Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Processor
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

RMA dirkete hos AMD, nogen erfaring.

Af Semi Nørd don purse | 17-02-2010 06:15 | 1912 visninger | 14 svar, hop til seneste
Hej Har en CPU ( x4 2.3GHZ ) som har vist sig at være ustabil, idet den kun kan installere Win7 når jeg sætter HT ned til den kun køre 1GHZ. Når den har insatlleret Win7 og jeg sætter det hele til normalt, så fryser den igen uden på skrivebordet ( hakker meget idet og sætter sig tilsidst fast ). Jeg har købt en ny CPU og nu køre det hele perfekt. Jeg har desværre købt den ustabile CPU hos Getmore og de er vist gået konkurs og startet op i et APS istedet. Jeg kan se at man kan reklamere hos AMD selv, der skulle gerne være 3års garanti på sådan en CPU, det står der på pakken. Nu går mit spørgsmål på følgende. Kan det lade sig gøre at få noget igennem den vej hos AMD, nogen som har noget erfaring med det? Mvh Christian
--
I have had ZEPTO LAPTOPS so i can handel anything.
#1
Michael
Gæst
17-02-2010 07:44

Rapporter til Admin
Det lyder nu mere som et defekt bundkort. Har du prøvet med en anden CPU?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#2
Yoda626
Maxi Supporter
17-02-2010 09:23

Rapporter til Admin
det burde være muligt, kan nok gøres igennem deres hjemmeside, husk nu lige at det ikke er en oem du har købt, da der så ikke er nogen dækning.
--
#3
Lars.1979
Semi Supporter
17-02-2010 10:38

Rapporter til Admin
Getmore skal tag imod din RMA selv om de er "skiftet" til APS. http://www.comon.dk[...]
--
#4
[Knixe]
Ultra Supporter
17-02-2010 10:47

Rapporter til Admin
#1 What? Læser du overhovedet hvad han skriver?
--
Cheap Tricks User - http://blog.knigges.dk[...] "I got a message for all you fucking haters out there. Alright, bro? Alright, Browskies?"
#5
DonM
Monsterbruger
17-02-2010 11:03

Rapporter til Admin
#2 Er du sikker på det? Mig bekendt betyder OEM vel kun at der ikke ydes support.. De kan vel ikke løbe fra garantien, hvis produktet har en defekt?
--
/Don M. www.jit-besked.dk[...] - Send sms'er til så mange du vil - på een gang
#6
Yoda626
Maxi Supporter
17-02-2010 11:45

Rapporter til Admin
jo 3 års garantien dækker ikke hvis det er oem, noget jeg tjekkede grundigt for 2 år siden, tror ikke de har ændret deres regler.
--
#7
don purse
Semi Nørd
17-02-2010 14:45

Rapporter til Admin
#1 hvis du ikke orker at læse mit indlæg, vil jeg gerne oplyse dig om at det var CPUEN det var galt med. #2 den er købt i en orignal æske fra AMD med stock-køler. #3 Har læst det nu, men det ser stadig ud som om nogle kommer i klemme. Prøver at fejlmelde her på AMD´s side. http://onlineservices.amd.com[...]
--
I have had ZEPTO LAPTOPS so i can handel anything.
#8
don purse
Semi Nørd
17-02-2010 14:53

Rapporter til Admin
#2+5+6 Det er noget om det med OEM, læs her. PIB/WOF Processor Online Warranty Service AMD only requires an AMD Processor In A Box(PIB) or AMD PIB Without Heatsink/Fan product to be registered if the product requires a Processor Warranty Return Request. Please Note: 1. This service is not available to customers who have purchased an AMD OEM/Tray processor. OEM/Tray Processor must be returned to the point of purchase. This web site works best under Microsoft Internet Explorer 5x - 6x.To download Internet Explorer please visit
--
I have had ZEPTO LAPTOPS so i can handel anything.
#9
*THILE*
Monster Nørd
17-02-2010 15:40

Rapporter til Admin
Du oplyser at din cpu var med køler, og hermed en "in a box" version. Så du skulle være dækket ind.
--
Nerd is just a word used by people who can't pronounce intellectual. * GA-MA790FX-DQ6 ** 8GB-DDR2 ** 4800+ ** Geforce 8800GTS ** Audigy 4 *
#10
Spagme
Ultrabruger
17-02-2010 15:48

Rapporter til Admin
Vil lige oplyse at jeg har fået et bundkort tilbage fra getmore, købt omkring midt i dec. måned, sendt ind i omkring starten af februar og kom tilbage nu her, igår. Så kan altså lade sig gøre, tror nu stadig at jeg bare var en af de heldige.
--
#11
don purse
Semi Nørd
17-02-2010 19:51

Rapporter til Admin
#9 + #10 Prøver at reklamere hos AMD, så ser vi hvad der sker. Vender tilbage når jeg ved noget. mvh Christian
--
I have had ZEPTO LAPTOPS so i can handel anything.
#12
Yoda626
Maxi Supporter
17-02-2010 20:08

Rapporter til Admin
du kan aflæse direkte fra cpu'en om det er oem, skriv hvad der står.
--
#13
don purse
Semi Nørd
26-02-2010 14:02

Rapporter til Admin
UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE Jeg sendte CPU tilbage til RMA og det viste sig at være i holland. Prisen for at sende sådan en pakke er 204kr som jeg synes er vildt dyrt. Den blev af sendt den 22 feb. og de havde den i holland den 24 feb. Nu har jeg så fået svar tilbage i form af 2 mails. Først denne: Dear Mr. Nielsen This is a confirmation notice from AMD Global Customer Care with regards to Cross Ship Warranty Request RMA# 2000070336. for your AMD retail packaged Processor(s) in a Box. Product Serial# Result __________________________________- ____________________________ HD960ZWCGDBOX 1041404L70151 RETURN RECEIVED This is to confirm receipt of your defective product which you shipped back to us as part of the Cross Ship Warranty Replacement. This completes this transaction and we thank you for your business. Best regards, AMD Global Customer Care. og ca. 25min. senere Dear Mr. Nielsen This is a confirmation notice from AMD Global Customer Care with regards to Warranty Request RMA# (2000070336) for your AMD retail packaged Processor(s) in a Box. Product Serial# Result __________________________________- ____________________________ HD960ZWCGDBOX REPLACEMENT SHIPPED The replacement product for your warranty claim is now ready to be shipped. You will receive this replacement product in approximately 1-5 business days. We thank you for your business. Best regards, AMD Global Customer Care. Så det ser ud til at de også har fundet den defekt og at de har sendt en ombytter. Nu håber jeg så bare at de lever op til det de skriver at man kan få pengene tilbage eller også sender de en bedre CPU. Husk på at jeg har givet 204kr for at sende den, det skal godtgøres på en eller anden måde. Jeg vender lige tilbage når jeg har modtaget noget. mvh Christian
--
I have had ZEPTO LAPTOPS so i can handel anything.
#14
Dchang
Maxi Supporter
26-02-2010 14:06

Rapporter til Admin
Det ser da ud til at du får en cpu magen til. Godtgørelse skal du nok kigge langt efter, det er jo ikke AMD's skyld at Getmore er nogle hustlere.
--

Opret svar til indlægget: RMA dirkete hos AMD, nogen erfaring.

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning