Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Computerskærme
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Kundesupport fra Samsung - nægter reparation/RMA?

Af Gæst Åge Karlsen | 15-12-2012 15:10 | 5144 visninger | 14 svar, hop til seneste
Håber I kan være behjælpelig med mit problem. Det drejer sig om en Samsung-fladskærm, UE40D5700RS (model code: UE40D5700RSXZG) - altså en 40 tommer LED-skærm, som i mit tilfælde er købt 10 kilometer syd for den danske grænse. Den har fået en meget "grov" pixelfejl, et stort kryds på tværs af skærmen, efter at have kørt problemfrit siden april i år. Samsungs kundesupport var meget tvivlsom, da jeg ringede ind for at fejlmelde den - med ønske om onsite RMA. De ville ikke afhente skærmen, da den var købt i Tyskland. Forhandleren i Tyskland hævdede ellers netop, da der var fuld garanti i Danmark. Og hvis jeg selv indsender den, vil de ikke garantere, at de kan skaffe komponenterne. I så fald vil jeg få en defekt skærm retur. Kan det virkelig være rigtigt at få en sådan behandling? Jeg håber, andre her på siden har erfaring med min problemstilling - og evt. har gode råd til den videre proces. Jeg føler mig virkelig "kørt over" af Samsung og har på ingen måde forventet en så grov behandling. Hvad bør jeg gøre?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
Bikerjens
Monsterbruger
15-12-2012 15:12

Rapporter til Admin
Altså.. Har de ikke kun 1 års GARANTI i Tyskland..
--
i7 3970X @ 5.2 GHz 7970 @ 1200/1600 (Fail) Samsung 840 Pro 512GB Custom H2O
#2
Åge Karlsen
Gæst
15-12-2012 15:15

Rapporter til Admin
@Bikerjens: Det har du ret i, men den er jo stadig inden for garanti.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#3
Mion
Semi Nørd
15-12-2012 15:17

Rapporter til Admin
deres onsite rep gælder kun i DK, for Nordiske modeller, så der kan de sagtens tillade sig at sige nej. Og du skal forholde dig til tysk købelov når produktet er købt i tyskland, det vil sige, at du har en sag med butikken du har købt hos. ved at den tyske garanti gik fra 6mdn, til 24mdns reklamations ret, hvornår præcist det er sket, ved jeg ikke .... Så hvis du skal have ordentlig service, så må du tage fat i den tyske samsung service, og køre den derned, men hvis butikken stadig eksistere så start med dem. det er altid dem du skal klage til ifølge købeloven.
--
Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan.
#4
Mr. WoLF
Guru
15-12-2012 15:20

Rapporter til Admin
Det må have noget med købet i tyskland at gøre eller også er de stoppet med at have ultra god rma behandling. Har kørt med flere samsung skærme og har ikke haft problemer fra min crt 950p som havde fejl gang på gang men de sendte en mand ud for at hente den hver gang der var noget og han havde altid en ny med.
--
Mvh. Mr. WoLF Mail = fjern "del" x 2
#5
ToFFo
Guru
15-12-2012 15:20

Rapporter til Admin
Reklamationsretten er den samme i tyskland. Om du så havde taget dit TV med til Thailand er jo fuldstændig underordnet. Forhandleren i Tyskland hævdede ellers netop, da der var fuld garanti i Danmark. Ja det giver jo sig selv. Der er garanti og reklamationsret på produktet. Det kan være ligemeget hvor i verden du bruger det. Så længe du har købt det i et land der er dækket af X regler for garanti/reklamation. Men! Det er stadig dit ansvar at få det fragtet til forhandleren, hvis du ønsker at gøre brug af din reklamationsret. Både Service Center Gruppen og Infocare kan tage sig af garanti reparation af dit TV. www.servicebroker.dk[...] www.infocare.dk[...] Om de vil reparere et tv som er købt i tyskland ved jeg ikke. Du må kontakte de ovenstående servicepartnere og spørge om hvordan landet ligger. Det er jo stadig Samsung der betaler for reparationen. Uanset hvor du får dit TV repareret. Så længe det er en autoriseret reparatør selvfølgelig. Det er usandsynligt, at der ikke kan skaffes komponenter til dit tv. Det er jo ikke lavet af eksotiske komponenter fra en fjern galakse. For det første er de fulde af lort... For det andet aner de jo ikke hvad dit TV fejler, og ved derfor ikke hvilke komponenter som evt. skal skiftes. De kan ikke nægte at tage dit TV til reparation. Men de kan godt sige, at de selv vil håndtere det. Skulle det ske, at et autoriseret værksted for bl.a. Samsung TV ikke kan skaffe netop det komponent du skal bruge. Er det tilfældet, vil Samsung kreditere sælgeren for TVet. Dvs. Samsung betaler butikken de penge tilbage, som de har betalt for det TV. Forhandleren betaler så dig det beløb tilbage som DU har brugt på at købe netop det TV, eller giver dig en ombytning til et TV der er tilsvarende eller bedre, gratis. Får du et nyt TV, får du også ny garanti og reklamationsret fra datoen det nye TV er afsendt.
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Game giveaways, steam keys og andre sjove ting!
#6
smuldredusk
Supporter Aspirant
15-12-2012 15:21

