Det korte svar er nej.
Det eneste du kan gøre er at fortryde købet og så købe den igen..
--
Nej du kan ikke RMA pga. Dell's pixel potitik, men du kan lave en fortrydelsesret på varen, og så prøve igen næste gang der kommer et tilbud. Husker jeg rigtigt skal der være mindst 5 døde pixels, eller mindst en bright pixel før du kan RMA den, men tjek evt. selv deres pixel politik.
--
Når jeg søger på den skærm på deres hjemmeside går den under Premium Panel:
Premium Panel-udskiftning
Dell Premium Panel-garantien giver mulighed for fri udskiftning af skærmen i perioden for Begrænset hardwaregarantii, hvis én eneste pixel fejler.
Så tænker at du skal skrive til der hvor du har købt den.
Har selv en Dell skærm hvor det er Premium Panel, så de skifter skærmen hvis der kommer en pixelfejl.
--
Ryzen 3600 - Arctic Freezer 34 Duo - B450 Tomahawk Max -
16 GB 3200 MHz - Palit 2060 OC - XFX XTR 550W -
Fractal Design R5 - S2719DGF 1440p 155hz
--
Sidst redigeret 16-12-2020 08:46
Tak for svar.
2# har li tjekket lidt op på det, og du har sku ret.
3# hmm det vil jeg lige tjekke op på tak for headsup :)
--
Sidst redigeret 16-12-2020 08:49
#3 Jeg mener man skal skrive direkte til Dell, hvis man gør brug af den Premium service. Det gjorde jeg sidst jeg skulle have byttet en U2515.
#4 Forhandleren beder dig nok bare skrive direkte til Dell.
--
Dell har en rigtig god pixel politik i forhold til andre producenter. Der skal ikke ret meget til før de bytter skærmen. Det gælder dog ikke for din skærm.
MEN! Hvis man køber en ny skærm, der er dækket af pixel politikken, skal man IKKE kontakte Dell for at få den byttet, også selvom forhandler måske siger det er en god ide. For det er det ikke!
Eller det er som man ser på det, for Dell sender bare en ny skærm mod at man sender den gamle retur, så man ikke står uden skærm. Men de sender en Refurbished skærm. Altså en istandsat skærm, så ikke en ny.
Derfor er det vigtigt man kontakter forhandleren, hvis skærmen er under 14 dage gammel, så man kan få den byttet til en NY skærm, med ny reklamationsret (fra forhandler) og garanti (fra Dell).
--
- Indsæt signatur -
#6 har købt den igennem Dell danmark, så det er vel Dell går jeg udfra.
Den døde pixel er ikke så slem da den sidder højt i venstre hjørne.
Faktisk ikke det store jeg vil gøre ud af det, vil helst ikke sidde uden skærm :-)
Har skrevet en mail til dem igennem hjemmesiden, så må jeg se hvad de svarer.
--
Lille opfølgning.
Har fået tilbudt en ny skærm, hvor de tager den "defekte" med, når jeg får den leveret af UPS manden.
--
Pis jeg nåede ikke at skrive før du fik fat i Dell. Jeg antager du er privatkunde.
Der er fordel og ulempe ved at bruge garantien fremfor fortrydelsesretten.
Fordele:
Du får en ombytter inden du skal af med den defekte. På den måde skal du ikke undvære en skærm i perioden. Man kalder det også swap service og mange skærm-producenter gør det.
Ulemper:
Du får ikke fornyet reklamationsret
Du får ikke fornyet garanti
Du får (sandsynligvis) ikke en NY skærm, du får en refurbished skærm.
Med ovenstående kan man så vurdere hvorvidt det kan betale sig at gøre det ene eller det andet. Heldigvis er skærmen ikke ret gammel.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 29-12-2020 15:55
#8 Har du fået bekræftet, at du ikke modtager en refurbished ifm. ombytningen?
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
#9, Så længe jeg slipper for at undvære skærmen og, får en anden uden døde pixels og fejl er jeg glad :-)
Jeg var faktisk længe om at besvare dem, da jeg havde travlt i jule tiden.
Opdatere tråden når jeg finder ud af om det er en refurbished eller "ny" :)
--
#10, er fatkisk ikke sikker, har fået en bræftelsesmail, men der står intet om refurbished eller ny skærm. Der står at de venter "reservedele" før den kan blive sendt. Prøver at give dem et kald engang i morgen :)
--
Og når du alligevel spørger, på skrift selvfølgelig, for din egen dokumentations skyld, så spørg om du får den ombyttet på garanti, eller på reklamationsret.
