Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Computerskærme
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Pixelfejl: Er der noget at gøre?

Af Bruger SaintPauli | 09-01-2006 23:15 | 2926 visninger | 44 svar, hop til seneste
Har lige fået en ny skærm (Acer 2016ws), som jeg er ovenud tilfreds med, men desværre har den en pixelfejl der desværre er ret tydelig. Der er tale om hvad der ser ud til at være 2 sammenhængende pixels i øverste højre hjøren der konstant lyser grønt (pånær på hvid baggrund). Er der noget at gøre?
--
#1
hifreak
Ultra Supporter
09-01-2006 23:19

Rapporter til Admin
Det afhænger vel af hvordan du er dækket af garnatien nogle fabrikanter har jo en garanti der dækker alt efter hvor mange det er. Det må du kunne finde ud af ved at kontakte din forhandler.
--
May The Force Be With You.....
#2
DEVIL_DK
Mega Nørd
09-01-2006 23:21

Rapporter til Admin
er den købt online og under 14 dage gammel kan den altid sendes retur hvis du kan pakke den ned som næsten ny igen.
--
*Asus P5WD2*P4 830D*Gainward 7800GTX Golden Sample * *4x512PQI DDRII 5400*AUDIGY 2*Tagan TG 580-U15* *4x80 GB Samsung SATAII Raid 0*LiteOn SOHW-1696S-23-C*Samsung 913N 19"*
#3
SaintPauli
Superbruger
09-01-2006 23:24

Rapporter til Admin
Har lige fået skærmen idag og er derfor dækket under 14 dages reglen. Men er som sagt ovenud tilfreds med skærmen på alle andre punkter, så vil jeg helst undgå en besværlig retunering (med fare for at få en med endnu flere fejl)
--
#4
JustOne
Gæst
09-01-2006 23:30

Rapporter til Admin
jeg har selv haft en grøn pixelfejl på min skærm,jeg fik den væk ved at masserer den forsigtigt med min tommefinger,det er værrer hvis det er en helt død pixel! tror godt du kan masserer den fri som jeg gjorde!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
SkipperBent
Supporter Aspirant
09-01-2006 23:31

Rapporter til Admin
Giv den tilbage og sig du ikke er interesseret aligevel. Du har trods alt returret. Jeg tror ikke garantien dækker, så det er nok en god idé ikke at nævne noget mht. pixelfejlen :)
--
lær php asp og html for ekstreme noobs: _______________________________________ http://www.enetonline.dk[...]
#6
hifreak
Ultra Supporter
09-01-2006 23:35

Rapporter til Admin
Tror også #5 har den bedste løsning oh så kommer du heller ikke til at rode dig ud i noget da det er den ret man har ved køb over nettet
--
May The Force Be With You.....
#7
NerdALMIGHTY
Monster Supporter
09-01-2006 23:38

Rapporter til Admin
Ja, god ide. Lever den tilbage og lad en anden kunde få din brugte skærm med pixel fejl istedet. Hurrah for egoisme.
--
http://www.ClaesBlom.com[...] http://www.NerdALMIGHTY.com[...] http://www.ITsupporter.org[...] http://www.ForTheHorde.dk[...]
#8
SkipperBent
Supporter Aspirant
09-01-2006 23:51

Rapporter til Admin
#7 Desværre er mennesket egoistisk - det giver jeg dig helt ret i, men brug venligst din sunde fornuft INDEN du poster. Åndssvage og intet-sigende indlæg som dit, er urrelavant som bare pokker. Hvis det var dig, der modtog din skærm med en irrerterende grøn pixelfejl,som du får, trods du har betalt dyre domme for den, så er det skuda helt normalt, at ens temperament stiger. Dvs, at det - er en menneskelig reaktion der sker! Og at #0 gerne vil have en skærm uden fejl, er da helt normalt og er da overhovedet ikke egoistisk - eller er det? Det er da lige så egoistisk, at sende den til reperation? Det er spildt arbejdskraft som sidder og bruger tid på at lave den og rette den. Helt ærligt, tag dig sammen og brug knolden. Den næste der modtager varen, klager garanteret også! Undskyld mig, men der er mange former for egoisme, og jeg må ærlig talt indrømme, at jeg synes denne her form er en af de ringeste. Når man har betalt for en vare, har man krav på at få den - uden fejl. Desuden HAR han returret, det er der intet egoistisk over. Det vil sige, at han kan evaluere varen og sende den retur hvis han ikke er tilfreds. Sååååå :) /SkipperBent
--
lær php asp og html for ekstreme noobs: _______________________________________ http://www.enetonline.dk[...]
#9
sar
Gæst
09-01-2006 23:54