Rapporter til Admin
-
--
#7
Nosa
Supporter
15-12-2012 15:30

Rapporter til Admin
Er jeg den eneste der tænker skærmen har fået et tryk og er revnet og i stedet for at skulle til at afvise kunden pga. fysiske skader. Har de nu afvist ham på at den er købt i Tyskland?
--
#8
BabaMac
Nørd
15-12-2012 16:08

Rapporter til Admin
#7 Yup, du er den eneste..
--
Vigtig viden, ligegyldig info!
#9
ReneSDK
HOL Moderator
15-12-2012 16:59

Rapporter til Admin
Jeg kunne godt tænke mig at set et billede af fejlen. Upload evt. et billede til www.peecee.dk[...] og smid linket herind.
--
FFHAU!
#10
Åge Karlsen
Gæst
16-12-2012 11:58

Rapporter til Admin
@ReneSDK: Det er ligesom en "halvt" koordinatsystem, hen over midten med en hvid eller grå streg ("prikket" x-akse), og oppe mod højre øverste hjørne ses så noget af y-aksen. Det er kommet ud af det blå. Og fjernsynet er opdateret med nyeste firmware, det hjalp ikke...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#11
tuwk
Giga Supporter
16-12-2012 12:03

Rapporter til Admin
#10 Kan du ikke ta' et billede af skærmen hvor problemet er tydeligt at se? Det vil gøre det nemmere for os at hjælpe dig.
--
i7 3770K, AsRock Z77 Extreme6, Gigabyte 7870 @ 1250/1450 MHz, 16 GB Corsair Vengence, 256 GB Vertex 4, H70 CORE m. Corsair SP120
#12
ToFFo
Guru
16-12-2012 12:17

Rapporter til Admin
#10 - Det har jeg set mange gange før. Dog oftere en lilla eller grøn streg, der spænder fra top til bund direkte ned over midten af TVet. Det er en større reparation, da panelet nok skal udskiftes. Den skal bare til reparation. Der er ikke noget at diskutere med forhandleren.
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Game giveaways, steam keys og andre sjove ting!
#13
monika
Gæst
11-01-2014 11:03

Rapporter til Admin
#12 Ang det med du siger du har set det mange gange før, jeg har problemer med mit samsung led skærm nemlig fordi det startede med en gul streg fra bund til top i højre side. sendte det ind de påstod der ikke var noget men bare opdateret den. fik den retur og en lille halv måned kom der bare en lilla streg og var blevet meget værre. Sendte det ind igen, og de påstod igen der intet var noget galt da fejlen ikke var der denne gang heller da den kommer og går som den passer den. Sendte billede med af skærmen så de skiftede led panelet. FIk dette retur men nu var den helt gal. Skærmen var nærmest hvid og endnu flere streger hen over hele skærmen næsten igen dette kommer og går altså en periodisk fejl. Sender det ind igen men igen kan de ik se noget :S nu det inde for 4 gang for nu vil jeg ha mine penge igen så jeg kan få et nyt fjernsyn. Men igen tror de ikke rigtigt på os selvom jeg har masser af billeder af mit tv med fejlen. så står med et tv de ikke ved hvad der er glat fordi de ikke tror på der noget galt med det . Sender det jo ikke ind for sjov 4 gange.. ved ikke hvad man skal stille op..:S nogen der har en ide ?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#14
Dallarbh
Monster Supporter
11-01-2014 12:15

Rapporter til Admin
Du skal nok overveje at lave en ny tråd istedet for at karte op i een der er 2 år gammel.
--
2 hænder der arbejder, er bedre end 2 millioner hænder i bøn

Opret svar til indlægget: Kundesupport fra Samsung - nægter reparation/RMA?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning