Kontakte Power.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Tror også at jeg står ude foran deres butik, så snart de åbner, så jeg kan få et produkt, som rent faktisk er nyt.
--
Den virker vel fint så længe den passer i socketen, du kan jo altid prøve den. Det er sikkert bare en retur vare og det er vist normalt, hvad tror du sker med de ting som bliver retuneret?
Ellers kan du måske rette de pins som er bukket. hvis de er helt smadret er det måske ikke værd at bruge tid på i forhold til at sende den tilbage til Power.
--
Ryzen 5 3600 @ 3.6GHz
GTX1060 6GB
32GB RAM @ 2400MHz
1500GB SSD 4TB HDD
--
Sidst redigeret 15-08-2020 21:08
#3 det er normalt at returvarer sælges med afslag eller som minimum bliver nævnt at det er en returvare.
--
Bøjet pins, direkte til med den
--
#3
Ville du selv tænke "nå ja, skidt pyt" hvis du købte en ny processor (eller bundkort hvis vi er ovre i Intel-lejren) og det viser sig at den ikke alene er brugt, men der også er chance for mindre defekt i købet (i.e. de lettere bukkede pins), og såfremt man forsøger at returnere den, at power måske afviser returneringen pga. de bukkede pins?
Det dræber lidt formålet med at købe ting fra nyt af og jeg ville i al fald ikke selv affinde mig med det.
--
Wise men talk, because they have something to say.
Fools talk, because they have to say something.
#6 Kan sagtens forstå hvad du mener men hvor tit går dine CPUer i stykker? Altså uden overclocking osv som jo alligevel ikke er dækket under garantien.
Hvis man kunne trykke på en knap og bytte den til en ny, selvfølgelig ville jeg gøre det, men hvis jeg skulle til at tilbage med den og forklare at jeg ikke havde bukket pins men at sådan var den da jeg modtog den, og så vente på en ny hvis den ikke er på lager så ville jeg nok ikke gide det.
Garanti/Reklamationsretten varer jo kun 2 år, og det er en CPU til 1000kr. Garantien burde jo stadig være gyldig i den stand som man modtager den i men selv hvis den ikke er, så er chancen for at man ender med at skulle bruge den, ret lille.
--
Ryzen 5 3600 @ 3.6GHz
GTX1060 6GB
32GB RAM @ 2400MHz
1500GB SSD 4TB HDD
--
Sidst redigeret 15-08-2020 21:36
Først og fremmest: Lad være med at handle i Power. Der er så mange eksempler på at folk bliver taget i røven, at jeg ikke fatter at den skod-kæde stadig eksisterer.
Dernæst, retur med CPU'en og kræv købet ophævet.
--
Hvordan kan man købe en CPU, få den forholdsvis store kasse og ikke se at seglet er brudt, før man kommer hele vejen hjem? Ydermere er det en gåde at sælgeren ikke opdaget det.
Hele historien lugter en del.
--
Corsair Carbide 275R | Ryzen 3400G
XFX 5500 XT 8GB | Dark Rock Pro 4| MSI B450M
16 GB Corsair LPX 3200 MHz
Corsair CV550 | 480 GB Kingston A400
#9 Hvis den har et klister mærke på måske, eller at han troede den måske bare havde været åben men aldrig brugt, Det er vel muligt :v
--
Ryzen 5 3600 @ 3.6GHz
GTX1060 6GB
32GB RAM @ 2400MHz
1500GB SSD 4TB HDD
--
Sidst redigeret 15-08-2020 21:38
Synes stadig hele historien lugter lidt for meget. Måske for at udstille Power? Helt ny bruger og kun postet i én anden tråd.
--
Corsair Carbide 275R | Ryzen 3400G
XFX 5500 XT 8GB | Dark Rock Pro 4| MSI B450M
16 GB Corsair LPX 3200 MHz
Corsair CV550 | 480 GB Kingston A400
Jeg prøver skam ikke udstille Power, undskyld jeg er ny, det får man åbenbart høvl for.. Men det er bare princippet i, at man køber et nyt produkt og finder ud af, at produktet ikke er så nyt alligevel. Jeg har før handlet hos Power, hvilket var udemærket, sælgeren vidste dog ikke så meget om produktet. Emballagen (det klistermærke som holder processoren lukket) var lukket med et stykke klar tape, så man ikke lige umiddelbart kunne se, at den havde været åbnet før. Man kunne ellers ikke de på emballagen, at den skulle ha’ været brudt før. De bøjede pins er det der bekymrer mig og syntes bare det er øv at komme hjem og se at alt ikke er som det skal være, hvilket man jo burde gå ud fra, når man ikke får andet at vide. Hvis sælgeren havde sagt, at produktet ikke var helt nyt, så havde det været en helt anden sag.