Rapporter til Admin
#7 Der findes jo mange folk der ville være ligeglade med at have et par pixelfejl, eller ikke engang vide hvad det var/opdage dem. Prøv at gnide forsigtigt i cirkulære bevægelser- det KAN hjælpe.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#10
hifreak
Monster Supporter
09-01-2006 23:54

Rapporter til Admin
Well said! SkipperBent og nej det er der ingen der vil finde sig i og slet ikke når skærmen er købt fra ny af ;o)
--
May The Force Be With You.....
#11
SaintPauli
Superbruger
09-01-2006 23:54

Rapporter til Admin
Som sagt et jeg glad for skærmen, så vil prøve at løse problemet først. Har prøvet med lidt massage, men det hjalp ikke. #4 Hvor hårdt gik du til værks? Nu vil jeg prøve at flashe den med den omstidte PSP video i løbet af natten
--
#12
NerdALMIGHTY
Monster Supporter
10-01-2006 00:08

Rapporter til Admin
#8 - Det var da noget crap at fyre af. Jeg siger ikke at han ikke er i sin gode ret til at levere den tilbage, han har sin 14 dages returret som alle hardware entusiaster har lært at elske, men det betyder ikke at man skal misbruge den. Han skriver at han synes skærmen er fed og at han er ovenud tilfreds med den, men at de to døde pixel irriterer ham. Jo, selvfølgelig gør de det, den ene døde pixel der var på min TFT skærm da jeg fik den irriterer til dels også mig, men der er jo en grund til at der skal et vist antal døde pixels til før det for de fleste producenter er omfattet af garantien, netop fordi det for TFT skærme er acceptabelt at de kan forekomme og at man ikke kan værne sig imod dem, når du køber en TFT skærm accepterer du ved køber derfor også at de kan forefindes på din skærm. At du så opfordrer ham til at (efter min mening) misbruge sin 14 dages returret og aflevere skærmen tilbage udelukkende pågrund af de 2 døde pixels (som fra producentens side er et acceptabelt antal) er din sag, måske skal man være lidt ældre end 15 for at kunne se tingene fra et større perspektiv, men MANGE har sku efterhånden en tendens til kun at tænke på sig selv. Når han så leverer den tilbage, så bliver den jo ikke smidt ud, den bliver givet videre til en anden person, som så ikke blot får en skærm med fejl, men også en brugt skærm. Måske har du det fint med det, men jeg synes sku det er noget svineri at gøre den slags med vilje. Jeg har selv modtaget hardware som før har været brugt, og jeg bryder mig sku ikke specielt om det. Men okay, sådan er det når du køber på nettet, men der er ingen grundt til at gøre det værre end det er, personligt leverer jeg aldrig noget tilbage med mindre der er direkte fejl på og det ikke virker ved modtagelse, man må sku stå ved sine valg, jeg kan i hvert fald ikke uden dårlig samvitighed få mig selv til at smide svinet videre, men det er måske kun mig.
--
http://www.ClaesBlom.com[...] http://www.NerdALMIGHTY.com[...] http://www.ITsupporter.org[...] http://www.ForTheHorde.dk[...]
#13
bent
Gæst
10-01-2006 00:54

Rapporter til Admin
#12 ja det er kun dig
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#14
Dyna
Ny på siden
10-01-2006 01:12

Rapporter til Admin
Retur med den i en fart, og får du en med pixelfejl igen sender du også den retur, og sådan bliver du ved til du får en skærm uden fejl/døde pixels! jeg gjorde det samme med min første tft. Dengang påstod de også at det var i orden med pixelfejl hvis de ikke sad i synsfeltet!! Badehætter, men den gad vi heller ikke at høre.
--
#15
Knolf
Gigabruger
10-01-2006 07:01