Det er vigtigt du får den ombyttet på reklamationsretten.
--
- Indsæt signatur -
Jeg låner lige din tråd.
Min lider af utrolig meget ips glow og lidt backlight bleed. Deres support vil have et billede af skærmen i fuld dagslys for at vurdere om det er slemt nok. Support siger selv at det skal være meget ekstremt før de ombytter. Tænker at det måske slet ikke er et problem i fuld dagslys, men stadig kan irritere mig ved alm belysning. Jeg afventer svar fra deres support og ellers ryger den bare retur. Synes ikke deres support er så large som jeg måske havde håbet på.
Det var lidt nemmere da jeg dengang skulle ombytte min Asus skærm hos proshop :)
--
#13+14 Yes!
Det eneste jeg umiddelbart har på skrift er: Da har jeg lavet en service sag så der sends ud en ny skærm til jer så kommer UPS og henter den gamle ca en uge efter den nye blivet levert til jer.
Det var det sidste jeg fik på min mail samtale med dem :)
--
Har lige fået en mail op Det var en Refurbished. Tak for headsup btw! :)
Mailen:
Nå booket jeg en refurbished før at ha den levert hurtigest mulig. Du har mulighed at velge en New in box om du vil og men då må jeg legge ind en swap request og derefter approval booke den ind og det er lit lengre process at få det levert til jer.
Det kan nemlig ta op til 3 uger før det er levert til jer.
Jeg kan dokk garantera normal ''As new out the box'' functionality og lifetime på våres refubished skærmer og.
Vil I at jeg legger ind en førespørsel før en swap istedenfør?
Hvad ville i gøre? Skal jeg spørge efter en ny ?
--
Klart en ny.
I øvrigt, blot til info, så er det en ret at bede om en helt ny i de tilfælde, hvor det er reklamationsretten, som man benytter:
https://taenk.dk[...]
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
--
Sidst redigeret 03-01-2021 04:03
Hey, jeg prøvede at få en ny " new out of box" men blev ikke godkendt til dette pga deres pixel policy, men jeg kan stadig få en refurbished skærm.
Ved ikke helt, hvad jeg skal gøre her.
Sådan en refurbished skærm er det helt no-go.
Har også fået mulighed for at låne en skærm af en af ven, hvis jeg vil sende den tilbage. Også købe en ny.
Er sku glad for skærmen, men har aldrig betalt så "meget" for en skærm, så det er lidt nedern den har en død pixel, og jeg kun kan få refurbished hvis jeg ville lave en exchange med dem.
--
Det er lidt ringe synes jeg, at de først lover i #17, at du godt kan få en helt ny, for så at du ikke kan få det alligevel.
Jeg ville returnere varen på returretten, hvis du kan, og få det fulde beløb retur (find ud af, hvor lang returret, de har).
Og så købe en ny i stedet.
Ja, det er træls for alle parter. Men synes heller ikke det er rimeligt, at du skal acceptere en refurbished eller en skærm med pixelfejl, når det ikke er pebernødder, den har kostet.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
--
Sidst redigeret 04-01-2021 14:53
#21 Syntes også virkelig det er ringe.
Har lige læst et sted på dell om jeg kun har 14 dages returret, sådan den frist er vist løbet.
Har lige snakket lidt frem og tilbage med dem, og jeg muligvis muligheden for 30 dages returret fordi jeg har en sag med deres tekniske support.
Men hvis jeg bliver afvist de 30 dages returret, er sådan en refurbished skærm stadig i samme stand som en helt ny?
--
#17 - Det var så lidt. Det er helt normalt det er refurbished enheder man får.
Det er også fair nok, når man får ombyttet på produdentens garanti (ikke reklamationsret).
Men du skal ikke "nøjes" med en refurbished, jeg synes du skal lade handlen gå tilbage og købe hos en anden forhandler i stedet. Det er givet vis lidt dyrere, men servicen kan næsten kun være bedre :P
--
- Indsæt signatur -
Sidste update regner jeg med :)
Efter lidt snak med deres tekniske support om returnering og lidt vente tid, er jeg blevet godkendt til en helt ny swap.
Venter på en mail fra deres swap team, hvor jeg skal godkende specifikationer på produktet, hvorefter den vil blive booket til producering og sendt.
Glad for jeg ikke endte med at skulle returnere skærmen, og takker for jeres hjælp! :)
--