--
Altså #1 har ramt hovedet på sømmet. Jeg ved ikke hvorfor det stadig diskuteres. Selvfølgelig skal du kontakte forhandleren, uanset hvor du har købt varen, hvis der er defekter på den.
Hvis jeg købte en bil hvor en vinduesvisker manglede, ville jeg heller ikke oprette et indlæg på Bilgalleri for at høre hvad jeg skulle gøre xD
--
- Indsæt signatur -
#13
Defekten/brugen ville jo skulle være i samme omfang i forhold til CPU'en, hvorfor at når du står ved siden af bilen og bemærker at ikke alene er det en brugt bil du har købt (som skulle være ny), men om hvorvidt du ville begynde at bruge bilen og derved risikere yderligere defekt / potentielt død bil (i forhold til de bukkede pins på CPU'en) ;p
Men rigtigt nok så er det "bare" at smide CPU'en tilbage i nakken på Power og så (eventuelt?) håbe på at de er lige så sløsede med at tage den tilbage, som de har været med at sælge den.
På nuværende tidspunkt kan de jo nemt sige at OP står for de bukkede pins, da han sikkert ikke har dokumenteret udpakning af CPU'en (hvilket vi som forbrugere jo ikke påtænker at nærmest skulle være et krav at gøre nu om dage).
--
Wise men talk, because they have something to say.
Fools talk, because they have to say something.
--
Sidst redigeret 16-08-2020 00:15
#14 heldigvis er det dokumenteret, efter jeg så den blanke tape over det “normale” klistermærke, så der burde ikke være noget der. Men ja, de får den tilbage, når de åbner
--
#15
Super, så har du i det mindste dét at kunne smide i ansigtet på dem på mandag når du returnerer CPU'en, såfremt de forsøger sig med et eller andet pis :)
--
Wise men talk, because they have something to say.
Fools talk, because they have to say something.
da man lavede 14 dages fuldt returet til fuld pris gavemen ogsaa tilgengivelse af produktet maa saelgers igen til fuld pris eller kan det ikek betragtes som samme maegnde.
med andre ord man kan ikke faa i baade hovede og roev
loven tager ikke hensyn til din personligt holdninger til dette
boejet pins er naturlig en anden sag og tyder paa at kvaliteks kontrol er gaaet hos power i denne omgang.
men vil man kunne sige et bruge produkt at sin fulde vaerdi vaerd nar man retunre saa er det altsaa samme regel naar man koeber den
Jeg ville retunere den med det samme pga de boeje pins
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury Jeg har intet problem med at købe hardware der er brugt af en anden bruger/kunde, så længe jeg stadig har samme mulighed i forhold til garanti/reklamationsret. Men det er klart at produktet skal ikke være defekt eller på anden måde beskadiget. Mig behøver de ikke at gøre opmærksom på at det er en returvare, så længe ovenstående beskrevet er gældende.
Tror næsten 50% af mine købte bundkorts igennem tiden har været brugt tidligere da de ikke har været forseglet, hverken uden på eller inden i den antistatiske pose.
Men det kan sagtens være at Powers undersøgelser af returvare ikke er tilstrækkelig, og så er det selvfølgelig bytte til (nyt).
--
R5 3600X | Asus B450-F STRIX | G.skill 16 gb 3600 mhz cl. 15 | Asus Geforce 2070 Super | Corsair 750W | 1 TB Samsung SSD | Asus 27" 1440p 144 mhz |
#13 naturligvis opretter man ikke en tråd det mest logiske sted som f.eks bilgalleri, nej alt skal køres igennem hol først.
--
!AMD HAS RYZEN
Hvofor skal folk herinde stille spørgsmålstegn til, hvorfor folk spørger herinde om forskellige ting.
"Du skal da kontakte forhandler". Javist, men nogen har behov for at høre hvad andre vil gøre i en given situation. Deraf navnet "forum".