Rapporter til Admin
Retuner den, du bliver jo alligevel aldrig rigtig glad for den, da du hele tiden vil lægge mærke til de 2 prikker og konstant blive mindet om at skærmen ikke er fejlfri. Det er godt nok lidt besværligt, men du bliver glad for det i længden, når du for købt en anden fejlfri istedet.
--
P4E [email protected] GHz (Zalman 7000A-CU), Asus P4C800E-Deluxe, 2*512 DDR PC3200, Sapphire Radeon 9800Pro 256 MB
#16
ledder
Gæst
10-01-2006 07:15

Rapporter til Admin
Da din skærm er fra Acer's value line tror jeg ikke deres garanti er det bedste for den serie. Du kan jo evt. kontakte Acer.dk inden du sender den tilbage.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#17
SkipperBent
Supporter Aspirant
10-01-2006 07:30

Rapporter til Admin
#12 Helt ærligt, prøv lige at tud lidt mere! Du klynker bare hva? Det var da noget crap at fyre af. Jeg siger ikke at han ikke er i sin gode ret til at levere den tilbage, han har sin 14 dages returret som alle hardware entusiaster har lært at elske, men det betyder ikke at man skal misbruge den. Crap? Hvorfor er det crap? Hvornår denfinerer du crap og hvordan? Det er da for fanden helt normalt at levere et stykke hardware som ikke fungerer efter ens hovede! Nu må du da lige spænde hjelmen engang, der er ingen grund til at være så negativ! Han misbruger jo ikke sin returret, da den primært er til at evaluere varen og fortryde sit køb, så godmorgen jönson! At du så opfordrer ham til at (efter min mening) misbruge sin 14 dages returret og aflevere skærmen tilbage udelukkende pågrund af de 2 døde pixels (som fra producentens side er et acceptabelt antal) er din sag, måske skal man være lidt ældre end 15 for at kunne se tingene fra et større perspektiv, men MANGE har sku efterhånden en tendens til kun at tænke på sig selv. Når han så leverer den tilbage, så bliver den jo ikke smidt ud, den bliver givet videre til en anden person, som så ikke blot får en skærm med fejl, men også en brugt skærm. Måske har du det fint med det, men jeg synes sku det er noget svineri at gøre den slags med vilje. 1) Selvfølgelig opfordrer jeg ham til at levere hans skærm tilbage. Det er efter min mening dybt uacceptabelt, at han modtager en skærm med fejl. Og jeg ser intet forkert i, at benytte ens byttegaranti eller returret til dette, da den er da. Du mener vel også, at det er dybt forkert at levere sin mp3 afspiller tilbage, fordi der er fejl m.m.? 2) Det her har absolut intet med min alder at gøre, og jeg forstår overhovedet hvorfor du forbinder de to ting, med dette. Bare fordi man er 15, kan man altså ikke være med i en diskussion og have sin egen mening? Du virker dybt latterlig, efter min mening! Hold dig dog til emnet. 3) Det kan være den næste der så modtager fejlen er ligesom dig, og ELSKER pixelfejl. Så må han vel bare beholde den, ellers må han tage kontakt til butikken og få den leveret tilbage. Han har jo trods alt også returret. Jeg har selv modtaget hardware som før har været brugt, og jeg bryder mig sku ikke specielt om det. Men okay, sådan er det når du køber på nettet, men der er ingen grundt til at gøre det værre end det er, personligt leverer jeg aldrig noget tilbage med mindre der er direkte fejl på og det ikke virker ved modtagelse, man må sku stå ved sine valg, jeg kan i hvert fald ikke uden dårlig samvitighed få mig selv til at smide svinet videre, men det er måske kun mig. Tillykke med det. Bare beklageligt ikke er som dig! /SkipperBent
--
lær php asp og html for ekstreme noobs: _______________________________________ http://www.enetonline.dk[...]
#18
SkipperBent
Supporter Aspirant
10-01-2006 07:33

Rapporter til Admin
Desuden spørger #0, i sin titel "Pixelfejl: Er der noget at gøre?" hvorved jeg svarer; "JA, du kan indlevere den..." det er der vel ikke noget forkert i ?
--
lær php asp og html for ekstreme noobs: _______________________________________ http://www.enetonline.dk[...]
#19
ronny
Elitebruger
10-01-2006 08:02

