Det var helt samme oplevelse for mig. Min order var gået igennem 2 minutter efter de var lagt på deres side, og jeg fik så en røver om at jeg selvom at have bestilt hurtigt lå langt bag i køen fordi der var som som havde forudbestilt dem osv.. Jeg annulerede min ordre og lagde en hos Komplett istedet. Handler ikke hos Føniks længere, med mindre de har varen på lager i butikken.
--
Tjekkede egentlig trustpilot først - da jeg ikke har handlet der før. Men det er åbenlyst at de fjerner de dårlige anmeldelser - i hvertfald med de svar jeg har fået tilbage...
--
Der er mange som ikke handler der.
Kundeservice et ikke noget se kender til.
Men hvert år er der nye unge mennesker, som bevæger sig ind i IT verden og falder ned i deres spindelvæv af tågesnak og bortforklaringer.
--
Asrock Z370 Extreme4 - I5-8600K - NZXT Kraken X62
Ripjaws 2x8gb 3200Mhz CL14
Asus 1080 Strix A8G - Acer XB271HU
Adata XPG SX8200 Pro 1TB
Find du dig hellere et andet sted at handle.
Ellers et fint svar at få smidt i ansigtet (ironi inklusiv).
--
Jeg har aldrig haft problemer med Føniks
--
Jep, er fanget i samme situation. Jeg er overbevist om at grunden til udsættelserne er at de meler deres egen kage først.
Jeg bestilte 5600x ved Føniks day 1, men den bliver hele tiden skudt i leveringstidpunkt. Sjovt nok kommer der prebuilt systemer med 5600x og 3070 på lager i en af deres butikker næsten hver dag. GG
Aldrig mere preorder hos Føniks!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg kunne fint vente hvis de bare gad at dele nogen informationer ...
jeg har skrevet med deres chat , om de kunne dele hvor mange bestillinger der var før min , så jeg kunne vurdere om det var realistisk at jeg fik en 5600x med næste sending .. det må trods alt være relativt nemt at slå op i en database.. det kunne de ikke ... okay fair nok , den slags tal er de i deres gode ret til holde for dem selv .. så spurgte jeg om jeg så fra Føniks side af kunne få en vurdering om det var realistisk jeg fik med næste sending ... det ville de heller ikke ...sammenholdt med at de heller ikke ved hvor mange de får eller hvornår , så annullerede jeg for 3 gang på 2 måneder en ordre ved dem .
deres kundechat viser minus interesse i deres kunder og giver kopieret one-liners til spørgsmål som har taget tid at stille på en ordentlig måde . Jeg havde en bestilling ved El-giganten hvor jeg blev informeret bedre , og i god tid .
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. whaaaaaaat, jeg har en bestilling fra Elgiganten fra launch dag med et 3080'er, der står stadig at jeg får det d. 21/9, hvilket jeg også fik sms om, mens de skrev de havde massere på lager.
Eneste information jeg har fået siden er at de trak porto på mit dankort (må man ikke), og hvis man ringede ind fik man længe dagens løgnehistorie om hvornår de ville levere, indtil de gik over til bare at sige til januar. Man skal i øvrigt sidde mindst 15 minutter i telefonkø for at få dagens røver.
(Og man skal nok være pænt blank for at tro de leverer tusindvis af kort til januar)
Det kan da på ingen måde være værre kundeservice end det.
--
Jamen det er da forfærdeligt . Jeg er sgu heller ikke ude og give Elgiganten 5 stjerner eller noget . Jeg siger bare at min seneste oplevelse med Elgiganten var bedre end min oplevelse med Føniks , og det siger jo ikke så lidt .
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Kæft de er nogle retardoer hos Føniks. Viste ikke at de havde CPUér til deres egne builds.
De har aldrig haft muligheden for at få ret mange CPUér, ren reklame for deres lortebiks...
Dvs, der er slet ingen der har modtaget en CPU fra dem?
--
der er simpelthen gået sport i, fuldstænigt ublut, at sælge varer man ikke har. godt nok skørt at det ikke har konsekvenser.
--
Det er bare at annullere ordren hos dem. Hvis du har betalt dem penge er der selvfølgelig fuld refundering.
--
Jeg har heller ikke nogen problemer med Føniks computer, men jeg snakkede med dem om AMD RX 6800 kort og de sagde det som det var, de var ikke hovede leverandør for AMD som Proshop er, så viste jeg godt, at jeg ikke skulle lægge min bestilling der på grafikkort, men hvis man går ind på AMD.com og ser hvem de levere til i Danmark, så står Føniks heller ikke på.. men jeg var heldig at få en 5900x fra Føniks, i mens alle andre løb hen til Proshop :-)
--
Jeg havde nøjagtig samme oplevelse med Føniks, som dig. De er som skrevet før ikke leverandør af noget som helst, så hvis man vil have noget på launch dato, så er det Proshop eller Elgiganten. De har begge aftaler med Nvidia, AMD og LG, og sikkert mange flere.
Deres måde at håndtere kundehenvendelser på er kritisabelt. Lover i øst og vest, men det kommer i den grad bag på mig, at de ikke engang har fået en eneste cpu hjem endnu.
De løj forresten for mig, for de sagde at de havde fået en del Ryzen hjem på launch dato, men at jeg desværre stod bag i køen. Løgn og latin kunne jeg hurtigt regne ud.
--
Godmorgen
Ville bare lige om der er andre der har jokket i spinaten som mig, jeg går ind på hol og ser folk der brokker sig over at butikker der modtager 20-30 styk af ny generation cpu/gpu, som derefter modtager 1000+ bestillinger indenfor første minut.... Ikke engang kunne levere mig et helt sæt, jeg havde bestilt indenfor de første 5minutter og systemet viste at min ordrer var modtaget. Men jeg forstår simpelthen ikke hvorfor de ikke gav mig først. Synes selv jeg var hurtig. jeg har lagt en bestilling så nu skal de give mig en. Er fuldstændig ligeglad med at der var 1000+ før mig... Det er ikke mit problem... Det er jo som om at der er ingen steder i landet der ved hvornår de får flere, lorte butikker. De flytter bare deres levering hele tiden, man skulle tro de ikke selv vidste hvornår der kommer nye leveringer... kan ikke passe at de ikke bare lige kan sige, "Hey AMD vi vil have tusind ekstra nu."
Synes vi alle skal skrive til deres kundeservice som ikke kan give et tidspunkt, ligesom resten af landet.
Det er løgn og latin det hele. Lorte land
--
[email protected]@TC14PE- 16GB(2x8)LP CAS8@1600 - EVGA 980Ti Hybrid - z97 Ranger- 3x240GB FSeries3- 2x XL2411t - QF TK Red - EC2-A - G930
--
Sidst redigeret 09-12-2020 08:49