Svar folk. Hjælp dem.
--
Kan man overhoved åbne en Ryzen æske, uden at det ses tydeligt?
--
Asrock Z370 Extreme4 - I5-8600K - NZXT Kraken X62
Ripjaws 2x8gb 3200Mhz CL14
Asus 1080 Strix A8G - Acer XB271HU
Adata XPG SX8200 Pro 1TB
#20
Enig. Nogle af de ting jeg finder voldsomt irriterende ved hol.dk. Flok arrogante bedrevidende folk. Lad dog være med at svare hvis I ikke kan hjælpe manden.
#0
Det er selvfølgelig ikke i orden. Den skal afleveres tilbage ASAP.
--
#22 Og hvad skulle HOL kunne hjælpe med? Inden manden udstiller Power, så burde han have kontaktet dem og forelagt dem sagen, hvis han vitterligt har modtaget en CPU der har været åbnet OG ydermere har bukkede pins og at han intet har set i butikken (jeg ville personligt have opdaget med det samme hvis kassen havde været åbnet!
Og ja, jeg stiller mig i den grad tvivlende overfor hans historie - især når han som helt ny bruger udstiller Power på den måde. Hverken du eller jeg ved om han "er sendt i byen" af en konkurrent.
--
Corsair Carbide 275R | Ryzen 3400G
XFX 5500 XT 8GB | Dark Rock Pro 4| MSI B450M
16 GB Corsair LPX 3200 MHz
Corsair CV550 | 480 GB Kingston A400
#21 Nej. Det vil jeg ikke mene at man kan.
--
Corsair Carbide 275R | Ryzen 3400G
XFX 5500 XT 8GB | Dark Rock Pro 4| MSI B450M
16 GB Corsair LPX 3200 MHz
Corsair CV550 | 480 GB Kingston A400
#23 Har du aldrig købt en vare i et supermarked, hvor du først hjemme opdager, at udløbsdatoen er overskredet? Ser ikke rigtig problemet i, at den pågældende butik bliver nævnt. Power har heller ikke ligefrem det bedste ry ej heller det reneste mel i posen.
--
#25 Jo da. Og har også stødt på varer, hvor emballagen har været gået i stykker eller brudt. Disse varer har jeg ikke taget med hjem.
--
Corsair Carbide 275R | Ryzen 3400G
XFX 5500 XT 8GB | Dark Rock Pro 4| MSI B450M
16 GB Corsair LPX 3200 MHz
Corsair CV550 | 480 GB Kingston A400
--
Sidst redigeret 16-08-2020 23:26
#23
Og du har ingen beviser for, at han er kommet for kun at udstille Power.
Svar personen og hjælp.
Det er simpelt.
Jeg ser dette ske for ofte, imod gæster, nye brugere osv.
Folk opretter sig netop for at få hjælp. Jeg har selv gjort det på hovedfi f.eks. Skal jeg så have samme besked hvis jeg søger hjælp? "Du er ny, smut med dig".
Hol er okay at best. Med de garvet brugers attitude, så trækker I godt nok siden nedad.
--
Lad os bare lukke den her, jeg har fået mine penge tilbage, fyren i service gik ud bag en dør og snakkede med en af de andre, hvortil jeg kunne høre, at den anden fyr sagde, at den bare skulle retur, da han sagtens kunne se, at den var gal. Fin service, hurtig retur. Syntes mit indlæg er stukket lidt af.. Og blot til info, kunne man umiddelbart ikke se, at den var brudt, før den var i det rigtige lys.
--
Og lige sidste tilføjelse. Jeg er faktisk ligeglad med, om det havde været hos en anden kunde før mig, hvis blot tingene var i orden inde i æsken, hvilket de ikke var.
God mandag til alle.
Mvh.
--
#28 så skulle du nok have startet med at tage ned i power inden du oprettede en tråd herinde, hvis de nægtede at tage den retur eller andet ville det være logisk at rådspørge sig herinde.
Men super det gik som det gik, hvilket det gør i de fleste tilfælde.
--
!AMD HAS RYZEN
De ting folk returnere fordi ikke af en eller anden grund ikke levede op til forventningerne. Dem pakker forretningerne jo om og sælger den som ny vare igen. Jeg har da købt en mp3 spiller i Bilka som var proppet med musik, den var næppe fabriksny.
--