Rapporter til Admin
Et lille råd er at købe en skærm med pixel garanti.....jeg selv ville også selv smide den retur med det samme.
--
#20
hifreak
Monster Supporter
10-01-2006 08:10

Rapporter til Admin
TDC yder fuld pixelgaranti på alle deres Samsung skærme inden for garanti perioden :O)
--
May The Force Be With You.....
#21
NerdALMIGHTY
Monster Supporter
10-01-2006 08:37

Rapporter til Admin
#17 - Du misforstod pointen lille ven, så her kommer den igen. Der er IKKE fejl på skærmen, selvom navnet "pixel fejl" måske kan vildlede. For at en Acer skærm skal mærkeres som defekt skal den have 8 døde pixels og/eller 3 døde pixels ved siden af hinanden, eller 7 lysende pixel / 4 grønne pixel. Altså er der ikke fejl på hans skærm da den kun har 2 døde pixel ved siden af hinanden, og havde man undersøgt sagen havde man vidst dette før køb. Vil man med god samvittighed kunne bytte sin skærm ved bare én død pixel kan man investere i en model hvor der er en "nul døde pixel" politik, noget som både Samsung og LG har på flere af deres skærme. At sammeligne med en MP3 afspiller der er i stykker er ikke det samme. Men tilbage til topic - #0 jeg ville beholder skærmen af rent moralske grunde, hvis du ikke kan udbedre den.
--
http://www.ClaesBlom.com[...] http://www.NerdALMIGHTY.com[...] http://www.ITsupporter.org[...] http://www.ForTheHorde.dk[...]
#22
Det Leth
Juniorbruger
10-01-2006 08:52

Rapporter til Admin
Jeg vil også sige, at vil man have en skærm uden pixelfejl, så køb en hvor der er garanti for 0 pixelfejl på. På de billige kan der forekomme fejl, og er man ikke forberedt på dette så betal da de par hundrede kroner mere og få en hvor man er sikkert fri for fejl. Bare at sende den tilbage, syntes jeg også lyder som den tarveligste løsning - købelov uanset.
--
#23
actoflove
Juniorbruger
10-01-2006 08:58

Rapporter til Admin
Gu dækker garantien... Det kan ikke passe man skal være fanget med defekt hardware 2 dage efter man har købt det.. Ja det vil være dumt at flytte besværelsen over til en anden.. Få sgu da en ny..
--
Gulerødder kan da ikke være alt for sunde med alle de tungmetaller i jorden!
#24
Sheriffen
Semi Supporter
10-01-2006 08:59

Rapporter til Admin
#0 Du er glad for skærmen jeg syntes du skal beholde den. 1-2 pixelfejl er selvfølgelig ærgeligt men så må man også være villig til at betale noget mere for produktet, det vel omkring en af de billigste 20" skærme der er på markedet så der må kunne forventes fejl. #skipperbent, hvis du seriøst ville indlevere den uden at nævne der var pixelfejl, så er det fandme egoisme, hvad så med den næste person der får skærmen, (det kunne i teorien være dig) så skal du til at bruge tid på at returnere den du skal bruge penge på fragt for at returnere den, så bestiller du en ny skærm den har så og pixelfejl, så skal du igen bruge tid og penge på at returnere den. Men nogle mennesker er bare som dig egoister, tænker kun på hvad der sker inde i deres egen lille kapsel, så det vil virke naturligt for dig at returnere den, mens andre har noget der hedder samvittighed. Men hvis det er så stort et problem, så returner den og køb en anden 20" skærm med pixelfejls garanti, som selvfølgelig koster 2000,- mere, så er du så ikke villig til at betale det mere, ville mit bud være.
--
Succes is temporary Loyalty is forever In Alaska it is illegal to look at a moose from the window of an airplane or any other flying vehicle.
#25
hifreak
Monster Supporter
10-01-2006 09:05

