFX: 6900XT Red devil. Køler: NZXT Z63. Kabinet: Corsair 280x (mATX)
--
Sidst redigeret 26-03-2021 15:17
#11 Den har stået på RGB og og 8bpc, jeg prøvede og skifte til Chroma, men det gjorde ikke rigtig noget.
#12 Efter lidt læsning så kunne det godt tyde på at b9s og c9 har de fulde 48 GBps, så nej det burde bestemt række. Jeg prøver truemotion når stregerne er der igen, de valgte at forsvinde for lidt tid siden. Det sgu ikke til at blive klog på.
--
ryzen 3600
rtx 3090 suprim x
32gb @ 3600mhz
corsair hx1000i
#10 - Hm, der er nok ikke så meget at gøre så, det lyder som om du skal have et andet mainboard sat i dit TV. Hvis du tager fat i forhandler, så kan de som oftest arrangere et besøg af en autoriseret reparatør (på deres regning da det er dækket af garanti (LG betaler) og reklamationsret (forhandler betaler)).
De sender ofte servicepartnere ud til TV over en fastsat størrelse. Det er forskelligt efter producent hvordan de gør det, men mange kører ud og fikser/bytter på stedet fremfor forsendelse. Det er for risky med fragten, så der kommer bare en tekniker ud med et nyt mainboard eksempelvis.
Kontakt forhandler, bed dem oprette en sag med den servicepartner der servicerer LG. Jeg mener det er Service Center Gruppen der håndterer LG i Danmark. Men du skal bede forhandler booke det, så det er en reklamationssag, da du er bedre stillet i så fald. Og det kan de sagtens. Hvis de beder dig om at gøre det selv, det kan man også sagtens, så få det på skrift fra dem.
--
- Indsæt signatur -
#14 Det kan godt være det er det som det ender med. Jeg har fundet ud af at når de 2 artifacts linjer kommer på skærmen, så kan jeg bare slukke og tænde for tv'et igen og det er væk, så går der måske 1-2 dage før det er tilbage og jeg skal slukke og tænde igen.
Nå, men jeg har bestilt en pc skærm med DP, så hvis alt er fint med den skærm, så må jeg lige hive fat i forhandleren og høre mig ad ang. tv'et.
Og tak for svarene, det så fedt.
--
ryzen 3600
rtx 3090 suprim x
32gb @ 3600mhz
corsair hx1000i