Rapporter til Admin
Jeg må indrømme at jeg har også ændret min mening lidt altså hvis der er ikke pixel garanti på skærmen kan man selvfølgelig ikke levere den tilbage det siger sig selv så hvis man udelukkende går efter en billig skærm skal man undersøge tingene inden eller i hvertfald være OBS på det, ellers må man jo undgå komprimiløse løsninger og købe et sted hvor de har den garanti eller en skærm der dækker alt.
--
May The Force Be With You.....
#26
actoflove
Juniorbruger
10-01-2006 09:05

Rapporter til Admin
Pixelfejl garanti er dækning for løbende/kommende pixelfejl.. Køber du en skærm med pixelfejl er den defekt...
--
Gulerødder kan da ikke være alt for sunde med alle de tungmetaller i jorden!
#27
hifreak
Monster Supporter
10-01-2006 09:10

Rapporter til Admin
#26 Ja du har selvfølgelig ret hvis skærmen overhovedet ikke har brugt bør der selvfølgelig ikke være fejl på den inden ibrugtagning,
--
May The Force Be With You.....
#28
TFT er fine
Gæst
10-01-2006 10:13

Rapporter til Admin
#27 jo så længe skærmene overholder ISO standarderne for fejl er de ikke defekte, med mindre producenten har en anden politik (såsom f.eks. Samsung og LG på udvalgte modeller). Blandt andet Acer overholder denne standard og den er som #21 nævner med antal og type. Kort sagt #0's skærm betegnes ikke som defekt. Surt men sandt. Personligt køber jeg kun selv samsung eller LG og køber dem kun steder hvor de lige tjekker skærmen inden afsendelse for et lille beløb (ca. 200kr). De steder de gør det er de så flinke at teste skærmene igennem indtil de finder en uden fejl før de sender den afsted. De andre skærme bliver så sendt ud til folk der IKKE vil betale for pixeltest servicen (eller ikke kender den). Sådan er livet. Hvis alle TFT paneler var uden fejl og der var 0-tollerance på fejl ville prisen på TFT skærme ikke være til at betale for os almindelige dødelige, for så ville produktionsomkostningerne for at få fejlfrie skærme være alt for store.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#29
hifreak
Monster Supporter
10-01-2006 10:26

Rapporter til Admin
#28 Det med at de tester skærmen inden er da en glimrende service så slipper de også selv for en masse retursager og 200 kroner ville jeg også selv gerne give for sådan en service og så behøver du heller ikke være bange for den situation med at der kan være pixel fejl :o)
--
May The Force Be With You.....
#30
TFT er fine
Gæst
10-01-2006 10:28

Rapporter til Admin
#29 ja det er korrekt. Jeg skrev på et tidspunkt rundt og spurgte forskellige firmaer om de havde den service, men det var kun Midtdata der svarede de havde den. Derfor handler jeg normalt kun TFT skærme hos Midtdata :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#31
hifreak
Monster Supporter
10-01-2006 10:35

Rapporter til Admin
Jeg kontaktede TDC da jeg havde hørt at de var fuldstændig komprimiløse med pixel fejl og havde endda lavet en aftale med Samsung om at alle skærme uanset pris kunne blive byttet til en helt ny, og det fik jeg en bekræftelse på, da jeg snart skal købe mig TFT skærm og det er altid godt at undersøge tingene inden ;o)
--
May The Force Be With You.....
#32
jespert
Supporter Aspirant
10-01-2006 11:03

Rapporter til Admin
HVis han skal sælge den igen, er prisen da faldet gevaldigt, da man bliver spurgt hver gang "har skærmen nogle pixelfejl" Hvis den har, forventer man da som køber at der bliver slået gevaldig af prisen! Ville også selv levere tilbage...Man har betalt for et produkt, og hvis man ikke er tilfreds har man netop dertil sin 14 dages fortrydelsesret...
--
Husk, det kræver 42 muskler at se sur ud, det kræver kun 6 at slå idioten ned...
#33
mach3
Gæst
10-01-2006 12:23

Rapporter til Admin
Synes også det ville være fornuftigt at beholde skærmen. Pixelfejl er ikke ualmindeligt på tft'er. Har selv en enkelt og flere af mine naboer med tft har også flere pixelfejl. Der er tale om helt nye dell skærme. Værre er det heller ikke. Synes ikke, at man tænker over det til daglig. Der er nogle butikker (fx hifiklubben) hvor man som udgangspunkt ikke har returret (ved køb nede i butikken, naturligvis), for som de siger, hvordan ville man selv have det med at få leveret noget brugt hardware. Synes de har en pointe der.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#34
Ronson
Ultra Nørd
10-01-2006 12:45

Rapporter til Admin
#33: Man har som udgangspunkt slet ikke returret ved køb i butik - sådan lige for at slå det fast. Det er kun når du ikke har mulighed for at se varen, fjernsalg, du har returretten.
--
http://www.butiksguiden.net[...] < Download vores sjove videoer. NU! http://www.chipsguiden.dk[...] < For os der elsker chips! http://www.chipsguiden.dk[...] < HOL Bladet!
#35
-FiDo-
Supporter Aspirant
10-01-2006 13:03

Rapporter til Admin
Hmm.. Blander mig ind i diskussionen paa Skipperbents side.. JEg tror ikke helt i har forstaaet pointen.. Manden er netop _IKKE_ tilfreds med skaermen.. At fabrikanten ikke ser 2 pixel fejl som en defekt, er ikke koebers problem.. Jeg har en graa pixel paa skaermen paa min laptop.. Den har jeg ikke faaet returneret, fordi den ikke generer.. Hvis den sad laengere inde i sysnfeltet var den roeget retur ASAP.. Syntes det er helt fair at smide en skaerm han ikke er tilfreds med retur.. som sagt, Asus bestemmer ikke hvad jeg er tilfreds med.. :)
--
I win?
#36
actoflove
Semibruger
10-01-2006 13:22

Rapporter til Admin
har 2 gange været udsat for at købe helt nye skærm med enkelte pixelfejl.. Har fået byttet hver gang! Den ene gang ved bjtrading den anden ved en lokal butik.. Om der er 1 eller 100 pixelfejl ved første opstart har ikke en disse at sige.. det er en defekthed uanset hvad de siger og if købeloven skal det dækkes ind...
--
Gulerødder kan da ikke være alt for sunde med alle de tungmetaller i jorden!
#37
NerdALMIGHTY
Monster Supporter
10-01-2006 15:25

Rapporter til Admin
#35 - ovenud tilfreds med - Så jo, han er tilfreds med den, men spørger hvordan man evt. kan udbedre pixel fejl. Når du køber skærmen accepterer du samtidigt at der muligvis vil være et vist antal pixel fejl, kan du ikke acceptere denne risiko kan man vælge at købe en anden skærm med garanti for 0 fejl. At levere den tilbage pågrund af en fejl du har lavet eller overset og give sorteper videre er egoistisk, så kan du mod argumentere så meget du vil.
--
http://www.ClaesBlom.com[...] http://www.NerdALMIGHTY.com[...] http://www.ITsupporter.org[...] http://www.ForTheHorde.dk[...]
#38
supra
Monster Supporter
10-01-2006 16:25

Rapporter til Admin
Er 112% enig med NerdALMIGHTY's udtalelser i denne tråd - så ingen grund til at gentage dem!
--
Jeg har ingen signatur, desværre.
#39
Springdale
Gæst
11-01-2006 13:13

Rapporter til Admin
1 enkelt mørk pixelfejl dækkes ikke af garantien. Heller ikke fra fabrikanter med Zero politik. Det er ren marketingstrick, hvis man læser vilkårene igennem. Så du skal ikke sende den retur og spilde penge på fragt. Hvordan er skærmen ellers ??
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#40
Yenz
Gæst
11-01-2006 15:39

Rapporter til Admin
Pixelfejl Døde Pixels Acceptabel: Op til 7 døde pixels og/eller 2 døde pixels ved siden af hinanden Defekt: 8 døde pixels og/eller 3 døde pixels ved siden af hinanden Lysende Pixels Acceptabel: Op til 6 lysende pixels og/eller 3 grønne lysende pixels Defekt: 7 stk lysende pixels og/eller 4 grønne lysende pixels Ovenstående er Acers pixel politik
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#41
Det Leth
Semibruger
11-01-2006 15:44

Rapporter til Admin
# 40. Det er kun på nogle af deres skærme. De har heldigvis også nogle hvor de garanterer for mindre antal fejl. Men paneler med mindre fejl, koster selvfølgelig også mere. Kan kun sige jeg er enig med # 37. Hvis ikke man kan overleve en pixelfejl, så betal hvad det koster for at få en uden.
--
#42
Yenz
Gæst
11-01-2006 15:50

Rapporter til Admin
#41 Det er specifikationernerne til model Acer 2016ws
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#43
Mion
Monster Supporter
11-01-2006 16:18

Rapporter til Admin
ER med på at man må indstille sig på pixel fejl, forbrugeren skal stadig gøre sig klart hvad det er man køber. derfor kan man undersøge markedet, og sikre sig ved at give lidt mere for paneler med zero pixel garanti (Samsung feks.) det er jo generelt almen viden at der netop opstår disse problemer på TFT, har aldrig selv haft det problem men min kæreste har det på sin asus S5N. men som sagt så er skærmen jo ikke defekt. Denne chance tager man hvis man køber en TFT, fair nok kan være man kan "misbruge" 14 dages retur ret og jeg siger misbruge, for det er misbrug at sende et ikke defekt produkttilbage hvis man går ud og køber det selv samme produkt hos en anden forhandler bagefter. det ville være fair at bytte hvis man går ud og køber et andet fabrikat, for at man efter køb var skuffet over produktet pga de acceptere Pixel fejl. Jeg taler ikke i negativt sprog, for at garantere jeg ikke får 100 på nakken over jeg har skrevet hvad jeg skriver, at nogle brugere er bare for ignorente når det drejer sig om at læse og acceptere begrænsningerne på produkter før man køber. var selv ekstremt bage for at købe en TFT skærm, netop fordi jeg aldrig ville kunne acceptere en Pixel fejl. så jeg ofrede et 5-9% oven i købsprisen på at få den zero pixel garanti der er. Producenten har ikke lavet noget galt ved den skærm, forhandleren har gjort hvad han skal. så fint nok hvis du vil returnere den. men så returner den fordi du ikke kan acceptere ACERS pixel garanti, og så køb et andet fabrikat. nu er det jo så heller ikke dig der startede den med 14 dages retur ret, du ville bare vide om der er noget man kan gøre. Masserede faktisk selv en pixel fejl væk på min kærestes ASUS. men der opstod en ny 1 mdn efter, så det kan lade sig gøre. du er meget heldig at det er en lysende pixel fejl og den er i højre hjørne, det kan være meget værre. har en ven der har et 37" LCD tv med en pixel fejl lige i midten. på en 1xxx x 1xxx panel, det er ikke ligefrem morsomt. :-D
--
Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan.
#44
RastacraZ
Gæst
19-02-2006 18:04

Rapporter til Admin
Der kan ikke herke tvivel om at SkipperBent kommer med det eneste rigtige råd, og jeg må sige at NerdALMIGHTY's argumentationer er lige til at få ondt i maven af! 1: Man har købt en vare som man ville have været godt tilfreds med, HVIS det altså ikke lige var på grund af at iøjenfaldende de fejl. At producenten og diverse selvbestaltede minimumstandardfastsættere siger at det er godt nok, gør ham altså ikke mere tilfreds,- der er synlige fejl der irriterer. Derfor har man, garantien uanset, 14 dages returret hvis varen ikke lever op til forventningerne, og det gør den jo ikke; man er jo tydeligt skuffet over fejlen!?! Kan du så få sendt den tilbage!!! 2: Hvis en producent modtager en brugt vare med fejl, og sælger den igen uden at tjekke eller udbedre for fejl, hvem er det så der er et dumt svin? Hvordan kan det nogensinde være kunden der returnerede den defekte vare i første omgang?!??! Bare fordi at regeringen siger at i Danmark må man godt sælge centrifugeret affaldskød som hakket oksekød, så er det jo stadigvæk ikke hvad man mener med hakket oksekød? Og så behøver vi jo hverken at købe eller spise det vel?! Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at NerdALMIGHTY ville spise det, da det jo ville være synd hvis der var nogen andre der ellers ville være nødt til det. Jeg mener at det ville være svært at sælge hvis der ikke var nogen der købte det...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Pixelfejl: Er der noget at gøre?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning